Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatiegesprek?

14-02-2018 10:47 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik ben onlangs gestopt met mijn studie en heb een sollicitatiegesprek voor een best wel goede functie. Verdien tussen de 2200 en 2500 per maand. Alleen ik heb geen rijbewijs en het is niet te bereiken met ov. Het is 20 min lopen vanuit centraal station afgelegen ergens op een industrieterrein...met de fiets is het 17 min fietsen. Het is een functie voor 5 dagen in de week dus fulltime en ik moet nog 20 min met de trein reizen naar de stad zelf.... Nu weet ik dus niet of ik dit op lange termijn ga volhouden....zou ik het afzeggen of toch gaan? ik weet 100 procent dat ik de baan al heb.
Ehm, ik ga al bijna 4 jaar 4 dagen in de week zo naar het werk: 5 minuten fietsen, 20 minuten tram, 15 minuten lopen. En aan het eind van de middag andersom. Ik hou het prima vol. Waarom zou jij dat niet kunnen?
The owls are not what they seem
en met dat flinke salaris betaal je dan heeeel af en toe een taxi: die ene keer dat het werkelijk zeikt van de regen of 20 graden vriest...
Zet er een fiets neer. Neem een vouwfiets mee. Ga lekker wandelen. Lijkt mij een erg normale reisafstand. En als je het teveel vindt kan je beter solliciteren om de hoek.
ik zou wat aan mijn conditie gaan doen wanneer je dit niet volhoudt.

20 minuten lopen of 17 minuten fietsen is niet zo veel.

en wie weet kan een collega je wel oppikken van het station
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Doe zo'n tiendaagse anwb cursus om je rijbewijs versneld te halen. Bij afgelegen bedrijven is het vaak een dealbreaker als je geen eigen vervoer hebt.
JelenaAulest schreef:
14-02-2018 10:55
Google maps geeft dat aan
Wat zijn de afstanden die Google Maps aangeeft voor de wandelroute en de fietsroute dan? Google Maps is niet altijd helemaal bij met routes die geschikt zijn voor de fiets, dus grote kans dat je op de fiets gewoon de aangegeven wandelroute kan afleggen.
redbulletje schreef:
14-02-2018 10:57
Doe zo'n tiendaagse anwb cursus om je rijbewijs versneld te halen. Bij afgelegen bedrijven is het vaak een dealbreaker als je geen eigen vervoer hebt.
precies....
JelenaAulest schreef:
14-02-2018 10:49
Het is voor 5 dagen in de week.
Je klinkt echt super gemotiveerd zeg!~
Mijn hemel wat ben ik blij dat ik jouw toekomstige werkgever niet ben
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Lilla schreef:
en met dat flinke salaris betaal je dan heeeel af en toe een taxi: die ene keer dat het werkelijk zeikt van de regen of 20 graden vriest...
of je rijdt met iemand mee
redbulletje schreef:
Welnee als je maar kunt vertellen hoe je het denkt te gaan doen, dan kun je altijd melden dat je op zeer korte termijn je rijbewijs wilt halen.
En bovendien een heel acceptabele reistijd hoor .
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 14-02-2018 11:01
6.30% gewijzigd
Hoe ben je gegaan met solliciteren? Probeer de eerste weken anders wat verschillende opties.
JelenaAulest schreef:
14-02-2018 10:54
google maps toont dat aan.. kijk ik kan gaan naar de sollicitatiegesprek en vanuit daar bekijken of ik het wel zie zitten.
Je bent dus nog niet op gesprek geweest? Of snap ik het niet? Maar je had de baan toch al? Dan ben je er toch al geweest? Ik zou het gewoon doen. Zó lang is de reistijd nou ook weer niet. Je kunt toch ook weer stoppen / verder solliciteren als het echt niet bevalt?
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:15
0.00% gewijzigd
Wat een houding (voor iemand van begin 20?) Het zou een beetje moeite kosten zeg :nope:
JelenaAulest schreef:
14-02-2018 10:54
google maps toont dat aan.. kijk ik kan gaan naar de sollicitatiegesprek en vanuit daar bekijken of ik het wel zie zitten.
Je moet je gesprek nog hebben blijkbaar dus dan ben je nog niet zeker van die baan. Je klinkt alsof je een excuus zoekt om die baan niet te hoeven nemen. Het is een prima reistijd en een beetje beweging op een dag is nooit weg.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Banaaninmijnoor schreef:
14-02-2018 11:01
Hoe ben je gegaan met solliciteren? Probeer de eerste weken anders wat verschillende opties.
Gesprek moet nog komen volgens mij, ik vind dat je piept to wat een luxeprobleem .
Als werkgever zou ik iemand anders die baan gunnen. Iemand die geen problemen zoekt als ze er niet zijn.
Je gaat uit van GoogleMaps?

Eerst maar even zelf het fietsen/lopen/treinen... Dan weet je iets, Maps geeft slechts een inschatting en gemiddelde loop/fietstijden.
Je klinkt zeer gemotiveerd :facepalm:
Huh, 40 minuten is toch een beetje gemiddelde reistijd?
Misschien kun je leren skateboarden, dan ben je sneller dan met lopen en die kan gewoon mee in de trein. Heb wel een aantal collega's die dat doen.
Baan is via een uitzendbureau....en ze zijn al erg enthiousast over mij...ze willen mij graag de kans geven...ze hebben mijn cv en foto al gezien....
Met zo'n startsalaris en MBO4 zou ik zelfs wel kruipend willen gaan.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dan ga je op een dag naar het station en loop je naar het bedrijf-waar-je-de-baan-al-hebt-maar-waar-je-nog-op-sollicitatiegesprek-moet, dan merk je hoe lang het lopen is.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik denk biet dat ze nog zo enthousiast zijn als ze merken dat jij problemen ziet waar ze niet zijn.
TO, wat vind je dan wel een normale reistijd? Want ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dit heel erg veel vind. Ik reis 1 keer per week 1,5 uur naar het werk en dat zou ik bijvoorbeeld niet 5 dagen in de week volhouden maar jij bent nog niet de helft onderweg.
Welke tijd vind je we acceptabel?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven