Hulp bij absurde jaloezie
zondag 11 februari 2018 om 15:15
Vroeg om advies om het loslaten haat/jaloezie wat ik van mezelf niet ken en waar ik last van heb.
Niet om beledigingen of denigrerende opmerkingen
Ik snap ook niet waarom ik die gevoelens voor een mevrouw moet hebben die ik niet ken en die verleden tijd is. Waarom ik jaloers ben op iets wat tussen hen geweest is.
Ik droom nare dingen en daar wil ik van af. Ik vraag om hulp het los te laten.
En ja, ik zit in therapie, genoeg op mn bordje gehad (wachtlijst duurde idd nogal lang).
Mijn man is niet perfect, was machteloos en gaf het op.
Daar ben ik ook heel boos over geweest.
Ik vind het makkelijk om te zeggen dat ik dat mn man maar weg moet doen.
Vele langere relaties krijgen te maken met een affaire en overleven deze.
Wij hebben het ook gered.
Alleen mijn jaloezie staat het in de weg.
Niet om beledigingen of denigrerende opmerkingen
Ik snap ook niet waarom ik die gevoelens voor een mevrouw moet hebben die ik niet ken en die verleden tijd is. Waarom ik jaloers ben op iets wat tussen hen geweest is.
Ik droom nare dingen en daar wil ik van af. Ik vraag om hulp het los te laten.
En ja, ik zit in therapie, genoeg op mn bordje gehad (wachtlijst duurde idd nogal lang).
Mijn man is niet perfect, was machteloos en gaf het op.
Daar ben ik ook heel boos over geweest.
Ik vind het makkelijk om te zeggen dat ik dat mn man maar weg moet doen.
anoniem_364208 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 16:16
Reden: Negatieve reacties
Reden: Negatieve reacties
96.74% gewijzigd
zondag 11 februari 2018 om 15:27
Ik weet met mijn verstand dat zij degene is die te betreuren is. Zij moet blijkbaar op haar 47e allerlei mannen bespelen om iets gedaan te krijgen, mijn man die zij wilde hebben is gewoon weer bij mij en liever dan óóit, ik krijg nooit blaasontsteking van mijn man en wij hebben ook geen glijmiddel nodig (stond half lege pot naast zijn bed) en met mij gaat hij wel een weekendje weg (en dat wilde hij met haar niet).
Ik vind jullie allemaal vrij zielig eigenlijk.
zondag 11 februari 2018 om 15:33
Oké dus als ik het goed begrijp: Jij bent weer happy met je man, iemand heeft hem in een moeilijke periode tussen jullie bespeeld en jij bent boos op die persoon.
Waar maak jij je druk om? Dat is iets tussen jouw man en haar. Het zijn jouw zaken niet wat er toen is gebeurd aangezien jij er toen (soort van) akkoord mee bent gegaan. Jij hoeft niet voor iedereen op de bres te springen en gerechtigheid te verkrijgen voor wat anderen is aangedaan. Jij hoeft niet alles voor anderen te regelen. Je hebt zo te horen zelf genoeg aan gedoe gehad om te verwerken.
Waar maak jij je druk om? Dat is iets tussen jouw man en haar. Het zijn jouw zaken niet wat er toen is gebeurd aangezien jij er toen (soort van) akkoord mee bent gegaan. Jij hoeft niet voor iedereen op de bres te springen en gerechtigheid te verkrijgen voor wat anderen is aangedaan. Jij hoeft niet alles voor anderen te regelen. Je hebt zo te horen zelf genoeg aan gedoe gehad om te verwerken.
zondag 11 februari 2018 om 15:36
Waarom zou je man bij je zijn/blijven als je zo'n lading aan gewelddadige gedachten en haatgevoelens hebt?
Extreem jaloers, lijkt niet het enige probleem. Wil je echt dringend aanraden in therapie te gaan, maar ja, laat me raden, je bent al bij de huisarts geweest, staat op de wachtlijst, bla bla bla.
Extreem jaloers, lijkt niet het enige probleem. Wil je echt dringend aanraden in therapie te gaan, maar ja, laat me raden, je bent al bij de huisarts geweest, staat op de wachtlijst, bla bla bla.
zondag 11 februari 2018 om 15:39
Wow, mijn mond valt echt open van je verhaal. Wat een basis voor je relatie... En wat een vreemde insteek om boos te zijn op haar, het is immers je partner die is vreemdgegaan en heeft gelogen. En dat stuk over de blaasontstekingen en het glijmiddel, man man... Waar hou jij je mee bezig?
Steekt het je niet dat je partner blijkbaar niet in "voor en tegenspoed" gelooft, en je verlaat als het moeilijk wordt? En pas terugkomt als je weer je zaakjes op orde hebt? Dat lijkt me een stuk gezondere reactie dan deze enorme haat voor een vreemde.
Steekt het je niet dat je partner blijkbaar niet in "voor en tegenspoed" gelooft, en je verlaat als het moeilijk wordt? En pas terugkomt als je weer je zaakjes op orde hebt? Dat lijkt me een stuk gezondere reactie dan deze enorme haat voor een vreemde.
zondag 11 februari 2018 om 15:43
Boos op haar?? Ik had HEM nooit terug genomen.....
4 jaar in de gevangenis in Spanje, nou dan heb je wel echt wat gedaan. Als iemand 4 jaar uit je leven is geweest en geen onderdeel heeft uitgemaakt van het gezin en de belangrijkste jaren van de kinderen heeft gemist is het sowieso moeilijk een normaal leven op de bouwen.
Hij is vreemd gegaan en je bent boos op haar? Makkelijk om je boosheid op haar af te reageren jouw man heeft immers niks gedaan...
ADHD en autistisch zijn goede ingrediënten om het als het hem te zwaar of lastig wordt weer een boel ellende te veroorzaken.
4 jaar in de gevangenis in Spanje, nou dan heb je wel echt wat gedaan. Als iemand 4 jaar uit je leven is geweest en geen onderdeel heeft uitgemaakt van het gezin en de belangrijkste jaren van de kinderen heeft gemist is het sowieso moeilijk een normaal leven op de bouwen.
Hij is vreemd gegaan en je bent boos op haar? Makkelijk om je boosheid op haar af te reageren jouw man heeft immers niks gedaan...
ADHD en autistisch zijn goede ingrediënten om het als het hem te zwaar of lastig wordt weer een boel ellende te veroorzaken.
zondag 11 februari 2018 om 15:43
"[b]Ik weet met mijn verstand dat zij degene is die te betreuren is.[/b] Zij moet blijkbaar op haar 47e allerlei mannen bespelen om iets gedaan te krijgen, mijn man die zij wilde hebben is gewoon weer bij mij en liever dan óóit, ik krijg nooit blaasontsteking van mijn man en wij hebben ook geen glijmiddel nodig (stond half lege pot naast zijn bed) en met mij gaat hij wel een weekendje weg (en dat wilde hij met haar niet)."
Ik vind jouw situatie ook niet benijdenswaardig hoor, getrouwd met een criminele, autische ADHDer die vreemdgaat en liegt.
Jouw boosheid op die vrouw is gewoon afleiding van alle andere problemen die je hebt. Serieus, ga je druk maken over dingen die de moeite waard zijn en niet over dat jij lekker geen blaasontsteking krijgt van seks ofzo
Ik vind jouw situatie ook niet benijdenswaardig hoor, getrouwd met een criminele, autische ADHDer die vreemdgaat en liegt.
Jouw boosheid op die vrouw is gewoon afleiding van alle andere problemen die je hebt. Serieus, ga je druk maken over dingen die de moeite waard zijn en niet over dat jij lekker geen blaasontsteking krijgt van seks ofzo
zondag 11 februari 2018 om 16:10
Volgens mij heb jij hulp nodig. Ik vind het heel eng hoe je praat over die andere vrouw. Je taalgebruik vind ik sowiezo echt heel erg hard en bot. Puberaal zelfs. Volgens mij sta je op intstorten. Straks doe je die vrouw echt iets aan. Die was niet fout trouwens. Die vrouw was vrijgezel. Jouw man ook zeg je, want jullie waren uit elkaar. Wat een puinhoop TO. Sorry ik wil je eigenlijk niet beledigen maar ik kan er niets anders van maken. Lees je bericht nog eens goed door. Besef je wel hoe heftig dit allemaal is? Wat ik ook niet snap is hoe jouw man na het krijgen van jullie zoon in spanje in de cel is beland?
Ik snap dat dat je een hoop te verduren hebt gehad. Dat vind ik oprecht heel erg rot voor je. Zoek dus hulp. Ga met iemand praten. Dat is nu meer van belang dan je relatie redden. Zeker voor je dochter (en zoon) moet je aan jezelf gaan werken.
Ik snap dat dat je een hoop te verduren hebt gehad. Dat vind ik oprecht heel erg rot voor je. Zoek dus hulp. Ga met iemand praten. Dat is nu meer van belang dan je relatie redden. Zeker voor je dochter (en zoon) moet je aan jezelf gaan werken.
zondag 11 februari 2018 om 16:16
Ik kan je niet volgen. Als iemand een zodanige persoonlijkheid, mentaliteit en soort vrienden heeft dat hij in de gevangenis terechtkomt, dan is dat dermate bevreemdend dat de relatie wat mij betreft over is.
Dan kan wat jou betreft het verhaal nog doorgaan maar wat mij betreft hoort dit soort personen bij het zogenaamde "gajes". Ik houd daar afstand van er wil niets met hen te maken hebben. Waar je mee omgaat raak je mee besmet.
En jouw verdere verhaal over ontrouw en platte seks is wat mij betreft daar ook het bewijs van. Jouw moederkloekgedrag maakt dat niet goed. Uiteraard zijn kinderen belangrijk maar in je eigen leven moet je ook investeren anders heeft de partner ook niets aan je.
Sorry je zal het zelf moeten uitzoeken. Ik zou hem dumpen.
Dan kan wat jou betreft het verhaal nog doorgaan maar wat mij betreft hoort dit soort personen bij het zogenaamde "gajes". Ik houd daar afstand van er wil niets met hen te maken hebben. Waar je mee omgaat raak je mee besmet.
En jouw verdere verhaal over ontrouw en platte seks is wat mij betreft daar ook het bewijs van. Jouw moederkloekgedrag maakt dat niet goed. Uiteraard zijn kinderen belangrijk maar in je eigen leven moet je ook investeren anders heeft de partner ook niets aan je.
Sorry je zal het zelf moeten uitzoeken. Ik zou hem dumpen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zondag 11 februari 2018 om 16:21
licht-blauw schreef: ↑11-02-2018 16:10Volgens mij heb jij hulp nodig. Ik vind het heel eng hoe je praat over die andere vrouw. Je taalgebruik vind ik sowiezo echt heel erg hard en bot. Puberaal zelfs. Volgens mij sta je op intstorten. Straks doe je die vrouw echt iets aan. Die was niet fout trouwens. Die vrouw was vrijgezel. Jouw man ook zeg je, want jullie waren uit elkaar. Wat een puinhoop TO. Sorry ik wil je eigenlijk niet beledigen maar ik kan er niets anders van maken. Lees je bericht nog eens goed door. Besef je wel hoe heftig dit allemaal is? Wat ik ook niet snap is hoe jouw man na het krijgen van jullie zoon in spanje in de cel is beland?
Ik gok op smokkel van (soft) drugs
zondag 11 februari 2018 om 16:22
Kennelijk niet. Dat lijkt wss zo, maar blijkbaar zit je nog vol woede dat nu een uitweg zoekt in je dromen over haar waarin je haar zo'n beetje de dood in jaagt (heb je originele op gelezen).
Ik denk dat die woede wel degelijk (ook) voor je man geldt, alleen wil je ook dolgraag door met hem en kun/mag je niet boos op hem zijn.
Ga eens met iemand praten. Een poh bijvoorbeeld.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 11 februari 2018 om 16:27
zondag 11 februari 2018 om 16:29
Dat denk ik ook.viva-amber schreef: ↑11-02-2018 16:27Dit is niet zo jaloezie maar vooral woede ten gevolge van verraad en beschadigd vertrouwen. Waarom mogen die gevoelens er niet zijn?
There is always something happening, and it's usually right now