Ten einde raad..

11-02-2018 22:03 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_364373 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 15:25
99.96% gewijzigd
Wet van Wuiles
Een*Nieuwe*Lente schreef:
11-02-2018 22:14
Wet van Wuiles
.
anoniem_364373 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 08:55
41.76% gewijzigd
Wat was zijn reactie op jouw voorstel om (tijdelijk) uit elkaar te gaan?
Dus net op 't moment dat hij heel zijn familie-leven dat hij al 26 à 27 jaar zo kent ineen stort, ga jij ook nog es lopen trekken aan hem over jullie relatie ...

Ik vind het zelf toch niet gek dat hij zijn moeder wil steunen, meegaat naar afspraken, ... Afhankelijk ook een beetje van leeftijd en "sterkte" van moeder.
En dan ook nog es zijn broer ...

Ik zou het aan hem laten wat hij wil met jullie relatie.
Waarom geen tijdelijke lat-relatie overwegen?
Hij lijkt je namelijk niet volledig kwijt te willen.
Niet volledig breken, maar wel elkaar maar een paar keer per week zien? En uitvlooien of er nog toekomst is?
En als jij hem toch niet of maar beperkt wil steunen hem deze heftige familie-periode eerst laten doorspartelen.
.
99.48% gewijzigd
kim_sloot schreef:
11-02-2018 22:17
Ik zou ook niet weten hoe ik een scheiding, zelfmoordpoging, depressie en burn-out kort kan samenvatten..
Maar dank voor de zinnige toevoeging
Maar maken die zaken echt uit?
Wat de aanleiding ook is, hij is op en het laatste dat hij erbij kan gebruiken is een vriendin die (terecht, begrijp me niet verkeerd) een mate van aandacht wil en het bijbehorende schuldgevoel omdat hij het je niet kan geven.
Het is op. In elk geval voor nu. Apart gaan wonen lijkt me een uitstekend plan.
Je vraagt of je hem moet blijven ondersteunen. Verwacht hij dat?
Jij gaat eraan onderdoor. Heb je dan nog een keuze eigenlijk?
Ik lees een paar keer dat jij je zo inzet. Zelfs voor 100%. Hoe ziet die inzet er uit (en dan bedoel ik niet dat je er de eerste maand van de scheiding van zijn ouders er niet voor hem was)
Wat verwacht je precies van hem? Is dat voor jezelf al duidelijk?
kim_sloot schreef:
11-02-2018 22:24
Hij gaf toe dat hij hier ook aan heeft gedacht. Hij schrok wel toen ik het aangaf, maar denkt dat het voor nu beter is voor ons beide. We hebben wel afgesproken elkaar te blijven zien in het weekend, als in een soort date-vorm
Duidelijk. Eng misschien, maar het klinkt wel verstandig, gegeven je verhaal.

Als er nog een vlam is dan zal hij echt niet doven van elkaar minder zien.
.
99.84% gewijzigd
.
anoniem_364373 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 15:26
99.68% gewijzigd
.
99.71% gewijzigd
Heb je al geprobeerd sorry te zeggen?

Sorry, dat ik er niet was op de manier die jij nodig had toen je ouders gingen scheiden.
Sorry, dat ik er tegen heb geprotesteerd toen je er wilde zijn voor je familie.
Sorry, dat ik zo verkeerd heb ingeschat wat dit alles voor jou betekende.
Sorry, omdat ik het echt verkeerd heb aangepakt.
Dus, als ik het goed begrijp, is het leven van jou vriend in relatief korte tijd 360 gedraaid, heeft hij diverse heftige life events gehad met bijbehorende rouw en jij ging het serieus hebben over aan de relatie werken vanwege poepies? Een relatie waarvan hij Net dacht dat het stabiel was? Ik kan mij dan heel goed zijn twijfels voorstellen... Wat heb jij gedaan om hem te ontlasten en te helpen in deze moeilijke tijd voor hem? Begrijp mij niet verkeerd, ik ben niet voor jezelf wegcijferen of de ander pamperen maar dat stukje mis ik in het verhaal. Misschien onterecht hoor maar vandaar dat ik dat even benoem.

Heeft hij wel ondersteuning bij alles van een professional? Gezien je vermoedens van depressie ed?
troelieboelie wijzigde dit bericht op 11-02-2018 22:45
0.99% gewijzigd
.
99.86% gewijzigd
Ah, dat stukje miste ik in het verhaal.
.
99.75% gewijzigd
.
anoniem_364373 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 15:27
99.88% gewijzigd
ze moesten hun moeder overal in bijstaan. Mijn vriend gaat zelfs mee naar advocaat afspraken. Ik zag aan hem dat hij er steeds meer en meer aan onderdoor ging, dus ik ging in protest. Maakte ruzie dat die aan zichzelf moest denken en dat zijn moeder een volwassen vrouw is.
En toen had hij twee bronnen van stress in plaats van steun van zijn vriendin.

Het ging dus om jouw gelijkhebberigheid of jaloezie.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk bij jouw bericht aan twee integere mensen die het goed met elkaar voor hebben maar elkaar zijn kwijtgeraakt. Je hebt het niet handig aangepakt maar dat weet je ook wel. Ik snap sowieso los van de situatie met zijn familie niet dat je maanden wacht met het aankaarten van je twijfels en frustraties.

Maar ja, het is gebeurd. Hij zag jou waarschijnlijk als de enige veilige en stabiele factor in zijn leven en dat is weg. Jij bent niet weg natuurlijk maar de stabiliteit wel.

Heeft hij hulp? Los van jullie relatie lijkt me dat raadzaam. Hij moet eerst zichzelf oplappen want dat is het belangrijkste. Het klinkt alsof hij al een hele tijd bezig is met andere oplappen, voor anderen zorgen waarbij een bepaalde vorm van wederkerigheid mist. Dat veronderstel ik tenminste naar aanleiding van je verhaal. Broer en moeder hebben hun sores.

Hij moet nu echt aan zichzelf denken en pas daarna aan de relatie. In deze toestand lijkt het me niet dat jullie constructief aan jullie relatie kunnen werken. Als hij weer een beetje is hersteld, kun je altijd nog kijken wat er te redden valt. Even latten lijkt me dan ook prima.

Sterkte voor beiden.
Lief dat je steeds bedankt voor reacties :)

Je doet erg je best zo te lezen. Die masr wat minder en ga wat meer met de flow. Alles komt goed
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Een*Nieuwe*Lente schreef:
11-02-2018 22:14
Wet van Wuiles
TO zit met een serieus probleem en dan kwak jij zo'n stompzinnige reactie neer. Met welk doel?
TO, ik denk dat jullie elkaar even rust moeten gunnen. Je vriend heeft zoveel aan zijn hoofd..of in ieder geval laten weten dat je er voor hem bent. Meer kun je nu niet doen. Ik denk wel dat het uiteindelijk goed komt. Geef het wat tijd.
.
99.89% gewijzigd
Rouw is altijd een moeilijke periode in een relatie. Het schijnt ook dat heel veel gezinnen bij het verlies van één kind uit elkaar vallen. Zó alleen voelen beide ouders zich. Je zou dan denken dat ze steun bij elkaar gaan zoeken en dat ze dat vinden, maar mensen schijnen toch totaal alleen te zijn in hun verdriet en krijgen daarvoor geen aandacht van de partner en dat maakt alles zó erg kapot dat ze liever alleen gaan wonen.

Kennelijk hield je vriend ontzettend veel van zijn familie en had hij zijn verwerkingsperiode nodig.

Ik denk dat je verder niets meer kan doen. Hij verwacht niet meer dat je hem begrijpt dus hij zal niet snel meer vertrouwelijk worden. Geforceerd je best gaan doen om er voor hem te zijn zal ook niet meer oprecht overkomen.

Ik zou gewoon mijn eigen gang gaan. Misschien vinden jullie elkaar weer en misschien niet.

Anderzijds vind ik ook dat iemand, hoe ongelukkig hij ook is, zich nooit volledig kan laten gaan, zodanig dat het hem niet meer kan schelen dat hij een ander hindert. Wat dat betreft zijn jullie allebei tekortgeschoten.
retrostar wijzigde dit bericht op 11-02-2018 23:47
11.53% gewijzigd
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven