Meest heftige topics op het forum
donderdag 15 februari 2018 om 13:42
Twee jaar gelezen of zo was er hier een topic over een vrouw wiens zoontje misbruikt was met zeer grote emotionele gevolgen voor het hele gezin. Hoop zo dat het goed met ze gaat en dat hun huwelijk het gered heeft!
En een meisje dat samenwoonde maar zich zorgen maakte over haar broertje dat thuis bij vader en vriendin het niet goed had. Ze deed zoveel ze kon voor hem. Hoe zou het nu gaan?
En een meisje dat samenwoonde maar zich zorgen maakte over haar broertje dat thuis bij vader en vriendin het niet goed had. Ze deed zoveel ze kon voor hem. Hoe zou het nu gaan?

donderdag 15 februari 2018 om 14:32

donderdag 15 februari 2018 om 14:35
Elmervrouw schreef: ↑15-02-2018 12:32Acht jaar lang niets gehoord. Toen via-via contact via internet. Dochter was toen 15. Heel moeizaam contact vol wantrouwen. Slechte internetverbindingen daar. In veel latere fase ook contact met haar vader, mijn ex. Toen ze zelf internet thuis kregen, gingen hij en ik praten via skype. Contact was redelijk en hij stemde in met een ontmoeting, maar dan wel in Iran (buurland).
In febr. 2015 zijn we tien dagen samen geweest, ik had een vriendin meegenomen. Contact met de kinderen was heel moeilijk in het begin, later redelijk. Na terugkeer naar ieders eigen land werd het weer allemaal moeilijk. Er is heel veel negatiefs over mij verteld tegen de kinderen, dat weet ik van mijn dochter. Daar is bijna niet tegenop te boksen.
Uiteindelijk zijn ex en zoon in november 2016 weer in Nederland komen wonen, en dochter is in het voorjaar van 2017 gevolgd. Zij woont nu op zichzelf. Ik heb haar nog steeds niet gezien. Dit zegt alles over het contact. Zoon wel een paar keer gezien, maar met hem gaat het niet goed. Doet niets en gamet alleen maar. Hij is nu 19.
Dochter is 21 en is bezig met de taal en heeft (tijdelijk) werk en ze wil weer verder studeren zodra haar NL taal goed genoeg is. Maar ook zij heeft gebrek aan zelfvertrouwen, problemen met zichzelf, vindt zich niet goed genoeg, vindt dat haar leven op leugens is gebaseerd, etc. etc. Met haar af en toe contact via app, maar het blijft moeilijk.
Al met al hebben wij alledrie een hele grote klap opgelopen door zijn actie. Ik ben erg bezorgd over mijn kinderen, ook al zijn ze nu dan veilig in Nederland. Ze hebben alletwee een slechte tijd gehad in Irak en zich daar nooit thuisgevoeld. En nu in Nederland is het natuurlijk ook weer vreemd, ook al is het hun thuisland. Zij hebben daarnaast ook heel wat te verwerken, maar in hun ogen is papa nog steeds, ondanks alles, 'de enige die ze hebben'. Ikzelf heb hulp gezocht sinds hij weer naar Nederland kwam, en dat is ook hard nodig...

donderdag 15 februari 2018 om 14:40
Uit zeer betrouwbare bron kan ik vertellen dat het nu met broertje goed gaat. Hij hangt nog wel aan haar, maar het is nog steeds lastig.Stefke schreef: ↑15-02-2018 13:42Twee jaar gelezen of zo was er hier een topic over een vrouw wiens zoontje misbruikt was met zeer grote emotionele gevolgen voor het hele gezin. Hoop zo dat het goed met ze gaat en dat hun huwelijk het gered heeft!

donderdag 15 februari 2018 om 18:56
Fijn om te horen dat het goed met hem gaat, en dat het lastig blijft is begrijpelijk maar wel jammer.
Bedankt voor je berichtje!
donderdag 15 februari 2018 om 19:15
Even een update dan over de vrouw, was mijn topic......(Ex)Man zit nog vast, inmiddels in behandeling bij TBS kliniek. Na een jaar of twee heb k een relatie gekregen met een man, die bleek ook gewoon een engerd te zijn en heeft me nog een hele tijd gestalkt. Inmiddels gelukkig een hele lieve vriend, maar echt serieus iets opbouwen is lastig. Vertrouwen doe ik niet makkelijk meer, dus bijvoorbeeld een huis samen kopen, kinderen, wat dan ook hoeft voor mij niet zo nodig. Ik hou een veilige afstand, maar hou wel verschrikkelijk veel van hem en we genieten elke dag van elkaar.
Ik kijk niet uit naar de dag dat ex vrij komt, ben wel bang dat hij me op komt zoeken. In de tussentijd heb ik geleerd mezelf te verdedigen en heb ik er vertrouwen in dat ik wel weg kom als het zo ver is, maar helemaal veilig voel ik me nooit.
Ontzettend veel steun heb ik hier gehad, een aantal forummers in het bijzonder. Vooral toen ik er middenin zat.
donderdag 15 februari 2018 om 19:27
donderdag 15 februari 2018 om 19:30
Ja, dat wil ik ook nog wel even zeggen. In de tijd dat ik intensiever hier over mijn kinderen schreef, al die acht jaren zonder enig contact of iets weten, heb ik ook veel steun gehad van forummers hier. Er werd zo lief meegedacht, plannen werden bedacht (helaas onuitvoerbaar omdat we hier te maken hadden met Irak), maar de steun was geweldig. Er zijn ook forummers bij mijn eerste boekpresentatie geweest. Zoveel kan een forum ook betekenen

Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos

donderdag 15 februari 2018 om 19:31
O, dat was inderdaad een triest topic dat liep niet goed af toen.

donderdag 15 februari 2018 om 19:41
Bedoel je stroopwafelcake? Zij is lang blijven schrijven (topic is in dit topic geplakt, paar pagina's terug) en na en jaar ook een update gegeven. Het ging toen wel al stukken beter, kerst 2015 was dat. Ik ben ook benieuwd hoe het nu gaat.

donderdag 15 februari 2018 om 19:58
Ik vroeg me al af of iemand anders dit topic zou noemen. Was erg heftig.viavia2013 schreef: ↑14-02-2018 19:52Topic van zwart jasje... Haar man ging vreemd en toen bleek de andere dame zwanger te zijn.
Poep, wie heeft jou gescheten?

donderdag 15 februari 2018 om 20:07
Een hoop is al genoemd, IBI, de verlamanisering van Viva, Elmervrouw (dank je voor de update, ik hoop dat het contact ooit beter wordt), MV, Robo..
Digitalis die af en toe voor wat oproer zorgde. Hoe zou het met haar gaan?
Ook veel hilarische topics. Viva Viola, de homobuurman die in de tuin met zijn kontje stond te zwaaien, piraterij op Viva (is Arrrrtemis nog aanwezig?) en inderdaad dat we dan naar Libelle gingen (iemand noemde opa Job, daar staat me vaag iets van bij, hoe zat dat ook alweer?), de vrijmiboto's.
Ach, ik mis de tijd dat ik zat te f5en
Digitalis die af en toe voor wat oproer zorgde. Hoe zou het met haar gaan?
Ook veel hilarische topics. Viva Viola, de homobuurman die in de tuin met zijn kontje stond te zwaaien, piraterij op Viva (is Arrrrtemis nog aanwezig?) en inderdaad dat we dan naar Libelle gingen (iemand noemde opa Job, daar staat me vaag iets van bij, hoe zat dat ook alweer?), de vrijmiboto's.
Ach, ik mis de tijd dat ik zat te f5en

donderdag 15 februari 2018 om 20:12
donderdag 15 februari 2018 om 21:17
Ik kom hier al sinds 2000, onder een andere naam, en er zijn er inderdaad al veel genoemd. Elmervrouw (sterkte! Heftige update, wat een verdriet), Zoyla, MV, Hero, Jelle... maar wat op mij ook veel indruk heeft gemaakt, was het drama rondom en na "Het is maar internet". Met de daaropvolgende bannenregen, aftredende mods... dra-ma en een kapotte F5-knop.
Was dat niet het begin van de napraattopics?

donderdag 15 februari 2018 om 21:28
Het was maar internet had toch niets met de aftredende mods te maken?Snow81 schreef: ↑15-02-2018 21:17Ik kom hier al sinds 2000, onder een andere naam, en er zijn er inderdaad al veel genoemd. Elmervrouw (sterkte! Heftige update, wat een verdriet), Zoyla, MV, Hero, Jelle... maar wat op mij ook veel indruk heeft gemaakt, was het drama rondom en na "Het is maar internet". Met de daaropvolgende bannenregen, aftredende mods... dra-ma en een kapotte F5-knop.
Dat was Angelgate. Het is maar internet was de afscheidscolumn van Sanne.