Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
@yogajup heel normaal denk ik hoor de emoties die je voelt nu je bezig bent met zwanger worden en als er vrouwen in je omgeving meteen zwanger zijn. Maar ook al lijkt dat nu zo, dat is echt niet de standaard. En rationeel weet je dat waarschijnlijk ook wel, maar ja dat gevoel.. heel logisch!

@Bella fijn dat je er weer bent! Dat klinkt wel veelbelovend, wat spannend!! Wanneer is je nod en wanneer wil je testen? Fijn dat het temperaturen je inzicht geeft.
Ja Jan vind ik ook wel verdacht maar zou ook wel weer heel knap zijn vind ik. Hij is zo fanatiek. Ben benieuwd, moet nog terugkijken, maar Ruben en Jan zitten er dus nog in ;)

@vievie wat vervelend die aanvaring met je man. Slim om dan even afstand te hebben. Inmiddels weer bijgelegd? Echt heel herkenbaar wat je zegt. Ik ben ook echt licht ontvlambaar en af en toe niet te genieten naar mijn vriend toe. Gelukkig is hij erg relaxed en niet zo makkelijk gek te krijgen dus bij hem gaat het vaak het ene oor in en het andere weer uit. Bij ons zoontje was dit na de eerste 3 a 4 maanden voorbij en was ik daarna juist heel relaxed, zorgzaam en poeslief haha dat compenseerde dan een beetje;)
Ik voel me de laatste dagen wat minder, vaker misselijk en last van mijn darmen. Hopelijk komende week een betere week! Jij?
@Bella zie nu je nod, dinsdag al!! Spannend:)
@Elle Ja we hebben het weer bijgelegd, knuffel en klaar gelukkig. Gelukkig ben ik dus niet de enige, stom he hoe je echt niet zo wil doen maar het toch doet. Ik erger me aan zulke kleine dingen en zo ben ik als ik niet zwanger ben echt totaal niet.
Wat fijn dat jouw vriend zo goed op je reageert, klinkt als een fijne vent :) Wel vervelend dat je je wat minder voelt nu, hopelijk gaat het de komende dagen weer wat beter. Is er iets dat helpt tegen de misselijkheid voor jou?
Ik voel me ook niet super. Ben ook gewoon hartstikke moe en moet constant nadenken over wat ik moet eten om niet misselijk te worden. Daarnaast een zoontje dat van een goede slaper naar een dramaslaper is gegaan de afgelopen twee weken. Dus van echt bijkomen is geen sprake. Ik vind het namelijk vreselijk om zoontje te laten huilen dus zit dan in de gang bij zijn kamer zodat hij rustig in slaap kan vallen. En dan zit ik daar soms 3 kwartier (zoals daarnet) terwijl ik eigenlijk al hartstikke moe ben. Gelukkig is man hierin een supergoede steun en helpt me waar het kan.
Hee meiden wij zijn weer terug van een heerlijke vakantie.
Helaas een erg gehorige accommodatie, dus als we ons alleen al omdraaiden in bed konden onze reisgenoten dat beneden in de woonkamer horen..
Nu maar even snel inhalen dus en hopelijk heeft t geen invloed op onze kansen deze maand. Ik heb die griepgevoelens nog niet weer gehad dus ik heb goede hoop voor de komende paar dagen, zou qua cyclusdagen ook wel kloppen.
Roffa hopelijk heb je dit weekend een beetje overleefd, veel sterkte! Hoe gaat t met roffaman?
Vlam wat fijn van je goede echo! Niet voor niets zo lang gewacht, en t is er dus toch maar 1tje? ;-)
Vievie gelukkig is de misselijkheid nog te doen en hoef je niet te spugen!
Kaatje succes met wachten, duurt lang he als je zo graag wil zien waar je t voor doet.
Yoga inmiddels al ongesteld geworden? Anders zegt een witte test nog niets he.. En in 1 x zwanger wil iedereen wel graag, maar zo werkt t helaas niet. Ik krijg soms wel eens de indruk dat men dat ook zegt om een beetje op te scheppen. Jouw tijd komt ook echt!
Dawn welkom, lastig zeg als je man zo veel weg is. Wanneer komt hij weer terug?
Theepoes ik twijfelde tussen Simone en olcay, maar inmiddels weet ik t dus echt niet meer..
Bella spannend!! Fijn dat je op deze manier je er wat relaxter bij voelt.

Vlam misschien moeten we de tabel weer even updaten met mensen die niet meer meeschrijven?
Grrr ellendig forum met die bad gateway melding!!
Vievie lastig die woordenwisseling met je man, wel weer goed nu? Even afkoelen beiden is wel een goed idee op zo'n moment.
Elle heeft een nuchtere vent, ik denk dat die gaan mij ook zo zou reageren. Ik duim voor een betere week komende week!
Elle, sorry :facepalm: maar Jan en Ruben zitten er nog in ja ☺️.
Ja dinsdag Mn nod. Het liefste zou ik nu al willen testen. Maar mijn luteale fase is maar 8/9 dagen dus dinsdag is eigenlijk al vroeg om te testen. Dus ik moet nog even volhouden.

Vievie, wat vervelend dat jullie ruzie hebben gehad. Maar gelukkig is het nu weer goed. Maar kan me wel voorstellen hoe je je voelt. Toen ik zwanger was van mijn dochter was week 9/10 echt drama 😆. Ik was heel erg misselijk, onwijs moe en kon echt helemaal niks hebben. Daarna ging het gelukkig steeds beter.

Roos, hopelijk kun je dan nog mooi gebruik maken van je vruchtbare dagen.

@bad gateway, echt heel erg irritant :steam:

O en wat betreft de symptomen, ik ben de laatste week ook heel erg moe :zzz:
@Bella haha ik heb het net terug gekeken geen probleem hoor ;)
Nog even geduld, we wachten hier met je mee!

@roos fijn dat jullie een goede vakantie hebben gehad. Wel jammer van de accommodatie.. maar hopelijk maakt dat niks uit en kunnen jullie het er nu mooi van nemen met extra veel zin na zoveel dagen!

@vievie fijn dat het weer goed is! Ja idioot hoe dat werkt.. en ook om van die stomme, nutteloze dingen. Het helpt me wel soms om me dat te bedenken voordat ik verder reageer. Al werkt dat vaker niet dan wel haha. De hormonen zijn vaak toch sterker🙈
Vervelend dat je je lichamelijk om niet fit voelt en jullie zoontje nu slecht slaapt. Dat helpt natuurlijk ook niet mee. Hopelijk gaat het allemaal snel beter :hug:
anoniem_6422ed065d49f wijzigde dit bericht op 25-02-2018 21:27
Reden: Toevoeging
16.75% gewijzigd
Bedankt voor het welkom heten. Merkte dat ik vanochtend best een beetje verdrietig was. Wetende dat de eisprong er is en niet kunnen benutten. Ook man voelde zich hierdoor rot, maar proberen nuchter te blijven. De vorige keer hadden we hierdoor ook minder kansen, dus nu uiteraard ook. Vanochtend was zoontje zo lief aan het spelen en zoentjes geven waardoor ik het nog extra rot vond, maar vanmiddag had hij weer lekker zijn peuter buien en dan denk ik, ach ja, volgende keer beter ;-)

@roos, hij komt dinsdag weer terug voor 3/4 dagen en is dan weer 6 dagen weg. Zo gaat het steeds een beetje, al zit er dan geen regelmaat in.
Jammer van jullie accommodatie, maar wel fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad.

@vievie, lekker dat jullie veel samen doen. Werk jij zelf ook veel? Als man thuis is doet hij ook veel en kan ik wat meer achterover leunen. Wel moet zoontje toch even wennen als hij er weer is, maar dat gaat nu wel steeds beter.
Wat vervelend dat je je niet lekker voelt en dat daarbij je zoontje niet goed slaapt. Lastige periode, hopelijk voel je je snel wat beter! En gelukkig is het weer goed met man. Herkenbaar trouwens, al had ik dat vooral in de laatste maanden en gaf man me overal in gelijk haha

@theepoes, ja haha dat herken ik wel, maar dan voor de tweede. Maar och ik wil het zo graag nog allemaal eens meemaken en wat je zegt, na een jaar is er vaak ritme en dat gaat toch allemaal zo snel.
Ik kijk ook wie is de mol. Had het steeds fout en zit nu op Jan, maar zou ook zomaar 1 van de anderen kunnen zijn, heb het bijna nooit goed!

@Bella, zat al een beetje te kijken maar ben bang dat hij er dan ook niet is :-[ maar goed aangezien het nogal onregelmatig is, bekijken we het maar per keer.
Spannend dinsdag je nod!

Ik zal vast mensen vergeten maar nog even kijken hoe dit allemaal gaat. Mijn nod is dan 11 maart. Misschien een hele kleine kans, aangezien we donderdag nog seks hebben gehad, maar dat is wel echt een mini kans.
@yogayup dat gevoel ken ik wel. Het lijkt inderdaad of iedereen om je heen meteen bij het niezen zwanger wordt en dat het bij jezelf gewoon even niet wilt lukken. Binnenkort hoeven we allemaal niet meer op het wachtbankje, maar verhuizen we allemaal naar de bovenste tabel :hug: in welk land woon je eigenlijk?

@Belle je symptomen klinken erg goed! Ik duim voor je

@vieve vervelend dat jullie ruzie hebben gehad, gelukkig is het inmiddels weer opgelost. Vaak moet de bom ook na een tijdje weer goed barsten

@dawn elke kans kan een mooi resultaat opleveren, het blijft altijd spannend!

De afgelopen dagen toch weer niet lekker in m’n vel gezeten door m’n darmen, hierdoor ook een confrontatie gehad met m’n partner. Ik snauwde volgens hem ook te veel, maar gelukkig ook snel weer opgelost. Ik heb tot nu toe weinig symptomen. At en toe jeukt één tepel en voelen ze soms wat “groter” aan. Zojuist wel een melkachtige plakkerige afscheiding, echt heel ongemakkelijk gevoel.. alsof ik een paar druppels had geplast. Dit heb ik in elk geval nog niet eerder gehad! M’n symptomen zijn totaal anders als de vorige maanden, in de vorige maanden heb ik elk krampje en kriebeltje van de wereld gevoeld. Nu is het vrij rustig.
Jeetje, soms is het rustig en nu is er al zoveel bijgeschreven.

@vievie: rot van de ruzie. Fijn dat de lucht geklaard is.

@bella: nog 1 nachtje slapen! Spannend, ik duim voor je

@roos: fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad. En wat irritant van de bedden. Hopelijk thuis lekker inhalen inderaad ;-)

@penelopee: wat zegt je voorgevoel? Nog een weekje geduld dus. Ik woon op
Curacao trouwens. Dus ik moet oppassen op Zika. Maar dat risico neem ik, want zoveel jaar ben ik niet meer vruchtbaar natuurlijk.

Nog steeds geen menstruatie so far. Dus ik weet t ook niet nu. Ik wacht nog een paar dagen en ga kijken of ik dan alsnog een test ga doen. Voorlopig ga ik niet testen.

Ik heb overigens mensen om mij heen die snel zwanger waren, maar ook gemiddeld en lang of niet. Dus ik weet dat het een tijdje kan duren of überhaupt niet. Dat is het stukje ratio dat oké is. Emotioneel was het gisteren even anders, want ik voelde mij de ‘mislukte’ van de familie omdat de rest gelijk zwanger werd en ik niet. Nogmaals onzin, dat weet ik ook, maar emoties zijn blijkbaar toch minder te sturen af en toe.

Verder hoop ik snel ongesteld te zijn of toch alsnog positief te testen, want ik ben een beetje sneller geïrriteerd
de laatste dagen/weken en ik kan niet echt Mn vingers leggen op de oorzaak anders dan hormonen.
Hoi, daar ben ik weer! Ik zie dat er een hoop is veranderd de laatste tijd. Zelf ben ik nog niet zwanger, volop in de vruchtbare dagen momenteel. Van het weekend was ik op de 9mandenbeurs met een vriendin die net zwanger is en toen moest ik toch weer aan het forum denken...

Dus ik haak graag weer in vanaf hier. Als ik op de laptop zit, kan ik wat makkelijker terugscrollen en op iedereen reageren
Grrrrr, net een heel verhaal getypt... is alles weg.
En nu moet ik zoontje uit bad halen, dus geen tijd om alles weer opnieuw te doen... sorry!

Wel even ego:
Vandaag weer een meting gehad. Donderdag hebben we de behandeling! Drie keer is scheepsrecht hoop ik!!!
theepoes schreef:
26-02-2018 18:59

Wel even ego:
Vandaag weer een meting gehad. Donderdag hebben we de behandeling! Drie keer is scheepsrecht hoop ik!!!
Ik ga met je mee hopen! Veel geluk & laat 3maal inderdaad scheepsrecht zijn!
Mijn eigen ego post: So far geen menstruatie en vanmorgen licht bloedverlies. Maar sinds dat niks meer...
Ik weet nu al helemaal niet meer waar ik aan toe ben. Gewoon geduldig zijn, gaat mij niet zo makkelijk af :P
@ Yogayup, wat lastig! Inderdaad het beste om af te wachten, maar hier word je wel onzeker van natuurlijk!

@Theepoes, wat fijn dat donderdag de behandeling weer is! Ik duim voor je!

Hier gisteren voor het eerst echt kotsmisselijk geweest. Was echt in de twijfel of ik naar de wc zou rennen. Vanochtend gelukkig niet zo erg, maar wel heel onderweg naar m’n werk flink misselijk. Moest wel echt een poosje goed letten op m’n ademhaling.. Ik sta voor de klas en had vandaag studiedag, dus veel zitten en luisteren. Maar aan het einde van de dag kon ik echt niet meer recht zitten. M’n buik was zo opgezet! Als ik wat achterover leunde zag je echt een buikje… (ik ben fors van mijzelf, dus een bol buikje zien is dan wel bijzonder haha). Ik kan me dit echt niet meer herinneren van mijn dochter…. Toen droeg ik overigens ook pas bij 20 weken zwangerschapskleding…..
Ohh Yogayup, frustrerend! Het één of het ander, maar niet zo vaag er tussenin... Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

Kaatje, geen test meer nodig voor de bevestiging dus ;) misselijk zijn is wel rot...!
Wat leuk dat je voor de klas staat. In het basisonderwijs? Doe je ook mee met de stakingen?
Ik werk ook in het onderwijs. :)
@Vlammetje wat fijn van je mooie echo!!
@Theepoes ik duim ook weer mee!
@Roffa hoop dat je het weekend goed bent doorgekomen
@Yogayup dat schiet niet echt op zo. Hopelijk snel meer duidelijkheid.
@Dawn2 welkom
@GGS leuk dat je weer mee schrijft!
@Roos7 fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad
@Kaatje wel leuk dat je buik al gaat
groeien lijkt me :-)
@Vievie hoop dat die kleine snel weer doorslaapt voor je
@Elle hoop dat je je snel weer wat beter voelt
@Bella15 ik duim voor je!

Ik ben vorige week ziek geweest dus voelde me even dubbel zielig. Ziek & ongesteld. Gelukkig gaat het nu weer beter en vol goede moed een nieuwe ronde in. Heb besloten deze keer toch ook nog een keer ovulatietesten te gaan gebruiken. Dan heb ik beiden eierstokken 'getest'. Hopelijk geeft dat wat rust.
Van de week had ik gedroomd dat ik zwanger was en dat we het aan mijn ouders gingen vertellen. Dat was wel even een dikke vette domper toen ik wakker werd. Maar wie weet deze maand.
Hebben jullie trouwens gehoord dat het vaderschapsverlof wordt verlengd? Goed nieuws toch!
@ggs, welkom terug. Veel plezier de komende dagen.

@theepoes, veel sterkte weer met de behandeling. Ook ik ga duimen voor je dat dit de laatste keer is.

@yogayup, balen zeg dat je nog steeds niks weet. Zo frustrerend. Ik hoop dat je snel wat meer weet.

@stippeltjesbehang, gelukkig voel je je weer wat beter. Succes weer met testen. Hopelijk gaat het nu makkelijker dan vorige maand.

5 dagen vrij is wel echt heel erg fijn als dat ook echt gaat gebeuren. Maar ik zag ook dat ze de vader net zolang wilde geven als de vrouw na de bevalling. Maar dat zou voor mij toch iets teveel zijn van het goede. Mijn man was met onze dochter 2 weken vrij nadat de kraamhulp wegging en dat was echt geweldig. Maar ik vond het ook wel fijn toen hij weer ging werken en wij lekker samen waren ☺️.

Vandaag is mijn nod en ik ben nog niet ongesteld. Mijn temp was vanmorgen alleen wel iets gezakt. Maar dat kan door een aankomende menstruatie komen maar ook door een innesteling. Ik zit nu op 10 dpo dus dat zou heel goed kunnen. Normaal wordt ik 8 of 9 dpo ongesteld dus er is wel iets bezig in mijn lichaam. Ik wil wel pas in het weekend gaan testen. Want als de innesteling nu zou zijn dan geeft een test toch nog geen streep. We wachten dus nog even (on)geduldig af 😅
@Roos Fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad, wel jammer van de gehorigheid. Hopelijk heb je de komende dagen je vruchtbare dagen, maar dan zonder grieperig gevoel!

@Pennelope Klinken wel als goede en herkenbare kwaaltjes!

@Yogayup Hopelijk heb je snel duidelijkheid, het liefst door een dikke vette streep natuurlijk.

@Theepoes Succes donderdag! Drie keer scheepsrecht klinkt goed!

@Kaatje Wat vervelend dat je zo misselijk was zeg. Hoe gaat het vandaag?

@Stippeltjes Ik kan me wel voorstellen dat die testen rust geven. En ziek en ongesteld, bah! Geen leuke combi.
Hopelijk was jouw droom een voorspellende!

@Bella Jeetje jij maakt het wel spannend hoor! Wat knap dat je pas in het weekend gaat testen.

Bedankt voor jullie lieve woorden meiden. Woordenwisseling is weer helemaal over gelukkig. Vandaag komt oma oppassen en man heeft een dagje vrij, dus we gaan er even samen op uit :) Ook wel eens fijn!
@vievie, ik wilde gisteren al testen ☺️. Maar gelukkig heb ik dat niet gedaan. Als de innesteling nu pas is dan maakt mijn lichaam vanaf nu pas hcg aan. Dus dan is het zo weinig. Zolang ik niet ongesteld wordt zie ik het als een goed teken ☺️.
Fijn dat jullie even samen weg kunnen. Dat is ook wel een keer lekker. Geniet ervan!
@ Bella, zou goed kunnen dat het nu je innesteling is. Ik had bij dochter ook een dipje bij de innesteling. Ik duim voor je! Geen bloed is goed!

@ Vievie, vanochtend weer kotsmisselijk. Kreeg geen hap door mijn keel, met moeite een klein bakje yoghurt op. Met als resultaat maagzuur ☹ . Het blijft aanhouden tot een uur of 10 en dan neemt het langzaam af. ’s Middags en ’s avonds geen last van gelukkig.
Heerlijk om een dagje samen weg te zijn!

@ Stippeltjesbehang, het is vooral nog een darmenbuikje en vooral eind van de middag en ’s avonds. Nu nog wel lastig…maar ergens ook wel leuk! Geeft toch een goed gevoel.
Logisch dat je je zielig voelde! Zou ik ook hebben. Nu met goede moed de nieuwe ronde in. Hopelijk geeft deze ronde met testen je rust en heb je aan het einde een positieve test in handen!

@ Theepoes, Inmiddels bevestiging genoeg inderdaad. Fijn hoor, maar ook rottig en lastig! Ik sta in het speciaal onderwijs (ZMLK), bij de kleutertjes. Ik doe inderdaad ook mee met de stakingen. Jij ook? Gewoon basisonderwijs?
Wow, Bella, wat knap dat je het volhoudt om niet te testen! Maar idd, elke dag na je NOD is een goed teken!

Stippeltjes, zo stom he, zulke dromen. Ik had ze ook een dag voor ik wilde testen. Heel irritant om dan wakker te worden...

groenegeitensok, leuk dat je weer aanhaakt!

Vievie, gezellig, even een dagje samen op pad! Was het leuk? Wat hebben jullie gedaan?

Kaatje, inmiddels werk ik als ib-er in het gewone basisonderwijs. Daarvoor een jaar of 7 in het sbo gewerkt.
Hey dames. Ik schrijf gauw weer ff mee en ga dan ook de tabel opschonen. Het is nu even erg druk omdat mijn oma op sterven ligt. Dus we pendelen veel heen en weer. En daarbij druk op het werk. Dus weinig tijd over nu.

@Bella, spannend! Ik duim mee voor je!
Ach, sterkte vlammetje! :hug:
Sterkte Vlammetje :hug:
sterkte Vlam!

Ik doe even een ego post en dan ga ik vanmiddag lezen en reageren.
Cytotec is me meegevallen, het kwam nadat ik om 7 uur 's ochtends met de pillen was begonnen pas zondag rond 13 u op gang. Toen voelde ik me eigenlijk al goed. Zaterdag wel ziek geweest, maar niet met veel pijn, had het vooral heel koud en vond het emotioneel ook redelijk pittig. Hopelijk is de bm schoon. Nu voelt het gewoon als een menstruatie die langer duurt.
ronde 4 NOD 10-03 hoewel die NOD vast later zal zijn, we'll see!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven