luizenmoeder op school kijken

05-02-2018 19:29 247 berichten
Bij dochter in groep 5 hebben ze vandaag twee afleveringen van Luizenmoeder gekeken. Ik ben hier helemaal niet blij mee. Voor ik t aankaart bij de juf, ben ik een aansteller of niet? Ik vind t gewoon niet voor kinderen van die leeftijd (8-9 jaar).
Tovergieter schreef:
07-02-2018 13:54
En, Andersom, zou jij het kijken met je groep 5-leerlingen? Ben wel benieuwd naar de mening van een andere basisschoolleerkracht.

Ik ben geen leerkracht, maar onderwijsassistent.
Ik zou het programma niet kijken op school, het soort humor past niet bij kinderen van de basisschoolleeftijd. Niet dat ik bang ben dat ze er beschadigd van raken, maar leuk vind ik het ook niet voor ze. Mijn eigen pubers vinden er niks aan. Ze zijn geen leerkracht en geen ouder en kunnen de essentie van het geheel niet pakken. Geeft verder niet, maar zij kijken dus niet meer.
Wel wat laf van de juf, waarom niet The Excorcist of Saw?
Alle reacties Link kopieren
Gewoon beginnen met IT.
En daarna Faces of Death.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
julius schreef:
07-02-2018 14:01
Misschien kunnen je kinderen bij het riagg of een andere stichting de broodnodige hulp krijgen na deze traumatische ervaring?

Mijn god zeg, wat zijn sommige ouders toch bezig met het kweken van enorme mietjes zonder incasseringsvermogen.
Wat een onzinreactie. Het gaat niet om de inhoud van de serie. Mijn kinderen mogen dat gerust zien, alleen niet op school. Daar gaan ze namelijk naartoe om wat nuttigs te doen.
Alle reacties Link kopieren
Tot mijn verbazing kwam mijn zoon (groep 4) vandaag uit school met de vraag of ik de serie “de luizenmoeders” ken. Hij heeft dit op school tijdens het brood eten gekeken. Ik vind het onzinnig. De grappen zijn voor 7-8 jarige niet leuk. Een serie opzetten op school waar de leerkracht en directeur middels satire onder vuur wordt genomen vind ik minimaal niet slim. Zet dan het jeugdjournaal / klokhuis oid op.
FunnyFace8 schreef:
07-02-2018 21:36
Wat een onzinreactie. Het gaat niet om de inhoud van de serie. Mijn kinderen mogen dat gerust zien, alleen niet op school. Daar gaan ze namelijk naartoe om wat nuttigs te doen.

Ik denk dat het juist wél om de inhoud moet gaan bij de vraag of het geschikt is om op school te kijken.
Ik hoop toch niet dat ze op school de aflevering van vandaag laten zien.

Ook niet dat ouders hun kinderen van groep drie/vier morgen nog via uitzending gemist laten kijken als ze het zelf niet gezien hebben.
Alle reacties Link kopieren
Andersom schreef:
11-02-2018 22:24
Ik hoop toch niet dat ze op school de aflevering van vandaag laten zien.

Ook niet dat ouders hun kinderen van groep drie/vier morgen nog via uitzending gemist laten kijken als ze het zelf niet gezien hebben.
Zo schokkend was het toch niet?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
11-02-2018 22:29
Zo schokkend was het toch niet?

Die geloven nog in Sinterklaas ;-).
Maar dat heeft het Sinterklaasjournaal vorig jaar al opgelost, dus geen punt dat Sint zijn baard aftrok. Ik vond die Minions zorgelijker. :proud:
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
11-02-2018 22:29
Zo schokkend was het toch niet?
Wel voor kinderen die het geheim van Sinterklaas nog niet kennen.
Alle reacties Link kopieren
Knuffelheks schreef:
11-02-2018 22:40
Die geloven nog in Sinterklaas ;-).
Ga je nu vertellen dat de Sint niet echt is :@
Zit al een jaar of 40 mijn keel schor te zingen voor de schoorsteen en nu dit :cry:
Lekker, zo ff klatsboem via het forum.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
:there:
Sinterklaas bestaat wél. Wie denkt dat het niet zo is moet mee in de zak.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
hollebollegijs schreef:
11-02-2018 22:54
Ga je nu vertellen dat de Sint niet echt is :@
Zit al een jaar of 40 mijn keel schor te zingen voor de schoorsteen en nu dit :cry:
Lekker, zo ff klatsboem via het forum.

Ow, sorry :P .
Moet je nazorg? Slachtofferhulp even bellen, of Sensoor? :there:
En volgende week gaat het over seksuele voorlichting en neukende kleuters. Als ze dat bij mijn dochter in de klas laten zien (8 jaar, groep 5) dan hebben ze toch wel een serieus probleem.
Mijn kinderen kijken dit ook op school. (Net zoals een poll bijhouden voor widm)Tijdens de lunch. De jongste zit in groep 4. Vinden ze echt leuk.
De humor snapt ze wel maar vast niet alles en dat hoeft ook niet. Die directeur is lui mama en doet net of alles zijn idee is. Leuk toch dat zien ze dus heus wel.
De liedjes van juf Ank worden veel gezongen.
Op school, sportclub ach het is even een rage en er wordt flink gelachen.
Alle reacties Link kopieren
Kind in groep 8 heeft laatste aflevering ook gezien op school. Vind het eigenlijk niks. Feit dat er tijd is voor dit soort dingen (ze hebben donderdag ook schaatsen gekeken) en we vinden het geen serie voor kinderen.
Ozo.
Alle reacties Link kopieren
Het is niet voor kinderen gemaakt.

Alleen omdat iedereen dat stomme liedje mee blèrt is het voor kinderen ineens ook interessant.

Ik vind het ongeschikt.
I wanna live my life with the volume full!
Snoesje666 schreef:
06-02-2018 00:22
Heavy !!! :highfive:
Met Beulah Ballbricker, tof wijf!

Afbeelding
Die scene kan ik mij nog goed herinneren! Die voel je wel als jong jochie.

Auw
Alle reacties Link kopieren
Die aflevering van vanavond is volgens mij letterlijk overgeschreven van het Vivaforum..... Ik kon woordelijk voorzeggen wat ze gingen zeggen.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon van 10 wilde heel graag kijken want de 'hele' klas keek het ook.
Ik vind het al niets voor kinderen maar tijdens de aflevering van gisteren heb ik hem naar bed gestuurd. Dan maar niet mee kunnen praten over de lentekriebels-aflevering op school :cencored:
Duidelijk een serie voor volwassenen
Cucina schreef:
19-02-2018 06:54
Mijn zoon van 10 wilde heel graag kijken want de 'hele' klas keek het ook.
Ik vind het al niets voor kinderen maar tijdens de aflevering van gisteren heb ik hem naar bed gestuurd. Dan maar niet mee kunnen praten over de lentekriebels-aflevering op school :cencored:
Duidelijk een serie voor volwassenen

Waarom laat je hem dan live meekijken? Als ik iets niet geschikt vond, dan keken ze het niet, ook niet als de hele klas wel keek. Heel soms liet ik dan wel eens de video mee lopen zodat ze het na goedkeuring alsnog konden zien.
Alle reacties Link kopieren
TO, misschien heb ik er overheen gelezen maar wat zei de juf toen je je opmerkingen aankaartte tijdens het oudergesprek?
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven