kenmerken van jouw stad
maandag 19 februari 2018 om 09:01
Hier ook.
Alleen ik woon in een dorp.
maandag 19 februari 2018 om 09:13
maandag 19 februari 2018 om 09:15
In mijn buurt ben ik elke week getuige van een winkeldiefstal, word ik nageroepen op straat en eet ik de heerlijkste Caribische gerechten. Een bijzondere combinatie van groen en beton en binnen tien minuten fietsen zit ik tussen de boerderijen waar de heerlijkste producten verkocht worden en leuke boerderijhoreca is. Regelmatig nemen mensen gehuld in glittertopjes de boel over, terwijl ze verdwaasd om zich heen kijken en dingen uitkramen als: 'wat exotisch hier hè Jaap?'.
maandag 19 februari 2018 om 09:25
Hengelen.
maandag 19 februari 2018 om 09:52
Hahaha! Het Topperspubliek.zephora schreef: ↑19-02-2018 09:15In mijn buurt ben ik elke week getuige van een winkeldiefstal, word ik nageroepen op straat en eet ik de heerlijkste Caribische gerechten. Een bijzondere combinatie van groen en beton en binnen tien minuten fietsen zit ik tussen de boerderijen waar de heerlijkste producten verkocht worden en leuke boerderijhoreca is. Regelmatig nemen mensen gehuld in glittertopjes de boel over, terwijl ze verdwaasd om zich heen kijken en dingen uitkramen als: 'wat exotisch hier hè Jaap?'.
maandag 19 februari 2018 om 10:00
Noord -Oosten van NL ??
Dan woon ik ook dicht in de buurt.
goedkopere koophuizen.
Meer ruimte
Rust.
zaterdagmarkt
maandag 19 februari 2018 om 12:29
maandag 19 februari 2018 om 12:44
Ik woon in een stad waar geen enkele buitenstaander positief over is. Waarvan ik nooit had verwacht er te gaan wonen (en te eindigen waarschijnlijk
). Ze praten er raar, het is alles behalve centraal en het grootste deel van de inwoners (wel andere wijk) is pauper. Aardig, maar pauper.
En toch, ik ben al talloze keren verhuisd (van Amsterdam, naar een kleine stad, middelgrote stad, etc), heb ik me bijna nooit zo thuisgevoeld als hier
Nou hebben we ook wel een heel mooi huis op een leuke locatie en is er bijzonder veel groen in de buurt.
+ uiteraard de mensen met wie ik er woon en omga eigenlijk de grootste rol spelen in de beleving van thuisvoelen.
En toch, ik ben al talloze keren verhuisd (van Amsterdam, naar een kleine stad, middelgrote stad, etc), heb ik me bijna nooit zo thuisgevoeld als hier
Nou hebben we ook wel een heel mooi huis op een leuke locatie en is er bijzonder veel groen in de buurt.
maandag 19 februari 2018 om 13:13
MIjn stad:
Is groot genoeg om stad te heten, maar heeft nog steeds de dorpse mentaliteit van weleer en dat bedoel ik niet positief.
Bij stadsuitbreidingen wordt bv steevast geen rekening gehouden met het extra verkeer dat nieuwe bewoners met zich meebrengen zodat de nieuw aangelegde toegangsweg nu al tijdens elke spits ramvol staat.
Of denk aan dingen als een enorme wijk plannen maar dan vergeten dat mensen graag ook dicht bij huis een boodschapje halen. Dan moet er achteraf nog een supermarkt komen wat weer buurtprotest als gevolg heeft.
Te weinig politie op de been. In het weekend moeten ze zelfs de regio bedienen zodat ze bij spoedjes altijd te laat zijn.
Bewoners die lopen te steigeren toen in het winkelcentrum betaald parkeren werd ingevoerd (maar liefst een hele euro per uur, waarvan het eerste kwartier gratis en je kan per kwartier afrekenen. Een uurtje shoppen komt je dus op het duizelingwekkende bedrag van 75 cent te staan. Als je bij een van de supermarkten boodschappen hebt gehaald krijg je zelfs een uur gratis. Dus stel je voor dat je er wat langer over doet en 25 cent of zelfs 50 cent!! moet betalen. Vreselijk.
Verder:
-zeikburen die achter de geraniums hangen en commentaar leveren op alles wat ze zien
- lelijke vinexbouw
- een ongeïnspireerd winkelcentrum
- net te ver van het strand
- net te ver van het bos
- te duur voor wat je krijgt
Is groot genoeg om stad te heten, maar heeft nog steeds de dorpse mentaliteit van weleer en dat bedoel ik niet positief.
Bij stadsuitbreidingen wordt bv steevast geen rekening gehouden met het extra verkeer dat nieuwe bewoners met zich meebrengen zodat de nieuw aangelegde toegangsweg nu al tijdens elke spits ramvol staat.
Of denk aan dingen als een enorme wijk plannen maar dan vergeten dat mensen graag ook dicht bij huis een boodschapje halen. Dan moet er achteraf nog een supermarkt komen wat weer buurtprotest als gevolg heeft.
Te weinig politie op de been. In het weekend moeten ze zelfs de regio bedienen zodat ze bij spoedjes altijd te laat zijn.
Bewoners die lopen te steigeren toen in het winkelcentrum betaald parkeren werd ingevoerd (maar liefst een hele euro per uur, waarvan het eerste kwartier gratis en je kan per kwartier afrekenen. Een uurtje shoppen komt je dus op het duizelingwekkende bedrag van 75 cent te staan. Als je bij een van de supermarkten boodschappen hebt gehaald krijg je zelfs een uur gratis. Dus stel je voor dat je er wat langer over doet en 25 cent of zelfs 50 cent!! moet betalen. Vreselijk.
Verder:
-zeikburen die achter de geraniums hangen en commentaar leveren op alles wat ze zien
- lelijke vinexbouw
- een ongeïnspireerd winkelcentrum
- net te ver van het strand
- net te ver van het bos
- te duur voor wat je krijgt
maandag 19 februari 2018 om 13:29
maandag 19 februari 2018 om 14:33
dan woon je vlakbij mijn dorp (of misschien wel in)
maandag 19 februari 2018 om 22:07
Balkbrug?
Mijn stadje: groen,gezellig en gastvrij
3120 inwoners
maandag 19 februari 2018 om 22:30
Moet nu denken aan Rollercoaster Tycoon
dinsdag 20 februari 2018 om 06:36
Wat had ze dan verwacht? Dat iedereen exact ging melden in welke stad of wijk ze wonen?RégineFilange schreef: ↑19-02-2018 22:29Het is best een leuk topic geworden, maar ik denk niet wat die arme TO had verwacht![]()
dinsdag 20 februari 2018 om 06:43
Mijn oude stad is de stad waar iedereen naar toevlucht omdat ze jouw stad niet kunnen betalen.MadameJean schreef: ↑17-02-2018 16:07Miljoenen toeristen, te dure huizen en ontzettend veel koffietentjes.
Het ligt wel veel mooier tussen het groen en vlakbij de duinen en het strand. Het is een hele witte stad en er is veel geld in omloop.
dinsdag 20 februari 2018 om 06:48
Dan woon je ook bij mij in de buurt. Hoewel ik denk dat jij aan de noordkant woont, want hier zeggen ze geen helegaar.
Hier wel heel veel bos en nog meer groen en zee om de hoek. En als je zin hebt in het katholieke erfgoed kan je je hart op. Of niet, dan kan je de boel gewoon heel makkelijk negeren.