Zwanger worden eind 2017/begin 2018

30-10-2017 10:33 2952 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

De kogel is door de kerk, na lang twijfelen.. Ik begin vandaag met foliumzuur en we starten waarschijnlijk begin december met proberen zwanger te worden. Het is voor ons de tweede keer, we hebben een peuter van net 2.

Ik vind het weer erg spannend! Spannender dan de eerste keer. Hoe gaat het straks met twee kindjes? We hebben met de eerste een heftige babyperiode gehad en nu gaat alles lekker. Toch is de wens groter dan de angst en is de eerste periode relatief kort (al voelt dat heel anders wanneer je er middenin zit).

Wie schrijft er mee? Maakt niet uit of het de eerste, tweede, derde, vierde enz wordt. Gewoon samen de spannende periode doorgaan en elkaar steunen wanneer het nodig is.

NaamLeeftijd1e/2e/3e kindjeRondeNOD
eneriirene291e kindjeronde 92-7
Stippeltjesbehang361e kindjeronde ..12-7
theemonster301e kindjeronde 517-4
Roffa38381e kindjeronde 517-5
Yogayup361e kindjeronde 520-5
Theepoes303e kindjeronde 2 (IUI)18-2
Pennelopeeeee241e kindjeronde 52-4
MiAnoo, Miamora, SMJ91 en Weetje5, jullie zijn uit de tabel gehaald vanwege langere tijd niet meeschrijven. Mochten jullie weer terug willen laat het dan even weten.

Zwanger!!!:
NaamLeeftijd1e/2e/3e kindje1e echoUD
Jade_1982352e - zoon 15 mnd20-7-2018
Koekie27332e - dochter 15 mnd2-8-2018
Rose-87302e - dochter 121-8-2018
Vlammetje-1322e - dochter 222-215-9-2018
Elle_86312e - zoon 12-221-9-2018
Vievie_abc322e - zoon 112-223-9-2018
Kaatje1988292e kindje16-10-2018
Bella15312e kindje27-36-11-2018
Merl0t311e kindje9-417-11-18
Femme302e kindje1-512-12-18
Roos7281e kindje....14-12-18
Donderwolkje281e kindje19-630-1-18
Yogayup361e kindje…...27-1-18
Roffa38, Stippeltjesbehang :redrose: :redrose:
anoniem_216793 wijzigde dit bericht op 25-06-2018 14:23
60.82% gewijzigd
Jaaaa vievie wat super fijn! Genieten hoor!
Stippel spannend, en dat ene wijntje is echt geen drama hoor, fijn toch juist dat je dr even niet mee bezig was.
Irene ik vind t knap van je. Ik stond er deze ronde ook zo in, maar een week na mn eisprong begonnen die gedachtes toch weer op hol te slaan. Dus ik hoop dat je t zo nuchter kan blijven bekijken.

Gister in bed nog even liggen piekeren en ik hou t toch op vrijdag. Die 2 dagen maken dan ook niet meer uit, heb liever een knaltest ;-)
Bedankt voor de felicitaties :)

@Stippeltjes Oeps! Ach dat ene wijntje zal geen kwaad kunnen. En weet je al wanneer je zou willen gaan testen of wacht je je (niet komende ;)) menstruatie af?

@eneriirene Is denk ik ook wel fijn, dat het iets naar de achtergrond verdwijnt?

@Roos Vrijdag is ook al bijna toch ;)
Spannend Roos, vrijdag! Lijkt nog lang, maar de dagen vliegen vast voorbij. Hopelijk niet vergeefs gewacht, gun je een dubbele streep!

Gefeliciteerd Vievie_abc met jullie goede nieuws :) Blijft een wonder als alles goed is en je naar de volgende mijlpaal toe kunt leven.

En Eneriirene, wat je schrijft over niet meer zo er mee bezig zijn zijn: volledig herkenbaar! Eerste maanden vond ik zo spannend en dat kostte meer energie dan bijvoorbeeld deze maand. Nu balen we, maar dat is na een dag voorbij. De spanning is er gelukkig af, dat maakt ook wel dat ik nu ronde 6 in ga en relaxed kan zijn.

Mijn zus verwacht één dezer weken ook haar kindje. Zo spannend! En zo bijzonder om van dichtbij mee te maken.
Hips, hopsakee en pierlala.
@bella, wat vervelend dat je niet echt rust kunt vinden... Hopelijk lukt dat toch steeds beter. Continu onrustig zijn erdoor is ook niet bevordelijk!
Inmiddels zitten we in Duitsland, dus ik ga over een week de vk bellen. Dan zijn we weer thuis van vakantie.

@roos, begrijpelijk dat je nog even wacht met testen. Ik vond het alles behalve fijn om zo’n licht streepje te hebben. Het maakt je toch onzeker!

Oh lastig stippeltjes, dat je niet weet waar het vandaan komt! Laten we hopen op zwangerschapskwaaltjes! 1 glas wijn kan echt geen kwaad! Alleen maar fijn dat je het hebt kunnen loslaten!

Irene, ik herken het loslaten niet zo.. Heb voor mijn dochter een miskraam gehad en daarna werd het op den duur een obsessie (ook omdat het een jaar duurde). Deze keer na 3 rondes zwanger...

Merlot, spannend om tante te worden! Lijkt me erg leuk om mee te maken!

Hier steeds meer zwanger... Met vlagen misselijk als ik honger krijg. Pijnlijke borsten en onwijs moe. Alles erg lastig als je weekendje weg bent met schoonfamilie... (schoonfamilie leeft niet op de tijd, dus heel onregelmatig eten etc, en het zijn echt avondmensen. Ik kakte om half 9 al in en dat snapte ze dus echt niet 😅). Nu dus erg blij dat we zelf verder gaan met onze vakantie haha
Fijne vakantie Kaatje!

Vievie, gefeliciteerd met de goede echo! Super!!!

Merlot, leuk, een kleintje dichtbij! Tante worden vond ik heel bijzonder!!

Ik zit verrassend relaxed op de wachtbank! Ik ben er verbaasd van! :p
@Merlot, jammer dat je ongesteld bent geworden! Maar je instelling klinkt goed, veel plezier! En wat spannend dat je tante wordt binnenkort! Lijkt me erg bijzonder..

@Bella, succes deze week! En ik hoop dat je de rust wat kunt vinden!

@femme, klinkt als een nare val! Hoe is het nu met je? De test lijkt iets op te lopen, onzeker voor je zeg! En heb je de foto nog gemaakt? Volgens mij raden ze het af maar dat weten de dokters vast.

@Roos, spannend zeg! Ik begin alvast met duimen voor vrijdag!

@vievie, ook hier nog even gefeliciteerd met de mooie echo! Zo blij voor je!

@stippeltje, nog even wachten dus! Ach dat ene wijntje kan ook niet zoveel kwaad. Ik zat gisteren ineens te denken dat het wel heel lang geleden is dat ik een wijntje gedronken heb. Om pas daarna te beseffen dat ik natuurlijk niet drink omdat ik zwanger ben. Was het gewoon ff vergeten :)

@irene, hier 2 keer het geluk gehad dat ik heel snel zwanger was dus ik herken het niet maar ik kan me voorstellen dat het wel zo gaat. Op den duur moet je het wel een beetje loslaten om jezelf te beschermen denk ik. Hoop op goed nieuws voor je over 2 weken!

@Kaatje, fijne vakantie! En geniet van jullie mooie geheimpje.

@theepoes, spannend, hoelang moet je nog wachten?

Hier herstellende van de buikgriep. Man is weer terug maar opnieuw grieperig. Het houdt maar niet op he. Morgen weer aan het werk. En dan volgende week donderdag eindelijk de echo. Meteen om 9 uur in de ochtend. Zo spannend! Vandaag 9 weken en 1 dag zwanger. Deze week veel werken dus hopelijk vliegt hij voorbij.
Vlammetje, hehe, de echo komt in zicht!! Nog eeeeven geduld! Goh, alweer 9 weken! Gaat toch ook wel weer snel!

Deze week nog, zondag NOD, maandag testen. Als ik niet al eerder ongesteld word net als de vorige keer...

Die buikgriep... blijft veel te lang hangen dit jaar!

Femme, nare val idd! Ben benieuwd hoe het nu met je is.
Ik zie op de tweede foto een duidelijker streepje hoor :-)
@Roos7 en @Theepoes owwww spannend!!
Merk wel dat hoe langer we dit groepje Hebben, hoe spannender ik het vind als er een NOD in zicht komt. Je leert elkaar toch steeds beter kennen en leeft dan nog meer mee.
Daarover gesproken: heeft iemand nog iets gehoord hoe de echo van Roffa is afgelopen?

@Vlammetje dat lijkt me ook wel een vreemde gewaarwording en kan me heel goed voorstellen dat je het soms even vergeet.

@Eneriirene ja ik wordt knettergek van mezelf!! Vorige maand was ik een stuk nuchterder. Toen ik ongesteld werd was ik daar ook niet heel erg teleurgesteld over. Maar deze maand zit ik mezelf weer helemaal gek te maken zeg pfffff. Hoop voor jou dat je die rust wel consequent kunt vasthouden.

@kaatje geniet van je vakantie!

Mijn NOD is zaterdag. Denk dat ik maandag ga testen als ik nog niet ongesteld ben dan.
Stippeltjes, Roffa heeft pas 19-2 haar echo... Dus ze moet nog een week wachten..
Even ego maar hier met m’n snufferd van t wachtbankje gedonderd. Gister al geen gevoelige borsten meer en vanmorgen brak t ook door. Even teleurgesteld maar we gaan maar weer vrolijk verder. Ergens ook wel fijn dat t nu niet weer 35 dagen is, maar gewoon 30.

Roffa had vrijdag nog een extra echo, maar ik heb ook nog niet gelezen hoe dat is afgelopen helaas..
Oh dat had ik gemist roos! Ik had alleen 19-2 terug gevonden. Ik hoop dat ze uiteindelijk toch een kloppend hartje heeft gezien....
Balen dat je menstruatie er is! Je gevoel was zo goed! Wel fijn dat je cyclus wat korter is! Nu even genieten van alles wat niet mag als je zwanger bent!
Ik vrees dan dat die echo ook niet goed was want anders had ze het vast gemeld hier. Ik hoop het natuurlijk wel..

Jammer Roos!
Dames,

Uit het bloedonderzoek is gekomen dat ik NIET zwanger ben, ontzettend balen, maar ik heb dus mijn staartbeen gebroken dus nu is dat eerlijk gezegd wel even fijn.
Ik ga me nu dan ook eerst richten op het herstel en ga de aankomende 2 rondes dan ook niet mee..
Ik blijf hier wel zo nu en dan mee lezen en hoop mooie berichten voorbij te zien komen!

Heel veel geluk gewenst.
Heftig Femme! Wat zal je balen dat je toch niet zwanger bent. Zat er helemaal geen hcg in je bloed? Is het dan een vroege miskraam geweest?

Heel veel sterkte en beterschap! :hug:
Balen Roos!
Wel fijn dat je het zo makkelijk kan laten gaan en weer verder gaat :-)
Oh Femme, heftig! Hopelijk is de pijn goed te onderdrukken? Het lijkt me namelijk ontzettend pijnlijk! Balen dat je echt niet zwanger bent! Maar wel goed om duidelijkheid te hebben! Sterkte en beterschap!
Veel beterschap Femme! Erg balen idd maar eerst maar even goed herstellen!
Zo nu even uitgebreider.
Tante worden is ook leuk merlot! Zeker vanaf een jaar of 3, dan kun je heerlijk met ze spelen en doen!
Kaatje wanneer gaan jullie t de familie vertellen, na de echo? Geniet van je vakantie.
Theepoes fijn toch zo relaxt, hoe lang moet je nog wachten? Ah verder gelezen, spannend ik duim voor je!
Vlam nog heeeeel even wachten! Sterkte met de ziekenboeg.
Stippel ik ben t helemaal met je eens, elke nod hier is weer even spannend. Ik duim ook voor jou!
Jeetje Femme wat ontzettend balen, kan me goed voorstellen dat je je even terug trekt. Beterschap en sterkte met t verwerken.
Ben inderdaad bang dat t echt niet goed was bij Roffa, volgens mij heeft ze ook even een forumpauze..

Ik was vanmorgen echt wel even teleur gesteld hoor, maarja t is niet anders en t was pas ronde 3 dus eigenlijk mag ik ook niet klagen. Straks lekker op vakantie en even de zinnen verzetten ;-)
@Roos7 wat balen! Wel fijn dat je nu een mooi cyclus had inderdaad. Hopelijk bied dat weer meer kans voor de volgende ronde.

@Femme jeetje wat een pech zeg!! Heel veel beterschap gewenst :redrose:

@Roffa hoop dat je toch nog even komt vertellen hoe het gaat. Niet alleen leuk nieuws mag gedeeld worden maar ook bij verdrietig nieuws kunnen we elkaar steunen :redrose:
Sterkte, Femme. Tweemaal slecht nieuws dus. Erg vervelend voor je. Succes met je herstel! En hopelijk spoedig een blijvend positieve test :redrose:

Roos.. Getsie, toch weer een ronde verder. Ken het gevoel. Dikke-veel-succes-in-deze-ronde-boks. De teller staat weer op dag 1, vol goede moed door!

Vlammetje, wat een geduld oefen jij zeg, met het wachten op je echo. Richting negen weken alweer! Tjonge zeg, wat gaat de tijd hard.

Stippeltjesbehang, succes op de wachtbank. Nog paar daagjes duimen draaien!
Hips, hopsakee en pierlala.
@femme wat naar, heel veel beterschap. Hoop dat de pijn meevalt en snap dat je je nu eerst op je herstel wil richten.

@roos wat jammer! kan me je teleurstelling in eerste instantie goed voorstellen. Knap hoe je nu alweer zo snel die knop omzet!

@stippel spannend voor jou deze week. Hoop natuurlijk op een positieve test!

Roffa heeft volgens mij inderdaad aangegeven dat ze even een forum pauze inlast. Heel begrijpelijk. Mooi om te zien hoe iedereen hier zo met elkaar meeleeft!
Bedankt iedereen voor de lieve berichtjes! Sorry ik heb niet de tijd gehad om eerder te reageren vanwege carnaval haha.

@theepoes ik geloof dat ik vaker moet langs komen om m’n ontstekingswaardes te laten controleren, hoe hoger de ontstekingswaardes zijn hoe zieker ik eigenlijk ben.. en zonder de juiste medicatie gaat het niet altijd even lekker. Als ik wel zwanger ben, krijg ik geloof ik wel extra controle.. heb me er eigenlijk nog niet zo in verdiept. Het schijnt zelfs dat tijdens de zwangerschap de opvlammingen wegblijven omdat je lichaam dan bezig is met “iets anders”. Ik heb vorige week tijdens m’n controle bij de MDL wel het advies gekregen om extra foliumzuur te slikken omdat m’n lichaam van zichzelf al weinig vitamines en ijzer opneemt.

@Vieve fijn dat er een “lotgenoot” is.. welke medicatie gebruikte je en moest je er ook mee stoppen tijdens je zwangerschap? Gelukkig dat het niet veel invloed heeft, dat stelt me eigenlijk wel gerust.. Trouwens gefeliciteeeeerd!

@kaatje gefeliciteerd! Super!

@SMJ je NOD is geweest.. en en en?
Dag dames,

Allereerst: @Kaatje geweldig nieuws! Toch die dikke knalstreep. Gefeliciteerd, en geniet lekker van de vakantie.

@Femme wat een teleurstellend bericht, na al die goede hoop. En dan ook nog je stuitje breken. Kan me goed voorstellen dat je even een pauze neemt en je richt op het herstel. Lekker een wijntje terwijl je op de zwembad zit!

@Roos aah jammer. Maar respect voor je instelling hoor! Op naar de volgende ronde. En lekker op vakantie, dat helpt ook wel :)

@Vlammetje 9 weken alweer. Een goed teken dat je het even vergeten was toch? Kan je het wat meer van je afzetten tot aan de echo?

@Stippeltjes spannend!! Helaas gaan we deze keer niet tegelijk op, maar ik duim voor je!
@Theepoes jij ook alweer zondag. Hopen dat voor jullie beiden deze week de ongesteldheid uitblijft!

Kore ego-update: de NOD die voor mij in de tabel staat klopt niet. Ik weet niet wat het wel moet zijn, want deze ronde nog steeds geen eisprong gevoeld. Ik maak me er echt zorgen over, want zelfs met mijn semi-regelmatige cyclus van 35 dagen had ik nu al iets moeten voelen. De ovu-tests vorige ronde gaven aan dat ik ook echt ovuleer wanneer ik het denk te voelen, dus ik kan het ook niet gemist hebben....
Dat in combinatie met redelijk seksloze weken i.v.m. griepvriend, denk ik dat deze ronde op niks gaat uitlopen. Ik vind het ook wel prima zo, in het kader er geen "moetje" van te maken.

Ik hoop dat ik snel ongesteld wordt en we een nieuwe ronde in kunnen. Die onzekerheid over mijn cyclus breekt me echt op..
Vervelend theemonster! Echt niet fijn die onzekerheid! Ik voelde trouwens ook niet elke maand een eisprong. En de maand dat ik hem wel voelde werd ik zwanger. De maand daarvoor niets gemerkt en niet zwanger. Kan misschien zijn dat het soms een maand overslaat?

Helaas word ik niet relaxter maar juist nerveuzer hoe dichter we bij de echo komen. En ongeduldig ook, niet normaal! Kan me steeds minder goed concentreren op werk enzo. Wil de tijd wel voorbij kijken. Maar morgen is het donderdag en dan is het echt aftellen, nog maar een weekje. En dat gaat meestal wel snel.
Theemonster, dat is zo vervelend he!

Ik word er ook zo zat van! Het heeft bij mij niks met ontpillen oid te maken, want ik ben al twee jaar van de pil af. En ALTIJD had ik een regelmatige cyclus en nu gebeuren er hele rare dingen.

Vorige maand had ik 4/5 dagen na mijn vermoedelijke eisprong een weeklang bruinverlies, toen 3 dagen ongesteld, klaar.

Nu was (ongeveer) afgelopen vrijdag mijn eisprong, heb ik gisteravond donkerbruin verlies en vandaag ineens helderrood verlies. Ik weet ook niet wat mijn lichaam allemaal aan het doen is, ik weet de lengte van mijn cyclus inmiddels niet meer dus de NOD ook niet en nouja aaargh erg irritant haha. Maar weer afwachten en toch ook maar eens opzoek naar ovulatietesten denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven