Moddergooien
woensdag 14 februari 2018 om 16:22
Hallo viva-dames,
disclaimer: ik vraag niet om juridisch advies en kan niet op te veel details in gaan, maar ik wil héél graag even stoom afblazen....
Een aantal dagen geleden ben ik uit het niets ontslagen door werkgever. Ik ben hier tegen in verweer gegaan (niet zelf maar via een mediator). Werkgever krijgt nu de kriebels en stuurt een ontzettend ondermaatse reactie waarin ze zich ontzettend laten kennen. Dingen die in vertrouwen zijn verteld, en verder absoluut 0 correlatie hebben met hun reden voor mijn ontslag, worden nu aangehaald. Zeg maar, alsof ik ze heb verteld dat ik ziek ben en ze me daarom willen ontslaan.
Het liefst had ik, voordat ik deze brief ontving, nog aan willen blijven maar ik ben écht furieus over deze laag-bij-de-grond'se manier van doen.
Ik ben blij dat er iemand tussen zit, want ik was nú naar ze toe gereden om wat koeienstront voor de voordeur te leggen. En ja - ik zal me netjes houden, maar pfoeh wat een klote situatie. En gewoon met de staart tussen de benen weggaan is zeker geen optie, ik zal die fuckers een poepie laten ruiken!
Einde van de rant, bedankt voor het lezen. Tips en steunbetuigingen mogen <3
disclaimer: ik vraag niet om juridisch advies en kan niet op te veel details in gaan, maar ik wil héél graag even stoom afblazen....
Een aantal dagen geleden ben ik uit het niets ontslagen door werkgever. Ik ben hier tegen in verweer gegaan (niet zelf maar via een mediator). Werkgever krijgt nu de kriebels en stuurt een ontzettend ondermaatse reactie waarin ze zich ontzettend laten kennen. Dingen die in vertrouwen zijn verteld, en verder absoluut 0 correlatie hebben met hun reden voor mijn ontslag, worden nu aangehaald. Zeg maar, alsof ik ze heb verteld dat ik ziek ben en ze me daarom willen ontslaan.
Het liefst had ik, voordat ik deze brief ontving, nog aan willen blijven maar ik ben écht furieus over deze laag-bij-de-grond'se manier van doen.
Ik ben blij dat er iemand tussen zit, want ik was nú naar ze toe gereden om wat koeienstront voor de voordeur te leggen. En ja - ik zal me netjes houden, maar pfoeh wat een klote situatie. En gewoon met de staart tussen de benen weggaan is zeker geen optie, ik zal die fuckers een poepie laten ruiken!
Einde van de rant, bedankt voor het lezen. Tips en steunbetuigingen mogen <3
woensdag 14 februari 2018 om 16:55
Ah joh, laat hem lekker. Heb nu een grotere troll om te feeden, er is niks over voor deze! Misschien voelt 'ie zich gewoon eenzaam op valentijdsdag, en zit 'ie te trollen in het kader van negatieve aandacht is ook aandacht.
Hier, een knuffel voor frank!
woensdag 14 februari 2018 om 16:57
Eerlijk gezegd denk ik dat ze helemaal niet weten dat wat ze nu doen, niet mag. Maar goed, misschien is dat mijn goedgelovige inborst. Hun moddergooi aanpak kan zowel incapabiliteit, als vuil-spelletje-spelen zijn.
Overigens, wel grappig, als ik echt zou begrijpen dat ze me de laan uitsturen zou ik er natuurlijk geen topic over aanmaken
anoniem_6559ef626f039 wijzigde dit bericht op 14-02-2018 16:58
14.29% gewijzigd
woensdag 14 februari 2018 om 16:58
Ik heb het ook op de harde manier geleerd hoor. Je bent niet de enigeCherry_Blossom schreef: ↑14-02-2018 16:54Daar heb je helemaal gelijk in. Overigens ben ik hardleers wat dat betreft, maar misschien dringt het nu echt een keer tot me door dat de wereld een rotten place kan zijn.
Heb meermaals de deksel op mijn neus gehad omdat ik gewoon te aardig was, of te veel geloofde in het goede in de mens. Maar zodra er geld bij komt kijken lijkt men wel van alle ethiek en sympathie berooid. Vandaar dat ik graag in een socialere sector wilde werken. Toch jammer dat dat blijkbaar niet zoveel uitmaakt![]()
woensdag 14 februari 2018 om 16:58
Als het zo terecht is hebben ze vast wel een mooi dossier met gespreksverslagen en te nemen acties tijdens de periode dat ze aan de slag gingen met een disfunctionele werknemer.
Zo niet, heeft de werkgever geen poot om op te staan en toont hij slecht werkgeverschap. En dat kost geld.
woensdag 14 februari 2018 om 17:01
dan zou ik mediation lekker laten varen en naar een advocaat gaan.Cherry_Blossom schreef: ↑14-02-2018 16:51
Maar natuurlijk komt het ook aan op ordinair een vergoeding. Mijn contract loopt nog een hele tijd en ik was er vanuit gegaan (logisch) dat ik tot die tijd inkomen had. Dat ontnemen ze me nu dus ik verwacht een compensatie.
woensdag 14 februari 2018 om 17:01
Precies, dat hebben ze dus niet (nog naar gevraagd). En met dat vieze mailtje wat ze als reactie hebben gestuurd tonen ze afschuwelijk werkgeverschap. Nou goed, de woede is voor nu weer een beetje bekoelt.parbleumondieu schreef: ↑14-02-2018 16:58Als het zo terecht is hebben ze vast wel een mooi dossier met gespreksverslagen en te nemen acties tijdens de periode dat ze aan de slag gingen met een disfunctionele werknemer.![]()
Zo niet, heeft de werkgever geen poot om op te staan en toont hij slecht werkgeverschap. En dat kost geld.
woensdag 14 februari 2018 om 17:05
Ahw lief, dankje! Ik ben ook echt verbaasd. Jammer dat ik niet alle details kan posten, is best smeuïg namelijk! Het is geen enorm groot bedrijf maar juist dan moet je begrijpen hoe belangrijk het is dat je een band opbouwt met klanten, dat iemand er echt voor wil gaan, en hoe belangrijk het is om mensen aan je te binden.
En ik ben, nou ja, was, echt super blij om daar te werken en heb meerdere malen zelf aangekaart waar verbeterpunten zaten, maar door andere dingen die speelden konden die niet altijd worden opgepakt. En dan nog, een gesprekje of iets van te voren zodat ik nog wat kon verbeteren had geen overbodige luxe geweest?
woensdag 14 februari 2018 om 17:12
Pas op. De werkgever doet dit om bij jou een reactie uit te lokken zo van zie je wel..ze is toch gek.
Hoe moeilijk het ook is zoek een goede advocaat en laat je woede daar, evt in therapie en verder nergens anders blijken. Zegt de werkgever dat hij wil weten hoe jij je hierbij voelt dan nooit het achterste van je tong laten zien.
Wanneer jij rustig blijft dan pakt die brief slechter uit voor je werkgever dan voor jou.
Hoe moeilijk het ook is zoek een goede advocaat en laat je woede daar, evt in therapie en verder nergens anders blijken. Zegt de werkgever dat hij wil weten hoe jij je hierbij voelt dan nooit het achterste van je tong laten zien.
Wanneer jij rustig blijft dan pakt die brief slechter uit voor je werkgever dan voor jou.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 14 februari 2018 om 17:17
Ik snap denk ik wel waarom dat pas je eerste is.
woensdag 14 februari 2018 om 17:19
Thanks voor de tip! Ik uit 'm inderdaad hier, bij m'n advocaat en bij m'n vrienden. Ze raadde me inderdaad ook aan om puur zakelijk te reageren en even een nachtje te slapen. Uit hun reactie blijkt ook wel dat ze zich realiseren wat een domme zet ze hebben gedaan. Alsof ze nu het schaakbord willen omgooien.viva-amber schreef: ↑14-02-2018 17:12Pas op. De werkgever doet dit om bij jou een reactie uit te lokken zo van zie je wel..ze is toch gek.
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig
anoniem_6559ef626f039 wijzigde dit bericht op 14-02-2018 17:20
2.80% gewijzigd
woensdag 14 februari 2018 om 17:20
Sommige werkgevers zijn heel goed in dingen overdrijven of gewoon liegen.Frankdeman schreef: ↑14-02-2018 16:43Wat is nou het probleem. Ze is ontslagen omdat ze haar werk niet goed doet. Dat zegt ze zelf. En dan gaat ze zeiken als ze wordt ontslagen. Dit is een goed vb van wat er mis in in NL. Iedereen denkt dat ze een prinses/prins is en gaat huilen als het blijkt niet zo te zijn.
Ik heb ooit een werkgever gehad die ineens vond dat ik als een soort it-er een informatiesysteem moest uitbouwen.
(en ik ben geen it-er, ik ben iets in de trant van maatschappelijk werker en had ook zo'n soort functie)
Ik, de beroerdste niet, helemaal naar de leverancier in de hoop dat ze me konden klaarstomen voor deze klus.
Deze mensen lieten me mails zien waarin werkgever heel duidelijk is gemaakt dat deze wensen niet in dit pakket pasten.
Omdat ze het zielig voor me vonden hebben ze nog best veel tijd erin gestoken maar dat werd natuurlijk niks.
Nou, werkgever bleef gewoon elke week mij mailen met onmogelijke opdrachten, en verslagen sturen van gesprekken waarin ik zogenaamd tot de orde werd geroepen
(dat durfden ze in het echt niet eens
inclusief blijkbaar enthousiast door mij gedane toezeggingen, die ik moest ondertekenen.
Dat waren dan in het echt gesprekken als: Ik loop in het trappenhuis, directeur roept van boven iets van ' waarom is die rapportage er nog niet',
ik gil terug: ' computer says no' en dat was dan ineens een gesprek van drie kantjes.
Was snel weg daar.
woensdag 14 februari 2018 om 17:21
Wow. Just, wow.Het-groepje schreef: ↑14-02-2018 17:20Sommige werkgevers zijn heel goed in dingen overdrijven of gewoon liegen.
Ik heb ooit een werkgever gehad die ineens vond dat ik als een soort it-er een informatiesysteem moest uitbouwen.
-
-
-
Was snel weg daar.
woensdag 14 februari 2018 om 17:30
Mijn ervaring is dat je in een zakelijke omgeving aanzienlijk beter af kunt zijn dan in een sociale omgeving. Qua manier van omgaan met elkaar.Cherry_Blossom schreef: ↑14-02-2018 16:54Vandaar dat ik graag in een socialere sector wilde werken. Toch jammer dat dat blijkbaar niet zoveel uitmaakt![]()
Los daarvan: mediation kan prima leiden tot een geschikte oplossing/ontslagvergoeding, zolang je maar niet de verwachting hebt dat de mediator namens jou de werkgever eens het vel over de oren gaat trekken.
woensdag 14 februari 2018 om 18:16
En je hoeft niet op iedere mail te reageren als er geen vraag in staat die relevant is.
Wel fijn voor jouw advocaat dat ze zo dom zijn om dit soort sh*t te mailen. Kat in bakkie, boem boem boem... another one bites the dust
. Management bij ons doet dit alleen mondeling, face to face. Hebben ze ook geleerd van een oud-collega. Die wilde geen gebruik maken van een vroege vertrekregeling (niet in zijn voordeel en hij moest nog maar twee jaar). Waartoe sommige figuren zich verlagen... Na een meeslepende juridische strijd mochten ze hem mooi volledig doorbetalen twee jaar. Die lacht zich gek. Twee jaar eerder met pensioen tegen volledig salaris (èn volledig pensioen na zijn 66 jaar en x maanden).
Wel fijn voor jouw advocaat dat ze zo dom zijn om dit soort sh*t te mailen. Kat in bakkie, boem boem boem... another one bites the dust
woensdag 14 februari 2018 om 18:43
Maar we leven in Nederland. Niet in de US of Zwitserland of zo. Hier hebben we regels waaraan je moet voldoen voordat je iemand kunt ontslaan , zelf bij ondermaats presteren.Frankdeman schreef: ↑14-02-2018 16:37Je bent ontslagen omdat je niet leverde, zeg je zelf? Dan ben je gewoon terecht ontslagen. Niet zeiken dus en gewoon een nieuwe baan zoeken. Jij gedraagt je als een verwende prinses. Doe ff normaal.
woensdag 14 februari 2018 om 22:07
Goeie tip! Ik wil het niet eindeloos laten duren en we zijn al even bezig. Maar ik ben benieuwd. Keep you postedlemoos2 schreef: ↑14-02-2018 18:16En je hoeft niet op iedere mail te reageren als er geen vraag in staat die relevant is.
Wel fijn voor jouw advocaat dat ze zo dom zijn om dit soort sh*t te mailen. Kat in bakkie, boem boem boem... another one bites the dust. Management bij ons doet dit alleen mondeling, face to face. Hebben ze ook geleerd van een oud-collega. Die wilde geen gebruik maken van een vroege vertrekregeling (niet in zijn voordeel en hij moest nog maar twee jaar). Waartoe sommige figuren zich verlagen... Na een meeslepende juridische strijd mochten ze hem mooi volledig doorbetalen twee jaar. Die lacht zich gek. Twee jaar eerder met pensioen tegen volledig salaris (èn volledig pensioen na zijn 66 jaar en x maanden).