Moeder accepteert tattoo niet
vrijdag 9 februari 2018 om 14:40
Hi allemaal,
Ik woon sinds kort in Engeland en weet al sinds een paar maanden dat ik een bepaalde tatoeage erg graag wil.
Nu heb ik dan ook een goede tattooshop gevonden in Londen waar ik ook een afspraak heb gemaakt voor volgende week.
Ik ben er erg blij mee en kan ook niet wachten tot die eindelijk op mijn onder arm staat.
Het ding is alleen dat mijn moeder fel tegen tattoo's is, ik heb al 2 kleintjes die vond ze echter geen probleem omdat die niet te groot zijn.
Nu heb ik haar verteld over de tattoo die ik wil en het idee erachter en ze is er absoluut niet blij mee, zo stuurt ze me berichten dat ik er spijt van krijg en dat ik er niet met mijn volle verstand over nadenk etc.
Dit maakt mij erg verdrietig omdat ik deze tattoo al een tijdje wil en ik mijn moeders mening erg belangrijk vind.
Ik ben nog steeds van plan om dinsdag gewoon naar de afspraak te gaan en het te laten zetten, echter weet mijn moeder niet dat ik het volgende week al ga doen.
Ik ben dan ook van plan om het over een paar pas maanden pas te zeggen aangezien ik in mei een weekje terug naar Nederland kom en ik het moeilijk zal kunnen verbergen.
Ondanks dat ik er erg naar uit kijk om deze tattoo te krijgen ben ik toch ook stiekem teleurgesteld dat mijn moeder er absoluut tegen is.
Vinden jullie dat ik me te veel aan trek van mijn moeders mening? En doe ik er juist aan om niet te vertellen dat ik deze tattoeage neem?
Ik ben 20 en in principe is het mijn lichaam dus mijn keus.
Ik woon sinds kort in Engeland en weet al sinds een paar maanden dat ik een bepaalde tatoeage erg graag wil.
Nu heb ik dan ook een goede tattooshop gevonden in Londen waar ik ook een afspraak heb gemaakt voor volgende week.
Ik ben er erg blij mee en kan ook niet wachten tot die eindelijk op mijn onder arm staat.
Het ding is alleen dat mijn moeder fel tegen tattoo's is, ik heb al 2 kleintjes die vond ze echter geen probleem omdat die niet te groot zijn.
Nu heb ik haar verteld over de tattoo die ik wil en het idee erachter en ze is er absoluut niet blij mee, zo stuurt ze me berichten dat ik er spijt van krijg en dat ik er niet met mijn volle verstand over nadenk etc.
Dit maakt mij erg verdrietig omdat ik deze tattoo al een tijdje wil en ik mijn moeders mening erg belangrijk vind.
Ik ben nog steeds van plan om dinsdag gewoon naar de afspraak te gaan en het te laten zetten, echter weet mijn moeder niet dat ik het volgende week al ga doen.
Ik ben dan ook van plan om het over een paar pas maanden pas te zeggen aangezien ik in mei een weekje terug naar Nederland kom en ik het moeilijk zal kunnen verbergen.
Ondanks dat ik er erg naar uit kijk om deze tattoo te krijgen ben ik toch ook stiekem teleurgesteld dat mijn moeder er absoluut tegen is.
Vinden jullie dat ik me te veel aan trek van mijn moeders mening? En doe ik er juist aan om niet te vertellen dat ik deze tattoeage neem?
Ik ben 20 en in principe is het mijn lichaam dus mijn keus.
donderdag 15 februari 2018 om 19:19
Nee, dat is een crapaud. Maar crapuul kent dat woord niet...Dymphnatam schreef: ↑11-02-2018 20:36Een crapuul is toch zo'n luxe stoel? Met van die franjes aan de onderkant?
Had mij ex-schoonmoeder ook, een groene fluwelen
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
vrijdag 16 februari 2018 om 21:21
Ik heb er zelf ook 1 op mijn onderarm en mijn moeder vond het ook niets, maar dat heeft ze een keer gezegd en verder niet. Toen 'ie erop zat, vond ze hem trouwens ook wel mooi. Die op mijn benen/enkels vindt ze minder geloof ik.
Mijn volgende wil ik op mijn andere onderarm. Als ik een arm moet bedekken kan twee ook wel
'I like to have powerful enemies. Makes me feel important.'
zaterdag 17 februari 2018 om 10:30
Dank je wel iedereen, lief!
Mijn moeder weet inmiddels van de tattoo en heeft aangegeven even geen contact te willen. Op de een of andere manier valt me dit helemaal niet zwaar, ik denk omdat ik deze reactie al enigszins verwacht had.
Mijn vader vindt hem overigens heel mooi en heeft zoiets van jouw lichaam jouw keuze.
Ik ben er in ieder geval onwijs blij mee en dat is het belangrijkst!
Mijn moeder weet inmiddels van de tattoo en heeft aangegeven even geen contact te willen. Op de een of andere manier valt me dit helemaal niet zwaar, ik denk omdat ik deze reactie al enigszins verwacht had.
Mijn vader vindt hem overigens heel mooi en heeft zoiets van jouw lichaam jouw keuze.
Ik ben er in ieder geval onwijs blij mee en dat is het belangrijkst!
zaterdag 17 februari 2018 om 10:58
Ze heeft me nu een bericht nagestuurd met dat ik het blijkbaar allemaal zo goed weet. Ik werk nu als au pair in Engeland voor een jaar, het verdient niet veel maar probeer wel zo veel mogelijk te sparen. In April ga ik naar Schotland voor een week wat ik heb kunnen regelen onder de 500 pond. Voor derest heb ik geen dure trips gemaakt maar gooit ze er juist op dat ik alleen maar dure trips aan het doen ben. Voor de tattoo had ik ook geld apart gelegd en ik heb nog steeds gespaard geld over. Als ik terug kom in Nederland heb ik besloten om weer een studie op te pakken en mijn moeder had beloofd dat ze de helft zou mee betalen, nu geeft ze aan dat niet meer te doen. Hier is het bericht dat ze stuurde:
"Ik denk dat het beter is als wij even geen contact meer hebben.
Vind het allemaal heel vervelend, je vader en ik hebben er nu woorden over.
Maar jij schijnt het allemaal heel erg goed te weten.
En daarom omdat jij alles zo goed weet kan je je studie volgend jaar ook zelf betalen.
Als je paar honderd euro hebt moet het op. Doen die andere au pairs ook niet.
Laat me maar een poosje met rust. Is voor mij beter en ga nu is aan mezelf denken.
Ik neem wel weer contact met je op.
Leuke tijd nog in Engeland!!"
Dit voelt wel even als een steek in mijn hart. Vooral omdat mijn moeder vrijwel niks weet van wat ik hier uitgeef of spaar.
Dit doet wel even pijn, maar was helaas deels te verwachten.
Is misschien maar inderdaad beter als ik en mijn moeder even geen contact hebben.
"Ik denk dat het beter is als wij even geen contact meer hebben.
Vind het allemaal heel vervelend, je vader en ik hebben er nu woorden over.
Maar jij schijnt het allemaal heel erg goed te weten.
En daarom omdat jij alles zo goed weet kan je je studie volgend jaar ook zelf betalen.
Als je paar honderd euro hebt moet het op. Doen die andere au pairs ook niet.
Laat me maar een poosje met rust. Is voor mij beter en ga nu is aan mezelf denken.
Ik neem wel weer contact met je op.
Leuke tijd nog in Engeland!!"
Dit voelt wel even als een steek in mijn hart. Vooral omdat mijn moeder vrijwel niks weet van wat ik hier uitgeef of spaar.
Dit doet wel even pijn, maar was helaas deels te verwachten.
Is misschien maar inderdaad beter als ik en mijn moeder even geen contact hebben.
anoniem_328453 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 10:59
Reden: taalfouten
Reden: taalfouten
0.27% gewijzigd
zaterdag 17 februari 2018 om 11:10
Wat een manipulerend persoon is je moeder zeg.
Mail je nog wat terug?
Dat moeten leven op haar voorwaarden straalt echt van elke zin af en dan ook nog dat slachtoffergedrag.
Ze heeft gedoe met je vader door haar gedrag, niet door jou.
Ze gaat nu even aan zichzelf denken, dus kan ze geen contact met je hebben.
Intriest.
Zorg goed voor jezelf en blijf staan waar je voor staat.
Mail je nog wat terug?
Dat moeten leven op haar voorwaarden straalt echt van elke zin af en dan ook nog dat slachtoffergedrag.
Ze heeft gedoe met je vader door haar gedrag, niet door jou.
Ze gaat nu even aan zichzelf denken, dus kan ze geen contact met je hebben.
Intriest.
Zorg goed voor jezelf en blijf staan waar je voor staat.
zaterdag 17 februari 2018 om 11:21
Zo, die manipuleert graag
Wat een onzettend kinderachtige en buitensporige reactie van haar.
Ik zou er niet op reageren.
Als je in Nederland weer aan de studie gaat, ga je dan op jezelf wonen?
Ik zou proberen wat afstand te creëren van je moeder, ze zal zich anders blijven bemoeien met jouw beslissingen.
Wat een onzettend kinderachtige en buitensporige reactie van haar.
Ik zou er niet op reageren.
Als je in Nederland weer aan de studie gaat, ga je dan op jezelf wonen?
Ik zou proberen wat afstand te creëren van je moeder, ze zal zich anders blijven bemoeien met jouw beslissingen.
anoniem_275457 wijzigde dit bericht op 17-02-2018 11:29
1.27% gewijzigd
zaterdag 17 februari 2018 om 12:44
Weet ik heel zeker. Ik heb hier een Engels bankaccount waar ze geen toegang tot heeft én ze heeft ook geen toegang tot mijn Nederlandse internet-bankieren.Judy_Hopps schreef: ↑17-02-2018 11:37Vooral omdat mijn moeder vrijwel niks weet van wat ik hier uitgeef of spaar.
Weet je zeker dat ze geen toegang heeft tot je online-bankieren?
Ik heb besloten om er niet op te gaan reageren. Voel me er best naar onder en erop reageren zal alleen maar meer olie op het vuur gooien.
Mijn vader heeft ook niks meer gezegd, ik heb het gevoel dat hij dat vooral doet om mijn moeder tevreden te stellen.
zaterdag 17 februari 2018 om 12:57
Wow, wat ongelooflijk rot voor je! Echt, wat een naar persoon is je moeder. Ik had echt iets teruggestuurd, denk ik.
Dat het een heel goed idee is om geen contact meer te hebben als ze denkt dat ze kan bepalen wat ik doe in mijn leven. En dat ze ook geen contact hoeft op te nemen, dat ik daar geen behoefte aan heb.
Dit is pure manipulatie om te zorgen dat jij je slecht voelt en hoe kinderachtig het ook mag zijn, ik zou ervoor zorgen dat zij zich slecht voelt.
Sterkte.
Dat het een heel goed idee is om geen contact meer te hebben als ze denkt dat ze kan bepalen wat ik doe in mijn leven. En dat ze ook geen contact hoeft op te nemen, dat ik daar geen behoefte aan heb.
Dit is pure manipulatie om te zorgen dat jij je slecht voelt en hoe kinderachtig het ook mag zijn, ik zou ervoor zorgen dat zij zich slecht voelt.
Sterkte.
Life is short. Eat dessert first.
zaterdag 17 februari 2018 om 13:08
Studeren in Engeland zal helaas te duur voor mij zijn, zeker vergeleken met Nederland.
Plan was/is dat ik in Augustus weer terug naar Nederland kom en begin September een studie oppak, en eerst nog gewoon thuis woon.
Dus terug naar mijn ouders.