Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Net een zwangerschapstest gedaan maar die is ook wit. Ik wacht maar verder af...
Ach An9sie, wat een verdrietig nieuws. Sterkte! Fijn om hierna rustig door te gaan, geen druk op de ketel.

Theepoes, balen zeg, je doet elke cyclus een flinke investering. En dan met een witte test in handen zitten.. Stom! Veel succes en doorzettingsvermogen gewenst voor de nieuwe ronde.

Theemonster, je cyclus in winterslaap.. Nou ja zeg! Ga je dan met je goede gedrag. Heb je deze maand meer stress of ben je ziek geweest?

Yogayup, spannende week dus! Duimen voor een mooie streep aan 't eind van je wachtbank :)

Stippeltjesbehang: ah nee, een witte test. Jammer zeg. Misschien over een paar dagen weer proberen? Als je verder geen symptomen van je menstruatie voelt, dan is er nog hoop!

Roos, relaxte eerste week gewenst!

Wij gaan zo langzamerhand richting vruchtbare dagen. Had een korte menstruatie, zit weer lekker in m'n vel. Weet nu dat m'n cyclus sowieso 32 dagen gaat duren, dus m'n eisprong kan ook wat later vallen. Ik voel 'm nog steeds niet na al die maanden..

Heb wel nagedacht over eventueel inschakelen van de gynaecoloog voor een check van mijn eirijping. Tien jaar geleden heb ik daar ook onderzoeken + hormonen bij gehad, twijfel nu of ik wel 'gezond' genoeg ben voor een natuurlijk bevruchting. We gaan nog een paar rondes relaxed door, komt er geen resultaat, dan duiken we de medische molen in voor een check.
Hips, hopsakee en pierlala.
@Stippeltjes He jammer zeg! Beterschap ook met je blaasontsteking!

@Kaatje Nog even geduld voor de echo dus. Wel fijn dat de afspraak staat.

@an9sie Veel sterkte gewenst meid...

@Theepoes Balen!!! Echt niet leuk, had je beter nieuws gegund.

@Yogayup Je kwaaltjes klinken veelbelovend :)

@Pennelope Hier gelukkig weinig last van mijn darmen. Balen dat jij last hebt van je buik :(

Wij hebben het nieuws dat ik zwanger ben dit weekend gedeeld met wat vrienden en familie, echt leuk!
Hallo allemaal,

Ik heb even jullie raad nodig. ☺️

Ik heb 9 januari mijn mirenaspiraaltje laten verwijderen na 7 jaar gehad te hebben ( 5 jaar en daarna nog 2 jaar een nieuwe ) nooit ongesteld geweest tijdens de mirena.
Ben tot op heden nog niet ongesteld geworden. Ook geen bloeding gehad na het verwijderen.
Heb met ovulatie testen getest dat ik op 19 januari mijn ovulatie heb gehad.
Heb een zwangerschapstest gedaan deze is negatief.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Hoelang duurde het bij jullie voor jullie menstruatie opgang kwam?
Heb op het internet gelezen dat er medicatie bestaat om je cyclus op te wekken die door je huisarts voorgeschreven kan worden, heeft hier iemand ervaring mee??
Of moet ik gewoon nog even afwachten.

Hopelijk hebben jullie goede raad.

Groetjes.
Hoi Huismusje,
Wilde je je aansluiten bij onze groep of brak je alleen in voor advies?
Ik weet niet of je ons topic gelezen hebt? Wij zijn een groep die allemaal rond dezelfde periode gestopt zijn met anticonceptie en elkaar steunen, tips geven en op de hoogte houden.
Nieuwe mensen kunnen zich hierbij uiteraard. Al zijn wij al wel een paar maanden bezig natuurlijk.
Maar als je alleen advies wilt of je zwanger bent of niet kun je dat kwijt in het 'zwanger of niet' topic.
Sowieso zou ik je adviseren nog even rustig af te wachten en niet meteen om medicatie te vragen. Dit is pas je eerste ronde dus geen paniek!
Yes alweer 10 weken en 1 dag! En deze week (donderdag) eindelijk de termijnecho, ik ben blij! Mocht het niet goed zijn dan moet ik heel veel mensen inlichten aangezien we het al aan veel mensen verteld hebben. Maar goed dat is onze eigen keuze geweest, ben wel steeds nerveuzer voor de echo. Mijn buik gaat echt tekeer terwijl ik dit typ. Oh ik hoop zo dat het goed is!

Mijn buikje is al goed zichtbaar en ik moet echt oppassen met wat ik aantrek nu, vrees dat ik het ook niet veel langer meer geheim kan houden, nog een weekje te gaan. Volgende week vertel ik het op mijn werk.

Door gedoe met het forum heb ik een tijdje niet kunnen reageren, steeds bad gateway e.d. Super onhandig! Maar ik lees en leef wel echt met jullie mee!

@An9sie, wat ontzettend rot, heel veel sterkte!

@Theepoes, wat jammer. Ik hoop dat het balen weer een beetje over is gegaan in goede moed, maar balen is super logisch! Maar even lekker alles eten en drinken wat je wilt? Schrale troost, I know..

@Yogayup, wachten duurt zo lang! Maar het einde komt nu in zicht! Ben benieuwd! Wanneer ga je testen?

@Stippeltje, beterschap! Ik werd de maand na mijn blaasontsteking zwanger! Zal wel niets betekenen maar wie weet straal ik het af op jou :)
Jammer van de witte test maar het kan nog toch?

@Merl0t, ik hoop dat het medische niet nodig zal zijn en dat je snel zwanger mag worden.

@Huismusje, hier geen ervaring met spiraaltje. Ik gebruikte de nuvaring (voor mijn eerste zwangerschap, nooit meer AC gaan gebruiken daarna) en werd vrij snel weer regelmatig ongesteld. Ik ben nu zwanger van de tweede maar gebruikte dus geen AC tussendoor. Ik hoor van veel vrouwen dat het even kan duren. Ik zou je lichaam gewoon even de tijd geven.
@Vlammetje wow wat gaat dat snel zeg! Al kan ik me voorstellen dat de tijd voorbij kruipt als je de dagen aftelt tot de echo. Spannend!
Zou mooi zijn als dat zo werkt me die blaasontsteking haha :)

Tot nu toe nog geen menstruatie. Vanochtend wel weer een negatieve test, maar zolang er nog geen bloed is hou ik toch een beetje hoop. Had vrijdag ook een beetje bruin slijm (lekker praatje). Dacht eigenlijk dat dat van mijn blaas kwam, maar kan ook nog een ander teken zijn natuurlijk...
Of misschien is mijn lichaam gewoon van slag en zit ik mezelf gek te maken.
Oh vlammetje, nog even volhouden. Duurt echt lang he? Wat bijzonder dat je buik nu al zoveel groeit. Voel je je verder oké?

Stippel: hier ben ik nou ook bang voor. Dat Mn lichaam in de war is en ik noch ongesteld noch zwanger ga zijn. Maar het komt zoals het komt.

Alhoewel, dat zeg ik stoer. Mijn zusje was van beiden kinderen gelijk zwanger en nu mijn schoonzusje ook. En ik ben de dinosaurus natuurlijk met mijn 36; de oudste thuis. En dan is nu weer een beweging: een slimme meid krijgt haar kind op tijd. (Helaas) is in mijn leven niet eerder een partner voorbij gekomen met wie ik kinderen op de wereld zou willen zetten. Niks is maakbaar, relaties niet, het proces tot ouderschap niet. Daar kan ik in ontspannen.
Aan de andere kant hoop ik ook zo dat het mij gegund is om moeder te worden en het ouderschap te delen met de meeste fantastische man met wie ik nog niet enorm lang samen ben.

Het is pas ronde 2, ik probeer geduldig te zijn. Als ik nog niet menstrueer wil ik vrijdag gaan testen.

@huismus: ik heb wel bloedingen gehad na het verwijderen van mijn spiraal (mirena). Maar ik merk ook dat mijn lichaam zichzelf weer een beetje moet vinden na zoveel jaar anticonceptie. Ik ben dus ook niet bezig gegaan met testen wanneer mijn eisprong is. Ik hoop natuurlijk snel zwanger te zijn, maar ondertussen probeer ik mijn lichaam rustig te leren ‘voelen’ zonder hormonen. Mijn acupuncturiste zei een paar jaar geleden (toen ik een nieuwe minerna moest en twijfelde) dat er een soort van sluierlaagje van je emoties en alles af kon gaan. Klinkt een beetje zweverig, maar in lekker Hollands: de hormonen onderdrukken processen in je lichaam en emoties.
Je bent net begonnen, geef je lichaam even de tijd en ontspan! Ik snap dat je zwanger wil worden, dat willen we allemaal in dit topic, maar je bent net van de hormonen af. Ik zou dan wachten met een nieuwe set pillen om de boel op gang te krijgen. Succes!
Ps: vlammetje: bad gateway heb ik ook steeds. Als ik dan de pagina refresh, dan gaat het wel goed. Wel Superirritant.
(Sorry, beetje off topic)
@yogayup, ik gun het je enorm! Probeer idd relaxed te blijven hoe moeilijk het ook is. En je kunt nou eenmaal je leven niet plannen.

Ik voel me prima! Energie komt weer terug, duizelingen zijn sinds week 6 weer voorbij en misselijkheid alleen heel af en toe wanneer mijn maag leeg is. Maar ik heb niet hoeven overgeven. Ik zit nu op de piek van het hormoon dus ik denk dat ik opnieuw een mazzelaar ben die weinig kwaaltjes heeft.

Buik groeit snel en voel vandaag ook wel bandenpijn. Dat maakt me extra nerveus voor de echo, wat als die super knaltest in het begin en de snel groeiende buik betekent dat er twee inzitten? Kans is super klein en toch speelt het in ons hoofd al vanaf het begin. Donderdag weten we het. Deze laatste dagen zullen wel erg langzaam voorbij gaan vrees ik.
@yogayup, ik gun het je enorm! Probeer idd relaxed te blijven hoe moeilijk het ook is. En je kunt nou eenmaal je leven niet plannen.

Ik voel me prima! Energie komt weer terug, duizelingen zijn sinds week 6 weer voorbij en misselijkheid alleen heel af en toe wanneer mijn maag leeg is. Maar ik heb niet hoeven overgeven. Ik zit nu op de piek van het hormoon dus ik denk dat ik opnieuw een mazzelaar ben die weinig kwaaltjes heeft.

Buik groeit snel en voel vandaag ook wel bandenpijn. Dat maakt me extra nerveus voor de echo, wat als die super knaltest in het begin en de snel groeiende buik betekent dat er twee inzitten? Kans is super klein en toch speelt het in ons hoofd al vanaf het begin. Donderdag weten we het. Deze laatste dagen zullen wel erg langzaam voorbij gaan vrees ik.
Gelukkig maar! Fijn dat je weinig kwaaltjes hebt. Geduld hebben is lastig he? Vooral de laatste dagen. En twee! Oi! Het zou kunnen natuurlijk. Ik ben echt benieuwd, leef met je mee.

Ik heb niet mijn normale symptomen richting menstruatie, dus dan ga je toch hopen. En niet is maakbaar inderdaad, zoals ik ook al zei. Het is een beetje dubbel. Aan de ene kant sta ik er ontspannen in, aan de andere kant word ik wel nerveus richting de NOD. Nog even geduld!
@Vlammetje oooh wat spannend. Nog maar een paar dagen en dan krijg je hopelijk die langverwachte bevestiging dat het allemaal in orde is. Wat leuk dat je ook echt al een buikje begint te krijgen! edit: ik zie nu je opmerking over een tweeling. Bij een tweede groeit je buik vak sneller dan bij de eerste hoorde ik. Maar het is zeker niet onmogelijk. Dit maakt het wel extra spannend..

@Yogayup Mij is opgevallen dat de opmerking "een slimme meid etc" doorgaans geopperd wordt door mensen in het medische wereldje. Persoonlijk vind ik een grote non-opmerking. Er wordt daarbij alleen gekeken naar de leeftijd waarop je het meest vruchtbaar bent. Maar alle andere facetten van een vrouw haar leven worden daar niet in meegenomen, zoals relatie, ambities, carrière, reislust etc. Het is jouw beslissing, en van jou alleen. Daar heeft niemand verder wat over te zeggen of wat van te vinden :)

@Stippeltjes verwarrend zeg. Hopelijk krijg je snel uitsluitsel. Wie weet was dat bruinverlies een late innesteling. Dat zou verklaren waarom je nu (nog) niet positief test ;)

@Vievie wat leuk! Kreeg je leuke reacties van je omgeving?

@Huismusje ze zeggen dat het gemiddeld een jaar duurt voordat je lichaam klaar is met ontpillen. Een mirena is dan wel iets minder sterk, maar ik zou zeker een aantal maanden geduld hebben voordat je na gaat denken over medicatie om dingen op te wekken. Dat gezegd hebbende, ik snap je ongeduld hoor.

@Merlot volgens mij is het eerder uitzondering dan regel dat je je eisprong voelt, toch? Op basis daarvan zou ik je geen zorgen maken. Maar als je in het verleden ook al eens voor fertiliteit onder behandeling was, kan een controle geen kwaad. Misschien helpt het bij je gemoedsrust.

Ik ben overigens niet ziek geweest (voel me nu niet helemaal lekker). Wel ben ik net begonnen aan een nieuwe baan i.v.m. promotie. Ik ondervind niet meer stress dan normaal hierdoor, maar het zou kunnen. Dag 27 inmiddels zonder actie. Ik wacht nog een week of twee af.

edit: dat gateway probleem heb ik ook de hele tijd.
@Vlammetje hoop niet dat je dubbele post een voorteken is :P
Hou je ons op de hoogte donderdag?

@Yogayup voor jou ook spannend. Je lijf kan je nu eenmaal flink in de maling nemen. Zeker als je het zo graag wilt en er zo veel mee bezig bent. Zou zelf willen dat ik het wat meer kon loslaten. Maar vind dat zo moeilijk. Heb al sinds ik heel jong was een kinderwens. Ook ik kwam al die jaren niet de geschikte partner tegen. En ik zat zelfs al in een proces waarin ik langzaam afscheid begon te nemen van mijn kinderwens. Tot ik mijn vriend leerde kennen. En nu kan ik niet meer wachten. Ik heb 20 jaar gewacht dus ik vind dat ik geduldig genoeg ben geweest :P
Stippeltjesbehang schreef:
19-02-2018 13:51
@Vlammetje hoop niet dat je dubbele post een voorteken is :P
Hou je ons op de hoogte donderdag?
OMG! O_O dat had ik nog niet eens gezien.. Haha ik ben echt benieuwd!
Dames, ik lees nog steeds mee hoor. Probeer morgen of woensdagavond even via de laptop te reageren. Op m’n telefoon werkt toch niet zo prettig!

@huismusje, ik heb 2x de mirena gehad, 4 jaar en daarna bijna 2 jaar. Beide keren vrij vlot weer een cyclus. De eerste keer niet helemaal helder meer. Ik had toen de mirena vroeger laten verwijderen dan dat we daadwerkelijk gingen proberen. Volgens mij was ik toen 6 maanden na het verwijderen zwanger (eerste 3 maanden nog condooms gebruikt). Deze keer had ik meteen een regelmatige cyclus en was ik na 3 rondes zwanger. Maar natuurlijk is ieder lichaam anders.. Ik zou het persoonlijk even tijd geven om je lichaam weer in z’n natuurlijke staat terug te brengen. Je hebt al die tijd de natuurlijke processen onderdrukt, dat heeft tijd nodig!
Helaas toch ongesteld geworden gisteren :| Was toch wel behoorlijk teleurgesteld omdat ik al een paar dagen na mijn NOD zat. Aan de andere kant: wat weet ik nu van hoe regelmatig mijn cyclus is? Dit is pas de derde maan dus een cyclus van een paar dagen meer zegt dan natuurlijk ook weinig. 30 dagen is nog steeds prachtig. Op naar een nieuwe ronde!
@Vlammetje wil je de tabel aanpassen? Ronde 4, NOD 19 maart
Ahhw Stippeltjes wat jammer zeg! :(
En jeetje vlammetje wat gaat de tijd vlug!

Vivie, wat leuk dat je het aan wat mensen hebt verteld, dat lijkt me zo spannend.

Bij mij valt er werkelijk waar geen touw aan vast te knopen. NOOIT was ik onregelmatig ongesteld, tot we probeerden zwanger te worden. Zoals jullie in tabel zien was mijn NOD ongeveer 24 februari.
Vorige keer had ik een cyclus van maar 21 dagen, nu weer! Ik ben tien dagen eerder ongesteld geworden, en niet zo'n beetje ook.. heel irritant.

Maaaar we gaan maar weer verder.. als het deze maand weer zo raar gaat ga ik met ovulatietesten etc in de weer. We hebben nu echt wel regelmatig seks dus je zou zeggen dat die eisprong meegepakt moet worden haha. Maar het is wel reuze irritant dat je niet weet waar je aan toe bent met menstruatiedatum.

Dus resumé! Ik ga gewoon even uit van een cyclus van 28 dagen, dus dan mag voor mij dit in de tabel:
Ronde 4, NOD 15 maart.
Ahhw Stippeltjes wat jammer zeg! :(
En jeetje vlammetje wat gaat de tijd vlug!

Vivie, wat leuk dat je het aan wat mensen hebt verteld, dat lijkt me zo spannend.

Bij mij valt er werkelijk waar geen touw aan vast te knopen. NOOIT was ik onregelmatig ongesteld, tot we probeerden zwanger te worden. Zoals jullie in tabel zien was mijn NOD ongeveer 24 februari.
Vorige keer had ik een cyclus van maar 21 dagen, nu weer! Ik ben tien dagen eerder ongesteld geworden, en niet zo'n beetje ook.. heel irritant.

Maaaar we gaan maar weer verder.. als het deze maand weer zo raar gaat ga ik met ovulatietesten etc in de weer. We hebben nu echt wel regelmatig seks dus je zou zeggen dat die eisprong meegepakt moet worden haha. Maar het is wel reuze irritant dat je niet weet waar je aan toe bent met menstruatiedatum.

Dus resumé! Ik ga gewoon even uit van een cyclus van 28 dagen, dus dan mag voor mij dit in de tabel:
Ronde 4, NOD 15 maart.
Ha meiden,

Ik mag weer naar tabel boven. Vrijdag ga ik aan de Cyotec, de vruchtzakjes hebben er uit zichzelf geen zin in.
Dat wordt een pijnlijk weekend, maar daarna gaan we weer vrolijk maar nooit meer onbezorgd verder....
Ik ga je terugzetten Roffa, met veel tegenzin uiteraard! Veel sterkte dit weekend..
Heh jeetje Roffa :(
Veel succes het weekend <3
Ah wat jammer Roffa... onbezorgd wordt het niet meer na een miskraam idd... :-(
Succes en sterkte komend weekend. Hopelijk gaat het een beetje snel voorbij...

Irene, frustrerend lijkt me dat!! :hug: Het opsporen van je eisprong lijkt me een goede stap als het zo blijft. Dan heb ke tenminste een beetje een idee wanneer je vruchtbaar bent...

Stippel, wat jammer!!! Ik had goede hoop. Shit man! :hug:
Kan me voorstellen dat je graag snel zwanger wilt worden nu je kinderwens al 20 jaar on hold heeft gestaan!

Vlammetje, het komt nu echt dichterbij hè!? Ik krijg gewoon plaatsvervangende kriebels als ik er aan denk! En.wie weet wel twee haha, ben heel benieuwd!!

Pennelope, klinkt als een leuk carnavalsweekend!! Gezellig!
Hier in het hoge noorden krijgen we er eigenlijk niks van mee...

Wij hebben de moed weer bijéén geraapt en gaan er maar weer voor. Het zal toch vast een keertje lukken... vrijdag weer een follikelmeting. Wel.een beetje vervelend dat er in het weekend geen echo's worden gedaan. Vrijdag os dag 9, vrij vroeg voor een bijna rijpe follikel, maar de maandag daarna al dag 12, da's dan wel weer vrij laat. Zo mogelijk te laat...
Hopelijk wordt het geen giswerk van 'dan zal je ei wel ongeveer 22mm zijn, dus doe dan de Pregnyl maar'... dan weet ik sowieso dat het alweer een mislukte poging is... maar goed, ik zal niet op de zaken vooruitlopen. Eerst vrijdag maar eens afwachten...
Mijn eierstokken zagen er trouwens tiptop uit, dus dat biedt hoop ;)
Ik hoop ook dat het niet superlang gaat duren allemaal. Hoeven ook geen cyclus af te wachten, mogen volgende ei gewoon benutten, joehoe!
Spannend theepoes!
Goed nieuws bij slecht nieuws Roffa. Gelukkig zien he eierstokken er goed uit, maar jeetje wat had ik zo gehoopt dat het toch alsnog goed zou zitten. Sterkte dit weekend!

@stippel: no! Toch helaas ongesteld. Wat balen zeg. Ik snap helemaal dat je na 20 jaar wachten nu zo graag wil dat het taak is. Teleurstelling is vrij normaal. Ik duim voor je voor de volgdene ronde.

@theepoes: wat een intens traject. Nu weet je wel wanneer alles goed zou moeten gaan in je lijf qua eitje, nu mag het dan ook zo ver zijn lijkt min.

Ik heb nog een paar dagen te gaan tot donderdag/vrijdag. Kreeg vanmiddag al wel een beetje kramp, dus ik ben een beetje de hoop verloren dat het raak is deze ronde, ondanks de andere symptomen. Ik wacht nog even geduldig af. Mijn werk is zo druk dat ik er overdag amper tijd voor heb om bij stil te staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven