Werk & Studie alle pijlers

Sollicitatiegesprek?

14-02-2018 10:47 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, ik ben onlangs gestopt met mijn studie en heb een sollicitatiegesprek voor een best wel goede functie. Verdien tussen de 2200 en 2500 per maand. Alleen ik heb geen rijbewijs en het is niet te bereiken met ov. Het is 20 min lopen vanuit centraal station afgelegen ergens op een industrieterrein...met de fiets is het 17 min fietsen. Het is een functie voor 5 dagen in de week dus fulltime en ik moet nog 20 min met de trein reizen naar de stad zelf.... Nu weet ik dus niet of ik dit op lange termijn ga volhouden....zou ik het afzeggen of toch gaan? ik weet 100 procent dat ik de baan al heb.
AnAppleADay schreef:
14-02-2018 11:07
Huh, 40 minuten is toch een beetje gemiddelde reistijd?
Misschien kun je leren skateboarden, dan ben je sneller dan met lopen en die kan gewoon mee in de trein. Heb wel een aantal collega's die dat doen.

Of je koopt van je goede salaris een vouwfiets doe je mee kunt nemen in de trein. Of een step.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Tja, voortaan alleen nog maar solliciteren als het naast je voordeur is dan.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ik kan me nog wel enigszins voorstellen dat je op ziet tegen die reistijd. En niet iedereen is zomaar in staat via een snelcursus een rijbewijs te halen en ook nog een auto te kopen.
Bovendien zou die baan via het uitzendbureau zijn, dat betekent niet altijd dat er meteen kans is op een vaste aanstelling.

Ik heb drie uur reistijd per dag naar mijn werk, maar wel met mijn eigen auto. Ik vind dat geen probleem, daarom heb ik destijds ook gesolliciteerd.

Als jij die reistijd wel als een probleem ziet had je in de eerste plaats al niet moeten solliciteren.
TO, je reageert alleen op berichten die in jouw straatje passen.

Ben je niet stiekem gewoon een beetje bang om de stap te zetten? Van studie naar een echte baan, dus volwassen worden, is best spannend.

Kom op, het komt wel goed. Over een paar maanden vraag je je af waar je je zo druk over maakte.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Mijn ervaring is dat Google qua tijden nogal eens afwijkt van de werkelijkheid. Zo geeft Google de ene keer aan dat iets 13 minuten fietsen is terwijl ik er zeker 20 over doe en ik fiets niet eens langzaam. Daarnaast geeft Google aan dat het vanaf hier naar de bushalte 5 minuten lopen is maar ik kan het sneller terwijl Google zegt dat het station 15 minuten lopen is en dat is voor mij toch ruim 20.

Google houd geen rekening met stoplichten en drukkere fietspaden.
lise1985 schreef:
14-02-2018 11:14
Ik kan me nog wel enigszins voorstellen dat je op ziet tegen die reistijd. En niet iedereen is zomaar in staat via een snelcursus een rijbewijs te halen en ook nog een auto te kopen.
Bovendien zou die baan via het uitzendbureau zijn, dat betekent niet altijd dat er meteen kans is op een vaste aanstelling.

Ik heb drie uur reistijd per dag naar mijn werk, maar wel met mijn eigen auto. Ik vind dat geen probleem, daarom heb ik destijds ook gesolliciteerd.

Als jij die reistijd wel als een probleem ziet had je in de eerste plaats al niet moeten solliciteren.
het lopen ziet er meer uit dan 20 min
-
anoniem123456123456 wijzigde dit bericht op 31-12-2018 20:16
0.00% gewijzigd
Ik heb jarenlang 40 minuten gelopen naar mijn werk, na een treinritje van 10 minuten. Terug ging er meestal wel iemand gelijktijdig weg, die me wel even wilde afzetten op het station.

Ik denk dat elke ochtend 40 lopen minuten veel is, gezien de reacties. Maar ik stond er gewoon anders in. Ik zag het als een meditatie-momentje voor mezelf en liep ook in een tempo... zodat ik het ook nog een sportief momentje kon noemen.

Het was wel mogelijk om er met de bus te komen vanaf dat station. Dat had ik van tevoren ook voor mezelf bedacht. Toen ik er eenmaal werkte bleek dat ik de eerste twee haltes in een bus propvol studenten zat, die dat kleine stukje best wilden proppen omdat ze toch een OV hebben. Een fiets vond ik zelf niet fijn omdat ik lang op zoek was naar een plek om m'n fiets te stallen op dat station, dan was ik lopend bij wijze van spreken al halverwege...

Ik weet niet TO, ik zou er geen big deal van maken. Best kans dat als je er eenmaal werkt, het erg meevalt of dat je collega's je op andere mogelijkheden wijzen. Mijn ervaring is dat je eigen situatie de norm gaat worden, ofwel... je denkt er op een gegeven moment niet meer bij na dat je in een situatie zit van logistiek afzien... :-)
vivinnetje wijzigde dit bericht op 14-02-2018 11:31
5.93% gewijzigd
JelenaAulest schreef:
14-02-2018 11:26
het lopen ziet er meer uit dan 20 min

DAN PROBEER JE HET EEN KEER!

Mèn wat een geneuzel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik vind dit heel overdreven. Ik reis iedere dag 15 minuten met de bus, dan 10 minuten met de trein en vervolgens loop ik nog een half uur. Dat is een enkele reis. Als ik echt heel stevig doorloop doe ik er 25 minuten over. En dat vind ik prima en houd ik makkelijk vol!

Ik zie het twee keer stevig wandelen op een dag, zoals iemand anders ook al zei, als een sportief moment. En je went er snel aan.

Je komt een beetje lui over.
himalaya schreef:
14-02-2018 11:29

Mèn wat een geneuzel.
Wat Hima zegt. Echt...
The owls are not what they seem
JelenaAulest schreef:
14-02-2018 11:08
Baan is via een uitzendbureau....en ze zijn al erg enthiousast over mij...ze willen mij graag de kans geven...ze hebben mijn cv en foto al gezien....

Je moet ook niet te makkelijk zijn. Bij de sollicitatie duidelijk aangeven dat je eigenlijk wel vindt dat ze rijlessen voor je kunnen betalen, en een leaseauto voor je regelen. Kom op zeg, het is toch niet jouw probleem als zo'n bedrijf op zo'n lastige bereikbare plek gaan zitten? 10-15 minuten fietsen? Het lijkt me niet reëel dat ze een dergelijke inzet van hun personeel verwachten. :bye:
Qua reistijd en loop-/fietsafstand is het heel schappelijk en prima te doen, lijkt mij. Het enige waar ik me mogelijk zorgen om zou maken is je veiligheid. Je schrijft dat het een afgelegen industrieterrein is. Als er verder weinig bedrijvigheid/verkeer is zou ik daar niet graag als vrouw in een of ander verlaten gebiedje lopen/fietsen. Dat zou voor mij de enige dealbreaker kunnen zijn in dit verhaal.
[Insert text here]
Hoeveel km is het van huis tot werk?
himalaya schreef:

Mèn wat een geneuzel.
Helemaal mee eens. Je komt een beetje mutsig over. En het is trouwens HET sollicitatiegesprek, niet DE sollicitatiegesprek. Veel succes!
Ik fiets 10 minuten naar het station, trein 40 minuten en moet dan nog een kwartier fietsen. Hou het prima vol. Met de auto doe ik er een uur over. Ik heb hiervoor ook ca 4 jaar gewerkt met een reistijd van 2,5 uur per dag en het was goed vol te houden.
Tijdens het lopen/treinen kun je heerlijk luisteren naar nieuwe muziek, een luisterboek, of je hoofd leegmaken.
Ik hoop niet dat kritisch denken en probleem oplossend vermogen vereisten aan deze baan zijn...
himalaya schreef:

Mèn wat een geneuzel.
In Nederland is de afstand ook gewoon een goede indicatie hoor. Je hoeft geen heuvels op en af. En als je een druk kruispunt over moet steken waar je als voetganger even moet wachten tel je er 2 minuten bij op.
Ok, je moet nog op sollicitatie en je weet al 100% dat je de baan hebt? Dat ze enthousiast van je CV zijn betekent nog niet dat er een klik is.

En 40/50 minuten reistijd is goed te doen.
Liliane13 schreef:
14-02-2018 11:54
Qua reistijd en loop-/fietsafstand is het heel schappelijk en prima te doen, lijkt mij. Het enige waar ik me mogelijk zorgen om zou maken is je veiligheid. Je schrijft dat het een afgelegen industrieterrein is. Als er verder weinig bedrijvigheid/verkeer is zou ik daar niet graag als vrouw in een of ander verlaten gebiedje lopen/fietsen. Dat zou voor mij de enige dealbreaker kunnen zijn in dit verhaal.
Ja dat is er ook 1....het is heel afgelegen.
Ga je nog reageren op het idee waarom je niet een fiets aanschaft en daarmee gaat?
Dat is echt geen 3 minuten minder lang dan lopen hoor. Moet veel meer schelen.

Volgens mij wil je gewoon niet.
Je blijft op een probleem hangen die opgelost kan worden
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
Ok laten we het eens omdraaien. Noem eens drie redenen waarom je wel voor deze baan zou kiezen. Ervan uitgaande dat je aangenomen wordt.
LadyL0101 schreef:
14-02-2018 11:42
Wat Hima zegt. Echt...
Het zal de leeftijd wel zijn.
Jongeren van tegenwoordig willen geen inzet meer tonen
“I am rarely bored alone; I am often bored in groups and crowds."
Je kan ook een ov fiets nemen. Net zo duur als een buskaartje en geen gezeik met fiets in trein etc. Of je koopt voor 100 euro een goede stationsfiets. Je went er wel aan.
Het gaat er toch niet om of de reistijd acceptabel is in onze ogen, maar juist in die van TO. En als dat niet het geval is had ze gewoon niet moeten solliciteren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven