Ouders helpen?

05-02-2018 13:47 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Je ouders ( beiden pensioenleeftijd)
moeten een rekening betalen van 900 euro, dit kunnen ze niet, moeten hiervoor in het rood staan.
Jij biedt aan , om van je eigen geld, hun te helpen, zonder overleg met partner , samen hardwerkend en 3 kleine kinderen.
Je ouders gaan vervolgens wel 2x op vakantie en kopen van allerlei cadeautjes en kleren voor jullie kinderen.
Een lening, betalen mijn ouders wel terug, bespreekbaar maken met partner of niet?
Verzwijgen naar partner? En wat als partner er wel achter komt?
Vivaatjei schreef:
08-02-2018 10:27
Inmiddels heeft mijn man nu, zonder enig overleg, een weekend weg geboekt met zijn ouders en familie. Ik moet dat weekend werken. Ik zou wel een dienst vrij kunnen krijgen, maar niet het hele weekend. Hoe ga je dat nu allemaal regelen vraagt hij.
scheiding al aangevraagd?
Vivaatjei schreef:
Inmiddels heeft mijn man nu, zonder enig overleg, een weekend weg geboekt met zijn ouders en familie. Ik moet dat weekend werken. Ik zou wel een dienst vrij kunnen krijgen, maar niet het hele weekend. Hoe ga je dat nu allemaal regelen vraagt hij.
Wow dat zou ik erger vinden dan het uitlenen (en niet terugkrijgen) van zijn eigen geld. Dat is nou iets dat je juist wel met elkaar overlegt.
Vivaatjei schreef:
Gezellige relatie. Tijd om in actie te komen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Vivaatjei schreef:

Simpel.

´Oh wat leuk, veel plezier. Ik ga dan met Marie ´s avonds lekker grieks eten, aangezien jij dat niet lust. Goed geregeld.`.

Dit alles op een heel gezellige en vriendelijke toon.
Iets dergelijks doen wij overigens regelmatig. Man houdt niet van sauna, ik niet van wielrennen. Kunnen we prima combineren hoor.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Ik zou gewoon gaan werken hoor! Als je mee gaat word het er vast niet gezelliger op na alles wat is voorgevallen.
vivautrecht85 schreef:
08-02-2018 13:16
Wow dat zou ik erger vinden dan het uitlenen (en niet terugkrijgen) van zijn eigen geld. Dat is nou iets dat je juist wel met elkaar overlegt.
Wat vivautrecht85 zegt. Dit is echt véél naarder dan dat geld uitlenen.
The owls are not what they seem
Neemt je man de kinderen mee, of verwacht hij dat als jij niet meegaat je ook nog de kinderen opvangt?
Ik snap TO wel, geld wat haar man uitleent, kan niet meer aan iets anders worden uitgegeven voor het weer terugbetaald is. Ik ben het wel eens met het idee van zijn geld mag hij zelf uitgeven maar ik zou ook mijn wenkbrauwen optrekken als er vervolgens vanalles met dat geld wordt gedaan, behalve waarvoor het is uitgeleend. Helemaal als je schoonmoeder laat merken dat ze nogal op je neerkijkt. En daar mag je best wat over zeggen tegen je partner en ook tegen je schoonmoeder. Daar heb je dan gewoon een mening over.

To mag dan een scherpe tong hebben, dat wil natuurlijk niet zeggen dat het dus ok is dat haar man niets durft te zeggen. Zij moet leren minder scherp te zijn maar hij moet ook zeker leren om voor zichzelf op te komen. Ik zou eerder denken dat hij het niet heeft gezegd omdat hij het zelf eigenlijk ook geen goed idee vond maar niet tegen zijn ouders opkon. Die actie met dat weekendje weg is gewoon achterlijk, daar zou ik mijn conclusies uit trekken.
Creativity is intelligence having fun

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven