Werken in de kroeg

14-02-2018 22:50 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi all,

Ik zit met een issue met mijn vriend en was benieuwd wat jullie zouden doen in deze situatie.

Ik ben nu al een tijdje samen met mijn vriend en we wonen ook samen. Zondag is in principe 'onze' dag en maken we veel tijd vrij voor elkaar.

Nu heeft mijn vriend het sinds een half jaar bedacht om naast zijn huidige baan te gaan werken in de kroeg, wat hij erg leuk vindt om te doen. Ik wil hem graag supporten in wat hij leuk vindt maar ben wel van mening dat het tot een bepaalde hoogte kan gaan.

Toen hij begon met werken heeft hij mij beloofd dat hij 1x in de maand op zaterdag zou gaan werken in de kroeg, echter komt het voor dat hij dit veel vaker doet (a.s. Zaterdag is de 4e week op rij) hij komt elke keer erg laat (rond 5 uur) thuis met als gevolg dat hij op zondag het liefst een gat in de dag slaapt en ook rond 8/9 uur weer naar bed gaat.

Ik heb al meerdere malen aangegeven dat ik hem zijn plezier gun en hem nooit de dingen die hij leuk vindt te verbieden, maar ik ben het er totaal niet mee eens dat hij elk weekend voor mijn gevoel per se naar de kroeg MOET en daarbij een deel van onze zondag wegneemt. Daarbij komt dat ik op een gegeven moment het gevoel krijgt dat de kroeg prioriteit nummer 1 is en hij daar liever zijn tijd spendeert dan een keer een avond iets anders te doen. Hij weet ook dat ik er op deze manier in sta want ik heb dit al meerdere malen aangegeven maar hij kiest er toch telkens voor om wel te gaan werken in de kroeg.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Op je strepen staan? Of hem elke week laten doen wat hij leuk vindt?
Je kan hem niets verbieden.
Je kan wel aangeven wat je niet leuk vindt en waarom. Hij kan er dan voor kiezen om daar wel of niet wat mee te doen.
Doet hij er niets mee dan zijn accepteren of weggaan de enige mogelijkheden.
lijkt erg op dat andere topic... Volgens mij ben je geen prioriteit :hug:
pokkewijf schreef:
14-02-2018 22:57
lijkt erg op dat andere topic (hoe meer tijd maken voor elkaar) ... Volgens mij ben je geen prioriteit :hug:
Moiren’ schreef:
14-02-2018 22:54
Je kan hem niets verbieden.
Je kan wel aangeven wat je niet leuk vindt en waarom. Hij kan er dan voor kiezen om daar wel of niet wat mee te doen.
Doet hij er niets mee dan zijn accepteren of weggaan de enige mogelijkheden.
Dit.
Hij maakt zijn eigen keuzes.
Het zou mij best wel een (paar) flinke ruzie(s) waard zijn trouwens om hem te doen inzien dat ik er echt geen genoegen mee neem
Maar een man die dit soort dingen zomaar doet zonder enig besef van wat jij mist is sowieso niet mijn vriend.
Hij moet gewoon jou duidelijk op nummer 1 zetten en zich aan de afspraken houden, dus: 1x per maand en in goed overleg incidenteel vaker.

Doet hij dit niet dan respecteert hij dus jullie afspraken niet en daar mag je best flink pissig om worden. Vind ik dan.
Als iemand iets graag doet (en het schaadt mij niet) dan zou ik hem niet tegenwerken. Niets is zo vruchteloos en beschadigend voor de relatie als dat.

Ik zou het totaalplaatje beoordelen: wil ik deze man, met alle eigenschappen die hij heeft, als man? En dan een beslissing nemen.

Misschien kroegtijger, maar ook lieve gezellige loyale partner. Ik hoef hem niet zo nodig te begrijpen hè.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
maar ik ben het er totaal niet mee eens dat hij elk weekend voor mijn gevoel per se naar de kroeg MOET en daarbij een deel van onze zondag wegneemt. Daarbij komt dat ik op een gegeven moment het gevoel krijgt dat de kroeg prioriteit nummer 1 is en hij daar liever zijn tijd spendeert dan een keer een avond iets anders te doen.
Klinkt allemaal nogal bazig en jaloers. Maar goed, ook jij hebt recht op je eigen persoonlijkheid. Laat die man in godsnaam gaan. Zoek een ander meer naar jouw smaak.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ben je zijn moeder of zijn vriendin?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Die kroeg zal op vrijdagavond ook open zijn. Kan hij dan werken, zaterdag uitslapen, zondag met jou iets leuks doen.
als hij niet met een oplossing of compromis komt dan boeit het hem dus niks wat jij vind of voelt.... en dat is geen liefde
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven