Ten einde raad..

11-02-2018 22:03 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_364373 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 15:25
99.96% gewijzigd
.
anoniem_364373 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 15:27
99.60% gewijzigd
.
anoniem_364373 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 15:29
99.62% gewijzigd
.
anoniem_364373 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 15:30
99.86% gewijzigd
kim_sloot schreef:
11-02-2018 23:31
Bedankt voor je reactie!

Hij heeft geen professionele hulp, hij weigert dit ook te nemen. Meerdere mensen hebben het al aangeraden en gezegd, maar hij blijft stug volhouden dat hij dit niet nodig vind. Hij ziet het nut er niet van in om met iemand zijn problemen te bespreken, omdat het de kern van het probleem niet wegneemt.

Het maakt het ook niet makkelijker dat hij zelf psycholoog is, waardoor hij hartstikke goed weet hoe problemen te zijn relativeren. Maar goed, eigen problemen relativeren en aanpakken is iets anders dan andermans problemen. Maar hij wilt eerst dat zijn moeder en zijn broer weer op de been zijn voordat hij aan zichzelf wilt gaan werken.
Zet alle heftige gebeurtenissen eens voor hem op een rij. Vraag dan aan hem wat hij professioneel aan zo iemand zou aanraden.

Ik snap volledig dat hij denkt het met zijn eigen ratio te kunnen oplossen. Ik heb ook een baan waarbij ik denk; ik heb hier dagelijks mee te maken en ik weet hoe ik hiermee moet om gaan. Iets met beroepsdeformatie... Dat maakt de stap zoveel moeilijker!
Realiseer je dat je erg herkenbaar bent door zoveel details over zijn (en nu ook jouw familie) Het Vivaforum heeft een miljoen bezoekers per maand.

En veel sterkte. :hug:
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik snap echt dat het moeilijk is! Ik kom ook net uit een relatie waar iemand door een depressie ging/drukke fase in haar leven. Sommige mensen veranderen echt heel erg en je hebt echt het gevoel dat je niet goed genoeg meer bent. Let aub niet op al die reacties van eujj je laat nu je vriend in de steek want dat is bullshit. Tis net zo moeilijk voor jou... Kan je alleen niet echt advies geven want ik wist ook echt niet wat ik moest doen. Sterkte iig :/
.
anoniem_364373 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 15:30
99.55% gewijzigd
.
anoniem_364373 wijzigde dit bericht op 12-02-2018 15:29
99.69% gewijzigd
kim_sloot schreef:
12-02-2018 00:26
Dankjewel voor je bericht!

Lijkt me ook erg lastig voor jou. Ben je er zelf beter uitgekomen? Of heb je er spijt van
Naja tis best wel fresh nu net 3/4 weken. Ik voel me wel elke dag een stukje beter maar ik zit wel echt nog steeds met het gevoel van joh.. Waarom was ik niet goed genoeg om meer affectie te tonen zelfs in een moeilijke tijd! Maar dat is niet echt waar je mee rond kan lopen I guess. Moet wel zeggen dat het veel beter is om alleen te zijn, dan in een relatie waar je al liefdesverdriet hebt terwijl je met iemand samen bent. Maar toch doet het erg veel pijn allemaal. Dus ik snap je echt volledig!
kim_sloot schreef:
11-02-2018 23:33
Ook jij bedankt voor je reactie! Het is dan ook een erg lang verhaal om te lezen zo op je zondagavond

Tja Ik denk overal veelte veel over na, daar ligt denk ik mijn probleem. Maar goed ik heb dan ook al een paar hele domme fouten gemaakt en ben bang dat ik nog meer fouten maak.
Reken daar maar op. Je bent een mens he, daar hoort fouten maken bij. Geen zorgen over maken!
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven