Uitgerekend 16-30 september

15-01-2018 14:08 987 berichten
Voor iedereen die uitgerekend is half-eind september en mee wil schrijven!

:heart: = kloppend hartje!
:duckie: = goede 20-weken echo!
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Afspraken Bijzonderheden
Schaapje199126Tweede14 september:heart:
Nusa30Eerste14 september27-02 2e echo:heart:
Vlammetje-132Tweede16 september:heart:
Jentelente28Tweede17 september23-02 eerste echo
Eftelingmeisje35Eerste19 september:heart: 3x miskraam
Juffie626Eerste19 september:heart:
Muppet364036Eerste22 september19-02 eerste echo:heart:
Luca201728Eerste22 september:heart:
Elle_8631Tweede23 september23-02 tweede echo:heart:
Poezels32Eerste23 september02-03 2e echo:heart:
Milov26Eerste23 september:heart:
Vievie_abc32Tweede23 september12-02 eerste echo:heart:
Nicole12337Derde23 september:heart:
MKM9225Eerste26 september:heart:
Bretnay28Derde27 september:heart: 4x miskraam
Maeeo25Eerste23 september05-03 tweede echo:heart:
Millca????29 september:heart:
Fala_198927Eerste30 september28-02 tweede echo:heart:
deanarys30Tweede30 september8-03 tweede echo:heart:
Nelle89????3 oktober:heart:
Nora_r :redrose:
Roffa38 :redrose: :redrose:
donski88 :redrose:

MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:35
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Sorry, ik heb vanmiddag alleen even laten weten hoe het ging, dus ik heb niet gereageerd op iedereen dus komt ie:

Ten eerste iedereen met kloppende hartjes; YES! Gefeliciteerd! :heart:

Bedankt voor alle felicitaties! Ik loop echt de hele tijd met een lach op mn gezicht hihi.

@Poezels, Jeeeetje, wat een heftig bericht! Kan me heel erg goed voorstellen dat dit heel dubbel is!
@Vlam, ik snap dat het voor jou nu wel erg lang duurt! Gek eigenlijk dat ze je zo laat pas laten komen?
@Bretnay, heel veel succes morgen! Ik ben aan het duimen voor je!

Hier direct een volgende echo gepland. Deze is over 3 weekjes alweer! Nu alweer heel veel zin in!
En die facebook groep klinkt wel gezellig! Ik ben voor. :mrgreen:
Bedankt voor de felicitaties :)

@Juffie Ik zou Facebook ook erg fijn vinden, maar dan wel een geheime groep (maar daar waren we al uit toch?)) Alleen wel heel dubbel zo zonder Roffa vind ik, hopelijk gaat het een beetje met haar...
Vlam, zou jij al willen aansluiten bij een groep of wacht je ook liever de echo af? Het is wel zo leuk om allemaal tegelijk over te gaan misschien? Dus even wachten op Vlam vind ik ook geen probleem.

@Bretnay Heel veel succes morgen!

@Poezels Dat kan ik me voorstellen!!!
Vlammetje, wat grappig! Mijn dochter is in 2016 geboren, ben benieuwd of het dan exact dezelfde data is ;-) in de tabel staat trouwens nog de 14e, maar voor nu staat die ook op de 16e! Haha!

Ik heb morgen de tweede echo en dan vindt ik het prima om een Facebook groep te starten! (Of we wachten een weekje op Vlammetje, kan natuurlijk ook)
Hopelijk ook goed nieuws voor Roffa zodat ze ook kan aansluiten!

Als ik iemand ben vergeten te feliciteren met een goed echo, sorry, maar ik vindt het forum zo onoverzichtelijk....
Jaaa vievie, millca en Maeeo, gefeliciteerd met de goede echo's, word er helemaal vrolijk van!!

En @poezels wat een nieuws, fantastisch voor jullie! Nu lekker genieten!

@bretnay succes morgenmiddag, hopelijk ook een mooie echo.

@schaapje jij ook morgen met de tweede echo!

@nelle jij ook alvast succes en plezier bij de echo, woensdag toch?
anoniem_6422ed065d49f wijzigde dit bericht op 12-02-2018 20:40
Reden: Toevoeging
7.14% gewijzigd
@schaapje, mijn dochter is van 2015 dus dat verschilt een jaartje. Maar toch erg toevallig zeg! Spannend voor jou morgen!

Het is hier heel normaal om niet met 8 weken maar in de 10e week de echo te hebben. Dat verschilt dan misschien met de rest van het land? Deze week even door en dan gaat het hopelijk wel snel. Ik vind het wel steeds spannender omdat ik natuurlijk nog helemaal geen echo heb gehad. Ik heb alleen een positieve test gehad en word niet ongesteld zeg maar, verder geen enkele zekerheid dat er daarbinnen iets gebeurt. Maar ik weet nog wel dat ik dat vorige keer ook had en enorm verbaasd was over wat ik op de echo zag. Het voordeel is dat je echt een compleet kindje te zien krijgt, daar houd ik maar aan vast.

Het liefst wacht ik even met de facebookgroep tot ik in elk geval de echo heb gehad. Maar anders sluit ik later aan? Wordt het wel een beetje eenzaam hier misschien voor mij. :cry: vind het ook zo wat dat jullie allemaal op mij moeten wachten. Ik hoop dat Roffa alsnog aansluit, ben benieuwd hoe het met haar gaat..
@Maeeo: jij ook gefeliciteerd!

Ik stel voor om gewoon te wachten tot ook Vlammetje een echo gehad heeft en de tabel vol hartjes staat voordat we naar FB gaan. Ze is al zielig genoeg dat ze zoveel langer moet wachten dan de rest!

Vlammetje, is bij jou je echo ook direct de termijnecho? Volgens mij deden ze het vroeger allemaal zo, dat je een termijnecho kreeg rond 10-12 weken, een 20-weken echo en dat was het. Dat is in principe ook nog altijd het enige wat de verloskundige vergoed krijgt van de verzekering. Maar tegenwoordig zijn er heel veel praktijken met een eigen echo-apparaat en waarvan alle verloskundigen ook een opleiding voor echoscopie hebben gedaan en dan kost het ze nauwelijks iets (alleen wat extra tijd) om meer echo's te maken. Ik denk dat jij dan net pech hebt met je praktijk / de praktijken in jouw regio.
@nicole, lief! Ja dit is idd meteen de termijnecho. Deze praktijk heeft wel een eigen echo apparaat maar ze kiezen ervoor geen eerdere echo’s aan te bieden omdat ze van mening zijn dat het niet zoveel zegt bij een eerdere termijn. Dat het dan bij de termijnecho alsnog mis kan zijn. Dat is vast wel anders wanneer je een miskraam hebt gehad eerder of andere redenen om een vroege echo te doen. Maar dat is bij mij niet het geval. Ik heb niet echt geprobeerd het eerder voor elkaar te krijgen hoor. En ik had natuurlijk met 8 weken zelf een echo kunnen boeken maar dat heb ik niet gedaan. Ik zat vorige keer trouwens bij een andere praktijk maar ook daar deden ze pas in week 10 een echo.

Wij hebben allebei nog steeds een soort van gevoel dat het een tweeling zou kunnen zijn. Dus dat maakt het ook spannend. Zit gewoon in mijn hoofd dus ik wil weten hoe het echt zit.

Ik heb al wel met man overlegd dat ik sowieso nog een pretecho wil gaan doen. Dit is denk ik de laatste zwangerschap dus ik wil die kans nog wel even benutten. Of dat een geslachtsbepaling wordt met 16 weken of een echo rond 26/27 weken weten we nog niet.
@elle ik heb volgende week donderdag mijn 2de echo. Afgelopen donderdag heb k met 6 weken een goede echo gehad we hebben toen een kloppend hartje gezien.. hopelijk volgende week met 8 weken weer..
Wat was ik blij toen ik alle berichten van de goede echo's las! Echt super! Poezels wat een wonder! :heart:

Ik kon wel alles meelezen maar nergens op reageren dus ik ben ook zeker voor een Facebook groep.

@vlammetje ik mag ook pas de 20ste dus tot die tijd blijf ik je wachtende bondgenoot haha.

Bretnay succes vandaag!

Liefs
ECHo was goed! Ze zag wel wat bloedverlies zitten ( onschuldig ) dus dat klopt.

5 dagen vooruit gezet zelfs!! Wat echt onmogelijk is maar goed haha het was echt gelijk te zien en gelijk t hartje!

Morgen van Valentijnsdag eens wat familie gaan inlichten!

8.2 vandaag ipv 7.5
@MKM, Ah fijn een bondgenoot! Gezellig! Voor jou dan ook de eerste echo of heb je al mogen spieken?

En Nelle en ik dus op dezelfde dag. Hoe laat mag jij? Ik al om 9 uur in de ochtend!

Yes Bretnay, gefeliciteerd! Zoveel onzekerheid en dan toch goed nieuws! Het is je gegund, nu lekker genieten.
@vlammetje wij mogen om 10 over 3.. wel wat later op de dag maar zo kan vriend lief ook mee en hoeft hij niet speciaal vrij te vragen.. mag van mij wel
Volgende week donderdag zijn.. voel me eigenlijk veelste goed. Ja ben wel wat moe slaap makkelijker in. Heb wat zere borsten en af en toe rommelende darmen. Nog geen 1x misselijk geweest..
Hier ook heel weinig kwaaltjes hoor Nelle! We zitten dus in hetzelfde schuitje. Heb je al een echo gehad of is dit de eerste? En hoever ben je donderdag volgens je eigen berekening? Ik kan ook niet wachten tot donderdag!
Gefeliciteerd Bretnay, wat fijn dat het toch goed zit!
Bretnay wat een fijn nieuws! Gefeliciteerd! ❤️
Bretnay wat fijn, gefeliciteerd :heart:

Facebook: voor mij prima nadat vlammetje ook is geweest. Nog niets gehoord van Roffa maar kan me voorstellen dat ze ff rust aan de kop wil. Het is confronterend om te forummen in het begin met al het verdriet.

Veel succes morgen Nelle!
anoniem_648cbf4301749 wijzigde dit bericht op 25-02-2018 19:58
45.83% gewijzigd
Goeiemiddag dames,

Ik had al eerder gereageerd hier maar daarna niks meer laten weten. Ik heb ondertussen een echo gehad en daar werd ik geschat op 5 weken en 4 dagen dit was twee weken geleden. Nu heb ik een nieuwe echo staan voor aanstaande donderdag en dan zou ik dus 8 weken moeten zijn, ik hoop zo op een kloppend hartje. Ik heb namelijk nog steeds niet het idee dat ik zwanger ben omdat ik nog nergens last van heb. Ik hoop dat dat normaal is..... Ik ben iig uitgerekend rond 27/9. Ik hoop wat actiever hier te kunnen schrijven met jullie want ik ben best onzeker omdat het mijn eerste zwangerschap is.

Liefs.
poezels schreef:
13-02-2018 16:13
Vraagje van mij, ik heb dus niet zoveel klachten meer maar heb nu wel mijn hcg waarden kunnen bekijken. (Super handig, kan allemaal online hier!) HCG was vorige week 46414 en deze week 87153 IE/L. Volgens online tabel helemaal goed, maar ook wat hoog als ik die waarden zie. Zou nu met 7-8 weken tussen 7,650 – 229,000, lekker ruim genomen :rofl: iedere vrouw is anders maar ik heb me hier ff zitten verbazen en vraag me af of hcg ook invloed heeft op je symptomen?
Leuk dat ze dat bij jullie meten, ik zou van mezelf wel eens willen weten of ik heel hoog zit met m'n hcg. Het klopt dat er een enorme variatie in hormoonlevels zit, zie het grafiekje wat ik onlangs plaatste. Een hoog hcg is in ieder geval gunstig voor het verdere verloop van de zwangerschap (minder kans op een miskraam), dus dat is goed nieuws voor je! Waar symptomen precies door veroorzaakt worden is niet helemaal duidelijk, er schijnt wel een verband te zijn tussen hcg level (en oestrogeen level) en bijv. misselijkheid. De enorme verschillen in hormoonlevels verklaren waarom sommige vrouwen nergens last van hebben en andere vrouwen 10x per dag boven de toiletpot hangen. Wel is dat verband ook weer niet zwart-wit: er zijn ook vrouwen met een heel hoog hcg level die nauwelijks symtomen hebben. Dus hoe je lichaam erop reageert is iets wat ook zeker meespeelt en voor iedereen weer anders is. Ik heb zelf bijv. ook last van wagenziekte/reisziekte, ik kan in een auto niet lezen of in een bus achteruitrijden want dan kots ik de hele boel bij elkaar. Die gevoeligheid voor misselijkheid is een factor waardoor je als je zwanger bent ook eerder misselijk bent. En verder zijn er nog een heleboel factoren onbekend, waardoor het voor een groot deel nog een raadsel is waardoor de ene vrouw de zwangerschap totaal anders doorkomt dan de andere.
K heb volgende week 22 feb 2de echo.. dan ben k volgens de verloskundige 8+1 weken zwanger.. we hebben dus vorige week al wel een kloppend hartje gezien.. hopelijk klopt die volgende week ook nog.. tis allemaal spannend en je zorgeloos leven is echt wel voorbij. Denk nu als die volgende week maar klopt zo is er telkens wat..

Brentnay wat fijn dat je een goede echo had!!
Voor iedereen die een kloppend hartje heeft gezien op de echo: GEFELICITEEEEERD!!! Wat fijn! Echt zo geweldig om te zien :)

Wij hadden afgelopen vrijdag ook een echo, en weer een kloppend hartje. Wauw. Zo mooi. Hij was 'al' 1.5 cm! Moeders voor Moeders is dezelfde dag langsgekomen, dus ik ben al begonnen mijn urine voor ze in te zamelen.

Ik ben nog steeds vooral moe. Gister om 20.15 m'n bed ingegaan en er vanmorgen om 7.15 uitgegaan omdat de wekker ging, maar eigenlijk kon ik nog wel ff doortukken. Heb alsnog de hele dag zitten gapen op m'n werk. Ik nies ook heel vaak, vaker dan voor ik zwanger was. Hebben jullie dat ook?
Hee Milov! Ik nies me ook een ongeluk haha.. heel gek!
Fijn Milov!

Ja, ik ben ook doodmoe (en nog erger sinds die medicijnen) en moet ook vaker niesen. Zou dat door de zwangerschap komen?

Verder mag iedereen die erover inzit dat ze niet misselijk is hier gratis en voor niks wat misselijkheid komen halen, ik wil er graag vanaf. Ik wil het zelfs wel opsturen, neem ik de verzendkosten voor mijn rekening! ;-)
@bretnay wat fijn, weer een kloppend hartje erbij!!

@Milov ook fijn van jouw goede echo!

@nelle oh sorry ik heb me vergist en veroorzaak verwarring haha oeps..!

Ik word nu alweer warrig had dat bij mijn zoontje ook. Meer mensen die dat herkennen?
Oh ik word blij van al die mooie echo’s! Heel fijn!

Hier ook een goede echo gehad. We hebben een mooi kindje gezien met armpjes, beentjes en het hartje gehoord! Wat een magisch geluid! Nu 9.3 weken zwanger en over 2 weken de termijn echo.
Fijn schaapje! Hier 9+2 (eigen berekening) dus we liggen echt dicht bij elkaar!

Ook goed nieuws voor jou Milov! Gefeliciteerd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven