Oude houten vloer

08-02-2018 13:55 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goeden dag,
In ons nieuwe huis ligt een oude houten vloer. Nu is mijn vraag wat zou de vloer nog waard kunnen zijn als we hem willen verkopen? ( ik weet even niet hoe ik een foto erbij moet posten)
Mvg
Misschien vragen bij een bedrijf waar je oud hout kunt kopen?
Hoe oud is de vloer?
Is hij beschadigd?
Waarom wil je hem zelf niet?
Hij is nagenoeg nog in prima staat uiteraard een paar gebruikerssporen hoe oud is Hij, goede vraag het huis is iig 97 jaar oud. We willen zelf laminaat is +-45 m2. Heb beetje rondgezocht maar ze vragen voor sommige vloeren goud geld
Ik vrees dat daar zonder foto's geen zinnig woord over te zeggen is.

Zelf snap ik dan weer niet waarom je laminaat zou willen als er een houten vloer in ligt die in prima staat is.
Maar kan-ie er ook uit zonder beschadigd te raken? Zonder foto is er verder niks van te zeggen.
Is hij zwevend gelegd of verlijmd, is wel relevant want als hij verlijmd is zul je hem nooit fatsoenlijk eruit krijgen zodat hij hergebruikt kan worden. Bij zwevend gelegd is de kans een stuk groter dat hij er in goede planken uitkomt.

Houdt er wel rekening mee dat je weliswaar 45 m2 hebt liggen maar uiteindelijk aan volledige planken een stuk minder, de korte stukken zijn vaak niet bruikbaar of goed passend te maken dus is wel iets om rekening mee te houden mocht je hem gaan verkopen.
Is zeer afhankelijk van houtsoort, kwaliteit, de staat ervan, de dikte enz. enz.
als je het wilt weten kan je beter een deskundige raadplegen.
Iemand enig idee hoe ik een fotootje kan uploaden?
Mjaa, daar moet je eerst een minimum aantal posts voor hebben en dan nog plaatjesplakrechten aanvragen (lijkt omslachtig maar is ingesteld toen klojo's hier midden in de nacht foto's van lijken ed gingen posten..)
Je kunt wel je foto op Photobucket of Tinypic zetten en hier de link plaatsen.
€75,29
Kijk even op marktplaats naar oude vloeren/vloerdelen, en wat er voor gevraagd en wat er op geboden wordt.
Tokstra schreef:
08-02-2018 14:14
€75,29
Koopje!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
http://nl.tinypic.com/r/2w2q2qv/9
anoniem_364175 wijzigde dit bericht op 08-02-2018 14:19
70.89% gewijzigd
je haalt er een houten vloer uit, en legt er laminaat in?
sommige dingen begrijp ik gewoon echt niet.
Smaken verschillen nou eenmaal
Uiltje66 schreef:
08-02-2018 14:09

Zelf snap ik dan weer niet waarom je laminaat zou willen als er een houten vloer in ligt die in prima staat is.
Ik ook niet. Zonde!
lilalinda schreef:
08-02-2018 14:19
je haalt er een houten vloer uit, en legt er laminaat in?
sommige dingen begrijp ik gewoon echt niet.
Dit. Kun je m niet opschuren en lakken/beitsen/whitewashen/olien ofzo?
Ruubvw schreef:
08-02-2018 14:18
http://nl.tinypic.com/r/2w2q2qv/9
Geinige vloer! Kan denk ik nog wel mooi worden
Er bestaan veel bedrijven die oude bouwmaterialen verkopen, bv en suite deuren, vensterbamken maar ook vloeren. Google daar eens op.
Ruubvw schreef:
08-02-2018 14:20
weet je hoe akelig laminaat is?
(ja, wij hebben beiden, oud hout beneden, laminaat boven. Het is dat het zo´n klus is (uren&geld) maar zou liefst laminaat er vanavond nog uitrossen)
We vinden het wel mooi, alleen hebben nog een apart kamertje in de woonkamer waar die vloer niet is doorgelegd, + de vloer gaat niet mooi staan bij de meubels die we willen
Ruubvw schreef:
08-02-2018 14:20
Tuurlijk, maar met hout kun je veel doen om het naar je smaak aan te passen en laminaat is echt meestal killer helaas. Maar mss houd je van kil.
Ruubvw schreef:
08-02-2018 14:22
We vinden het wel mooi, alleen hebben nog een apart kamertje in de woonkamer waar die vloer niet is doorgelegd, + de vloer gaat niet mooi staan bij de meubels die we willen
Leg je m daar ook en beits je de hele tent hoogglans wit :)
Uiltje66 schreef:
08-02-2018 14:09
Ik vrees dat daar zonder foto's geen zinnig woord over te zeggen is.

inderdaad

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven