luizenmoeder op school kijken

05-02-2018 19:29 247 berichten
Bij dochter in groep 5 hebben ze vandaag twee afleveringen van Luizenmoeder gekeken. Ik ben hier helemaal niet blij mee. Voor ik t aankaart bij de juf, ben ik een aansteller of niet? Ik vind t gewoon niet voor kinderen van die leeftijd (8-9 jaar).
Alle reacties Link kopieren
Er worden heel veel goede, leuke kinderprogramma's gemaakt, die prima aansluiten op de belevingswereld en het niveau van het kind. De luizenmoeder is daar duidelijk geen van. Ik zou dan ook vooral stomverbaasd zijn als de juf van mijn achtjarige zou besluiten om deze serie te gaan kijken in de klas.

Goeie serie, dat wel. Maar niet voor een achtjarige.
Alle reacties Link kopieren
hebbes-1 schreef:
05-02-2018 21:41
sorry maar ik spoor niet omdat ik t niet nodig vind dat mijn acht jarige naar een programma kijkt met onderwerpen als racisme, pedofilie en een flinke dosis scheldwoorden??
In de OP schrijf je dat het om de klas van je dochter gaat.
Nu schrijf je dat ze 8 jaar is.

En in april 2017 was ze bijna 10 (schrijf je in april 2017)

Wat is het nu?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
05-02-2018 23:48
In de OP schrijf je dat het om de klas van je dochter gaat.
Nu schrijf je dat ze 8 jaar is.

En in april 2017 was ze bijna 10 (schrijf je in april 2017)

Wat is het nu?
Dat is het oudste kind?
En deze, in dut topic, is de jongste?

Of is dat te voir de hand liggend?
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Alle reacties Link kopieren
Tovergieter schreef:
05-02-2018 23:26


En dan zeggen hier wel mensen, 'ja, maar vroeger keek ik ook zus of zo en ik leef nog steeds', maar dat keek je neem ik aan niet op school.
Duhhhhhh; we hadden geen eens een tv op de basis school.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
hollebollegijs schreef:
05-02-2018 23:48
In de OP schrijf je dat het om de klas van je dochter gaat.
Nu schrijf je dat ze 8 jaar is.

En in april 2017 was ze bijna 10 (schrijf je in april 2017)

Wat is het nu?
Als je dan loept, doe het goed. In september 2017 heeft ze twee kinderen van bijna 8 en 10. :whip:
Alle reacties Link kopieren
hebbes-1 schreef:
05-02-2018 21:41
sorry maar ik spoor niet

Dat kan, zijn jouw woorden.


Ben het ermee eens dat het een beetje dom is van de juf ivm de kijkwijzer, daarnaast ben ik het ermee eens dat dit topic zó in de luizenmoeder kan.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
05-02-2018 22:48
Porky's Pikante Pretpark!

Ik weet nog dat ik een leuke film over een pretpark in de trant van Disney verwachtte. :)
Heavy !!! :highfive:
Met Beulah Ballbricker, tof wijf!

Afbeelding
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
ElizabethThatcher schreef:
06-02-2018 00:20
Als je dan loept, doe het goed. In september 2017 heeft ze twee kinderen van bijna 8 en 10. :whip:
Meisje ( de oudste) jongen ( de jongste) gaat het in 2016 ook over.

In april 2017 is de dochter bijna 10
(inmiddels 10 dus)

En over die dochter - of er moet een derde zijn- gaat het in de OP
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Nouschi schreef:
05-02-2018 22:47
Oh ik dacht dat je 'Hearthbreak High' bedoelde, geweldige serie!

Zeg dat :high5:
hollebollegijs schreef:
06-02-2018 00:25
Meisje ( de oudste) jongen ( de jongste) gaat het in 2016 ook over.

In april 2017 is de dochter bijna 10
(inmiddels 10 dus)

En over die dochter - of er moet een derde zijn- gaat het in de OP
Ach welnee, gewoon het geslacht veranderd vanwege herkenbaarheid. Doen er zoveel. Niks raars aan.
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
05-02-2018 22:49
Die van mij keken op die leeftijd naar de serie All Stars. Vonden ze ge-wel-dig.
Nu heb ik het voorgoed verbruid op deze pijler. Weg reputatie. O, nee; die was al niet zo denderend hoorde ik net.
Old Stars, de tweede film over de serie.

-Weet iemand wat een tepel is in het Duits?
+Ehhhh, een lepel is een Löffel.
-Hat jemand vielleicht sein Töffel verloren???
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
06-02-2018 00:25
Meisje ( de oudste) jongen ( de jongste) gaat het in 2016 ook over.

In april 2017 is de dochter bijna 10
(inmiddels 10 dus)

En over die dochter - of er moet een derde zijn- gaat het in de OP

Nouhou, dat weet je niet hè! Dochter kan inmiddels wel een jongetje zijn en vice versa :idee: . Dat kon in de tijd van Theo en Thea nog niet, maar nu wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dit topic meegenomen wordt in het tweede seizoen. Nee,ik snap ook niet wat waarom dat voor kinderen in groep 5 opgezet wordt, waarschijnlijk snappen ze er niks van. Maar relax..... ze lopen er echt geen trauma aan op hoor....
Alle reacties Link kopieren
Wat vond je dochter er zelf eigenlijk van?
Ik moet helemaal niks!
Ik dacht dat ze het allemaal zoooo druk hadden op school.. ruimte voor aanvullende projecten is er nooit maar tv kijken doen ze wel??

Zelfs al was het ‘educatieve tv’. Ik vind dat tv echt geen plek heeft op school.
Koffiekop schreef:
06-02-2018 11:53
Ik dacht dat ze het allemaal zoooo druk hadden op school.. ruimte voor aanvullende projecten is er nooit maar tv kijken doen ze wel??

Zelfs al was het ‘educatieve tv’. Ik vind dat tv echt geen plek heeft op school.

Misschien stond de juf met griep voor de klas, kan ook nog.
Bumba1985 schreef:
05-02-2018 19:44
Ik vind dat niet nodig op school. Er zijn genoeg leuke dingen te verzinnen die tegelijkertijd ook nog leerzaam zijn. Knutselen, voorlezen, een educatief verantwoorde film, of desnoods een niet verantwoorde film voor kinderen kijken... Waarom moet er dan worden gekozen voor een serie voor volwassenen, waar kinderen eigenlijk niets aan hebben? Ik vind dat ouders dat zelf moeten bepalen of hun kind aan zoiets toe is, dat bepaalt school niet.
Helemaal mee eens! Als ze een uurtje 'vrij' hebben op de basisschool van mijn kinderen mogen ze een zelf meegenomen KINDERfilm kijken, vinden ze hartstikke leuk.
De luizenmoeder is sowieso dom. Slotje.
Knuffelheks schreef:
06-02-2018 12:35
Misschien stond de juf met griep voor de klas, kan ook nog.
Alles kan maar ik ga de context er niet zelf bij verzinnen? Zou mooi zijn, dan kunnen we net zo goed onze eigen topis verzinnen en er zelf commentaar op geven.

Ik ga uit van wat iemand aan informatie geeft, ik lees geen griep in de OP.
Sofieserry schreef:
06-02-2018 12:41
Helemaal mee eens! Als ze een uurtje 'vrij' hebben op de basisschool van mijn kinderen mogen ze een zelf meegenomen KINDERfilm kijken, vinden ze hartstikke leuk.
Belachelijk. De school kan geen intelligentere of socialere groepsactiviteit verzinnen?
Waarom? School is om te leren, en niet om tv te kijken. Tenzij schooltelevisie, of iets educatiefs. Zomaar series kijken hoort niet op school. Ik zou het aankaarten.
In mijn klas, groep 3,4,5 hadden veel kinderen het thuis gezien. Ook kinderen van groep 3 en 4. Ze vonden het allemaal leuk. Daar snap ik niks van, zal wel aan mij liggen.
Alle reacties Link kopieren
En, Andersom, zou jij het kijken met je groep 5-leerlingen? Ben wel benieuwd naar de mening van een andere basisschoolleerkracht.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Alle reacties Link kopieren
Misschien kunnen je kinderen bij het riagg of een andere stichting de broodnodige hulp krijgen na deze traumatische ervaring?

Mijn god zeg, wat zijn sommige ouders toch bezig met het kweken van enorme mietjes zonder incasseringsvermogen.
Alle reacties Link kopieren
Tovergieter schreef:
07-02-2018 13:54
En, Andersom, zou jij het kijken met je groep 5-leerlingen? Ben wel benieuwd naar de mening van een andere basisschoolleerkracht.
Ik zou niet kijken, ook niet met groep 7 of 8 als het vanaf 12 is. Ik keek in groep 8 ook geen films die voor 12 jaar en ouder waren, die kijken ze maar lekker thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven