Omgangsregeling tweeling
zondag 11 februari 2018 om 16:40
Ik zou graag eens jullie mening en of advies willen horen over onderstaand lastig issue:
Ik (man/55) heb samen met mijn ex (vrouw/49) een tweeling van 7 (j/m). Wij zijn inmiddels al 3 jaar uit elkaar en hebben nu een dispuut over de omgangsregeling. De afgelopen 3 jaar hebben wij een verdeling gehad van 4 om 3. Woensdagavond Tot zaterdagavond bij mij. De regeling is komen te vervallen en we moeten nu een nieuwe regeling opstellen. Ik vind het niet wenselijk om de huidige regeling voort te zetten om de volgende punten:
1. De overdrachtsmomenten geven veel onrust voor de kinderen.
2. Geen van ons tweeën heeft ooit een weekend vrij.
Nu doet zich het vreemde feit voor dat we eigenlijk allebei de kinderen wat meer bij de ander willen laten. Meestal wordt er gevochten om meer tijd met de kinderen te kunnen ver brengen, bij ons is het andersom. Wij zijn nooit getrouwd geweest en hebben ook geen samenlevingscontract gehad. Daarnaast heeft de moeder alleen de ouderlijke macht. Tenslotte nog dit: wij zijn helaas absoluut niet om speaking terms.
Ik heb nu een voorstel gedaan om de kinderen om de week donderdag tot en met zondag bij mij te hebben. Dus een verdeling van 10 om 4. Dit staat op erg veel weerstand.
Nu is concreet mijn vraag: Wat zijn mijn mogelijkheden? Ben ik hier wellicht te egoïstisch? En wat als ik het er als het ware "door wil drukken". Dit komt Wellicht onvriendelijk over maar het gaat helaas bij ons hard tegen hard....
Ik (man/55) heb samen met mijn ex (vrouw/49) een tweeling van 7 (j/m). Wij zijn inmiddels al 3 jaar uit elkaar en hebben nu een dispuut over de omgangsregeling. De afgelopen 3 jaar hebben wij een verdeling gehad van 4 om 3. Woensdagavond Tot zaterdagavond bij mij. De regeling is komen te vervallen en we moeten nu een nieuwe regeling opstellen. Ik vind het niet wenselijk om de huidige regeling voort te zetten om de volgende punten:
1. De overdrachtsmomenten geven veel onrust voor de kinderen.
2. Geen van ons tweeën heeft ooit een weekend vrij.
Nu doet zich het vreemde feit voor dat we eigenlijk allebei de kinderen wat meer bij de ander willen laten. Meestal wordt er gevochten om meer tijd met de kinderen te kunnen ver brengen, bij ons is het andersom. Wij zijn nooit getrouwd geweest en hebben ook geen samenlevingscontract gehad. Daarnaast heeft de moeder alleen de ouderlijke macht. Tenslotte nog dit: wij zijn helaas absoluut niet om speaking terms.
Ik heb nu een voorstel gedaan om de kinderen om de week donderdag tot en met zondag bij mij te hebben. Dus een verdeling van 10 om 4. Dit staat op erg veel weerstand.
Nu is concreet mijn vraag: Wat zijn mijn mogelijkheden? Ben ik hier wellicht te egoïstisch? En wat als ik het er als het ware "door wil drukken". Dit komt Wellicht onvriendelijk over maar het gaat helaas bij ons hard tegen hard....
zondag 11 februari 2018 om 17:04
Ik begrijp jullie regeling Minke. Maar ik zou het erger vinden om nooit een volledig weekend met de kinderen te hebben dan 'nooit een weekend vrij'. Zo bedoelde ik het.MinkeDeWit schreef: ↑11-02-2018 17:01Wij hebben dat ook meegenomen, we wilden het weekend niet opbreken. Dus nu een weekend met en weekend zonder kinderen. En dat vind ik niet heel erg (zonder kinderen). Ik kan me trouwens voorstellen dat een 7-jarige tweeling je uitput.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
zondag 11 februari 2018 om 17:05
Jeez, daar zou ik als kind echt niet blij van worden dat gewissel.MinkeDeWit schreef: ↑11-02-2018 16:56Hier is ma-wo altijd bij moeder, do-vr altijd bij vader. De weekends wisselen, en de woensdagavond wisselt mee (weekend bij vader, dan woensdagnacht bij moeder, en omgekeerd).
Week om week zou ik nooit willen.
Week om week lijkt me toch echt het fijnst én het rustigst.
zondag 11 februari 2018 om 17:06
Ik ben het met je eens. Wat bedoel je met een weekend vrij TO? Waarom? Je kunt toch geen ‘vrij’ of ‘vakantie’ van je kinderen nemen? Die zijn er gewoon altijd, dat wist je toen je eraan begon. En in jouw geval zijn ze er al geeneens altijd.....
natuurlijk is tijd voor jezelf belangrijk, ook als niet gescheiden ouder, maar om dat via de omgangsregeling te spelen voelt voor mij niet oké.
zondag 11 februari 2018 om 17:06
Dat was ook de insteek. Anders heb je nooit iets aan je weekend en moet je met weekends weg altijd schuiven.
zondag 11 februari 2018 om 17:07
Man en ik zijn niet gescheiden en we hebben in totaal 24j voor onze kinderen gezorgd, zonder vrij weekend!
Wat is me dat toch tegenwoordig met dat 'nodig hebben' van vrije weekends.
Ook hoor ik meer en meer ouders van jonge kinderen zeggen dat ze nood hebben aan een kindvrije vakantie, sommigen wel 3x/jaar!
Begin dan niet aan kinderen zou ik zeggen.
Ook hoor ik meer en meer ouders van jonge kinderen zeggen dat ze nood hebben aan een kindvrije vakantie, sommigen wel 3x/jaar!
zondag 11 februari 2018 om 17:07
Ik denk inderdaad dat jullie leeftijd wel meespeelt, je hebt minder energie ..hoe graag je ook zou willen om er voor 100 procent voor de kinderen er wil zijn.
Maar ja die kinderen zijn er gewoon daar was je zelf bij , jullie zullen samen het beste er van moeten maken. Ik proef een beetje uit je post dat je gewoon erg moe ben. Veel succes om een goede beslissing te maken met de verdeling. Laat die kinderen er niet de dupe van worden!!
Maar ja die kinderen zijn er gewoon daar was je zelf bij , jullie zullen samen het beste er van moeten maken. Ik proef een beetje uit je post dat je gewoon erg moe ben. Veel succes om een goede beslissing te maken met de verdeling. Laat die kinderen er niet de dupe van worden!!
zondag 11 februari 2018 om 17:08
Al dat gewissel? Het is twee keer per week, in plaats van een keer. Het kind wil dit zelf overigens, zelfs nu ze 18 is. Het loopt dus al bijna 16 jaar soepel
zondag 11 februari 2018 om 17:09
Dit inderdaad. TO draait het om, die geeft meer om een vrij weekend dan om elke week zijn kinderen te zien.
En tja, iedereen wil wel eens een vrij weekend. Ik ben ook wel eens jaloers geweest op de ex van mijn man, die elke vrijdagavond voor zichzelf heeft en om de week het hele weekend, terwijl ik er juist op die dagen naast mijn eigen kinderen nog een stel extra heb. Maar dat is nou eenmaal zo als je voor kinderen kiest en ik voel me aan de andere kant ook weer gezegend omdat mijn kinderen wél met twee ouders opgroeien en hun vader én moeder vrijwel dagelijks zien. Dat is me meer waard.
zondag 11 februari 2018 om 17:09
Rechts boven in het bericht waarop je wil reageren, staan een paar symbooltjes (loepje, aanhalingstekens, stafje, etc.). Klik op de aanhalingstekens.
Of je maakt een nieuw bericht aan en typt:
'Pietjepuk: Dat ... bla bla'
'Tarzan: Hebben we aan gedacht maar... bla bla'.
Etc.
zondag 11 februari 2018 om 17:11
Ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld eens wat vrije tijd wilt op zaterdag. Ouders die bij elkaar zijn kunnen elkaar tenslotte ook af en toe eens afwisselen en iets zonder de kinderen doen. Maar dat is geen excuus om je verder te onttrekken aan je verantwoordelijkheid. Je verhaal klinkt eerder als werk aan de winkel voor jou om te zorgen dat je kinderen zich net zo thuis voelen bij jou als bij moeder.
Week op - week af kan voor extra rust zorgen. Mocht een hele week toch te lang zijn om de andere ouder te missen kun je overwegen om halverwege een avond eten bij de andere ouder in te bouwen (kinderen in jouw week een dag vanuit school naar moeder en dat jij ze dan na het eten weer ophaalt). Maar het allerbelangrijkste is dat jullie als ouders weer kunnen communiceren. Wanneer zijn jullie eigen ego’s belangrijker geworden dan jullie kinderen?
Week op - week af kan voor extra rust zorgen. Mocht een hele week toch te lang zijn om de andere ouder te missen kun je overwegen om halverwege een avond eten bij de andere ouder in te bouwen (kinderen in jouw week een dag vanuit school naar moeder en dat jij ze dan na het eten weer ophaalt). Maar het allerbelangrijkste is dat jullie als ouders weer kunnen communiceren. Wanneer zijn jullie eigen ego’s belangrijker geworden dan jullie kinderen?
zondag 11 februari 2018 om 17:14
Ach, ik heb onlangs een vader gehoord die 12-2 had en die zelfs dat "te zwaar" vond met kinderen van 10 (dus geen mini's die nog zware verzorging nodig hebben).
En zijn nieuwe vlam vond die kinderen ook maar irritant.
Hij heeft dus met een stalen gezicht voor de rechtbank zijn bezoekrecht opgeheven.
Zelfs zijn eigen advocaat én de rechter vielen zowat achterover, maar tja ...
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 17:15
5.21% gewijzigd
zondag 11 februari 2018 om 17:14
Wanneer je aan kinderen begint kan het idd weleens gebeuren dat er een tweeling op komst is.MinkeDeWit schreef: ↑11-02-2018 17:01Wij hebben dat ook meegenomen, we wilden het weekend niet opbreken. Dus nu een weekend met en weekend zonder kinderen. En dat vind ik niet heel erg (zonder kinderen). Ik kan me trouwens voorstellen dat een 7-jarige tweeling je uitput.
Dat is nou eenmaal zo. Ofwel besluit je - zeker als ouder koppel- om kinderloos te blijven, ofwel neem je het risico dat er een meerling kan geboren worden. We leven niet meer in de jaren' 5O. Toen kon het je idd zomaar overkomen.
zondag 11 februari 2018 om 17:15
Ik denk dat je de reactie van je ex verkeerd interpreteert. Zij wil niet de kinderen, zoals jij, minder 'hebben'. Ze wil dat jij je verantwoordelijkheid als vader neemt en een evenredig deel van de zorg over JULLIE kinderen neemt.
Denk ik, hoor. Kan zijn dat zij net als jij geen zin in de kinderen heeft, en er van baalt dat ze ze nog vaker thuis heeft en dan helemaal niks meer aan haar week heeft. Maar in alle eerlijkheid, de gemiddelde moeder in mijn omgeving kennende en zo, denk ik dat ze je gewoon een lul vind omdat je je weekend belangrijker vindt dan je kinderen en je van een bijna 50/50 verdeling naar de bijna traditionele verdeling van om het weekend wil.
Denk ik, hoor. Kan zijn dat zij net als jij geen zin in de kinderen heeft, en er van baalt dat ze ze nog vaker thuis heeft en dan helemaal niks meer aan haar week heeft. Maar in alle eerlijkheid, de gemiddelde moeder in mijn omgeving kennende en zo, denk ik dat ze je gewoon een lul vind omdat je je weekend belangrijker vindt dan je kinderen en je van een bijna 50/50 verdeling naar de bijna traditionele verdeling van om het weekend wil.
spiritusloco wijzigde dit bericht op 11-02-2018 17:16
7.98% gewijzigd
zondag 11 februari 2018 om 17:16
Ik sta versteld van de zin 'nu doet het vreemde feit zich voor dat....' WAT! Je kunt het verbloemd neerzetten alsof je er zelf verbaasd over bent, maar ik vind het bizar en zielig dat jullie allebei de kinderen niet al te vaak willen. Wat erg! Jullie verdienen beide een schop onder de derrière. Week op week af en klaar. Zielig voor je kinderen, hoor.
zondag 11 februari 2018 om 17:17
zondag 11 februari 2018 om 17:18
Dit inderdaad. Ik zou je ook een lul vinden als je mijn ex was.SpiritusLoco schreef: ↑11-02-2018 17:15Ik denk dat je de reactie van je ex verkeerd interpreteert. Zij wil niet de kinderen, zoals jij, minder 'hebben'. Ze wil dat jij je verantwoordelijkheid als vader neemt en een evenredig deel van de zorg over JULLIE kinderen neemt.
Jij bent toch de enige die je kinderen liever minder wil zien? Je ex heeft alleen geen zin om alle lasten alleen te dragen en dat jij dan alleen de krenten uit de pap eet. Lijkt me vrij logisch.
Je bent vader, dus neem gewoon je verantwoordelijkheid. Doe wat het beste is voor je kinderen en nee, dat is niet hun vader maar eens in de twee weken een paar dagen zien.
Je bent vader, dus neem gewoon je verantwoordelijkheid. Doe wat het beste is voor je kinderen en nee, dat is niet hun vader maar eens in de twee weken een paar dagen zien.
Dit is wel heel erg makkelijk oordelen. Ik kan mij mateloos irriteren hier op dit forum aan zulke veroordelende reacties. Soms is een scheiding of alleenstaand zijn geen keuze.Moemoe64 schreef: ↑11-02-2018 17:07Man en ik zijn niet gescheiden en we hebben in totaal 24j voor onze kinderen gezorgd, zonder vrij weekend!
Niet gescheiden, dus in de weekenden en door de week met z’n tweeen de zorg hebben over de kinderen is totaal anders dan altijd helemaal alleen de zorgen dragen. Alleen al te denken aan ergens naar toe moeten/ willen betekent altijd oppas regelen en zaken veel meer plannen.
TO in waar denken jullie in het belang van de kinderen?
zondag 11 februari 2018 om 17:26
Nu doet zich het vreemde feit voor dat we eigenlijk allebei de kinderen wat meer bij de ander willen laten
Triest voor je kinderen, hopelijk krijgen ze hier niks van mee...
Nu ik het typ wordt ik er gewoon kwaad om, echt wat egoïstisch.
Laat ze anders adopteren, ben je er van af en altijd vrij
Is het trouwens bij jou je 2e leg, gezien je leeftijd?
Triest voor je kinderen, hopelijk krijgen ze hier niks van mee...
Nu ik het typ wordt ik er gewoon kwaad om, echt wat egoïstisch.
Laat ze anders adopteren, ben je er van af en altijd vrij
Is het trouwens bij jou je 2e leg, gezien je leeftijd?
zondag 11 februari 2018 om 17:38
Heeft je ex letterlijk gezegd dat ze de kinderen liever het grootste gedeelte vd tijd bij jou heeft? Of heeft ze gezegd dat 10 om 4 niet oké is? Want dat zou ik goed kunnen begrijpen. En in dat geval is het niet fair om te doen alsof zij de kinderen niet wil. Ze wil gewoon dat jij een redelijk deel van de zorg doet. En terecht. Welk bedrag aan alimentatie had je eigenlijk in gedachten? Bij een 10 om 4 verdeling? Ik zou eerder kiezen voor een verdeling als die van minke.
frettie wijzigde dit bericht op 11-02-2018 17:59
0.21% gewijzigd
zondag 11 februari 2018 om 17:39
zondag 11 februari 2018 om 17:42
Dit dus!Erizon schreef: ↑11-02-2018 17:11Ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld eens wat vrije tijd wilt op zaterdag. Ouders die bij elkaar zijn kunnen elkaar tenslotte ook af en toe eens afwisselen en iets zonder de kinderen doen. Maar dat is geen excuus om je verder te onttrekken aan je verantwoordelijkheid. Je verhaal klinkt eerder als werk aan de winkel voor jou om te zorgen dat je kinderen zich net zo thuis voelen bij jou als bij moeder.