suit supply
donderdag 26 februari 2009 om 14:58
Misschien dat jullie kunnen me helpen. Mijn man is nogal breed en heeft een smalle taille. Hij past dus niet in een normaal pak (wat hij nodig heeft voor zijn werk). we hebben al verschillende keren geprobeerd een maatpak te laten maken maar de meesten zaken vermaken een bestaand jasje en dat ziet er niet uit. De verhouding is totaal zoek. Bij de schouders heeft hij een hele grote maat nodig en bij de taille juist smal. Nu zag ik bij suit supply echt maatwerk doen. Heeft iemand hier ervaring mee? of hebben jullie misschien een andere tip?
donderdag 26 februari 2009 om 15:08
Vermaken kan wel, mits gedaan door een goede coupeuse en het slagen ervan is ook afhankelijk van het model van de jas (plek van de zakken, zijnaden, coupenaden etc.)
Even voor de beeldvorming, mijn man heeft qua schouders 3 maten groter dan taille/broekmaat. Voor hem hebben we een colbert laten vermaken door een coupeuse (niet via een winkel). Het resultaat is echt heel mooi. Uit de zijkant is een soort driehoek gehaald (taartpunt). Hiermee voorkom je dat de voorkant van het colbert naar voren gaat staan.
Dit moet natuurlijk wel kunnen in combinatie met de plek van de zakken, en je moet een zijnaad hebben die middenonder de arm zit (geen 2 zijnaden dus).
Even voor de beeldvorming, mijn man heeft qua schouders 3 maten groter dan taille/broekmaat. Voor hem hebben we een colbert laten vermaken door een coupeuse (niet via een winkel). Het resultaat is echt heel mooi. Uit de zijkant is een soort driehoek gehaald (taartpunt). Hiermee voorkom je dat de voorkant van het colbert naar voren gaat staan.
Dit moet natuurlijk wel kunnen in combinatie met de plek van de zakken, en je moet een zijnaad hebben die middenonder de arm zit (geen 2 zijnaden dus).
donderdag 26 februari 2009 om 15:53
donderdag 26 februari 2009 om 16:25
Wat ik er voor de volledigheid waarschijnlijk nog even bij moet vermelden is dat wij dus NIET een compleet pak kopen in 1 maat, maar een samengesteld pak. Dus bijvoorbeeld pantalon in maat 52 en colbert in maat 58 en dan alleen het colbert vermaken.
Is misschien wel vanzelfsprekend, maar wilde het toch even zeggen voor de duidelijkheid.
Is misschien wel vanzelfsprekend, maar wilde het toch even zeggen voor de duidelijkheid.
donderdag 26 februari 2009 om 16:25
http://www.suitsupply.nl/#/cuttothebone/bespoke/
Ik dacht dat dit wel maatwerk was?? Zo'n pak verbouwen werkt niet bij hem. Hij heeft meer het figuur als een bodybuilder zeg maar.
Ik dacht dat dit wel maatwerk was?? Zo'n pak verbouwen werkt niet bij hem. Hij heeft meer het figuur als een bodybuilder zeg maar.
donderdag 26 februari 2009 om 16:31
quote:Effes schreef op 26 februari 2009 @ 16:25:
Dit is inderdaad maatwerk,
niet in elke SuitSup winkel te krijgen, en heel erg geschikt voor 'gevalletjes' zoals jouw partner,
Dit is inderdaad maatwerk,
niet in elke SuitSup winkel te krijgen, en heel erg geschikt voor 'gevalletjes' zoals jouw partner,
donderdag 26 februari 2009 om 17:14
donderdag 26 februari 2009 om 17:20
Andere optie: op vakantie naar het buitenland en daar een pak laten maken.
Mijn man heeft ook postuur bodybuilder en wij zijn geslaagd voor een kostuum bij - hou je vast - een postorderbedrijf dat veel grote maten verkoopt. Niet duur, geen topkwaliteit, maar voor 1 bruiloft kon het prima met sjieke strop en mooi overhemd.
Als jouw lief ook de bijbehorende stierennek heeft (boordmaat 50 ofzo) dan zijn er ook extra lange stropdassen te koop. Ook handig als hij naast breed ook heel lang is zoals mijn lief.
Mocht jouw man het pak intensiever gaan dragen dan zo af en toe een formele gelegenheid dan is een duur maatpak uiteraard wel het overwegen waard.
Mijn man heeft ook postuur bodybuilder en wij zijn geslaagd voor een kostuum bij - hou je vast - een postorderbedrijf dat veel grote maten verkoopt. Niet duur, geen topkwaliteit, maar voor 1 bruiloft kon het prima met sjieke strop en mooi overhemd.
Als jouw lief ook de bijbehorende stierennek heeft (boordmaat 50 ofzo) dan zijn er ook extra lange stropdassen te koop. Ook handig als hij naast breed ook heel lang is zoals mijn lief.
Mocht jouw man het pak intensiever gaan dragen dan zo af en toe een formele gelegenheid dan is een duur maatpak uiteraard wel het overwegen waard.
donderdag 26 februari 2009 om 17:22
donderdag 26 februari 2009 om 17:33
donderdag 26 februari 2009 om 17:34
quote:domnaiefmutsje schreef op 26 februari 2009 @ 17:22:
Je gaat naar een winkel waar ze mix en match doen, of naar een winkel en neemt twee pakken mee het pashokje in. Je knipt het kaartje van de passende broek af en wisselt het met de broek die bij het jasje hoort. Naait het weer aan het andere pak. Dus zo maak je je eigen maatpak
Mag niet, weet ut...
Je gaat naar een winkel waar ze mix en match doen, of naar een winkel en neemt twee pakken mee het pashokje in. Je knipt het kaartje van de passende broek af en wisselt het met de broek die bij het jasje hoort. Naait het weer aan het andere pak. Dus zo maak je je eigen maatpak
Mag niet, weet ut...
vrijdag 27 februari 2009 om 23:02
Ik heb onlangs voor het eerst een maatpak laten maken door Besuited, die maken maatkostuums voor zowel mannen als vrouwen, moet zeggen dat ik erg tevreden hierover was en vond het niet duur. Je kan dan zelf alles uitzoeken, model en stof en zo. Ik zal eens zoeken naar de website, plaats later een link als dat lukt.
Groetjes Tosh
Groetjes Tosh
vrijdag 27 februari 2009 om 23:04
woensdag 2 december 2009 om 19:18
Mischien wat laat, maar toch...
Bij suitsupply verkopen ze confectie en maatwerk.
Bij een confectie pak kunnen er aanpassingen gedaan worden door een kleermaker. Dit pak wordt dus vermaakt
Maatwerk wordt echt op de persoon gemaakt. Zeker een aanrader bij iemand met een "moeilijk"postuur.
Het patroon wordt speciaal voor de klant gemaakt, zodat het echt naar zijn lichaam zit.
Prijs is als vanaf 399 (beperkt keuze aan stof) rest prijzen zijn 499, 599, 648 enz
Ik zou zeggen ga eens langs in de maatwerk vesteging in Amsterdam, daar zullen ze alles vertellen en laten zien.
Bij suitsupply verkopen ze confectie en maatwerk.
Bij een confectie pak kunnen er aanpassingen gedaan worden door een kleermaker. Dit pak wordt dus vermaakt
Maatwerk wordt echt op de persoon gemaakt. Zeker een aanrader bij iemand met een "moeilijk"postuur.
Het patroon wordt speciaal voor de klant gemaakt, zodat het echt naar zijn lichaam zit.
Prijs is als vanaf 399 (beperkt keuze aan stof) rest prijzen zijn 499, 599, 648 enz
Ik zou zeggen ga eens langs in de maatwerk vesteging in Amsterdam, daar zullen ze alles vertellen en laten zien.
woensdag 2 december 2009 om 19:39
quote:domnaiefmutsje schreef op 26 februari 2009 @ 17:22:
Mag niet, weet ut...Ja, tenzij iemand anders dit geintje net voordat jij de winkel binnenstapte al had geflikt..
Mag niet, weet ut...Ja, tenzij iemand anders dit geintje net voordat jij de winkel binnenstapte al had geflikt..