luizenmoeder op school kijken

05-02-2018 19:29 247 berichten
Bij dochter in groep 5 hebben ze vandaag twee afleveringen van Luizenmoeder gekeken. Ik ben hier helemaal niet blij mee. Voor ik t aankaart bij de juf, ben ik een aansteller of niet? Ik vind t gewoon niet voor kinderen van die leeftijd (8-9 jaar).
Alle reacties Link kopieren
Banba schreef:
05-02-2018 23:00
Een youtube filmpje van iemand die iets uitpakt. Maakt niet uit wat, pokemonplaatjes, verrassingseieren e.d.
Om een of andere vage reden vinden kinderen dat fantastisch om te zien, die van mij zouden er uren naar kunnen kijken :)
Echt?
Wauw...............


Wat ik heb met enge etterbulten die opengesneden worden op you tube, maar dan anders?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Die Dylan Haegens is toch niet zo vreselijk?

Oke, voor volwassenen wellicht super irritant maar mijn zoon vind het hilarisch en is gek op de '10 meeste/grootste/gekste vul maar in' filmpjes. Ik vind het heel onschuldige maar het kan dat dat juist de filmpjes die mijn zoon (9) uitkiest.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
05-02-2018 22:57
Vanaf aflevering 1 was al duidelijk dat juf Ank eigenlijk helemaal niet om te lachen is.
Nou word ik een beetje bang van je.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
AnAppleADay schreef:
05-02-2018 23:00
Ik zie het niet als platte humor maar juist as zwarte humor.
Het is zo ongemakkelijk dat het grappig is en eigenlijk voelt het verkeerd om erom te lachen maar toch doe je het. Zo’n karikatuur houdt een goede spiegel voor.
Alleen kinderen snappen die lagen niet.
Ik zie het ook als zwarte humor/satire. Net als Kooten en de Bie destijds. Mijn vader keek dat graag en ik snapte echt niet wat er nou zo leuk was aan bijvoorbeeld scheurgras. Toch was het Het Gesprek van de dag in mijn groep vijf destijds.
Alle reacties Link kopieren
blijmetmij schreef:
05-02-2018 21:59
Hmm; voor mij zou het niet hoeven.

Ik vind de humor niet heel fijn; net als kinderen trek ik me bepaalde zaken best sterk aan, en als dan de meest "normale" moeder in de serie steeds door de andere ouders wordt buitengesloten, met de kinderen van anderen opgezadeld of geïntimideerd, dan vind ik dat gewoon niet leuk om te zien. Maar goed; ik vond Juffrouw Jannie bij Jiskefet ook alleen maar zielig. Zou ik mijn kind ook niet naar laten kijken.

Kan me voorstellen dat het voor jonge kinderen best verwarrend is dat hier nu ontzettend hard om gelachen wordt, terwijl ze gewoon mensen zien die hun zin krijgen met achterbaks gedrag en gedoe...
Kinderen snappen best dat televisie niet echt is.
En zelfs als iets een keer verwarrend is denk ik och................ Dan leg ik het nog een keer uit.

De jongste bij mij keek wel eens horror samen met oude zus, daar heeft ze wel eens wakker van gelegen maar hoe erg is dat?
Opgroeien is vallen en opstaan , kinderen hoeven niet beschermt te worden tegen al het leed van de wereld.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Theo en Thea vind ik touwens nog mild in de categorie jaren-80-kindertv.
Wat te denken van Rembo en Rembo....
Of Purno, ook gewoon bij vila Achterwerk destijds.
Toen zaten mijn broer en ik op zondagochtend met omze bammetjes hier naar te kijken: :O https://www.google.nl/search?q=purnodep ... =649#isa=y
The time is now
Alle reacties Link kopieren
blijfgewoonbianca schreef:
05-02-2018 23:01
:rofl:
Ja lach maar. Ik heb dus een 7-jarige zoon die dat soort meuk wel non-stop kan kijken. Midden in zijn 'ik ben een jongen dus ik draag mijn ninjacape' fase. Dan loopt 'ie wat te bokken en te mokken achter mij aan in de lokale Etos om ineens lyrisch te gillen: "OMG mam! Kijk! De glitterpolish! Owwww die is zoooo cute'

En dan hoor je nog net niet mensen hardop denken "Normaal kijken Truus, dit is de Nieuwe Tijd. Het is misschien een transgenderkindje. Positief benaderen". Om vervolgens ook nog eens aan meneer 'advies' te vragen welke kleur nagellak hen het beste zou staan.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
05-02-2018 23:00
Ik zie het niet als platte humor maar juist as zwarte humor.
Het is zo ongemakkelijk dat het grappig is en eigenlijk voelt het verkeerd om erom te lachen maar toch doe je het. Zo’n karikatuur houdt een goede spiegel voor.
Alleen kinderen snappen die lagen niet.
Ja, precies. En dat Ank eigenlijk heel kwetsbaar was zag je natuurlijk al van mijlenver aankomen.

(Ik vond dat trouwens serieus FANTASTISCH geacteerd, gister.)
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
05-02-2018 22:51


Overigens heb ik het idee dat ook heel veel volwassenen die serie eigenlijk helemaal niet zo snappen.
Zo ingewikkeld is het niet.

Een uitvergroting van het schoolplein / samenleving in afleveringen van 25 minuten geknipt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
05-02-2018 23:07
Ja lach maar. Ik heb dus een 7-jarige zoon die dat soort meuk wel non-stop kan kijken. Midden in zijn 'ik ben een jongen dus ik draag mijn ninjacape' fase. Dan loopt 'ie wat te bokken en te mokken achter mij aan in de lokale Etos om ineens lyrisch te gillen: "OMG mam! Kijk! De glitterpolish! Owwww die is zoooo cute'

En dan hoor je nog net niet mensen hardop denken "Normaal kijken Truus, dit is de Nieuwe Tijd. Het is misschien een transgenderkindje. Positief benaderen". Om vervolgens ook nog eens aan meneer 'advies' te vragen welke kleur nagellak hen het beste zou staan.
:rofl:
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
quote http://tijdschriftcul.nl/voormalig-vrijzinnig/

Ben je van generatie Villa Achterwerk, dan heb jij je vast weleens gelaafd aan de schatkist van jeugdsentiment op YouTube. De meisjes in Zaai kletsen op het hek over een ‘piemelbloem’, Theo en Thea bespreken opgewonden de ongewenste intimiteiten van Meneer de Baas en Purno de Purno belandt als slavin in Arabia waar hij per ongeluk naar bed gaat met zijn vriend De Kietelaar zonder een ‘jeweetwel’ te gebruiken. Op YouTube staat dit laatste programma tegenwoordig onder een 18+ filter en op zondagochtend zal je geen getekende tiet meer zien op NPO 3. Het lijkt erop dat seks in kinder-tv echt niet meer kan.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
05-02-2018 23:08
Zo ingewikkeld is het niet.

Een uitvergroting van het schoolplein / samenleving in afleveringen van 25 minuten geknipt.
Ik zeg ook niet dat het ingewikkeld is. Ik zeg alleen dat het niet de platte carnavalshumor of "nanananaaaa, lekker Sylvana Simons pesten"humor is die er dankzij Angela de Jong van is gemaakt. Het is veel gelaagder dan dat en dat was het in aflevering 1 ook al. En als ik dan vandaag collega's hoor klagen dat er gister geen reet aan was want geen enkele foute buitenlander grap, dan denk ik toch, hmmm, typisch gevalletje van jammer.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
05-02-2018 23:07
Ja, precies. En dat Ank eigenlijk heel kwetsbaar was zag je natuurlijk al van mijlenver aankomen.

(Ik vond dat trouwens serieus FANTASTISCH geacteerd, gister.)
Dat niet-huilen gezicht was zó goed en ik heb daar zo om moeten lachen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
FV, dan begrijpen je collega's de serie wellicht niet zo. Best stom eigenlijk.
lemoos2 schreef:
05-02-2018 23:07
Ja lach maar. Ik heb dus een 7-jarige zoon die dat soort meuk wel non-stop kan kijken. Midden in zijn 'ik ben een jongen dus ik draag mijn ninjacape' fase. Dan loopt 'ie wat te bokken en te mokken achter mij aan in de lokale Etos om ineens lyrisch te gillen: "OMG mam! Kijk! De glitterpolish! Owwww die is zoooo cute'

En dan hoor je nog net niet mensen hardop denken "Normaal kijken Truus, dit is de Nieuwe Tijd. Het is misschien een transgenderkindje. Positief benaderen". Om vervolgens ook nog eens aan meneer 'advies' te vragen welke kleur nagellak hen het beste zou staan.
:rofl: :flirting:
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
05-02-2018 23:07
Ja lach maar. Ik heb dus een 7-jarige zoon die dat soort meuk wel non-stop kan kijken. Midden in zijn 'ik ben een jongen dus ik draag mijn ninjacape' fase. Dan loopt 'ie wat te bokken en te mokken achter mij aan in de lokale Etos om ineens lyrisch te gillen: "OMG mam! Kijk! De glitterpolish! Owwww die is zoooo cute'

En dan hoor je nog net niet mensen hardop denken "Normaal kijken Truus, dit is de Nieuwe Tijd. Het is misschien een transgenderkindje. Positief benaderen". Om vervolgens ook nog eens aan meneer 'advies' te vragen welke kleur nagellak hen het beste zou staan.
:applause:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Mejuffrouwmuis schreef:
05-02-2018 23:17
FV, dan begrijpen je collega's de serie wellicht niet zo. Best stom eigenlijk.
in all fairness gaat het hier om hele jonge mensen die dus ook nog geen kinderen hebben (en de meesten ook nog geen jarenlange relaties). Maar om maar weer on topic te gaan: als jong volwassenen de herkenbaarheid en het zwartgallige schuren al niet opmerken, dan kunnen kinderen van 8 dat volgens mij al helemaal niet.
Am Yisrael Chai!
Mejuffrouwmuis schreef:
05-02-2018 23:17
FV, dan begrijpen je collega's de serie wellicht niet zo. Best stom eigenlijk.

Ik merk dat het vooral in de lerarenkamer goed gewaardeerd wordt. Mijn kinderen (20, 18 en 14) snappen het ook niet helemaal of helemaal niet. Kunnen zich niet identificeren met de personages.
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
05-02-2018 23:13
Ik zeg ook niet dat het ingewikkeld is. Ik zeg alleen dat het niet de platte carnavalshumor of "nanananaaaa, lekker Sylvana Simons pesten"humor is die er dankzij Angela de Jong van is gemaakt. Het is veel gelaagder dan dat en dat was het in aflevering 1 ook al. En als ik dan vandaag collega's hoor klagen dat er gister geen reet aan was want geen enkele foute buitenlander grap, dan denk ik toch, hmmm, typisch gevalletje van jammer.
Dat is ook het succes.
Ik denk dat veel mensen niet in de gaten hebben dat ze een spiegel wordt voorgehouden anders keken ze niet meer en haalden ze de 3.5 miljoen niet.



Een beetje als met Archie Bunker, bedoeld als spiegel maar het type werd een soort volksheld.
Maar ook wel weer eens leuk, 's morgens bij de koffieautomaat allemaal over hetzelfde programma praten.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
lemoos2 schreef:
05-02-2018 23:07
Ja lach maar. Ik heb dus een 7-jarige zoon die dat soort meuk wel non-stop kan kijken. Midden in zijn 'ik ben een jongen dus ik draag mijn ninjacape' fase. Dan loopt 'ie wat te bokken en te mokken achter mij aan in de lokale Etos om ineens lyrisch te gillen: "OMG mam! Kijk! De glitterpolish! Owwww die is zoooo cute'

En dan hoor je nog net niet mensen hardop denken "Normaal kijken Truus, dit is de Nieuwe Tijd. Het is misschien een transgenderkindje. Positief benaderen". Om vervolgens ook nog eens aan meneer 'advies' te vragen welke kleur nagellak hen het beste zou staan.

Ik rol hier van de bank van het lachen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
Ik begrijp werkelijk niet dat je een satirische serie, waarin met name je eigen beroepsgroep en ouders op de hak worden genomen, op school laat zien aan een doelgroep waar het niet voor gemaakt is.

En dan zeggen hier wel mensen, 'ja, maar vroeger keek ik ook zus of zo en ik leef nog steeds', maar dat keek je neem ik aan niet op school. En als je thuis je kinderen luizenmoeder laat kijken, prima, zelf weten, maar het hoort niet thuis op school.

Ik vind het een debiele keuze van de juf en zou er misschien ook wat van zeggen. Of even aankijken of er meer twijfelachtige keuzes worden gemaakt.
Als je twee keer turbo zegt, vlieg ik in brand!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
05-02-2018 23:21
in all fairness gaat het hier om hele jonge mensen die dus ook nog geen kinderen hebben (en de meesten ook nog geen jarenlange relaties). Maar om maar weer on topic te gaan: als jong volwassenen de herkenbaarheid en het zwartgallige schuren al niet opmerken, dan kunnen kinderen van 8 dat volgens mij al helemaal niet.

Kinderen van 12 + ook niet.
Nee ze zullen niet alles snappen en of ze het leuk vinden weet ik niet maar vermoed dat die 2 x 25 minuten Luizenmoeder ze niet transformeert van Groen Links naar PVV stemmer.

Ik denk dat kinderen die subtiele vooroordelen - echt racisme is het niet - nauwelijks oppikken maar eerder lachen om grappen als de "bij rood niet zwaaien lamp"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Tovergieter schreef:
05-02-2018 23:26
Ik begrijp werkelijk niet dat je een satirische serie, waarin met name je eigen beroepsgroep en ouders op de hak worden genomen, op school laat zien aan een doelgroep waar het niet voor gemaakt is.

En dan zeggen hier wel mensen, 'ja, maar vroeger keek ik ook zus of zo en ik leef nog steeds', maar dat keek je neem ik aan niet op school. En als je thuis je kinderen luizenmoeder laat kijken, prima, zelf weten, maar het hoort niet thuis op school.

Ik vind het een debiele keuze van de juf en zou er misschien ook wat van zeggen. Of even aankijken of er meer twijfelachtige keuzes worden gemaakt.
Dit dus!
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
05-02-2018 23:24
Maar ook wel weer eens leuk, 's morgens bij de koffieautomaat allemaal over hetzelfde programma praten.
Ja hè. :hihi: Ik zei vandaag toevallig nog tegen m’n man: We lijken wel terug in de tijd van maar twee televisiezenders, toen iedere Nederlander naar hetzelfde zaterdagavondprogramma keek!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
05-02-2018 23:21
Als jong volwassenen de herkenbaarheid en het zwartgallige schuren al niet opmerken, dan kunnen kinderen van 8 dat volgens mij al helemaal niet.
Zwartgallig schuren, dat is het inderdaad!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven