Stamcafe XXXI

08-06-2017 22:50 3007 berichten
Van Hawaii naar de Grand Canyon. Een grote stap op de kaart een kleine voor de Stammers. Ofzoiets. :)

Afbeelding

Afbeelding
anoniem_325127 wijzigde dit bericht op 08-06-2017 23:03
49.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik haat keelpijn en verkouden zijn.
Lig al de hele dag lamlendig op de bank. Bepaalde dingen voor deze week maar vast afgezegd. Hopelijk in het weekend weer fit dan krijgen we visite.

Diploma's ook nog nooit hoeven laten zien maar ik heb er dan ook niet zoveel :P
Vervelend Dolfje, beterschap.
Beterschap Dolfje!

Verder dan soms verkoudheidsverschijnselen kom ik gelukkig (nog) niet.
Ik had vandaag een dipdag, moet as vrijdag naar de bedrijfsarts en het werk.
Begin bijna te hyperventileren als ik eraan denk :|
Bah Lilly! Maar volgens mij wel een teken dat je nog niet klaar bent voor werk. Hoe waren je eerdere gesprekken met hem of haar? Voel je je gezien en gehoord of wordt er druk uitgeoefend?

Heeft er nog iemand een draagzak in de aanbieding: Kat kruipt in mijn badjas omdat hij het liefst constant tegen mijn lijf geplakt zit. Hij reist gewoon mee door het huis terwijl ik wasjes vouw en de vaatwasser doe. Maar eh... 6 kilo kat wordt een beetje veel voor de badjas :P Zijn broer claimt de schouder van man en reist met hem door het huis. Mafketels zijn het. Maar wel van de superlieve soort!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Het vorige gesprek was ik helemaal overstuur. Want bedrijfsarts vond dat ik er best goed uitzag :O ik brak ter plekke na een nou bedankt zo voel ik me niet. Dus gehoord niet, gezien uiteindelijk wel.
Morgenochtend eerst maar sporten en energie opdoen. Ik moet er toch doorheen. We zien het wel.

Draagzak van Dreum heb ik net de deur uitgedaan, lag al zolang te verstoffen anders had ik m zo gepost naar je :) je kan ook een lange shawl omkopen als je die hebt. Er staan knooptechnieken op YouTube.
Dubbel :thunder:
Lillybit schreef:
19-02-2018 20:48
Dubbel :thunder:
En ik kan alleen posten als ik quote :nooo:
Vriendin met een burn out en bekkeninstabiliteit had ook zo'n gesprek met de bedrijfsarts. Vreemd toch dat die artsen niet meer weten over burn out. Het zijn vooral perfectionistische mensen die er veel kans op maken. En ook midden in de burn out (al strompelende als een eend) zag mijn vriendin er uit om door een ringetje te halen. Netjes, grote glimlach (wegstoppen) en denken dat ze het gewoon kon vertellen. Blijkbaar krijg je meer hulp als je in totale verwaarlozing en rariteiten binnen stapt ipv met de mentaliteit dat je het beste voor alle partijen wil en daar hard aan wil werken. Zo stom!

Was wel grappig geweest: kat in draagzak van dreum :lol: Die sjaal had ik nog niet aan gedacht, ga ik naar kijken! Vind het stiekem zelf ook wel gezellig om constant zo'n tevreden spinnende kat bij me te hebben. Af en toe komt er een pootje uit mijn badjas en streelt hij langs mijn gezicht dan wil hij even een extra knuffel ;-D
oudblond wijzigde dit bericht op 19-02-2018 21:26
0.14% gewijzigd
Jouw babies klinken wel heel lief Blond :heart:

Betreft wat je daarboven schrijft, ja ik werk hard aan mijn herstel. Gezond eten, bewegen, vitamine b12 injecties, vitamine D drankjes, ijzerbruistabletten .. Ik was echt volkomen uitgeput. Ik Heb een maand of 3 niks anders kunnen doen dan op een stoel zitten. De laatste 2 tot 3 weken kan ik weer iets doen op een dag. Als je dan op je uiterlijk wordt afgerekend is dat wel frustrerend. >:-(
Lillybit schreef:
19-02-2018 20:25
Ik had vandaag een dipdag, moet as vrijdag naar de bedrijfsarts en het werk.
Begin bijna te hyperventileren als ik eraan denk :|
Dat klinkt nog niet goed. Sterkte ermee. :hug:
Als je nog maar een paar weken weer wat puf voelt, sta je nog aan het begin van je nieuwe manier van leven. Want ja, dat is het. Je lichaam heeft halt geroepen. Heel hard omdat je de eerdere ' wat minder, wat langzamer, ik kan niet-seinen' niet geregistreerd hebt. En nu is er een harde 'eis' gesteld door je lijf. En dat wil zeggen dat jij en je lijf een betere relatie met elkaar moeten zoeken. En daar ben je mee bezig. En als je daar verder mee bent impliceert dat ook dat je hardere grensen naar je omgeving stelt. Ik heb een paar mensen in mijn omgeving die hier door gegaan zijn. En bijvoorbeeld mijn zus (nota bene psychiater) stelde zulke harde eisen ter zelfbescherming dat elke wijziging van 5 min in een afspraak tussen zussen genoeg was om me gewoon te annuleren. Die schoot dus door in zelfbescherming in haar proces. Nu ziet zij dat ook. Maar ze had dat nodig om haar 'goede' weg te vinden. Ik hoop dat jij er iets 'makkelijker' doorheen zal komen. Sterkte lieverd.
Edit: Intussen hebben zus en ik elkaar weer helemaal gevonden. Is alles uitgepraat en begrijpen we elkaar zondermeer.
oudblond wijzigde dit bericht op 19-02-2018 22:14
5.82% gewijzigd
Dank je Blond, je zegt het precies goed.
Het vinden van een goede weg is best moeilijk maar ik heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat komen.
dolfje schreef:
19-02-2018 21:11
Dat klinkt nog niet goed. Sterkte ermee. :hug:
Dank je Dolfje, voel jij je al wat beter? Meestal voel je je in de avond zieker dan op de dag.
X
anoniem_360662 wijzigde dit bericht op 19-02-2018 21:41
Reden: Dubbel
0.00% gewijzigd
Lillybit schreef:
19-02-2018 21:40
Dank je Dolfje, voel jij je al wat beter? Meestal voel je je in de avond zieker dan op de dag.
Voel me inderdaad zieker. Lig in bed maar begin nu meer te hoesten.
:hug: voor wie wil.

Ik denk dat je met (sommige) beroepen prima ziet wat een ander nodig heeft, maar een blinde vlek hebt voor jezelf of je heel nabije omgeving. Of juist in je nabije omgeving een olifant maakt van een mug. Merk dat af en toe bij psychiaters en andere hulpverleners.
Op kleinere lekenschaal: je weet (soms) heel goed hoe iemand anders zijn huis / werk&privé kan opruimen/regelen, maar het in eigen huis zien/doen? :byee:
True Watervrouw.

Net lekker een uur gesport, een bbb klasje. Heb dat gewoon nodig. Ik haal er zoveel energie uit. :cheer2:
Vol goede moed vandaag weer klimmen aan de weg omhoog.

Donderdag komt mij kapster thuis om highlights te zetten. Ik denk aan caramel en een paar hele lichte plukken en wil een stuk korter gaan. Een lange bob denk ik :)
Succes Lilly!

Ik heb 'n halve dag officewerk vandaag. Maar blijf toch iets langer hangen.
Strakjes naar huis én even afwachten of ik wel of niet uit eten ga.
Zo ik ben weer thuis en lig alweer op de bank. Het werken ging wel maar wel blij dat het maar een halve dag was.
Ik stem voor wel uit eten Aza!
Met wie ga je?

Wil je je niet ziek melden Dolfje?

Wat eten jullie vandaag?
Ik ben even inspiratieloos.
Nee , zo ziek voel ik me niet.

Wij eten gele rijst met rul gebakken gehakt met daardoor paksoi. En kerrie denk ik.
dolfje schreef:
20-02-2018 15:19
Nee , zo ziek voel ik me niet.

Wij eten gele rijst met rul gebakken gehakt met daardoor paksoi. En kerrie denk ik.
Dat klinkt goed. :yum:
Denk dat ik het gehakt vervang door tempeh. Dat had ik nog liggen.
Ik had een lunchafspraak en taart toe. Dus ik verzin tzt een minihapje avondeten. Of wat kaas wegknabbelen met een film ofzo. Als ik iets kan vinden op npo/uitzending gemist waar ik mijn aandacht bij kan houden...
Klinkt lekker Watervrouw!

En trouwens alle gerechten hier klinken goed.

Ik hoop dat ik het vandaag volhoudt op kantoor, werd echt niet lekker wakker vanochtend. :(
Goedemorgen Stammers :sun:
Wat een lekker winterzonnetje.

Kalm aan maar Aza en anders naar huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven