Uitgerekend 16-30 september
maandag 15 januari 2018 om 14:08
Voor iedereen die uitgerekend is half-eind september en mee wil schrijven!
= kloppend hartje!
= goede 20-weken echo!
Nora_r
Roffa38
donski88
MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
| Naam | Leeftijd | Kindje | Uitgerekend | Geslacht | Afspraken | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|---|
| Schaapje1991 | 26 | Tweede | 14 september | |||
| Nusa | 30 | Eerste | 14 september | 27-02 2e echo | ||
| Vlammetje-1 | 32 | Tweede | 16 september | |||
| Jentelente | 28 | Tweede | 17 september | 23-02 eerste echo | ||
| Eftelingmeisje | 35 | Eerste | 19 september | |||
| Juffie6 | 26 | Eerste | 19 september | |||
| Muppet3640 | 36 | Eerste | 22 september | 19-02 eerste echo | ||
| Luca2017 | 28 | Eerste | 22 september | |||
| Elle_86 | 31 | Tweede | 23 september | 23-02 tweede echo | ||
| Poezels | 32 | Eerste | 23 september | 02-03 2e echo | ||
| Milov | 26 | Eerste | 23 september | |||
| Vievie_abc | 32 | Tweede | 23 september | 12-02 eerste echo | ||
| Nicole123 | 37 | Derde | 23 september | |||
| MKM92 | 25 | Eerste | 26 september | |||
| Bretnay | 28 | Derde | 27 september | |||
| Maeeo | 25 | Eerste | 23 september | 05-03 tweede echo | ||
| Millca | ?? | ?? | 29 september | |||
| Fala_1989 | 27 | Eerste | 30 september | 28-02 tweede echo | ||
| deanarys | 30 | Tweede | 30 september | 8-03 tweede echo | ||
| Nelle89 | ?? | ?? | 3 oktober |
Roffa38
donski88
MissSF, Kikker90, Fem1986, Fatna, Tamaaaar; we hebben al even niets van jullie gehoord. Als jullie nog mee willen schrijven, laten even een berichtje achter?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:35
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
91.49% gewijzigd
dinsdag 13 februari 2018 om 22:41
Goed nieuws Schaapje! Zo langzaam maar zeker transformeren onze sezamzaadjes in echte mensjes! En 9+3 al, dat schiet op. Volgens mijn vk is het zo dat als je een goede echo hebt gehad bij 9 weken je de meest kritieke fase wel voorbij bent en de kans op een miskraam nog maar minimaal is (en nauwelijks groter dan bij 12 of 16 weken). Ik kijk daarom ook al uit naar mijn echo van volgende week, ik hoop heel erg dat die weer goed is! Ga je het nu ook al aan iedereen rondvertellen of pas na de termijnecho?
dinsdag 13 februari 2018 om 22:56
Ik vond tijdens mijn vorige zwangerschappen pretecho's niet nodig en kon me er niet zoveel bij voorstellen dat mensen met 16 weken al per se willen weten wat het geslacht is als je het na 4 weken extra wachten toch ook ziet. Maar nu overwegen we toch wel een pretecho, waar we dan ook de kinderen mee naar toe nemen. Bij medische echo's wil ik ze er niet bij hebben, mocht er slecht nieuws zijn dan is dat al erg genoeg en wil ik mijn verdriet daarover kunnen laten gaan zonder rekening met hen te hoeven houden. Dus als we ze bij een echo willen laten zijn dan zullen we een pretecho moeten laten doen. En ik denk dat dat toch wel erg leuk voor ze is om het wat concreter voor ze te maken.Vlammetje-1 schreef: ↑12-02-2018 21:53Ik heb al wel met man overlegd dat ik sowieso nog een pretecho wil gaan doen. Dit is denk ik de laatste zwangerschap dus ik wil die kans nog wel even benutten. Of dat een geslachtsbepaling wordt met 16 weken of een echo rond 26/27 weken weten we nog niet.
woensdag 14 februari 2018 om 07:03
Nicole, we gaan het mensen nu zo langzamerhand wel vertellen.
Wat je zegt inderdaad, ik ga er ook vanuit dat het nu wel goed gaat. En het kan altijd mis gaan, ook nog bij 15 weken bijvoorbeeld. Je begint het nu ook aan mijn buik te zien dus ik kan het denk ik ook niet heel lang meer verbergen
Hebben jullie het al verteld aan mensen?
Ik denk inderdaad dat het leuk is om zo’n pretecho met je gezin te doen!
Wij gaan het denk ik ook doen, dit is waarschijnlijk de laatste zwangerschap dus nog even extra spieken zal leuk zijn! Oh en ik ben heel nieuwschierig naar het geslacht
Wat je zegt inderdaad, ik ga er ook vanuit dat het nu wel goed gaat. En het kan altijd mis gaan, ook nog bij 15 weken bijvoorbeeld. Je begint het nu ook aan mijn buik te zien dus ik kan het denk ik ook niet heel lang meer verbergen
Hebben jullie het al verteld aan mensen?
Ik denk inderdaad dat het leuk is om zo’n pretecho met je gezin te doen!
Wij gaan het denk ik ook doen, dit is waarschijnlijk de laatste zwangerschap dus nog even extra spieken zal leuk zijn! Oh en ik ben heel nieuwschierig naar het geslacht
woensdag 14 februari 2018 om 07:18
@nicole, voor jullie kan ik me dan idd heel goed voorstellen dat je een pretecho gaat doen. Wij nemen dochter denk ik ook mee als is ze nog wat jong om het heel goed te snappen wat ze ziet. Ze gaat niet mee naar de eerste echo, die doen we even samen en de 20 weken echo denk ik ook.
Ik zou best kunnen wachten tot de 20 weken echo voor het geslacht maar wat je zegt, dat is toch een medische echo. Dus misschien toch goed die zaken uit elkaar te halen.
@schaapje, ik durf op het werk bepaalde kleding al niet meer aan te doen omdat je het begint te zien. In elk geval heb ik dat gevoel. Dus ik moet het binnenkort ook wel gaan vertellen. Wij hebben het al best aan veel mensen verteld eigenlijk. Maar nog niet aan iedereen. En nog niet aan de belangrijkste, onze dochter omdat ze anders haar mond voorbij praat. Na de echo kopen we een boekje over grote zus worden denk ik. Kan niet wachten!
Ik zou best kunnen wachten tot de 20 weken echo voor het geslacht maar wat je zegt, dat is toch een medische echo. Dus misschien toch goed die zaken uit elkaar te halen.
@schaapje, ik durf op het werk bepaalde kleding al niet meer aan te doen omdat je het begint te zien. In elk geval heb ik dat gevoel. Dus ik moet het binnenkort ook wel gaan vertellen. Wij hebben het al best aan veel mensen verteld eigenlijk. Maar nog niet aan iedereen. En nog niet aan de belangrijkste, onze dochter omdat ze anders haar mond voorbij praat. Na de echo kopen we een boekje over grote zus worden denk ik. Kan niet wachten!
woensdag 14 februari 2018 om 09:29
woensdag 14 februari 2018 om 10:27
woensdag 14 februari 2018 om 12:51
Hier ben ik ook weer eens. Laatste weken niet mee geschreven. Was erg moe en steeds misselijk. Dus na de lange werkdagen geen energie meer om te schrijven.
Inmiddels op weg naar de 9 weken en a.s. maandag de eerste echo. Ben zo benieuwd of er idd een gezond kindje groeit. Aan de symptomen te merken wel, maar vind het best spannend.
Fijn alle goede echo's en ook heel naar voor iedereen waarbij het niet loopt zoals gehoopt.
Zouden vanavond uit eten gaan vanwege Valentijn, maar vind het zonde nu ik zo'n probleem-eter ben.
Inmiddels op weg naar de 9 weken en a.s. maandag de eerste echo. Ben zo benieuwd of er idd een gezond kindje groeit. Aan de symptomen te merken wel, maar vind het best spannend.
Fijn alle goede echo's en ook heel naar voor iedereen waarbij het niet loopt zoals gehoopt.
Zouden vanavond uit eten gaan vanwege Valentijn, maar vind het zonde nu ik zo'n probleem-eter ben.
woensdag 14 februari 2018 om 13:53
Wij hadden voor de oudste (destijds 2-2,5 jaar) toen de tweede op komst was 4 boekjes over de zwangerschap en baby:
Voor een jongetje vind ik 'Bobbi wordt grote broer' heel leuk en lief. Dat hebben we hier stukgelezen. Het geslacht van de baby blijft in het midden (ook na de geboorte). Het gaat vooral over de voorbereidingen voor de komst van de baby en het uitkijken ernaar.
Ook heel leuk is het boek 'Hoera er komt een kindje bij', dat gaat ook uit van een peuter die grote broer wordt. Dat boek gaat naast de voorbereidingen ook wat uitgebreider in op hoe het is als de baby er daadwerkelijk is (en heel realistisch dat dat niet altijd leuk is).
Minder leuk vond ik 'Ik ben je grote broer' (bestaat ook in de zus variant), de tekst daarvan vond ik vreselijk dus daarbij bedacht ik maar eigen teksten. Dit boek gaat bijna helemaal over als de baby er al is, maar 1 pagina over de zwangerschap.
Voor onszelf wel leuk, maar voor een peuter minder geschikt vond ik 'De buitelende baby in mama's buik'. Die is heel grappig, maar daarmee niet zo realistisch. De baby gaat in de buik jongleren met datgene wat mama eet enzo. Dus niet bedoeld om peuters echt een realistisch beeld te geven van wat er gebeurt.
Er is ook een boekje van Nijntje, dat sprak me destijds niet zo aan maar ik weet niet meer waarom.
Ik besef me nu dat we wel boekjes hebben van een kind dat grote broer wordt, maar dat onze tweede nu natuurlijk grote zus wordt. Dus misschien schaffen wij nog een boekje aan waarin het geheel uit het perspectief van een meisje beschreven wordt.
Voor een jongetje vind ik 'Bobbi wordt grote broer' heel leuk en lief. Dat hebben we hier stukgelezen. Het geslacht van de baby blijft in het midden (ook na de geboorte). Het gaat vooral over de voorbereidingen voor de komst van de baby en het uitkijken ernaar.
Ook heel leuk is het boek 'Hoera er komt een kindje bij', dat gaat ook uit van een peuter die grote broer wordt. Dat boek gaat naast de voorbereidingen ook wat uitgebreider in op hoe het is als de baby er daadwerkelijk is (en heel realistisch dat dat niet altijd leuk is).
Minder leuk vond ik 'Ik ben je grote broer' (bestaat ook in de zus variant), de tekst daarvan vond ik vreselijk dus daarbij bedacht ik maar eigen teksten. Dit boek gaat bijna helemaal over als de baby er al is, maar 1 pagina over de zwangerschap.
Voor onszelf wel leuk, maar voor een peuter minder geschikt vond ik 'De buitelende baby in mama's buik'. Die is heel grappig, maar daarmee niet zo realistisch. De baby gaat in de buik jongleren met datgene wat mama eet enzo. Dus niet bedoeld om peuters echt een realistisch beeld te geven van wat er gebeurt.
Er is ook een boekje van Nijntje, dat sprak me destijds niet zo aan maar ik weet niet meer waarom.
Ik besef me nu dat we wel boekjes hebben van een kind dat grote broer wordt, maar dat onze tweede nu natuurlijk grote zus wordt. Dus misschien schaffen wij nog een boekje aan waarin het geheel uit het perspectief van een meisje beschreven wordt.
woensdag 14 februari 2018 om 14:55
@vlammetje ons zoontje wordt in mei 3. We willen het wel snel gaan vertellen aan hem, deze week zeker!
@Nicole ik heb dat Bobbi boekje idd al voorbij zien komen, maar ik denk ook dat ik liever in de stad even ga kijken ipv bol.com. Ik blader liever een echt boekje door. Ik hoopte eigenlijk op een boekje van Pietertje Pet. Dat kent hij al en is het misschien iets meer herkenbaar. Ondertussen moeten wij ook op zoek naar een boekje over verhuizen, want dat zit er ook aan te komen...
@Nicole ik heb dat Bobbi boekje idd al voorbij zien komen, maar ik denk ook dat ik liever in de stad even ga kijken ipv bol.com. Ik blader liever een echt boekje door. Ik hoopte eigenlijk op een boekje van Pietertje Pet. Dat kent hij al en is het misschien iets meer herkenbaar. Ondertussen moeten wij ook op zoek naar een boekje over verhuizen, want dat zit er ook aan te komen...
woensdag 14 februari 2018 om 15:04
@vlammetje nee dat wordt ook pas mijn eerste echo.
Ik heb het vannacht al op mijn werk verteld. Reageerden gelukkig heel positief!
Morgen komt MvM eindelijk. Ben benieuwd hoe dat zal gaan..
@muppet ja ik ken het probleem. Vriendjelief wilde van de week met mijn verjaardag uiteten maar vond het echt zonde
Ik heb het vannacht al op mijn werk verteld. Reageerden gelukkig heel positief!
Morgen komt MvM eindelijk. Ben benieuwd hoe dat zal gaan..
@muppet ja ik ken het probleem. Vriendjelief wilde van de week met mijn verjaardag uiteten maar vond het echt zonde
woensdag 14 februari 2018 om 17:36
@MKM MvM hier gisteren geweest, ze gaan eerst de test doen, dan krijg je alles te horen over de medicijnen die ze maken. En dan de uitleg over hoe en wat met die flessen. Ze was hier met 10 minuten weer weg :p en je krijgt natuurlijk een leuk cadeautje
@muppet hier ook geen zin om uit eten te gaan, heb al een maand een etentje tegoed, maar ik heb er echt de ballen zin in...
@muppet hier ook geen zin om uit eten te gaan, heb al een maand een etentje tegoed, maar ik heb er echt de ballen zin in...
woensdag 14 februari 2018 om 18:24
MvM is hier afgelopen vrijdag geweest. Kort bezoekje was het ook hier. Gisteravond mijn flessen opgehaald. Totdat mijn familie, vrienden en buren het weten haal ik de flessen op. Kan ze niet onopvallend buiten zetten hier. Ben gisteravond meteen begonnen met opvangen. Vind de vangst tot nu toe tegenvallen. Maar goed ben ook van huis van 07.15 uur tot 17.45 uur voor werk.
Denk dat we toch even wat buiten de deur gaan eten. Heb schreeuwende zin in biefstuk, maar ja.. dat kan voorlopig niet. Denk dat het een pannenkoekenhut gaat worden. Denk dat dat er ook wel in gaat.
Denk dat we toch even wat buiten de deur gaan eten. Heb schreeuwende zin in biefstuk, maar ja.. dat kan voorlopig niet. Denk dat het een pannenkoekenhut gaat worden. Denk dat dat er ook wel in gaat.
woensdag 14 februari 2018 om 18:50
Wat is er anders dan dan 3 jaar geleden? Ik houd me nog steeds aan die regels, heb niks gehoord over veranderingen.
Nou scheelt het dat ik niet van Franse kazen houdt, geen vis eet en al vrijwel nooit vleeswaar op mijn brood at, daar zit het meeste volgens mij al in. En overtrokken spookverhalen over kaneel, basilicum en andere dingen waar je kilo's van moet eten voor het schadelijk zou kunnen zijn die laat ik voor wat ze zijn.
woensdag 14 februari 2018 om 19:00
Geen rauwe kiemgroenten, zoals taugé.
Geen paté, ipv oppassen ermee.
Veel vis niet, andere maar 2x per week. Kan ik me niet echt meer herinneren, maar ik kan me wel herinneren dat ik gewoon broodjes haring at...
Superfoods zoals gojibessen mag niet.
2-3 dropjes per dag, waar eerst ook werd gezegd; niet teveel.
Maar het kan natuurlijk zijn dat ik toen iets heb gemist :p
Veel vis niet, andere maar 2x per week. Kan ik me niet echt meer herinneren, maar ik kan me wel herinneren dat ik gewoon broodjes haring at...
woensdag 14 februari 2018 om 19:02
En daarbij... Ik heb me al een x flink laten gaan met de dropjes en heb toen toch echt een halve zak kokindjes zitten vreten... niks van gemerkt :p
En natuurlijk een dag voor de test nog filet american en broodjes met carpaccio. Maar ik ga nu de risico's niet meer nemen, maar wat mis ik de carpaccio al zeg
En natuurlijk een dag voor de test nog filet american en broodjes met carpaccio. Maar ik ga nu de risico's niet meer nemen, maar wat mis ik de carpaccio al zeg
woensdag 14 februari 2018 om 19:15
Ik zou die dingen met een korreltje zout nemen. Drop kan riskant zijn omdat het bloeddrukverhogend is, maar met een lage bloeddruk kun je prima drop eten. Bij mij is het een van de weinige dingen die direct tegen de misselijkheid werkt en mijn bloeddruk is juist vrij laag, dus ik eet het gewoon (geen hele zakken per dag, dat is sowieso niet gezond). Ik heb het voor de zekerheid voorgelegd aan mijn vk en zij vindt het prima.millca schreef: ↑14-02-2018 19:00Geen rauwe kiemgroenten, zoals taugé.
Ik denk dat het niet echt nieuwe inzichten zijn, maar vooral andere communicatie. Richtlijnen in de vorm van 'oppassen met' en 'niet teveel' zijn zo vaag, daar verstaat de één zus onder en de ander zo. Dus dan stellen ze het maar op 2-3 dropjes per dag, waarschijnlijk de hoeveelheid die voor iemand met een hoge bloeddruk nog helemaal veilig is. Met een lage bloeddruk kun je er wel 10-20 eten, maar dat wordt qua communicatie dan weer een lastig verhaal, dus maken ze er gewoon 2-3 voor iedereen van.
woensdag 14 februari 2018 om 19:18
woensdag 14 februari 2018 om 19:20
woensdag 14 februari 2018 om 20:04
Ja, ik begrijp wel dat het voedingscentrum geen Amerikaanse toestanden met claims wil krijgen. Mensen die ze aanklagen omdat ze 'niet teveel' dropjes mochten eten, er 10 gegeten hebben en daarna claimen dat dat vast de oorzaak was van hun miskraam. Dan kun je maar beter op safe spelen met heel duidelijke en veilige richtlijnen.
woensdag 14 februari 2018 om 21:07
Het valt me inderdaad tegen hoeveel dingen je niet mag eten. En vette vis 2 keer per week zou goed zijn. Nou ik had laatst een stuk zalm en dat kreeg ik toch echt niet weg. Terwijl je me daar normaal gesproken in kunt begraven. Heb nu dus maar van die speciale vitamines voor zwangeren gehaald waar ook visolie in zit.
Net toch buiten de deur gegeten. Stokbrood met kruidenboter ging er geweldig goed in. Daarna pannenkoek met appel, rozijnen en noten. Niet helemaal opgegeten, want zag dat ze huisgemaakte crème brûlée hadden.
Alleen de laatste happen gingen tegen heug en meug naar binnen. Zat nog net niet te kokhalzen aan tafel. Ik heb nu iedere keer met eten dat het me ineens tegen begint te staan.
Vrijdagavond eet ik bij mijn schoonouders, omdat die dichter bij Rotterdam Airport wonen en mijn vriend daar vrijdagavond landt na zijn zakentripje. Heb schoonmoeder net maar even gebeld om aan te geven dat ik even geen vis wil. Heb maar gezegd dat ik al een paar keer vis heb gegeten deze week. Ze weten nog niet dat ik zwanger ben dus kan niet zeggen dat ik op het moment walg van vis. Gelukkig hoef ik niet al te lang meer smoezen te bedenken. Volgende week donderdag vertellen we het aan onze ouders en mijn broers.
Net toch buiten de deur gegeten. Stokbrood met kruidenboter ging er geweldig goed in. Daarna pannenkoek met appel, rozijnen en noten. Niet helemaal opgegeten, want zag dat ze huisgemaakte crème brûlée hadden.
Alleen de laatste happen gingen tegen heug en meug naar binnen. Zat nog net niet te kokhalzen aan tafel. Ik heb nu iedere keer met eten dat het me ineens tegen begint te staan.
Vrijdagavond eet ik bij mijn schoonouders, omdat die dichter bij Rotterdam Airport wonen en mijn vriend daar vrijdagavond landt na zijn zakentripje. Heb schoonmoeder net maar even gebeld om aan te geven dat ik even geen vis wil. Heb maar gezegd dat ik al een paar keer vis heb gegeten deze week. Ze weten nog niet dat ik zwanger ben dus kan niet zeggen dat ik op het moment walg van vis. Gelukkig hoef ik niet al te lang meer smoezen te bedenken. Volgende week donderdag vertellen we het aan onze ouders en mijn broers.