Uitgerekend 16-30 september
maandag 15 januari 2018 om 14:08
Voor iedereen die uitgerekend is half-eind september en mee wil schrijven!
= kloppend hartje!
= goede 20-weken echo!
Nora_r
Roffa38
donski88
MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Schaapje1991 | 26 | Tweede | 14 september | |||
| Nusa | 30 | Eerste | 14 september | 27-02 2e echo | ||
| Vlammetje-1 | 32 | Tweede | 16 september | |||
| Jentelente | 28 | Tweede | 17 september | 23-02 eerste echo | ||
| Eftelingmeisje | 35 | Eerste | 19 september | |||
| Juffie6 | 26 | Eerste | 19 september | |||
| Muppet3640 | 36 | Eerste | 22 september | 19-02 eerste echo | ||
| Luca2017 | 28 | Eerste | 22 september | |||
| Elle_86 | 31 | Tweede | 23 september | 23-02 tweede echo | ||
| Poezels | 32 | Eerste | 23 september | 02-03 2e echo | ||
| Milov | 26 | Eerste | 23 september | |||
| Vievie_abc | 32 | Tweede | 23 september | 12-02 eerste echo | ||
| Nicole123 | 37 | Derde | 23 september | |||
| MKM92 | 25 | Eerste | 26 september | |||
| Bretnay | 28 | Derde | 27 september | |||
| Maeeo | 25 | Eerste | 23 september | 05-03 tweede echo | ||
| Millca | ?? | ?? | 29 september | |||
| Fala_1989 | 27 | Eerste | 30 september | 28-02 tweede echo | ||
| deanarys | 30 | Tweede | 30 september | 8-03 tweede echo | ||
| Nelle89 | ?? | ?? | 3 oktober |
Roffa38
donski88
MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:35
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.49% gewijzigd
woensdag 14 februari 2018 om 21:20
Ooooooh ik heb zo’n zin in kant en klare pannekoeken nu! Maar die zijn hier ongezoet en vind ik dan bluuhhhh.
Ik eet alles nog behalve rood vlees. Kan nu nog steeds heerlijk genieten van vers stuk gegrilde zalm! Dropjes uit Nederland gaan er ook nog steeds in! En ik eet ook lekker salami op mijn pizza, ding komt uit de oven. Filet americain kennen ze hier niet dus dat miste ik toch al
Ik eet alles nog behalve rood vlees. Kan nu nog steeds heerlijk genieten van vers stuk gegrilde zalm! Dropjes uit Nederland gaan er ook nog steeds in! En ik eet ook lekker salami op mijn pizza, ding komt uit de oven. Filet americain kennen ze hier niet dus dat miste ik toch al
anoniem_648cbf4301749 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 19:57
45.19% gewijzigd
woensdag 14 februari 2018 om 21:41
Ik vind jouw wens heel legitiem Poezels. Het is al lastig genoeg dat je de zwangerschap niet met je naaste familie kunt delen, dan is zo'n pretecho toch heel erg leuk om ze er dan toch even echt bij te betrekken? Dat echo's niet goed zouden zijn daar denken ze in NL heel anders over, daar zou ik me niet druk over maken. Bij een echo gebruiken ze geluidsgolven, dat is voor zover ik kan inschatten heel onschuldig. Het is geen röntgen of radioactief ofzo! En bij het luisteren van het hartje met een doppler zijn die golven 10x zo sterk als bij een echo, dus dan zou dat net zo schadelijk zijn als 10 echo's bij elkaar! Als zelfs dat oké gevonden wordt dan is zo'n echo dus ook prima lijkt me. En waarom wil hij erbij zijn? Omdat het een bijzonder moment is of is hij bang dat ze misschien iets zien wat niet goed is en hij dan op afstand zit? Dat laatste zou ik nog wel een redelijke reden vinden, maar de kans dat ze iets vreemds zien bij bijv 16 weken is niet erg groot als je bij 12 weken al een echo gehad hebt. En ze kijken niet specifiek naar medische dingen, dus grotere kans dat die uit de 20 weken echo naar voren komen.
Spannend inderdaad hoe je bonuskids zullen reageren en goed dat jullie het van tevoren met hen over de mogelijkheid gehad hebben van een broertje of zusje. Wat was hun reactie toen?
Spannend inderdaad hoe je bonuskids zullen reageren en goed dat jullie het van tevoren met hen over de mogelijkheid gehad hebben van een broertje of zusje. Wat was hun reactie toen?
woensdag 14 februari 2018 om 22:04
Super slecht... maar ik heb net gewoon echt een vette pizza besteld via thuisbezorgd
ben half misselijk, maar volgens mij is dat nu dus omdat ik veeel te weinig heb gegeten.. we aten bij mijn schoonmoeder en ze had allerlei lekkere dingen zoals carpaccio, gerookte zalm en forel en paté.... oh en groentesoep en een pizza, dus ik heb een bakje soep op (super lekker trouwens) en een stukje pizza en 2 bitterballen. Dus ik heb echt honger
woensdag 14 februari 2018 om 22:10
Lekker van genieten! Ik liet tijdens mijn vorige zwangerschap mijn man nog wel eens 's avonds laat naar de McDonalds gaan haha. En zelfs mijn oma deed het 70 jaar geleden al. In die tijd werd het niet zo verteld als iemand zwanger was, maar de kinderen (er kwamen er uiteindelijk 8) wisten altijd dat het weer raak was als mijn opa voor haar met kroketten thuiskwam.millca schreef: ↑14-02-2018 22:04Super slecht... maar ik heb net gewoon echt een vette pizza besteld via thuisbezorgdben half misselijk, maar volgens mij is dat nu dus omdat ik veeel te weinig heb gegeten.. we aten bij mijn schoonmoeder en ze had allerlei lekkere dingen zoals carpaccio, gerookte zalm en forel en paté.... oh en groentesoep en een pizza, dus ik heb een bakje soep op (super lekker trouwens) en een stukje pizza en 2 bitterballen. Dus ik heb echt honger
![]()
![]()
woensdag 14 februari 2018 om 22:59
@vlammetje het staat hier echt... https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/mi ... chap-.aspx
"Leverproducten - neem niet"
Beetje jammer
maar vreemd dat zij dan ook het advies geven van 1 per dag en daarnaast dus ook zeggen; niet doen...
Beetje jammer
woensdag 14 februari 2018 om 23:11
Het gekke is dat wanneer je vervolgens op de uitleg klikt op diezelfde site, daar staat dat 1 boterham per dag wel kan. Het is verwarrend dat ben ik met je eens.. ik eet het maar heel af en toe maar laat het dan misschien maar liever staan.millca schreef: ↑14-02-2018 22:59@vlammetje het staat hier echt... https://mobiel.voedingscentrum.nl/nl/mi ... chap-.aspx
Beetje jammermaar vreemd dat zij dan ook het advies geven van 1 per dag en daarnaast dus ook zeggen; niet doen...
donderdag 15 februari 2018 om 07:41
@Bretnay Wat mooi, gefeliciteerd!!! Hoe reageerde je familie?
@Milov Hartje zien is echt prachtig he? En al 1,5 cm, bizar idee toch. Dat niezen heb ik nu ook maar alleen omdat ik verkouden ben, niet zomaar zeg maar.
@Elle Ja! Ben zo verstrooid. Alles kwijt, mis de helft van wat er verteld wordt. Mijn vorige zwangerschap heb ik uren mijn sleutels moeten zoeken die man uiteindelijk terugvond in de groentela.
@Schaapje Prachtig, en het hartje al horen, zo leuk!
@Muppet Heel veel succes en plezier maandag!
@MKM Fijn dat ze positief reageerden op je werk. En succes met MvM vandaag. Hier ook al een week aan het plassen in een kannetje
@Poezels Ik snap jou heel goed, je wil je ouders er toch bij betrekken. Een extra echo kan volgens het ziekenhuis hier echt totaal geen kwaad, dus daar zou ik het niet om laten. Maar ja, ik begrijp ook dat je niet iets tegen de wil van je man in wil doen. Lastig!
@Milov Hartje zien is echt prachtig he? En al 1,5 cm, bizar idee toch. Dat niezen heb ik nu ook maar alleen omdat ik verkouden ben, niet zomaar zeg maar.
@Elle Ja! Ben zo verstrooid. Alles kwijt, mis de helft van wat er verteld wordt. Mijn vorige zwangerschap heb ik uren mijn sleutels moeten zoeken die man uiteindelijk terugvond in de groentela.
@Schaapje Prachtig, en het hartje al horen, zo leuk!
@Muppet Heel veel succes en plezier maandag!
@MKM Fijn dat ze positief reageerden op je werk. En succes met MvM vandaag. Hier ook al een week aan het plassen in een kannetje
@Poezels Ik snap jou heel goed, je wil je ouders er toch bij betrekken. Een extra echo kan volgens het ziekenhuis hier echt totaal geen kwaad, dus daar zou ik het niet om laten. Maar ja, ik begrijp ook dat je niet iets tegen de wil van je man in wil doen. Lastig!
donderdag 15 februari 2018 om 11:37
Leverproducten is omdat je als zwangere niet teveel vitamine A binnen mag krijgen, daarom zit er in multivitamines voor zwangeren ook nooit pure vitamine A, maar een soort pre-vitamine A. Maar een beetje vitamine A is prima en zelfs nodig. Met 'geen leverproducten' bedoelen ze volgens mij meer dat je geen halve kilo kippenlevertjes weg moet gaan zitten eten. Af en toe een boterham met smeerworst of pate lijkt me prima.
donderdag 15 februari 2018 om 14:27
Jippiejajee, er kan een hartje bij in de tabel. Heb inmiddels een goede eerste echo gehad. Wat was het bijzonder! Voordat ik goed en wel op de bank lag al 'een echt minimensje' op het grote scherm. Wauw!
Zo fijn om te zien dat er steeds meer hartjes in de tabel komen te staan, en tegelijkertijd zwaar om te lezen dat het helaas niet bij iedereen goed nieuws is. Veel sterkte.
Mijn VK raadde aan om inderdaad het Voedingscentrum aan te houden qua voedingsadviezen, dus die houd ik nu maar aan als belangrijkste bron ipv '[willekeurig product waar ik over twijfel] + zwanger' op google in te typen en dan allerlei verschillende berichten te lezen...
Rauwe zalm, mits vers, van de visboer, zou dus ook prima moeten kunnen, maar durf ik nog niet echt aan, jullie!? Doe het dan toch liever in de oven, maar ik moet zeggen dat ik enorm veel zin heb in een lekker stukje sushi
Zo fijn om te zien dat er steeds meer hartjes in de tabel komen te staan, en tegelijkertijd zwaar om te lezen dat het helaas niet bij iedereen goed nieuws is. Veel sterkte.
Mijn VK raadde aan om inderdaad het Voedingscentrum aan te houden qua voedingsadviezen, dus die houd ik nu maar aan als belangrijkste bron ipv '[willekeurig product waar ik over twijfel] + zwanger' op google in te typen en dan allerlei verschillende berichten te lezen...
Rauwe zalm, mits vers, van de visboer, zou dus ook prima moeten kunnen, maar durf ik nog niet echt aan, jullie!? Doe het dan toch liever in de oven, maar ik moet zeggen dat ik enorm veel zin heb in een lekker stukje sushi
donderdag 15 februari 2018 om 14:33
Voedingscentrum stond dat, je warmt ze idd op maar komt geloof ik door de manier van verpakken
donderdag 15 februari 2018 om 17:19
Hallo allemaal! Ik lees al vanaf het begin van jullie topic mee, omdat ik rond dezelfde periode positief testte. Op de één of andere manier durfde ik echter niet mee te schrijven tot het echt was. Vanmiddag heb ik een mooie echo gehad, kloppend hartje! Ik ben nu negen weken zwanger. Uitgerekende datum zal zo rond 20 september zijn.
Kan ik nog bij jullie aansluiten? Het is al een hele grote groep besef ik me.
We hebben trouwens al een dochter van bijna twee jaar.
Kan ik nog bij jullie aansluiten? Het is al een hele grote groep besef ik me.
We hebben trouwens al een dochter van bijna twee jaar.
donderdag 15 februari 2018 om 18:12
Hallo allemaal! Aller eerst iedereen van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap!
Ook ik zou graag willen aansluiten in deze groep.
Ik ben 30 jaar en 9 weken zwanger van ons eerste kindje. Het was eerder raak dan we zelf hadden bedacht dus het was nog best een verassing. Inmiddels al drie echo's/afspraken gehad bij de verloskundige/ gynaecoloog/internist vanwege mijn schildklier aandoening.
Het hartje hebben we al zien kloppen en alles ziet er prima uit. Zwangerschapssymptomen zijn niet te missen bij mij. Heb volgens mij overal last van. Zit momenteel al enkele weken thuis. Het begon met griep die overging in andere kwalen zoals, misselijkheid, overgeven, buikpijn, hoofdpijn, maagzuur, geen energie en duizeligheid. Volgens de gynaecoloog waren al deze klachten bij elkaar normaal. Ze maakt zich meer zorgen bij vrouwen die bijna of geen klachten hebben. De uitgerekende datum is 19 september.
Ik voel me vandaag iets beter. Of dat nou door de gember thee komt weet ik niet maar ik hoop dat dit aan blijft houden.
Ook ik zou graag willen aansluiten in deze groep.
Ik ben 30 jaar en 9 weken zwanger van ons eerste kindje. Het was eerder raak dan we zelf hadden bedacht dus het was nog best een verassing. Inmiddels al drie echo's/afspraken gehad bij de verloskundige/ gynaecoloog/internist vanwege mijn schildklier aandoening.
Het hartje hebben we al zien kloppen en alles ziet er prima uit. Zwangerschapssymptomen zijn niet te missen bij mij. Heb volgens mij overal last van. Zit momenteel al enkele weken thuis. Het begon met griep die overging in andere kwalen zoals, misselijkheid, overgeven, buikpijn, hoofdpijn, maagzuur, geen energie en duizeligheid. Volgens de gynaecoloog waren al deze klachten bij elkaar normaal. Ze maakt zich meer zorgen bij vrouwen die bijna of geen klachten hebben. De uitgerekende datum is 19 september.
Ik voel me vandaag iets beter. Of dat nou door de gember thee komt weet ik niet maar ik hoop dat dit aan blijft houden.
donderdag 15 februari 2018 om 19:57
donderdag 15 februari 2018 om 21:39
Welkom Despie & Roggebrood!
@MKM92, Leek mij ook al lastig die grote witte kannen van MVM?
Ik heb echt t gevoel dat ik echt veel te weinig eet.
Ik leef nu echt op wat ik op dat moment in de buurt is en lekker vind, is dat heel erg?
Het is wel vaak een appel of een smoothie ofzo.
Ik heb wel echt mega zin in een broodje carpaccio, maar het zal wel zijn omdat ik het niet mag. En als iets niet mag? Dan wil ik het altijd net even wat extra hebben
@MKM92, Leek mij ook al lastig die grote witte kannen van MVM?
Ik heb echt t gevoel dat ik echt veel te weinig eet.
Ik leef nu echt op wat ik op dat moment in de buurt is en lekker vind, is dat heel erg?
Het is wel vaak een appel of een smoothie ofzo.
Ik heb wel echt mega zin in een broodje carpaccio, maar het zal wel zijn omdat ik het niet mag. En als iets niet mag? Dan wil ik het altijd net even wat extra hebben
donderdag 15 februari 2018 om 21:45
Moet zeggen de dingen wat niet mogen heb k nu nog geen zin in.. had gisteren en eergisteren extreem honger en zoals vandaah stond alles tegen en gauw last van opgeblazen gevoel en rommelende darmen.. merk wel dat mijn humeur steeds minder gaat worden.. misschien ook wel dat k s nachts niet goed slaap of k word wakker van me borsten of k word wakker dat k last heb van 1 been.. dit heb k sinds een paar dagen heel vreemd normaal nooit geen last van... misschien heb k het geluk maar ben helemaal nog niet misselijk geweest k word daar wel wat onzeker van..
donderdag 15 februari 2018 om 23:00
Welkom nieuwe meeschrijvers!
Ik wil wel voorstellen om wanneer we naar FB gaan dat te doen met degenen die hier regelmatig meeschrijven. Je geeft wel je anonimiteit op, dus dan vind ik het fijn als ik de mensen in dat groepje al een beetje 'ken' van hier. En het lijkt me handig als de groep niet opeens enorm groot wordt, maar een beetje overzichtelijk blijft (tot bijv max 20 mensen). Ik lees af en toe mee in het 1-15 sept topic en toen zij naar FB overstapten waren er opeens allerlei meelezers die helemaal niet meegeschreven hadden maar wel in de FB groep erbij wilden. Dat zou ik zelf niet zo prettig vinden.
Ik wil wel voorstellen om wanneer we naar FB gaan dat te doen met degenen die hier regelmatig meeschrijven. Je geeft wel je anonimiteit op, dus dan vind ik het fijn als ik de mensen in dat groepje al een beetje 'ken' van hier. En het lijkt me handig als de groep niet opeens enorm groot wordt, maar een beetje overzichtelijk blijft (tot bijv max 20 mensen). Ik lees af en toe mee in het 1-15 sept topic en toen zij naar FB overstapten waren er opeens allerlei meelezers die helemaal niet meegeschreven hadden maar wel in de FB groep erbij wilden. Dat zou ik zelf niet zo prettig vinden.
donderdag 15 februari 2018 om 23:18
Jeetje ik weet werkelijk niet meer wat ik aan moet naar het werk. Mijn buik komt ineens enorm naar voren. Jurkjes en rokjes kunnen niet meer, broeken beginnen strak te zitten. En ik moet volgende week nog door voor ik het ga vertellen. Hoe doen jullie dat?
Welkom en gefeliciteerd nieuwe schrijfsters! Ik snap je wel Nicole, je kent de vaste schrijvers hier inmiddels een beetje en Facebook is toch een beetje anders. Ik heb er zelf niet echt problemen mee maar kan me voorstellen dat mensen dat misschien wel beetje lastig vinden.
Hier ook geen misselijkheid Nelle! En vorige keer ook niet van mijn dochter dus dat hoeft echt niets te betekenen. Was enorm verbaasd dat alles goed bleek met de 10-weken echo bij de dochter want ik had verwacht me heel anders te voelen wanneer ik zwanger was. Maar dat viel ontzettend mee.
Ja die kannen zijn lastig. Vorige keer had ik een wc met plateau, nu niet. Maakt het nu wat ingewikkelder.
Welkom en gefeliciteerd nieuwe schrijfsters! Ik snap je wel Nicole, je kent de vaste schrijvers hier inmiddels een beetje en Facebook is toch een beetje anders. Ik heb er zelf niet echt problemen mee maar kan me voorstellen dat mensen dat misschien wel beetje lastig vinden.
Hier ook geen misselijkheid Nelle! En vorige keer ook niet van mijn dochter dus dat hoeft echt niets te betekenen. Was enorm verbaasd dat alles goed bleek met de 10-weken echo bij de dochter want ik had verwacht me heel anders te voelen wanneer ik zwanger was. Maar dat viel ontzettend mee.
Ja die kannen zijn lastig. Vorige keer had ik een wc met plateau, nu niet. Maakt het nu wat ingewikkelder.
donderdag 15 februari 2018 om 23:46
Tijdje geleden dat ik online was.
Wat een zware weken heel vaak hoofdpijn en ontzettend misselijk dat ik grotendeels op de wc doorbreng. Heel vervelend hopelijk is het gauw over. Voor de dames die helemaal niet misselijk zijn wees blij.
Qua eten vind ik alles op dit moment heel erg vies. Dus eten gaat moeizaam.
Hopelijk is snel voorbij en kan ik er van gaan genieten.
Hoef niet persé in een fb groep aangezien ik niet weet Hoe vaak ik mee kan schrijven hangt vanaf hoe ik me ga voelen de rest van mijn zwangerschap.
Word in iedergeval heel erg blij van alle hartjes in het tabel.
Voor de dames met slecht nieuws heel veel sterkte.
Wat een zware weken heel vaak hoofdpijn en ontzettend misselijk dat ik grotendeels op de wc doorbreng. Heel vervelend hopelijk is het gauw over. Voor de dames die helemaal niet misselijk zijn wees blij.
Qua eten vind ik alles op dit moment heel erg vies. Dus eten gaat moeizaam.
Hopelijk is snel voorbij en kan ik er van gaan genieten.
Hoef niet persé in een fb groep aangezien ik niet weet Hoe vaak ik mee kan schrijven hangt vanaf hoe ik me ga voelen de rest van mijn zwangerschap.
Word in iedergeval heel erg blij van alle hartjes in het tabel.
Voor de dames met slecht nieuws heel veel sterkte.
vrijdag 16 februari 2018 om 08:28
Welkom Despie en roggebrood! Gefeliciteerd!
@Nicole die kippenlevertjes ga ik me echt niet aan wagen.. dat heb ik sowieso nog nooit gehad haha..
@MKM ik krijg vandaag mn flessen binnen, die kan is idd wel groot, maar je plast in ieder geval niet over je vingers heen
wij hebben ook hangende toiletten dus vasthouden is een must...
@Nelle vorige x was ik ook helemaal niet misselijk, lekker van genieten! En ook dat je geen zin hebt in alles wat niet mag, ook blij mee zijn
dat slechte humeur ken ik wel, althans, ik merk er niet zo veel van. Maar meneer hier thuis wel...
@Maeeo zolang je nergens last van hebt en je goed voelt is dat toch geen probleem? Maar die carpaccio... hou op...!! Ik krijg er ook steeds zooo veeel zin in!!! Er is trouwens wel vegetarische filet american, dus ga ik me daar maar op storten!! Ik denk dat ik de vegetarische (heel erg op echt lijkende) carpaccio gewoon ga uitvinden
@vlammetje je kunt van die knopen kopen om aan je broek te maken, dan heb je net even wat meer ruimte, lekker lange shirtjes eroverheen en niets te zien! Ik merk het ook al met mijn broeken die net iets te strak worde , het gaat allemaal nog net..
@Nicole die kippenlevertjes ga ik me echt niet aan wagen.. dat heb ik sowieso nog nooit gehad haha..
@MKM ik krijg vandaag mn flessen binnen, die kan is idd wel groot, maar je plast in ieder geval niet over je vingers heen
@Nelle vorige x was ik ook helemaal niet misselijk, lekker van genieten! En ook dat je geen zin hebt in alles wat niet mag, ook blij mee zijn
@Maeeo zolang je nergens last van hebt en je goed voelt is dat toch geen probleem? Maar die carpaccio... hou op...!! Ik krijg er ook steeds zooo veeel zin in!!! Er is trouwens wel vegetarische filet american, dus ga ik me daar maar op storten!! Ik denk dat ik de vegetarische (heel erg op echt lijkende) carpaccio gewoon ga uitvinden
@vlammetje je kunt van die knopen kopen om aan je broek te maken, dan heb je net even wat meer ruimte, lekker lange shirtjes eroverheen en niets te zien! Ik merk het ook al met mijn broeken die net iets te strak worde , het gaat allemaal nog net..