welke zonnehemel?

11-02-2018 19:52 18 berichten
Ik doe elk jaar een zonnebankkuur in een zonnestudio, kost me 65 euro per jaar.
Nu overweeg ik zelf een opvouwbare zonnehemel te kopen, ik zie ze op MP al al voor 40 euro.
Aangezien ik er geen verstand van heb: wie heeft er ervaring mee? welke is goed, waar moet ik op letten?
Alle reacties Link kopieren
Niets. Krijg je huidkanker en rimpels van.
ik geef mn bek ook maar een douw
Niet doen.
Huidkanker en rimpels.
Smeer een dagcreme met een kleurtje.
philips en alisun, beide prima, vraag wanneer de lampen voor het laatst zijn vervangen (of vervang ze zelf, dat is met alisun niet zo heel moeilijk overigens)
Lorem Ipsum
Vindt Je zo n ding niet onwijs in de weg staan, ook al is hij opvouwbaar?

Ik ga naar een zonnebankstudio, dus verder geen verstand van.
Gewoon voor goede lampen zorgen.
Geen
Gewoon niet doen.
Niet
Dat je dat nog doet in deze tijd waar wetenschappelijk onderzoek zo duidelijk aantoont hoe schadelijk het is??? Vandaar ook dat ze voor geen geld de deur uit gedaan worden.
Een bruinen zonder zon doet het prima en voor een 'gelegenheid' doe ik wel eens een spraytan.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Let op wanneer de lampen vervangen zijn of wat de lampen kosten en ze zelf even vervangen als je er een koopt; dan start je ‘nieuw’.

Verder kàn je er inderdaad vanalles van krijgen. Of niet. Eigen keus van TO toch?
Uiteraard goed bedoeld maar: ik hoef geen advies of het slecht is of niet.
Ik vroeg gewoon om ervaringen.
Kijk even wat nieuwe lampen kosten en zoek op hoe vaak die vervangen moeten worden. Ik denk niet dat je onder de 65 per jaar komt. Zeker niet als je de elektriciteit meerrekent.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Wanneer je wit mag je de mijne op komen halen. Staat met een veersysteem boven het bed, dus opklapbaar.
Ik heb geen zin om nu te gaan zoeken maar volgens mij zitten er nog reservelampen bij, je zult er denk ik 2 nodig hebben omdat die stuk gestoten zijn bij een verbouwing.
Niet geschoten is altijd mis
Lady49 schreef:
11-02-2018 20:26
Uiteraard goed bedoeld maar: ik hoef geen advies of het slecht is of niet.
Ik vroeg gewoon om ervaringen.
20 jaar geleden stond dat ding vooral stof te vangen bij mijn ouders.
Werd zelden gebruikt.
Is na 5 jaar ofzo in de weg staan uiteindelijk bij 't containerpark terecht gekomen.

Ik zou er dus zo min mogelijk geld aan uitgeven.

En ik zou ook geen zin hebben in de bijhorende huidkanker.
Maar tja, als jij daar wel zin in hebt ...
Oudblond schreef:
11-02-2018 20:31
Kijk even wat nieuwe lampen kosten en zoek op hoe vaak die vervangen moeten worden. Ik denk niet dat je onder de 65 per jaar komt. Zeker niet als je de elektriciteit meerrekent.
Interessant..... ik ben even op zoek gegaan.

Die lampen doe je zo'n 300 uren mee, laten we zeggen 3 jaar met 10x zonnen à een uurtje per winterseizoen/jaar? Lijkt me al veel.
Dat kost je maximaal 60 euro per 3 jaar, bij de duurste lamp a 20 euro en met een hemel met 3 lampen. Meeste lampen zijn goedkoper.
Die 100 uur zonnen per jaar kost je dan zo'n 22kwh à zeg even 23ct per kwh is zo'n 5 euro (vastrecht etc niet meegerekend, want die betaalt TO nu toch ook al, aangezien ik aanneem dat ze aangesloten is op elektra).
Dus per jaar kost dat ding zo'n 25 euro, laten we ruim afronden naar 30 euro.

Als TO nu a 40 euro die van marktplaats koopt, betaalt ze het eerste jaar ongeveer net zoveel als bij de studio (40 aanschaf + 30 kosten) en daarna is ze al goedkoper uit. Dat valt allemaal dus wel mee, relatief gezien.
Wat de kosten betreft ben ik er wel uit, het is voordeliger dan naar de zonnestudio gaan.
Maar ik vraag me af wat een goede is?
Bitje93 schreef:
11-02-2018 20:57
Wanneer je wit mag je de mijne op komen halen. Staat met een veersysteem boven het bed, dus opklapbaar.
Ik heb geen zin om nu te gaan zoeken maar volgens mij zitten er nog reservelampen bij, je zult er denk ik 2 nodig hebben omdat die stuk gestoten zijn bij een verbouwing.
Heel vriendelijk van je , helaas woon je behoorlijk ver bij me vandaan.
Maar bedankt voor het aanbod!
blue123 schreef:
11-02-2018 19:59
Vindt Je zo n ding niet onwijs in de weg staan, ook al is hij opvouwbaar?

Ik ga naar een zonnebankstudio, dus verder geen verstand van.
Gewoon voor goede lampen zorgen.
De opvouwbare neemt weinig plaats in, kan ik gewoon in een verloren hoekje in mijn slaapkamer zetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven