Mode & Beauty alle pijlers

HELP! Haarverf

07-02-2018 22:54 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
anoniem_344973 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 17:17
0.00% gewijzigd
Ik had dit ook,en heb alles geprobeerd maar uiteindelijk was het enige wat echt werkte naar de kapper gaan en het ontkleuren.
mademoiselle83 schreef:
08-02-2018 08:22
Wassen met head n shoulders
Ja wou ik ook zeggen als je dat een paar keer doet vervaagd de kleur snel.

Kan je nagaan wat voor agressieve shampoo dat is :facepalm:
Ik weet dat je het niet wil horen maar als je graag je lange volle haardos wil behouden zou ik naar de kapper gaan. Aangezien je twee keer een donkere kleur er vlak achter elkaar in gedaan hebt waarvan een waarschijnlijk een deel henna bevat zal je haar bij het ontkleuren waarschijnlijk een bizarre kleur krijgen. Je zal sowieso opnieuw moeten verven na het ontkleuren. Ontkleurt haar verven kan heel vreemd uitpakken dus dan kan je ook met een vreemde kleur eindigen en moet je het nog een keer doen. Ontkleuren werkt wel maar het is verschrikkelijk slecht voor je haar en dan moet je ook nog minimaal een keer verven. De kans dat je met een enorme bos droog stro op je hoofd blijft zitten is behoorlijk groot. Als ik jou was zou ik het de kapper laten doen met middelen die wat minder schadelijk zijn dan die rommel van de kruidvat die je er zelf misschien te lang of niet lang genoeg in laat zitten.

Zwart staat bijna niemand die niet van nature zwart haar heeft, tenminste ik heb nog nooit iemand gezien die dat echt mooi stond..
Difficulty is inevitable, drama is a choice.
-
anoniem_344973 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 17:18
0.00% gewijzigd
Zit er geen kappersgroothandel in de buurt? Daar kun je als particulier ook kopen. Dat is over het algemeen beter van kwaliteit dan spul van de drogist.
MwTheelepel schreef:
08-02-2018 10:05
Zit er geen kappersgroothandel in de buurt? Daar kun je als particulier ook kopen. Dat is over het algemeen beter van kwaliteit dan spul van de drogist.
-
8.15% gewijzigd
Je kan ook online kappersverf bestellen. Ik zou dat eerder doen dan een pakje van de drogist halen.

Ik wil je niet bang maken hoor, maar mijn ervaringen met Garnier zijn niet zo best.
Mocht je echt spul van de drogist willen halen, dan zou mijn keuze Casting zijn van l'Oreal. Kruidvat huismerk zou ik niet doen.
Fab_ schreef:
08-02-2018 10:03
Bedankt meiden.
Ik ben naar mijn buurvrouw gegaan die kapster is, ik ga ontkleuringsverf van garnier halen. Die gaat ze erin doen, en dan een donkebruine verf eroverheen.. iemand aanrader voor betaalbare goeie verf? want zij zei liever een verf met 1 getal. Denk aan 4.0 ipv 4.1 ?
Ik zat zelf te denken aan kruidvat huismerk donkerbruin, maar ben bang dat het snel vervaagd en dan de oranje gloed eronder door komt ...

Ga nou NIET voor één of ander huismerk. Je buurvrouw is kapster, ik mag hopen dat zij je iets kan aanraden. Bestel dat eventueel via internet.

Begrijp me niet verkeerd; ik heb niks tegen probeersels, goedkoop en zelf doen, ik heb jarenlang zelf geen andere keuze gehad. Maar ik was wel zo realistisch om te bedenken dat het fout zou kunnen gaan en er dan de schaar in moest. Ooit zodanig mislukt dat ik de tondeuse eroverheen heb gehaald. Ik mag van geluk spreken dat ik daar heel goed mee wegkwam qua leeftijd, gezicht en uitstraling. Nu zou ik dat niet meer durven ;-D .

Als je lange haar je lief is, moet je lief zijn voor je lange haar.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
-
0.00% gewijzigd
Adem in, adem uit. :)

Het MOET niet vandaag geverfd worden! Je wil het vandaag verven omdat je baalt van je kleur. Een dag of twee met zwart haar lopen red je echt wel, al snap ik hoe vreselijk je kan voelen als je kleur verkeerd is.

Syoss moet je echt niet doen! Echt niet! Bestel nou maar online je spullen en laat het morgenmiddag/-avond door de buur in je haar zetten.
Fab_ schreef:
08-02-2018 10:29
Nee je hebt gelijk ^, een ander merk wat je kan aanraden, want het MOET vandaag geverfd worden. Maar ik heb momenteel geen kapperszaak in de buurt..
Ik zit zelf te denken aan syoss

Nee nee nee nee nee en nog eens nee.

Ik snap dat het niets mag kosten, maar als je dan toch persé naar de drogist wilt, neem dan op z´n minst een fatsoenlijker merk. En reken op twee verpakkingen. En ja, dan ben je dus bijna 60 euro kwijt.

Tenzij je een schaarbehandeling geen probleem vindt. Doe dan wat je wilt.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik vind Syoss en kruitvat echt rotverf.. Zou eerder gaan voor Guhl, schwarzkopf of loreal. Wellicht ook zonder amoniak.
closednote schreef:
08-02-2018 11:00
Ik vind Syoss en kruitvat echt rotverf.. Zou eerder gaan voor Guhl, schwarzkopf of loreal. Wellicht ook zonder amoniak.

Ik heb de beste ervaringen met l´oreal. Daar zit wel ammonia in, maar dekt én houdt het beste. En ik heb het hele schap wel geprobeerd, was grijs vanaf mijn 16de.
Fab_ schreef:
08-02-2018 10:10
Neee helaas geen kappershandel 😢
Dan via internet. Maar ga niet kleuren met die rommel van de drogist.
Fab_ schreef:
08-02-2018 10:29
Nee je hebt gelijk ^, een ander merk wat je kan aanraden, want het MOET vandaag geverfd worden. Maar ik heb momenteel geen kapperszaak in de buurt..
Ik zit zelf te denken aan syoss

MOET? Hoezo? Het staat misschien niet geweldig maar het is toch ook niet groen met oranje of zo dat je echt voor schut loopt? Als ik jou was zou ik asap verf bestellen en dan maar een dag of twee zo lopen en het daarna goed ontkleuren en verven met goede spullen. Het is nog veel erger als het met al die kruidvat troep straks een bos stro is waar je niets anders meer mee kan dan de schaar erin en dan loop je met een korte bos stro de aankomende maanden. Maar goed dat moet je zelf weten natuurlijk. Hoe dan ook zou ik als ik jou was je haar voorlopig flink met maskertjes behandelen om te voeden want zo vaak verven en ontkleuren in korte tijd maakt je haar gortdroog en breekbaar.
Mejuffrouwmuis schreef:
08-02-2018 10:13
Mocht je echt spul van de drogist willen halen, dan zou mijn keuze Casting zijn van l'Oreal. Kruidvat huismerk zou ik niet doen.
Casting is een kleurspoeling.
Het is trouwens echt weer voor een muts dus zet een muts op om het een beetje te bedekken.
Fab_ schreef:
Bedankt meiden.
Ik ben naar mijn buurvrouw gegaan die kapster is, ik ga ontkleuringsverf van garnier halen. Die gaat ze erin doen, en dan een donkebruine verf eroverheen.. iemand aanrader voor betaalbare goeie verf? want zij zei liever een verf met 1 getal. Denk aan 4.0 ipv 4.1 ?
Ik zat zelf te denken aan kruidvat huismerk donkerbruin, maar ben bang dat het snel vervaagd en dan de oranje gloed eronder door komt ...
Een 1 erin betekent assig, dus een koele kleur. De 0 is de ‘natuur’kleur, kan zijn dat die te oranje/rood bij je uitvalt.
Maar serieus, doe dit bij de kapper. Die kan er een toner voor je overheen gooien als de kleur te koel of juist te warm is. Kapper kan eventueel ook olaplex gebruiken om het haar nog enigszins te beschermen.
SallySpectra schreef:
08-02-2018 11:31
Casting is een kleurspoeling.
Klopt. :)

Ik denk alleen dat het helemaal niet nodig is voor TO om verf te gebruiken. Volgens mijn kapper is verf alleen goed voor haar dat knettergrijs is en de drager absoluut geen grijs haar wil hebben.

Maar goed, ik zou als ik TO was niet gaan zitten klooien met drogisterijspullen, maar naar een goede (!) kapper gaan. Het kost wat, maar dan gebeurt het waarschijnlijk wel goed.
Mejuffrouwmuis schreef:
08-02-2018 12:19

Maar goed, ik zou als ik TO was niet gaan zitten klooien met drogisterijspullen, maar naar een goede (!) kapper gaan. Het kost wat, maar dan gebeurt het waarschijnlijk wel goed.

Tja. Dan gaat het zo´n 250 euro kosten. Het is even een gokje van mijn kant hoor, maar iemand die overweegt om syoss te kopen heeft dat bedrag waarschijnlijk niet liggen.

En ja, ik heb mijn haar laten ontkleuren en verven door de kapper. Ik wilde van het verfwerk af maar heb ook een representatieve baan, dus simpelweg laten uitgroeien was geen optie. Ik heb de eerste keer 180 euro afgerekend, voor kort haar.
Tja een kapster die een merk uit de drogist aan raadt zou ik al niet serieus nemen. Er zijn veel betere ontkleuringen te koop en nog goedkoper ook. Je kunt het dan ook mengen met een lager % peroxide. Zo veel hoeft er ook niet uit als je van 1-4 wil gaan. Een donker bruin heeft rood als onderliggend pigment dus het wordt wel rood, maar je kunt het tonen met een as kleur (vaak idd toevoeg .1) met groene basis (gren cancelt rood).

En doe je roots als laatste, door warmte van hoofdhuid gaat de ontkleuring daar twee keer zo snel.
Mejuffrouwmuis schreef:
08-02-2018 12:19
Klopt. :)

Ik denk alleen dat het helemaal niet nodig is voor TO om verf te gebruiken. Volgens mijn kapper is verf alleen goed voor haar dat knettergrijs is en de drager absoluut geen grijs haar wil hebben.

Verf is ook voor als je je haar lichter wil maken. Dus dat klopt niet helemaal.
-
anoniem_344973 wijzigde dit bericht op 27-12-2018 17:19
0.00% gewijzigd
Fab_ schreef:
Bedankt meiden.
Een getal achter een kleur betekend een gloed. 3 is goud, dus 4.3 is goudbruin. Rood is geloof 3/5 dus 4.5 is roodbruin.

Zonder getal erachter is een natuurtint en dat zijn de saaie kleuren zeg maar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven