De Luizenmoeder
zondag 14 januari 2018 om 20:51
vrijdag 9 februari 2018 om 14:06
dat is maar net wat je wil horen.
Hij reageerde op een overspannen Nancy die dacht dat ze perse halalzooi moest halen voor moslimouders (die overigens allang had aangegeven niet halal te eten). Maar je kan inderdaad ook gewoon een vegetarische optie doen.
Ik zie dat niet als politiek correct, maar gewoon als logisch denken en efficiënt te werk gaan.
Hij reageerde op een overspannen Nancy die dacht dat ze perse halalzooi moest halen voor moslimouders (die overigens allang had aangegeven niet halal te eten). Maar je kan inderdaad ook gewoon een vegetarische optie doen.
Ik zie dat niet als politiek correct, maar gewoon als logisch denken en efficiënt te werk gaan.
vrijdag 9 februari 2018 om 14:38
Waarop Volkert de scène afsloot met: "Moslims zijn niet zo moeilijk hoor".
noesa wijzigde dit bericht op 09-02-2018 15:18
3.34% gewijzigd
vrijdag 9 februari 2018 om 14:59
Ja, ik heb het eerste stukje van je post even aangehaald, want die is wel aardig. Het past ook wel bij de serie.Saoghail schreef: ↑09-02-2018 14:06dat is maar net wat je wil horen.
Dat tweede stuk is inderdaad zo. Was ik vergeten.
Terug naar het eerste stuk en Anton en Nancy.
Anton wilde niet horen wat Volkert te glanzen had. Zit je met de gebakken peren of met perenmeisjes? Wel erg dubbelzinnig allemaal.
Dat is nu eenmaal HUMOR of gevoel voor humor. Als je een grap moet uitleggen dan is het niet grappig.
HUMOR is relativeringsvermogen. Ook daar is een reeks etiketten voor die geplakt worden.
Wat niet weet wat niet deert. Dat is dus Anton en Volkert. Misschien ook nog een driehoekverhouding die vierkant wordt?
vrijdag 9 februari 2018 om 15:22
Bij sommige mensen is opvoeden nog steeds nodig
vrijdag 9 februari 2018 om 17:24
Als ik deze serie bekijk dat sta ik wel heel slecht te boek op school.
Ik werk namelijk iedere dag en ben dus vrijwel nooit aanwezig als hulpouder.
Ik zie het ook niet zitten om systematisch verlof in te leveren om te helpen op school.
Als ik ook een vaste dag vrij had dan zou ik natuurlijk wel helpen.
Zullen de andere ouders me niet in dank afnemen.
Ik werk namelijk iedere dag en ben dus vrijwel nooit aanwezig als hulpouder.
Ik zie het ook niet zitten om systematisch verlof in te leveren om te helpen op school.
Als ik ook een vaste dag vrij had dan zou ik natuurlijk wel helpen.
Zullen de andere ouders me niet in dank afnemen.
vrijdag 9 februari 2018 om 18:07
Dit is typisch NPO. Ze verwerken actuele thema's in bv. series, en geven daar dan via de personages of verhaallijn hun mening over. Of zetten er een bepaald - door henzelf ingekleurd - beeld van neer.
Maar volgens mij weet je niet waar ik het over heb. Veel mensen hebben het ook niet door. En dat is natuurlijk ook de bedoeling.
vrijdag 9 februari 2018 om 19:03
Noesa schreef: ↑09-02-2018 18:07Dit is typisch NPO. Ze verwerken actuele thema's in bv. series, en geven daar dan via de personages of verhaallijn hun mening over. Of zetten er een bepaald - door henzelf ingekleurd - beeld van neer.
Maar volgens mij weet je niet waar ik het over heb. Veel mensen hebben het ook niet door. En dat is natuurlijk ook de bedoeling.
vrijdag 9 februari 2018 om 19:41
Zo he, paranoiaNoesa schreef: ↑09-02-2018 18:07Dit is typisch NPO. Ze verwerken actuele thema's in bv. series, en geven daar dan via de personages of verhaallijn hun mening over. Of zetten er een bepaald - door henzelf ingekleurd - beeld van neer.
vrijdag 9 februari 2018 om 20:57
Gelukkig ben jij er om het ons uit te leggenNoesa schreef: ↑09-02-2018 18:07Dit is typisch NPO. Ze verwerken actuele thema's in bv. series, en geven daar dan via de personages of verhaallijn hun mening over. Of zetten er een bepaald - door henzelf ingekleurd - beeld van neer.
zaterdag 10 februari 2018 om 04:00
Ik denk dat Volkert ermee wil zeggen dat Bobbi haar sletpower inzet voor wat ze wil. In dit geval een hoog cijfer.
En inderdaad, glans is het topje van de penis en dat maakt elke keer dat het gezegd werd een penisgrap...
Grappig ook hoe Anton bespeeld wordt door Volkert, wrang dat hij waarschijnlijk ptss heeft opgelopen van zijn delegerende commandant die ook niks deed. Soort van revanche.
En hoe Hannah en Volkert in de lerarenkamer tegenover elkaar stonden was echt een Moment. Echt of gespeeld, er is chemie. Zijn dan ook irl een stel geweest.
Wat een kloothommel de ex van Hannah. Waarom zou je In vredesnaam je nieuwe vlam meenemen? Toch alleen maar om kleinzielig te doen?
En die kerel van Ank, haar op haar werk opzoeken en met slappe 'ikweeniets' de wacht aanzeggen? Ik snap dat het moet voor de film maar please.
De enige man die er qua karakter goed vanaf komt bij de schrijvers is de man van Nancy, die bedrogen wordt.
Volkert koos ervoor militair te worden dus die spoorde vóór zijn ptss al niet helemaal.
Zo, das mijn 2 centen.
zaterdag 10 februari 2018 om 14:08
zaterdag 10 februari 2018 om 14:18
Spoor JIJ wel helemaal, om zoiets te zeggen?honingbijtje schreef: ↑10-02-2018 04:00I
Volkert koos ervoor militair te worden dus die spoorde vóór zijn ptss al niet helemaal.
zaterdag 10 februari 2018 om 15:36
Heel goed. Het is ook de bedoeling dat je dat zo ziet. Is precies wat ik zeg.
Dat is het stukje 'kijkersopvoeding' waar ik het over heb.
zaterdag 10 februari 2018 om 15:53
zaterdag 10 februari 2018 om 16:07
+100
Ik peins er niet over om bij het leger te gaan, maar als iemand anders het wel wat vindt, prima. Niks mis mee. Er zijn wel meer beroepen die ik 10x niks vind, maar die anderen (hopelijk
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
zaterdag 10 februari 2018 om 16:11
Het was juist de bedoeling van de serie om ZONDER onzinnige en overbodige reacties even allerlei onderwerpen onder de aandacht te brengen op een ontspannen en ironische manier.
Er waren wel behoorlijk wat gesprekken nodig om alles er door te krijgen.
Dat begreep ik tenminste van de makers en de acteurs.
Er zijn toch al genoeg topics op ACTUEEL om daar verder discussie te voeren over militante acties.
Nu ben ik pas echt benieuwd van Volkert heeft gedaan.
Misschien is het wel een patiënt uit een TBS kliniek.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Post-part ... #Etiologie)
Er waren wel behoorlijk wat gesprekken nodig om alles er door te krijgen.
Dat begreep ik tenminste van de makers en de acteurs.
Er zijn toch al genoeg topics op ACTUEEL om daar verder discussie te voeren over militante acties.
Nu ben ik pas echt benieuwd van Volkert heeft gedaan.
zaterdag 10 februari 2018 om 16:50
Hij heeft toch PTSS? Volgens mij komen post-partumdepressies niet vaak bij mannen voorPumps_italiaans schreef: ↑10-02-2018 16:11Nu ben ik pas echt benieuwd van Volkert heeft gedaan.