Sollicitatiegesprek?
woensdag 14 februari 2018 om 10:47
Hallo dames, ik ben onlangs gestopt met mijn studie en heb een sollicitatiegesprek voor een best wel goede functie. Verdien tussen de 2200 en 2500 per maand. Alleen ik heb geen rijbewijs en het is niet te bereiken met ov. Het is 20 min lopen vanuit centraal station afgelegen ergens op een industrieterrein...met de fiets is het 17 min fietsen. Het is een functie voor 5 dagen in de week dus fulltime en ik moet nog 20 min met de trein reizen naar de stad zelf.... Nu weet ik dus niet of ik dit op lange termijn ga volhouden....zou ik het afzeggen of toch gaan? ik weet 100 procent dat ik de baan al heb.
donderdag 15 februari 2018 om 03:08
Het is gewoon niet te doen...zelfs bij de sollicitatiegesprek waren ze verbaasd dat ik met de ov was gekomen en ze keken mij ook aan van alsof ik gek was....maar ik vind ook dat er gewoon geen klik is....ik heb maandag een gesprek voor een andere baan....en klinkt veel leuker verdien wel stukker minder naar het is lekker centraal gelegen en krijg 100 procent reisvergoedingWildeMimosa schreef: ↑14-02-2018 20:16Je hebt gewoon koud-watervrees. Salaris is prima voor een eerste baan, en die reistijd is niets buitenissigs. MOCHTEN ze je de baan aanbieden, dan zeg je ja, en koop je een vouwfietsje.Kan je van huis naar station fietsen en van station naar werk: een beetje beweging is hartstikke lekker voor en na je werk. Mocht nou in je proeftijd blijken dat het inderdaad heel saai is, kan je er altijd nog mee stoppen.
donderdag 15 februari 2018 om 07:12
Ik had ook een keer een sollicitatie en bedrijf bleek aan de rand van een stad te zitten. 10 minuten treinen, 20 minuten bus en 20 minuten lopen excl. De tijd die ik nodig had om vanaf thuis op het station te komen en trein en bus sloten niet naadloos aan.
Ik vond het pittig maar had me al voorgenomen dat als ik de baan leuk zou vinden en ik hem kreeg, ik gewoon een fiets op het station zou zetten of een vouwfiets zou aanschaffen zodat de fiets mee de trein in kon.
Heb jaren 90 minuten moeten reizen om op school te komen dus dat was ik wel gewend. Ontbijten in de trein, krantje/boek lezen, huiswerk maken of examens leren of gewoon simpelweg uit het raam kijken met eventueel muziek op.
Ik vond het pittig maar had me al voorgenomen dat als ik de baan leuk zou vinden en ik hem kreeg, ik gewoon een fiets op het station zou zetten of een vouwfiets zou aanschaffen zodat de fiets mee de trein in kon.
Heb jaren 90 minuten moeten reizen om op school te komen dus dat was ik wel gewend. Ontbijten in de trein, krantje/boek lezen, huiswerk maken of examens leren of gewoon simpelweg uit het raam kijken met eventueel muziek op.
donderdag 15 februari 2018 om 09:14
Tsja als TO het niet wil, moet ze het niet doen.
In de huidige markt kun je als werknemer heel wat meer eisen stellen aan je baan dan een paar jaar terug. Je hoeft niet elke potentiele kans te pakken.
Maar doen alsof het zo'n lange reistijd is, is natuurlijk raar. Zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt.
In de huidige markt kun je als werknemer heel wat meer eisen stellen aan je baan dan een paar jaar terug. Je hoeft niet elke potentiele kans te pakken.
Maar doen alsof het zo'n lange reistijd is, is natuurlijk raar. Zeg dan gewoon dat je er geen zin in hebt.
donderdag 15 februari 2018 om 12:24
JelenaAulest schreef: ↑15-02-2018 03:08Het is gewoon niet te doen...zelfs bij de het sollicitatiegesprek waren ze verbaasd dat ik met de het ov was gekomen en ze keken mij ook aan van alsof ik gek was....maar ik vind ook dat er gewoon geen klik is....ik heb maandag een gesprek voor een andere baan....en klinkt veel leuker verdien wel stukker minder naar het is lekker centraal gelegen en krijg 100 procent reisvergoeding
Wat een mazzel voor het bedrijf van gisteren dat je niet in dienst komt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
donderdag 15 februari 2018 om 12:29
Ze zullen jou wel gek hebben aangekeken vanwege jouw ongemotiveerde houding.JelenaAulest schreef: ↑15-02-2018 03:08Het is gewoon niet te doen...zelfs bij de sollicitatiegesprek waren ze verbaasd dat ik met de ov was gekomen en ze keken mij ook aan van alsof ik gek was....maar ik vind ook dat er gewoon geen klik is....ik heb maandag een gesprek voor een andere baan....en klinkt veel leuker verdien wel stukker minder naar het is lekker centraal gelegen en krijg 100 procent reisvergoeding
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
donderdag 15 februari 2018 om 12:45
Ze doet me zo sterk aan iemand anders hier op het forum denken .Banaaninmijnoor schreef: ↑15-02-2018 08:27Je hebt nu toch geen baan? Waarom probeer je het niet? En wat vind je van de oplossing om een vouwfiets mee te nemen. Of een stationsfiets neer te zetten?
donderdag 15 februari 2018 om 15:20
Haha nou reisafstand is voor mij ook belangrijk hoor. Als je gewoon in één keer je bestemming bereikt is er niks aan de hand, maar trein, bus en lopen is niks. Sluit vaak niet op elkaar aan. Maar anderhalf uur in de trein zitten en op loopafstand van het station werken is geen probleem.
donderdag 15 februari 2018 om 19:15
Heb je uberhaupt gelezen? TO moest 20 minuten met de trein en dan 20 minuten fietsen. Dat was het. Nou, nou, poeh poeh.lola712 schreef: ↑15-02-2018 15:20Haha nou reisafstand is voor mij ook belangrijk hoor. Als je gewoon in één keer je bestemming bereikt is er niks aan de hand, maar trein, bus en lopen is niks. Sluit vaak niet op elkaar aan. Maar anderhalf uur in de trein zitten en op loopafstand van het station werken is geen probleem.
zaterdag 17 februari 2018 om 20:26
TO, ik zou maandag ook even goed uitkijken hoor. Wie weet kan het nog wel makkelijker.
Ik ga komende week solliciteren, eerste gesprek dus ik heb nog niets. Maar qua reistijd kan ik wel ja zeggen tegen die baan. 10 minuten in de bus, thuis 30 meter lopen, daar 50 meter.
Misschien moet jij ook wachten op zo'n soort kans? Niet achteraf komen klagen hoor, als deze kans lang weg blijft...
Ik ga komende week solliciteren, eerste gesprek dus ik heb nog niets. Maar qua reistijd kan ik wel ja zeggen tegen die baan. 10 minuten in de bus, thuis 30 meter lopen, daar 50 meter.
Misschien moet jij ook wachten op zo'n soort kans? Niet achteraf komen klagen hoor, als deze kans lang weg blijft...