Entertainment alle pijlers

De Luizenmoeder

14-01-2018 20:51 2533 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand gezien? Een aaneenschakeling van gênante momenten over de manier waarop ouders met elkaar onderling omgaan, hoe de juf weer met de ouders om gaat... Echt hilarisch! Goede serie! Ga ik volgen!

Papadag vond ik ook heel leuk maar dat is nu klaar helaas. Dat komt voorlopig niet meer.
dat is maar net wat je wil horen.

Hij reageerde op een overspannen Nancy die dacht dat ze perse halalzooi moest halen voor moslimouders (die overigens allang had aangegeven niet halal te eten). Maar je kan inderdaad ook gewoon een vegetarische optie doen.
Ik zie dat niet als politiek correct, maar gewoon als logisch denken en efficiënt te werk gaan.
Saoghail schreef:
09-02-2018 14:06
Hij reageerde op een overspannen Nancy die dacht dat ze perse halalzooi moest halen voor moslimouders (die overigens allang had aangegeven niet halal te eten). Maar je kan inderdaad ook gewoon een vegetarische optie doen.

Waarop Volkert de scène afsloot met: "Moslims zijn niet zo moeilijk hoor".
noesa wijzigde dit bericht op 09-02-2018 15:18
3.34% gewijzigd
Saoghail schreef:
09-02-2018 14:06
dat is maar net wat je wil horen.

Ik zie dat niet als politiek correct, maar gewoon als logisch denken en efficiënt te werk gaan.
Ja, ik heb het eerste stukje van je post even aangehaald, want die is wel aardig. Het past ook wel bij de serie.
Dat tweede stuk is inderdaad zo. Was ik vergeten.

Terug naar het eerste stuk en Anton en Nancy.
Anton wilde niet horen wat Volkert te glanzen had. Zit je met de gebakken peren of met perenmeisjes? Wel erg dubbelzinnig allemaal. :biggrin:

Dat is nu eenmaal HUMOR of gevoel voor humor. Als je een grap moet uitleggen dan is het niet grappig.
HUMOR is relativeringsvermogen. Ook daar is een reeks etiketten voor die geplakt worden.

Wat niet weet wat niet deert. Dat is dus Anton en Volkert. Misschien ook nog een driehoekverhouding die vierkant wordt? :biggrin:
Noesa schreef:
09-02-2018 13:33
Ik vind die Volkert irritant. Het is een politiek incorrecte serie, maar de tekstschrijvers laten de 'wijze' Volkert steeds politiek correcte uitspraken over moslims doen. Blegh. Kijkers opvoeden, ze kunnen het maar niet laten bij de NPO.
Bij sommige mensen is opvoeden nog steeds nodig ;-)
Als ik deze serie bekijk dat sta ik wel heel slecht te boek op school.
Ik werk namelijk iedere dag en ben dus vrijwel nooit aanwezig als hulpouder.
Ik zie het ook niet zitten om systematisch verlof in te leveren om te helpen op school.
Als ik ook een vaste dag vrij had dan zou ik natuurlijk wel helpen.
Zullen de andere ouders me niet in dank afnemen.
Noesa schreef:
09-02-2018 14:38
Waarop Volkert de scène afsloot met: "Moslims zijn niet zo moeilijk hoor".
Ik lees daar niet echt een opvoedkundig aspect in eigenlijk.
Misschien dat je dat wel hoort als je zelf denkt dat moslims heel moeilijk zijn.
Saoghail schreef:
09-02-2018 17:27
Misschien dat je dat wel hoort als je zelf denkt dat moslims heel moeilijk zijn.

Dit is typisch NPO. Ze verwerken actuele thema's in bv. series, en geven daar dan via de personages of verhaallijn hun mening over. Of zetten er een bepaald - door henzelf ingekleurd - beeld van neer.

Maar volgens mij weet je niet waar ik het over heb. Veel mensen hebben het ook niet door. En dat is natuurlijk ook de bedoeling.
Noesa schreef:
09-02-2018 18:07
Dit is typisch NPO. Ze verwerken actuele thema's in bv. series, en geven daar dan via de personages of verhaallijn hun mening over. Of zetten er een bepaald - door henzelf ingekleurd - beeld van neer.

Maar volgens mij weet je niet waar ik het over heb. Veel mensen hebben het ook niet door. En dat is natuurlijk ook de bedoeling.
:rofl:
Noesa schreef:

Zo he, paranoia
permis schreef:
09-02-2018 19:41
Zo he, paranoia
Paranoia als je vindt dat de NPO wel erg politiek correct is?
Noesa schreef:

Gelukkig ben jij er om het ons uit te leggen ;-)
Gaaaaap. Dan kijk je toch lekker niet.
Saoghail schreef:
09-02-2018 17:27
Dit.
popita schreef:
09-02-2018 20:57
Gelukkig ben jij er om het ons uit te leggen

Onderbouwen heet dat.
NYC schreef:
06-02-2018 13:31
Volgens mij ging het er niet zozeer om dat Volkert weet dat Bobbi een Breezer drinkt, maar gebruikt ie de term om even extra te benadrukken hoe jong/onnozel hij Bobbi nog vindt overkomen.

Is het trouwens nog populair onder jongeren, Breezers?
Ik denk dat Volkert ermee wil zeggen dat Bobbi haar sletpower inzet voor wat ze wil. In dit geval een hoog cijfer.

En inderdaad, glans is het topje van de penis en dat maakt elke keer dat het gezegd werd een penisgrap...

Grappig ook hoe Anton bespeeld wordt door Volkert, wrang dat hij waarschijnlijk ptss heeft opgelopen van zijn delegerende commandant die ook niks deed. Soort van revanche.

En hoe Hannah en Volkert in de lerarenkamer tegenover elkaar stonden was echt een Moment. Echt of gespeeld, er is chemie. Zijn dan ook irl een stel geweest.

Wat een kloothommel de ex van Hannah. Waarom zou je In vredesnaam je nieuwe vlam meenemen? Toch alleen maar om kleinzielig te doen?

En die kerel van Ank, haar op haar werk opzoeken en met slappe 'ikweeniets' de wacht aanzeggen? Ik snap dat het moet voor de film maar please.

De enige man die er qua karakter goed vanaf komt bij de schrijvers is de man van Nancy, die bedrogen wordt.
Volkert koos ervoor militair te worden dus die spoorde vóór zijn ptss al niet helemaal.

Zo, das mijn 2 centen.
Het-groepje schreef:
09-02-2018 22:29
Dit.

Want?
Op NET5 is nu in de herhaling Bitterzoet (2016) met deels dezelfde cast.
Gek dat ik daar nooit een topic over heb gezien.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 10-02-2018 14:12
Reden: Of niet gek.
0.00% gewijzigd
honingbijtje schreef:
10-02-2018 04:00
I

Volkert koos ervoor militair te worden dus die spoorde vóór zijn ptss al niet helemaal.

Spoor JIJ wel helemaal, om zoiets te zeggen?
Noesa schreef:
09-02-2018 22:47
Onderbouwen heet dat.
Toch wel grappig hoe anders je iets kunt interpreteren. Ik zie Nancy die overdreven politiek-correct bezig is, maar juist daarvoor op haar plaats wordt gezet.
popita schreef:
10-02-2018 15:05
Toch wel grappig hoe anders je iets kunt interpreteren. Ik zie Nancy die overdreven politiek-correct bezig is, maar juist daarvoor op haar plaats wordt gezet.

Heel goed. Het is ook de bedoeling dat je dat zo ziet. Is precies wat ik zeg.
Dat is het stukje 'kijkersopvoeding' waar ik het over heb.
Noesa schreef:
10-02-2018 15:36
Heel goed. Het is ook de bedoeling dat je dat zo ziet. Is precies wat ik zeg.
Dat is het stukje 'kijkersopvoeding' waar ik het over heb.
Nu volg ik je even niet meer?
popita schreef:
10-02-2018 15:43
Nu volg ik je even niet meer?
Ik ook niet.

We hebben het over een komische serie die behoorlijk over the top is. En dat een stukje opvoeding? Hooguit denkt iemand: "Chips, ik gedraag me ook wel eens zo. :$ "
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
MrsEklund schreef:
10-02-2018 14:18
Spoor JIJ wel helemaal, om zoiets te zeggen?
+100

Ik peins er niet over om bij het leger te gaan, maar als iemand anders het wel wat vindt, prima. Niks mis mee. Er zijn wel meer beroepen die ik 10x niks vind, maar die anderen (hopelijk ;) ) met plezier uitoefenen. Tandarts bijvoorbeeld.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Het was juist de bedoeling van de serie om ZONDER onzinnige en overbodige reacties even allerlei onderwerpen onder de aandacht te brengen op een ontspannen en ironische manier.
Er waren wel behoorlijk wat gesprekken nodig om alles er door te krijgen.
Dat begreep ik tenminste van de makers en de acteurs.

Er zijn toch al genoeg topics op ACTUEEL om daar verder discussie te voeren over militante acties.
Nu ben ik pas echt benieuwd van Volkert heeft gedaan.
Misschien is het wel een patiënt uit een TBS kliniek.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Post-part ... #Etiologie)
Pumps_italiaans schreef:
10-02-2018 16:11
Nu ben ik pas echt benieuwd van Volkert heeft gedaan.
Misschien is het wel een patiënt uit een TBS kliniek.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Post-part ... #Etiologie)
Hij heeft toch PTSS? Volgens mij komen post-partumdepressies niet vaak bij mannen voor :-P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven