Sollicitatiegesprek?
woensdag 14 februari 2018 om 10:47
Hallo dames, ik ben onlangs gestopt met mijn studie en heb een sollicitatiegesprek voor een best wel goede functie. Verdien tussen de 2200 en 2500 per maand. Alleen ik heb geen rijbewijs en het is niet te bereiken met ov. Het is 20 min lopen vanuit centraal station afgelegen ergens op een industrieterrein...met de fiets is het 17 min fietsen. Het is een functie voor 5 dagen in de week dus fulltime en ik moet nog 20 min met de trein reizen naar de stad zelf.... Nu weet ik dus niet of ik dit op lange termijn ga volhouden....zou ik het afzeggen of toch gaan? ik weet 100 procent dat ik de baan al heb.
woensdag 14 februari 2018 om 12:39
ik ga wel op gesprek om het uit te proberen.HighOnLife schreef: ↑14-02-2018 12:24Ga je nog reageren op het idee waarom je niet een fiets aanschaft en daarmee gaat?
Dat is echt geen 3 minuten minder lang dan lopen hoor. Moet veel meer schelen.
Volgens mij wil je gewoon niet.
Je blijft op een probleem hangen die opgelost kan worden
woensdag 14 februari 2018 om 12:39
Hoera je geeft TO nog een reden om al te stoppen voor ze begonnen is. Als het echt een industrieterrein is, en je werkt niet in ploegen dan ga je in file terug naar de woonwijken/het station.Liliane13 schreef: ↑14-02-2018 11:54Qua reistijd en loop-/fietsafstand is het heel schappelijk en prima te doen, lijkt mij. Het enige waar ik me mogelijk zorgen om zou maken is je veiligheid. Je schrijft dat het een afgelegen industrieterrein is. Als er verder weinig bedrijvigheid/verkeer is zou ik daar niet graag als vrouw in een of ander verlaten gebiedje lopen/fietsen. Dat zou voor mij de enige dealbreaker kunnen zijn in dit verhaal.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
woensdag 14 februari 2018 om 12:40
Laten we er eens even vanuit gaan dat Google Maps gelijk heeft en dat het inderdaad 20 minuten lopen is.
Gemiddeld gezien zou je, als je een beetje doorwandelt, ongeveer 6 km per uur lopen, dus 20 minuten is ongeveer 2 kilometer. Een gemiddeld fietstempo is ongeveer 18 km per uur, dus twee kilometer is tussen de vijf en tien minuten met de fiets en dan reken ik fiets pakken en weer op slot zetten mee.
Twee kilometer vanaf een station is bepaald niet ´afgelegen ergens op een industrieterrein´, dat is zelfs heel schappelijk.
En als jij niet wilt, dan houd ik me aanbevolen hoor. Een baan die je kunt doen zonder studie én ook nog eens zo goed betaalt, die wil ik ook wel.
Gemiddeld gezien zou je, als je een beetje doorwandelt, ongeveer 6 km per uur lopen, dus 20 minuten is ongeveer 2 kilometer. Een gemiddeld fietstempo is ongeveer 18 km per uur, dus twee kilometer is tussen de vijf en tien minuten met de fiets en dan reken ik fiets pakken en weer op slot zetten mee.
Twee kilometer vanaf een station is bepaald niet ´afgelegen ergens op een industrieterrein´, dat is zelfs heel schappelijk.
En als jij niet wilt, dan houd ik me aanbevolen hoor. Een baan die je kunt doen zonder studie én ook nog eens zo goed betaalt, die wil ik ook wel.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 14 februari 2018 om 12:50
woensdag 14 februari 2018 om 13:18
Het enthousiasme druipt er vanaf..
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 14 februari 2018 om 13:39
Je kunt de route van het treinstation naar het bedrijf via streetview 'doorwandelen'. Zie je meteen hoe de omgeving eruit ziet, of er bijv. een fastfood-restaurant zit (dat dus veel mensen aantrekt), grote kantoorpanden (met dus veel personeel dat daar ook loopt of fietst), of je langs een school komt, etc. Als er wat leven in de brouwerij is, loopt of fietst het voor je gevoel sneller.
Vaak staat er op de site van de organisatie een routebeschrijving ('komt u met de auto?' 'Komt u met het ov?") maar ik weet niet of klantenontvangst inherent is aan hun product of dienst. Zo krijg je een idee van de reistijd.
Is het een groot bedrijf? Grote kans dat er collega's zijn die je een lift naar het station kunnen geven, of die met je meelopen of -fietsen.
En mijn ervaring is dat er toch wel ergens op dat industrieterrein een spitsbus rijdt. Die zal misschien niet om de hoek van het bedrijf stoppen maar op bijv. vijf minuten loopafstand. Dat scheelt dus ook al.
Ik woon en werk overigens in dezelfde stad maar kan er ook gerust een uur over doen om op het werk te komen.
Met andere woorden, een uur reistijd vind ik heel gangbaar.
Je zal ze de kost moeten geven; al die collega's die met de trein komen en dan op een station een fiets hebben staan om op de werkplek te geraken. Plenty!
Er zijn genoeg jonge leerlingen en studenten die ook dagelijks meer dan een uur moeten reizen om onderwijs te kunnen volgen. Het klinkt alsof jij nooit je eigen woonwijk uit bent geweest terwijl je al in de twintig bent.
Denk in oplossingen, niet in beperkingen.
Vaak staat er op de site van de organisatie een routebeschrijving ('komt u met de auto?' 'Komt u met het ov?") maar ik weet niet of klantenontvangst inherent is aan hun product of dienst. Zo krijg je een idee van de reistijd.
Is het een groot bedrijf? Grote kans dat er collega's zijn die je een lift naar het station kunnen geven, of die met je meelopen of -fietsen.
En mijn ervaring is dat er toch wel ergens op dat industrieterrein een spitsbus rijdt. Die zal misschien niet om de hoek van het bedrijf stoppen maar op bijv. vijf minuten loopafstand. Dat scheelt dus ook al.
Ik woon en werk overigens in dezelfde stad maar kan er ook gerust een uur over doen om op het werk te komen.
Je zal ze de kost moeten geven; al die collega's die met de trein komen en dan op een station een fiets hebben staan om op de werkplek te geraken. Plenty!
Er zijn genoeg jonge leerlingen en studenten die ook dagelijks meer dan een uur moeten reizen om onderwijs te kunnen volgen. Het klinkt alsof jij nooit je eigen woonwijk uit bent geweest terwijl je al in de twintig bent.
Denk in oplossingen, niet in beperkingen.
woensdag 14 februari 2018 om 13:45
ZaraZara100 schreef: ↑14-02-2018 13:39
Dit vind ik eigenlijk best grappig. Ik heb een tijdje geholpen in een ander filiaal dan waar ik eigenlijk werk. Reistijd (auto) is, als het een beetje meezit, 50 minuten. Hoevaak ik heb gehoord dat het zo geweldig was dat ik die enorme afstand wilde afleggen.... Terwijl de reistijd naar het eigen filiaal toch ook zo´n 30 minuten is.
Het is wel een flink verschil in kilometers, 20 tegen 100. Alleen moet ik die twintig afleggen door woonwijken, over rotondes, via drukke kruispunten en met een hoop fietsers en zijn die 100 km van deur tot deur nagenoeg één snelweg (met vijf minuutjes extra om op die snelweg te komen).
Het is maar net wat je gewend bent.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 14 februari 2018 om 13:57
Zeg dat tijdens jouw gesprek bij dat bedrijf. Dan weet je zeker dat die baan voor jou is. Wat een enthousiasme zeg
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
woensdag 14 februari 2018 om 14:34
Hee. Scheer niet alle jeugd over 1 kam. Ik fiets al jaren 12 km enkele reis naar mijn werk.HighOnLife schreef: ↑14-02-2018 12:26Het zal de leeftijd wel zijn.
Jongeren van tegenwoordig willen geen inzet meer tonen
woensdag 14 februari 2018 om 17:41
woensdag 14 februari 2018 om 17:49
Het sollicitatiegesprek. Het uur.JelenaAulest schreef: ↑14-02-2018 17:41Ik heb de sollicitatiegesprek gehad...ging goed..hoor het nog..maar het lopen en fietsen is niet te doen...ik heb zeker 40 min moeten lopen. Ov is hopeloos om de uur een bus...soms op bepaalde tijdstippen dus denk dat het niet gaat worden...bedrijf was ook erg saai...
Je bent lekker sloom zeg, als je er dubbel zo lang over hebt gelopen dan Google Maps zegt, meestal is de tijd die ze inschatten te lang.
Waarschijnlijk sluiten die bustijden aan op de werktijden van de bedrijven die daar zitten. Maar als je net zo gemotiveerd overkwam in je gesprek als hier hoef je niet bang te zijn dat je die baan krijgt hoor.
woensdag 14 februari 2018 om 18:06
Waarom heb je niet gelijk gezegd dat ze je niet hoeven te bellen?JelenaAulest schreef: ↑14-02-2018 17:41Ik heb de sollicitatiegesprek gehad...ging goed..hoor het nog..maar het lopen en fietsen is niet te doen...ik heb zeker 40 min moeten lopen. Ov is hopeloos om de uur een bus...soms op bepaalde tijdstippen dus denk dat het niet gaat worden...bedrijf was ook erg saai...
woensdag 14 februari 2018 om 18:42
Wow. Ik hoopte nog dat dit topic nep was. Je gaat dus een baan afketsen op 20 min fietsen. Want dat is wat 40 min lopen maximaal is. Terwijl je nul werkervaring en geen afgeronde opleiding hebt.JelenaAulest schreef: ↑14-02-2018 17:41Ik heb de sollicitatiegesprek gehad...ging goed..hoor het nog..maar het lopen en fietsen is niet te doen...ik heb zeker 40 min moeten lopen. Ov is hopeloos om de uur een bus...soms op bepaalde tijdstippen dus denk dat het niet gaat worden...bedrijf was ook erg saai...
Succes met de rest van je leven, je gaat het hard nodig hebben.
woensdag 14 februari 2018 om 19:53
JelenaAulest schreef: ↑14-02-2018 17:41Ik heb de sollicitatiegesprek gehad...ging goed.. hoor het nog..maar het lopen en fietsen is niet te doen...ik heb zeker 40 min moeten lopen. Ov is hopeloos om de uur een bus...soms op bepaalde tijdstippen dus denk dat het niet gaat worden...bedrijf was ook erg saai...
Je was even vergeten dat je in een eerder bericht had gezegd dat je al 100% zeker was dat je die baan kreeg?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
woensdag 14 februari 2018 om 19:57
Ik ben iemand die graag 100% inzet toontJelenaAulest schreef: ↑14-02-2018 10:53Ja dat is het juist. Ik ben iemand die graag 100% inzet toont...maar google maps zegt 20 min lopen maar als ik op de kaart kijk lijkt het wel 30 min lopen...ik wil gewoon niet dat ik daarna gewoon ga afhaken omdat dat reizen gewoon echt in de weg zit...het is wel een flinke salaris..ik heb alleen een mbo 4
En verder een flinke salaris , de sollicitatiegesprek, de uur ??
woensdag 14 februari 2018 om 20:16
Je hebt gewoon koud-watervrees. Salaris is prima voor een eerste baan, en die reistijd is niets buitenissigs. MOCHTEN ze je de baan aanbieden, dan zeg je ja, en koop je een vouwfietsje.Kan je van huis naar station fietsen en van station naar werk: een beetje beweging is hartstikke lekker voor en na je werk. Mocht nou in je proeftijd blijken dat het inderdaad heel saai is, kan je er altijd nog mee stoppen.
don't watch the movie, read the book