geen trouwringen, wat dan wel?

26-02-2009 14:16 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan trouwen. Hartstikke leuk natuurlijk. Nog niet echt concreet gemaakt wel hebben we het over onze wensen.

En over een ding zijn wij het helaas niet eens.

Hij wil geen ring.

Ik vind ringen heel erg bij trouwen horen. Ik wil juist graag ringen vanwege de symboliek. Omdat we daarmee uit kunnen dragen man en vrouw te zijn. Om onze gelofte te bezegelen. Ik had al een plaatje in mijn hoofd. Samen juweliers af shoppen op zoek naar ringen die bij ons passen... De ceremonie met ringen om elkaars vingers schuiven en de hond die ze komt brengen...

Ik vind het echt heel erg jammer dat hij dat niet wil.

Ik kan zelf ook geen bevredigd alternatief bedenken....wat de zelfde waarde kan hebben als trouwringen. Iemand anders een idee?
Kan hij uitleggen waarom hij geen ring wil? Is dat om de ring, of wil hij geen symbolische bezegeling van het huwelijk?

Als het hem alleen gaat om het niet willen dragen van een ring om de ring, kun je denk ik beter met hem bespreken wat een alternatief kan zijn.

Wat zegt hij daarvan? Wil hij een alternatief?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
En wat wil hij dan wel? Of wil hij helemaal niets?

Ik vind zelf ook een ring wel erg mooi. Maar waarom wil hij dan geen ring? omdat hij het niet lekker vind zitten? Dan zou je misschien een ketting met een ring eraan kunnen doen, of een mooie armband.
......ceremonie met ringen om elkaars vingers schuiven en de hond die ze komt brengen...

*Ik lig helemaal gevouwen*
Kan jij niet een ring nemen en hij wat ever hij dan wel wilt?
Als hij geen ring wil en jij wel is het ook een optie alleen zelf een ring te nemen.

Ik ben ook wel benieuwd waarom hij geen ring wil; als hij gewoon geen ring dragen wil houd t op; kan je een ander sieraad bedenken maar of dat dat nou zo leuk is....?

Als je het echt graag wil misschien vragen om wel een ring te nemen die hij daarna nooit draagt; maar ja das ook weer zo wat...
Gefeliciteerd!

Geen ringen zou ik ook heel erg vinden. Nou heeft TD-man werk waarin een ring om gewoon niet prettig is, dus zal hij die waarschijnlijk tegen die tijd (net als zijn vader) afdoen, goed bewaren en in zijn vrije tijd op hoogtijdagen dragen.

Zou dat (in navolging op de vraag van Poez) een alternatief voor hem kunnen zijn? Of is het meer een principe-kwestie?
Hij wil geen ring omdat hij dat lelijk vindt.

We hebben gisteren samen zitten bomen over alternatieven maar komen er niet uit.

Je komt gauw uit op andere sieraden maar qua symbolische waarde is het onvoldoende voor ons beide.

Ik ben dus misschien wel meer op zoek naar een totaal andere manier van symbolische bezegeling van ons huwelijk.
Ik kan met goed voorstellen dat iemand geen ring wil dragen. Misschien kun je 'n matching set horloges nemen waar je in de achterkant je trouwgegevens laat graveren?
Je kunt ook 'n tattoo nemen
quote:elninjoo schreef op 26 februari 2009 @ 14:28:

Je kunt ook 'n tattoo nemen Ja en die tijdens de dienst laten zetten
quote:elninjoo schreef op 26 februari 2009 @ 14:27:

Ik kan met goed voorstellen dat iemand geen ring wil dragen. Misschien kun je 'n matching set horloges nemen waar je in de achterkant je trouwgegevens laat graveren?

Daar zat ik ook al aan te denken ja. Ook een mooi symbool, wat hij altijd bij zich heeft.

Of tatoeages, piercings of iets dergelijks.
quote:mevrouwk schreef op 26 februari 2009 @ 14:24:

......ceremonie met ringen om elkaars vingers schuiven en de hond die ze komt brengen...

*Ik lig helemaal gevouwen*hahaha, ja lachen toch. We gaan er ook met onze bakfiets naar toe.... Hij fietst, ik zit samen met ons 'bruidmeisje' de hond in het bakkie
Matchende navelpiercings die je met een kettinkje aan elkaar kunt verbinden?
Misschien lastig en bestaat het helemaal niet,....

Ik ben dus niet opzoek naar anders sieraden ipv ringen of alternatieve die in de plaats komen van ringen.

Ik ben opzoek naar een andere symbolische bezegeling/ andere ceremonie.

Misschien weet iemand een andere leuke bezegeling vanuit een andere cultuur......
als het om de symboliek gaat dan is een armband een goed alternatief, die is ook rond en dat is de boodschap achter de ring.

Mijn man kan met zijn werk zijn ring ook niet om dus die ligt door de week thuis en in het weekend heeft ie em om.
Je hond de ring en je vriend het bandje... vind ik heel symbolisch.

Ben even aan het googlen geweest en zie dat het wel vaker voorkomt dat alleen de bruid een ring draagt en de bruidegom niet. Ik denk dat jullie de symboliek zelf zullen moeten zoeken.
Dan laat je toch ringen tattoueren? Moet je niet het plan opvatten om over 20 jaar te gaan scheiden natuurlijk....
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Of zijn ring aan een ketting om zijn nek?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
quote:liselore schreef op 26 februari 2009 @ 14:37:

Misschien lastig en bestaat het helemaal niet,....

Ik ben dus niet opzoek naar anders sieraden ipv ringen of alternatieve die in de plaats komen van ringen.

Ik ben opzoek naar een andere symbolische bezegeling/ andere ceremonie.

Misschien weet iemand een andere leuke bezegeling vanuit een andere cultuur......

Uit het wicca: handbinding waarbij je handen symbolisch met 'n touw verbonden worden

http://images.google.nl/i...ThC64z00JGm ... l%26sa%3DG
Een tattoo!
Perfectionisme is niet perfect...
jij een ring, hij een tattooring??

ben niet origineel geleuf ik??

En mosterd als hel.
Mijn man wilde ook perse geen ring. Hij houdt niet van sieraden en geeft er niets om.

Jammer, maar dan niet.

Ik kreeg wel een ring van hem omdat ik dat graag wilde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven