Moeder accepteert tattoo niet

09-02-2018 14:40 362 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik woon sinds kort in Engeland en weet al sinds een paar maanden dat ik een bepaalde tatoeage erg graag wil.
Nu heb ik dan ook een goede tattooshop gevonden in Londen waar ik ook een afspraak heb gemaakt voor volgende week.
Ik ben er erg blij mee en kan ook niet wachten tot die eindelijk op mijn onder arm staat.
Het ding is alleen dat mijn moeder fel tegen tattoo's is, ik heb al 2 kleintjes die vond ze echter geen probleem omdat die niet te groot zijn.
Nu heb ik haar verteld over de tattoo die ik wil en het idee erachter en ze is er absoluut niet blij mee, zo stuurt ze me berichten dat ik er spijt van krijg en dat ik er niet met mijn volle verstand over nadenk etc.
Dit maakt mij erg verdrietig omdat ik deze tattoo al een tijdje wil en ik mijn moeders mening erg belangrijk vind.
Ik ben nog steeds van plan om dinsdag gewoon naar de afspraak te gaan en het te laten zetten, echter weet mijn moeder niet dat ik het volgende week al ga doen.
Ik ben dan ook van plan om het over een paar pas maanden pas te zeggen aangezien ik in mei een weekje terug naar Nederland kom en ik het moeilijk zal kunnen verbergen.
Ondanks dat ik er erg naar uit kijk om deze tattoo te krijgen ben ik toch ook stiekem teleurgesteld dat mijn moeder er absoluut tegen is.

Vinden jullie dat ik me te veel aan trek van mijn moeders mening? En doe ik er juist aan om niet te vertellen dat ik deze tattoeage neem?
Ik ben 20 en in principe is het mijn lichaam dus mijn keus.
Gatinmijnsok schreef:
12-02-2018 23:02
Ik ken wel iemand met een halve tatoeage, want het deed echt pijn. :lol:
Een halve trouwring is het.
Ik ken iemand die maar een oog gelasert heeft. Na dat ene oog besloot hij dat het niet voor hem was :facepalm: :proud:
pacificmoon schreef:
17-02-2018 13:08
Studeren in Engeland zal helaas te duur voor mij zijn, zeker vergeleken met Nederland.
Plan was/is dat ik in Augustus weer terug naar Nederland kom en begin September een studie oppak, en eerst nog gewoon thuis woon.
Dus terug naar mijn ouders.
En nu schrijf je je in voor een kamer en bij de woningbouw en ga je gewoon op kamers en studeren. Bijbaan en lekker op eigen benen staan. Terug naar je ouders zal betekenen inboeten aan vrijheid en verworven volwassenheden. Niet doen. Komt alleen maar strijd van.

Je moeder reageert super kinderachtig. Ze kan je niet langer onder haar invloed houden en heeft blijkbaar dit soort mails nodig om haar invloed op jou te doen gelden. Een goede moeder met een volwassen dochter zou haar Engeland, au pair, bestedingen en intrekken van beloftes voor de voeten gooien.
pacificmoon schreef:
17-02-2018 10:58
Ze heeft me nu een bericht nagestuurd met dat ik het blijkbaar allemaal zo goed weet. Ik werk nu als au pair in Engeland voor een jaar, het verdient niet veel maar probeer wel zo veel mogelijk te sparen. In April ga ik naar Schotland voor een week wat ik heb kunnen regelen onder de 500 pond. Voor derest heb ik geen dure trips gemaakt maar gooit ze er juist op dat ik alleen maar dure trips aan het doen ben. Voor de tattoo had ik ook geld apart gelegd en ik heb nog steeds gespaard geld over. Als ik terug kom in Nederland heb ik besloten om weer een studie op te pakken en mijn moeder had beloofd dat ze de helft zou mee betalen, nu geeft ze aan dat niet meer te doen. Hier is het bericht dat ze stuurde:

"Ik denk dat het beter is als wij even geen contact meer hebben.
Vind het allemaal heel vervelend, je vader en ik hebben er nu woorden over.
Maar jij schijnt het allemaal heel erg goed te weten.
En daarom omdat jij alles zo goed weet kan je je studie volgend jaar ook zelf betalen.
Als je paar honderd euro hebt moet het op. Doen die andere au pairs ook niet.
Laat me maar een poosje met rust. Is voor mij beter en ga nu is aan mezelf denken.
Ik neem wel weer contact met je op.
Leuke tijd nog in Engeland!!"

Dit voelt wel even als een steek in mijn hart. Vooral omdat mijn moeder vrijwel niks weet van wat ik hier uitgeef of spaar.
Dit doet wel even pijn, maar was helaas deels te verwachten.
Is misschien maar inderdaad beter als ik en mijn moeder even geen contact hebben.

Ik vind het heel vervelend voor je, maar ik had niet voor niets iets gepost over de relatie met je moeder (dit soort reacties waren dan ook te verwachten) en eerst met jezelf aan de slag gaan voordat je die tattoo zou zetten. Misschien heb je er overheen gelezen, je bent er in elk geval niet op in gegaan.

Maar goed, nu heb je dan de geboortebloem van deze moeder op je arm... Ik kan me toch niet voorstellen dat je er op dit moment onverdeeld gelukkig mee bent. Nou is het natuurlijk ook niet zo'n ramp, het is immers maar een klein onderdeel van de tattoo.

Je moeder doet k*t en dat vind ik oprecht heel erg voor je, maar nogmaals: als ik het zo inschat kun je maar beter werken aan hoe jij van haar loskomt en je verwachtingen loslaat dan dat je inzet op datgene van je moeder krijgen wat jij zo graag wenst.
pacificmoon schreef:
17-02-2018 13:08
Studeren in Engeland zal helaas te duur voor mij zijn, zeker vergeleken met Nederland.
Plan was/is dat ik in Augustus weer terug naar Nederland kom en begin September een studie oppak, en eerst nog gewoon thuis woon.
Dus terug naar mijn ouders.

Niet doen. Echt niet. Ga op jezelf staan.
S-Groot schreef:
17-02-2018 14:18
Ik vind het heel vervelend voor je, maar ik had niet voor niets iets gepost over de relatie met je moeder (dit soort reacties waren dan ook te verwachten) en eerst met jezelf aan de slag gaan voordat je die tattoo zou zetten. Misschien heb je er overheen gelezen, je bent er in elk geval niet op in gegaan.

Maar goed, nu heb je dan de geboortebloem van deze moeder op je arm... Ik kan me toch niet voorstellen dat je er op dit moment onverdeeld gelukkig mee bent. Nou is het natuurlijk ook niet zo'n ramp, het is immers maar een klein onderdeel van de tattoo.

Je moeder doet k*t en dat vind ik oprecht heel erg voor je, maar nogmaals: als ik het zo inschat kun je maar beter werken aan hoe jij van haar loskomt en je verwachtingen loslaat dan dat je inzet op datgene van je moeder krijgen wat jij zo graag wenst.
Ik heb er denk inderdaad overheen gelezen.
Ik sta nog steeds voor de volle 100% achter mijn tattoo inclusief de geboortebloemen, het is inderdaad een klein onderdeel van de tattoo.

Het is inderdaad het beste om deze tijd nu te nemen om te gaan nadenken over hoe ik het beste van haar kan loskomen.
De beste mogelijkheid is dan inderdaad ook wanneer ik terug kom naar Nederland om ook daar op eigen benen te gaan staan, het zal keihard worden werken met geld etc. maar zeker niet onmogelijk.

De komende tijd zal ik dan ook de tijd nemen om te kijken hoe ik het allemaal ga doen en wat het beste is voor mij.
Wat ik wel zeker weet is dat afstand tussen mij en mijn moeder het beste is voor onze relatie.
Wat een ongelooflijke kutreactie weer van je moeder, gadverredamme!
Het lijlkt wel alsof ze groen ziet van jaloezie op jou en je leven. Wat een niksgunner, bah.
,
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 09:47
99.76% gewijzigd
pacificmoon schreef:
17-02-2018 14:37
Ik heb er denk inderdaad overheen gelezen.
Ik sta nog steeds voor de volle 100% achter mijn tattoo inclusief de geboortebloemen, het is inderdaad een klein onderdeel van de tattoo.

Het is inderdaad het beste om deze tijd nu te nemen om te gaan nadenken over hoe ik het beste van haar kan loskomen.
De beste mogelijkheid is dan inderdaad ook wanneer ik terug kom naar Nederland om ook daar op eigen benen te gaan staan, het zal keihard worden werken met geld etc. maar zeker niet onmogelijk.

De komende tijd zal ik dan ook de tijd nemen om te kijken hoe ik het allemaal ga doen en wat het beste is voor mij.
Wat ik wel zeker weet is dat afstand tussen mij en mijn moeder het beste is voor onze relatie.

Ik heb het even voor je opgezocht en hieronder nog een keer gepost. Verstandig dat je ermee aan de slag gaat en van plan bent om in NL ook op eigen benen te gaan staan!

S-Groot schreef:
11-02-2018 11:04
Lieverd, stel het zetten dan die tattoo alsjeblieft uit! Niet voor je moeder, maar om je moeder. Is dit nu echt de moeder van wie jij de geboortebloem op je arm wil zetten?

Als ik het zo lees dan is de relatie tussen jou en je moeder niet gezond en lijkt het dat dat al veel langer speelt. Ga eerst op jezelf leren staan (en dat bedoel ik niet denigrerend!) en loskomen van je moeder (want het is niet alleen zij die moeite heeft met loslaten). Je lijkt wat tekort gekomen te zijn en een behoefte te hebben die niet vervuld wordt (maar je blijft het toch nog bij je moeder zoeken), ga eerst leren hoe je zelf dat gat opvult want je moeder gaat dat niet doen. Zolang dat nog speelt zou ik dus echt nog geen tattoo van je moeder zetten.

Dit had ik gepost. Het gedeelte over het wachten met de tattoo is nu niet meer van toepassing, maar het andere stuk heb je misschien wel wat aan.
Sorry mosterd.
S-Groot schreef:
17-02-2018 14:45
Ik heb het even voor je opgezocht en hieronder nog een keer gepost. Verstandig dat je ermee aan de slag gaat en van plan bent om in NL ook op eigen benen te gaan staan!

Dit had ik gepost. Het gedeelte over het wachten met de tattoo is nu niet meer van toepassing, maar het andere stuk heb je misschien wel wat aan.
Heel erg bedankt! Is zeker iets om over na te denken.
Hoi Pacificmoon,

Ik heb je topic gevolgd. Met interesse, verbazing, ongeloof en bewondering!

Ik denk dat je jezelf mag feliciteren! Ik doe dat in ieder geval wel! Je bent - in mijn ogen - zojuist volwassen geworden. Dat heeft in dit geval niets te maken met je leeftijd. ( Ik las dat je 20 lentes jong bent.)

Jij! hebt goed nagedacht over deze tattoo, over de betekenis ervan. Ik heb deze geïnterpreteerd als een hele bewuste keus van een dochter om haar moeder (en andere dierbaren) op een positieve manier bij zich te dragen. Misschien en vooral wel omdat dit in het dagelijks leven heel anders is.
Jij hebt jouw moeder geaccepteerd en omarmd zoals ze is. Dat blijkt - mijns inziens - ook uit de manier waarop jij met haar reacties bent omgegaan.

Je mag (daarvoor) trots zijn op jezelf! En zij mag trots zijn op jou. Op de zelfstandige en stabiele vrouw die je geworden bent. Ik denk dat zij nog een lange weg te gaan heeft om dit te kunnen/willen inzien. Ik hoop dat het haar lukt, dat het jullie lukt om tot een verstandhouding te komen die voor jullie allebei goed voelt.

🙏
Egeltje19 schreef:
18-02-2018 00:07
Hoi Pacificmoon,

Ik heb je topic gevolgd. Met interesse, verbazing, ongeloof en bewondering!

Ik denk dat je jezelf mag feliciteren! Ik doe dat in ieder geval wel! Je bent - in mijn ogen - zojuist volwassen geworden. Dat heeft in dit geval niets te maken met je leeftijd. ( Ik las dat je 20 lentes jong bent.)

Jij! hebt goed nagedacht over deze tattoo, over de betekenis ervan. Ik heb deze geïnterpreteerd als een hele bewuste keus van een dochter om haar moeder (en andere dierbaren) op een positieve manier bij zich te dragen. Misschien en vooral wel omdat dit in het dagelijks leven heel anders is.
Jij hebt jouw moeder geaccepteerd en omarmd zoals ze is. Dat blijkt - mijns inziens - ook uit de manier waarop jij met haar reacties bent omgegaan.

Je mag (daarvoor) trots zijn op jezelf! En zij mag trots zijn op jou. Op de zelfstandige en stabiele vrouw die je geworden bent. Ik denk dat zij nog een lange weg te gaan heeft om dit te kunnen/willen inzien. Ik hoop dat het haar lukt, dat het jullie lukt om tot een verstandhouding te komen die voor jullie allebei goed voelt.

🙏
Dank je wel voor die lieve berichtje, doet me erg goed :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven