Mode & Beauty alle pijlers

HELP! Haarverf

07-02-2018 22:54 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_344973 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 17:17
0.00% gewijzigd
Rode gloed er over?
Kun je er geen rood doorheen doen?
Moiren’ schreef:
07-02-2018 22:55
Rode gloed er over?
:high5:
Oh shit! Dat is balen zeg. Geen ervaring mee, maar wil je wel succes wensen
Ik heb 't ook ooit gehad, en daar moest ik wel mee naar de kapper. Bijna 6 uur in de ontkleuring/herkleuring gezeten voor 't enigszins in de richting van mijn normale (rood/blonde) haar kwam. Nooit weer gekleurd. Kostte me toen (15 jaar geleden) een euro of 60, ik heb geen idee wat de huidige prijzen zijn..
Je wilt dit niet horen, maar je hebt een probleem.

Ga toch maar naar de kapper. Dat removerspul werkt niet geweldig, de kapper heeft iets vergelijkbaars dat wel werkt én beter is voor je haar. Zij kunnen ook zien of de kleur al weg is, of dat je nog even moet blijven zitten.

Kost je een paar (meerdere) tientjes maar dan ben je er wel vanaf.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Oh, en ja, ervaring hier met die color remover.

Kostte niet niks (met lang, dik haar heb je echt wel meer dan één pakje nodig), stonk verschrikkelijk en werkte voor geen meter. Daarna voelde mijn haar als stro.

Alleen ben ik lichtblond/grijs van mezelf, dus ik heb er een nieuwe pot verf overheen gemikt en klaar.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Naar de kapper! Een goede kapper kan met een hoop tijd (en geld) de kleur uit je haar krijgen en terug verven naar je eigen kleur.

Ik heb in het verleden ook een aantal jaren mijn haar zwart geverfd. Destijds vond ik het hartstikke mooi, maar het stond voor geen meter en maakte me hard. Na color remover was mijn haar in een slechte staat (en de kleur nog slechter), maar de kapper heeft het weten op te lossen. Wel moest de schaar in mijn haar, maar ik ging niet helemaal kort hoor. Ik ben van lang naar een lange bob gegaan en was uiteindelijk blij met het resultaat.
Veel wassen met shampoo en het wordt vanzelf lichter. Even laten intrekken en daarna conditioner erin.

Er is meer geduld voor nodig, maar je wilt neem ik aan meer naar het bruine en niet blond? Moet lukken met veel wassen en een portie geduld.

Al die chemische goedjes zijn niet goed voor je haar.
moonlight schreef:
07-02-2018 23:16
Veel wassen met shampoo en het wordt vanzelf lichter. Even laten intrekken en daarna conditioner erin.

Er is meer geduld voor nodig, maar je wilt neem ik aan meer naar het bruine en niet blond? Moet lukken met veel wassen en een portie geduld.

Al die chemische goedjes zijn niet goed voor je haar.
-
anoniem_344973 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 17:17
20.00% gewijzigd
Toch naar de kapper. Zwart haar is moeilijk lichter te krijgen. En ik neem aan dat in Hennaplus ook Henna zit en als ik me niet vergis kun je dat niet zomaar met iedere verf over verven.
Fab_ schreef:
07-02-2018 23:26
Nou het is zo zwart, zo zwart dat het tegen zwart donkerblauwe gloed aanzit.. dit gaat er niet meer uit. Heb het ook al 10x gewassen met head en shoulders anti roos.. niks heeft geholpen.

Nee, dit werkt inderdaad niet. Het blijft hardnekkig rondgaan, maar de head&shoulders is inmiddels zo verzorgend dat het de kleur er niet meer uithaalt. Een zilvershamoo doet dat vaak wel, maar ik heb geen idee welk effect dat gaat hebben op zwarte haarverf.
1.0 werkelijk?
Dan wist je toch dat er niets donkerders bestaat?

Ik zou ff naar een goede drogist gaan.
Een koperen gloed erover regelen.
Er gewoon een tijd aan wennen en rustig laten uitgroeien?

Zal een tijd nodig hebben maar ik vrees dat je als je nu met andere spullen erop gaat zitten (zonder kapper) je haar zo dood als een pier wordt.
En dat je het dan alsnog mag afknippen.
Maud27 schreef:
07-02-2018 23:46
1.0 werkelijk?
Dan wist je toch dat er niets donkerders bestaat?

Ik zou ff naar een goede drogist gaan.
Een koperen gloed erover regelen.
Inderdaad. Niet zo handig.

Zilvershampoo gaat echt niets doen, dat haalt alleen een geel/oranje gloed weg. Daarbij is een goede zilvershampoo niet goedkoop, dus ook niet iets om zomaar mee te experimenteren.

Ik zou toch de kapper doen.
Misschien kan er een toner met een gloed overheen. Dat is minder beschadigend dan een nieuwe verfbeurt.
Kijk heeeel goed uit met henna verf en eventueel blonderen als je dat van plan bent... Dit kan namelijk echt niet samen. Henna reageert niet goed op chemische verf.
Vanwege die henna zou ik uitkijken wat je er in doet.
Als je niet naar de kapper wil, ga dan eens naar een kappersgroothandel/haarshop.
Daar kunnen particulieren ook kopen en er werken mensen die verstand van haar hebben.
Adviseren bij een drogist zou ik ook mee uitkijken, heb zelf heel lang bij een drogist gewerkt en de opleidingen gaan inhoudelijk niet diep genoeg om bij 'complexe' gevallen goed advies te geven.
Als je alleen chemische verf had gebruikt was het weer anders maar met henna is het altijd een beetje tricky.
Kruidvat heeft ontkleuring, werkt echt heel erg goed!
Ik zou het laten zitten, met de tijd zal het minder donker worden. Wat ik wel zou doen is straks de uitgroei in een warme donkere kleur verven, bijvoorbeeld warm donkerbruin. Kijk of je de kleuren in elkaar over kunt laten lopen. Met een warmere kleur rond je gezicht is je uitstraling minder hard.
Ik hoor goede berichten over kruidvat color remover. Toch zou ik het zelf bij de kapper laten doen.
''Geen woorden maar daden''
Niet ontkleuren bij Henna Dat wordt nog erger dan zwart haar.
Heb de reacties niet gelezen. Maar weet wel dat ze bij de kapper altijd vragen of je je haar niet gekleurd hebt met Henna, alvorens ze het permanent kleuren. Op henna kun je niet zomaar andere verf gooien en kunnen kleurafwijkingen en haarbeschadigingen ontstaan, is mij eens verteld. Overigens heb ik het nooit met henna gekleurd. Kortom: ondanks de kosten, ga naar de kapper en er niet verder zelf aan knutselen.
Ik heb die Kruidvat ontkleurder wel eens gebruikt om zwarte verf uit mijn haar te krijgen. Werkte heel goed, alleen werd het daarna wel oranje. En heel erg droog. Toen maar naar de kapper en flink stuk er af laten knippen.

Advies: ga naar de kapper, want als je zelf gaat prutsen wordt het alleen maar erger. Wil je niet naar de kapper, laat het dan uitgroeien. Ga niet thuis in de weer met allerlei troep, daar wordt het alleen maar erger van.
Wassen met head n shoulders, heb jaren terug hetzelfde probleem gehad en dit hielp wel goed. Zou er wel een maskertje bij gebruiken. Of de color remover en daarna een spoeling erover. Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven