Moeder accepteert tattoo niet
vrijdag 9 februari 2018 om 14:40
Hi allemaal,
Ik woon sinds kort in Engeland en weet al sinds een paar maanden dat ik een bepaalde tatoeage erg graag wil.
Nu heb ik dan ook een goede tattooshop gevonden in Londen waar ik ook een afspraak heb gemaakt voor volgende week.
Ik ben er erg blij mee en kan ook niet wachten tot die eindelijk op mijn onder arm staat.
Het ding is alleen dat mijn moeder fel tegen tattoo's is, ik heb al 2 kleintjes die vond ze echter geen probleem omdat die niet te groot zijn.
Nu heb ik haar verteld over de tattoo die ik wil en het idee erachter en ze is er absoluut niet blij mee, zo stuurt ze me berichten dat ik er spijt van krijg en dat ik er niet met mijn volle verstand over nadenk etc.
Dit maakt mij erg verdrietig omdat ik deze tattoo al een tijdje wil en ik mijn moeders mening erg belangrijk vind.
Ik ben nog steeds van plan om dinsdag gewoon naar de afspraak te gaan en het te laten zetten, echter weet mijn moeder niet dat ik het volgende week al ga doen.
Ik ben dan ook van plan om het over een paar pas maanden pas te zeggen aangezien ik in mei een weekje terug naar Nederland kom en ik het moeilijk zal kunnen verbergen.
Ondanks dat ik er erg naar uit kijk om deze tattoo te krijgen ben ik toch ook stiekem teleurgesteld dat mijn moeder er absoluut tegen is.
Vinden jullie dat ik me te veel aan trek van mijn moeders mening? En doe ik er juist aan om niet te vertellen dat ik deze tattoeage neem?
Ik ben 20 en in principe is het mijn lichaam dus mijn keus.
Ik woon sinds kort in Engeland en weet al sinds een paar maanden dat ik een bepaalde tatoeage erg graag wil.
Nu heb ik dan ook een goede tattooshop gevonden in Londen waar ik ook een afspraak heb gemaakt voor volgende week.
Ik ben er erg blij mee en kan ook niet wachten tot die eindelijk op mijn onder arm staat.
Het ding is alleen dat mijn moeder fel tegen tattoo's is, ik heb al 2 kleintjes die vond ze echter geen probleem omdat die niet te groot zijn.
Nu heb ik haar verteld over de tattoo die ik wil en het idee erachter en ze is er absoluut niet blij mee, zo stuurt ze me berichten dat ik er spijt van krijg en dat ik er niet met mijn volle verstand over nadenk etc.
Dit maakt mij erg verdrietig omdat ik deze tattoo al een tijdje wil en ik mijn moeders mening erg belangrijk vind.
Ik ben nog steeds van plan om dinsdag gewoon naar de afspraak te gaan en het te laten zetten, echter weet mijn moeder niet dat ik het volgende week al ga doen.
Ik ben dan ook van plan om het over een paar pas maanden pas te zeggen aangezien ik in mei een weekje terug naar Nederland kom en ik het moeilijk zal kunnen verbergen.
Ondanks dat ik er erg naar uit kijk om deze tattoo te krijgen ben ik toch ook stiekem teleurgesteld dat mijn moeder er absoluut tegen is.
Vinden jullie dat ik me te veel aan trek van mijn moeders mening? En doe ik er juist aan om niet te vertellen dat ik deze tattoeage neem?
Ik ben 20 en in principe is het mijn lichaam dus mijn keus.
zondag 11 februari 2018 om 20:03
Ik woonde midden in 't dorp, recht over de kerk.
Frietkot stond naast de kerk
En helemaal volstaan was inderdaad een kleine minderheid.
Maar de kinderen van die mensen waren telkens "crapuul de luxe".
Ze zagen gewoon niet beter thuis ...
anoniem_351483 wijzigde dit bericht op 11-02-2018 20:03
4.18% gewijzigd
zondag 11 februari 2018 om 20:04
Sommige vooroordelen blijken waar te zijn.blijfgewoonbianca schreef: ↑11-02-2018 20:02Ooooooooooo, je bent een Belg ?
Ach, ja. Dat verklaart wel het een en ander.
zondag 11 februari 2018 om 20:06
Vertaald naar het Hollands waarschijnlijk iets à la "Uitschot eerste klasse".
zondag 11 februari 2018 om 20:08
zondag 11 februari 2018 om 20:09
Klinkt als een heerlijke plek om op te groeien. Echt iets uit een sprookje, wees er maar trots op!Tornacense schreef: ↑11-02-2018 19:57Ik weet gewoon hoe er in 't dorp werd omgegaan met kinderen van ouders met tattoo's.
Die werden toch écht als "arme dutsen" bekeken en er werd nog net niet Veilig Thuis (de Kinderbescherming) voor gebeld.
Hier in Nederland doen we niet aan rangen en standen als het om uitschot gaat.Tornacense schreef: ↑11-02-2018 20:06Vertaald naar het Hollands waarschijnlijk iets à la "Uitschot eerste klasse".
Maar bij jullie heeft uitschot met tattoo dus de hoogste rang ?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 11 februari 2018 om 20:10
Ok. Tot zover over jullie.Tornacense schreef: ↑11-02-2018 20:06Vertaald naar het Hollands waarschijnlijk iets à la "Uitschot eerste klasse".
En die mensen met tattoos? Wat waren zij dan?
zondag 11 februari 2018 om 20:10
Hou jij je landgenoten eens in toom.
The best things in life are the ones you can't afford.
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
Week 37 van de Extremely Demotivational Calendar
zondag 11 februari 2018 om 20:11
Heel gek, hoor, maar schrijf lekker Hollands op een Nederlands forum. Wel zo handig.Tornacense schreef: ↑11-02-2018 20:06Vertaald naar het Hollands waarschijnlijk iets à la "Uitschot eerste klasse".
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 11 februari 2018 om 20:14
Dit is iets waarin je je eigen gevoel "moet" volgen, jouw lijf en jouw keuze, jammer dat je moeder er zo tegen is, misschien was achteraf mededelen verstandiger geweest maar daar is nu nog weinig aan te veranderen. Over de plaats, ook dat kan jij alleen bepalen en je zult zelf het beste in kunnen schatten in hoe verre het geaccepteerd wordt in je beroepsgroep. Voordelen zullen er altijd zijn getuige dit topic, vaak de oudere generatie. Een collega van mij grapte ook dat hij mensen met tatoeages niet serieus neemt. En stond nogal met z'n mond vol tanden toen ik liefjes opmerkte dat ik wel weet dat hij me niet serieus neemt.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
zondag 11 februari 2018 om 20:16
Ik dacht dat het woord "Crapuul" nogal algemeen gekend zou zijn.blijfgewoonbianca schreef: ↑11-02-2018 20:11Heel gek, hoor, maar schrijf lekker Hollands op een Nederlands forum. Wel zo handig.
Meneer Vandale.nl kent het alvast wel.
zondag 11 februari 2018 om 20:26
Kun je iets specifieker zijn?
zondag 11 februari 2018 om 20:33
Maar geen categorie "de luxe"?vrouwjagersma schreef: ↑11-02-2018 20:30Moeizaam. Maar ik ben echt verbijsterd over de waanzinnige rechtlijnigheid en dan ben ik nota bene autist.
Het zal wel zijn omdat mijn familie ook crapuul is.