multifunctionele thermometer
vrijdag 9 februari 2018 om 10:21
Ik heb gisteren bij de Lidl een multifunctionele thermometer gekocht van het merk Sanitas. Toen ik heb op mijn voorhoofd uit probeerde gaf hij een temperatuur aan van 39,5.....eh ik had echt geen koorts, dus er klopt niets van. Ik ga deze dus terug brengen?
Ik wil wel graag zo'n thermometer, dus wie heeft er een, welk merk en ben je tevreden?
Ik wil wel graag zo'n thermometer, dus wie heeft er een, welk merk en ben je tevreden?
vrijdag 9 februari 2018 om 10:35
Het lijkt natuurlijk heel makkelijk, temperatuur meten op voorhoofd of in je oor, maar helaas is dat gewoon niet de meest betrouwbare methode. Ik heb ook dat ding van de Lidl gekocht en hij ligt nu stof te vangen in de kast. Werkt echt niet nauwkeurig genoeg.
De ouderwetse thermometer is nog steeds de meest betrouwbare manier. Bij voorkeur zelfs bij anaal gebruik, maar alternatieven (meten onder de oksel of tong) zijn ook goed betrouwbaar.
Meten met zo'n nieuwerwets ding op je voorhoofd moet je heel zorgvuldig doen, en dat is bij jezelf best lastig. Doe je het volgens de gebruiksaanwijzing? Je moet een soort lijn over je voorhoofd trekken.
De temperatuur in je oor is nog veel variabeler: net met je oor op je kussen gelegen, iets in of op je oor gehad (oordopjes, oorwarmers), dragen van een hoofddoek...
De ouderwetse thermometer is nog steeds de meest betrouwbare manier. Bij voorkeur zelfs bij anaal gebruik, maar alternatieven (meten onder de oksel of tong) zijn ook goed betrouwbaar.
Meten met zo'n nieuwerwets ding op je voorhoofd moet je heel zorgvuldig doen, en dat is bij jezelf best lastig. Doe je het volgens de gebruiksaanwijzing? Je moet een soort lijn over je voorhoofd trekken.
De temperatuur in je oor is nog veel variabeler: net met je oor op je kussen gelegen, iets in of op je oor gehad (oordopjes, oorwarmers), dragen van een hoofddoek...
vrijdag 9 februari 2018 om 10:45
Omdat ze zo onbetrouwbaar zijn worden ze ook door ziekenhuizen en andere zorginstellingen gebruikt
Ik heb deze en die werkt uitstekend! Misschien iets prijziger, maar zeker het geld waard.
http://www.cruc.nl/winkel/producten/met ... nal_tabbed
Ik heb deze en die werkt uitstekend! Misschien iets prijziger, maar zeker het geld waard.
http://www.cruc.nl/winkel/producten/met ... nal_tabbed
vrijdag 9 februari 2018 om 10:48
@ LadyVintage Daar gebruiken ze ze inderdaad omdat het snel en makkelijk is. De verpleegkundige hoeft dan niet elk uur aan een patiënt vragen om de broek omlaag te doen voor alleen even temperatuur. En een verpleegkundige die dat elke dag doet, weet natuurlijk ook beter hoe je zo'n apparaat precies moet gebruiken. Bovendien hebben ze daar geen budget-apparaat van de Lidl denk ik.
Maar er zit heel veel meer fluctuatie in die metingen dan bij een anale meting.
Maar er zit heel veel meer fluctuatie in die metingen dan bij een anale meting.
vrijdag 9 februari 2018 om 11:11
Ik werd laatst geopereerd en er werd om de zoveel tijd temperatuur gemeten met een oorthermometer, maar toen ze een keer tegen de 39 scoorden moesten ze rectaal controleren en toen bleek t maar 38,2 te zijn. Ze klaagden zelf ook over de onbetrouwbaarheid en dat ze standaard een halve graad aftrekken.
vrijdag 9 februari 2018 om 11:47
ik denk wel dat ik goed gemeten heb bij mezelf. Ook bij mijn zoon geprobeerd en die had volgens de thermometer ook hoge koorts. Ik heb een hele oude van Braun, maar die klopt ook niet, 3 x meten is 3 x een andere waarde. Dus dan toch rectaal of een andere oor thermometer kopen denk ik. Bedankt voor jullie meedenken en advies.