geen trouwringen, wat dan wel?
donderdag 26 februari 2009 om 14:16
Wij gaan trouwen. Hartstikke leuk natuurlijk. Nog niet echt concreet gemaakt wel hebben we het over onze wensen.
En over een ding zijn wij het helaas niet eens.
Hij wil geen ring.
Ik vind ringen heel erg bij trouwen horen. Ik wil juist graag ringen vanwege de symboliek. Omdat we daarmee uit kunnen dragen man en vrouw te zijn. Om onze gelofte te bezegelen. Ik had al een plaatje in mijn hoofd. Samen juweliers af shoppen op zoek naar ringen die bij ons passen... De ceremonie met ringen om elkaars vingers schuiven en de hond die ze komt brengen...
Ik vind het echt heel erg jammer dat hij dat niet wil.
Ik kan zelf ook geen bevredigd alternatief bedenken....wat de zelfde waarde kan hebben als trouwringen. Iemand anders een idee?
En over een ding zijn wij het helaas niet eens.
Hij wil geen ring.
Ik vind ringen heel erg bij trouwen horen. Ik wil juist graag ringen vanwege de symboliek. Omdat we daarmee uit kunnen dragen man en vrouw te zijn. Om onze gelofte te bezegelen. Ik had al een plaatje in mijn hoofd. Samen juweliers af shoppen op zoek naar ringen die bij ons passen... De ceremonie met ringen om elkaars vingers schuiven en de hond die ze komt brengen...
Ik vind het echt heel erg jammer dat hij dat niet wil.
Ik kan zelf ook geen bevredigd alternatief bedenken....wat de zelfde waarde kan hebben als trouwringen. Iemand anders een idee?

donderdag 26 februari 2009 om 15:02

donderdag 26 februari 2009 om 15:32
Van harte gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk.
Ikzelf ben vandaag in ondertrouw gegaan en zit er dus ook midden. Wij willen geen van beide een ring.
Ik heb een ring van mijn vriend gekregen toen we net een week een relatie hebben. Deze draag ik altijd en vindt ik gewoon heel bijzonder. Verder heb ik de trouwringen van mijn ouders laten omsmelten en heb ik er zelf een ring van laten maken voor mezelf. Deze heb ik dus ook altijd om. (ouders zijn overleden en beide zussen hebben dezelfde ring, hele mooie emotionele waarde dus)
Beide ringen wil ik niet missen om mijn vingers heen en ik wil dan ook geen andere ring meer.
Vriend zit een ring ook niet zitten. Kan die niet om met werken, niet prettig, bang voor beschadiging enz enz.
Wij willen zelf gaan voor een ketting, maar nu lees ik hier een horloge set en dat vindt ik eigenlijk ook wel er mooi en nuttig. Zal dat eens bespreken met hem.
Goh, niet echt een idee wat jullie nu kunnen doen ipv. een ring. De dingen waar ik dus over twijfel zijn ook niet echt opties voor jullie.
Ik weet niet wie het over de hond die de ringen aan gaf, ik zal dat heel leuk vinden ben alleen zo bang dat hij mijn jurk verpest, ineens gaat blaffen of plassen en zo de hele ceromonie in de soep loopt. Om de jurk reden is hij er ook niet bij met het foto's maken jammer hoor. Hij hoort er eigenlijk wel bij.
Ikzelf ben vandaag in ondertrouw gegaan en zit er dus ook midden. Wij willen geen van beide een ring.
Ik heb een ring van mijn vriend gekregen toen we net een week een relatie hebben. Deze draag ik altijd en vindt ik gewoon heel bijzonder. Verder heb ik de trouwringen van mijn ouders laten omsmelten en heb ik er zelf een ring van laten maken voor mezelf. Deze heb ik dus ook altijd om. (ouders zijn overleden en beide zussen hebben dezelfde ring, hele mooie emotionele waarde dus)
Beide ringen wil ik niet missen om mijn vingers heen en ik wil dan ook geen andere ring meer.
Vriend zit een ring ook niet zitten. Kan die niet om met werken, niet prettig, bang voor beschadiging enz enz.
Wij willen zelf gaan voor een ketting, maar nu lees ik hier een horloge set en dat vindt ik eigenlijk ook wel er mooi en nuttig. Zal dat eens bespreken met hem.
Goh, niet echt een idee wat jullie nu kunnen doen ipv. een ring. De dingen waar ik dus over twijfel zijn ook niet echt opties voor jullie.
Ik weet niet wie het over de hond die de ringen aan gaf, ik zal dat heel leuk vinden ben alleen zo bang dat hij mijn jurk verpest, ineens gaat blaffen of plassen en zo de hele ceromonie in de soep loopt. Om de jurk reden is hij er ook niet bij met het foto's maken jammer hoor. Hij hoort er eigenlijk wel bij.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
donderdag 26 februari 2009 om 15:51
Mijn man en ik hebben zwarte trouwbanden ieder met een eigen gouden plaat erop. Mijn man alleen goud, en ik heb bijna dezelfde maar met 48 briljantjes erin. Is erg mooi, en we hadden een
'ringenceremonie" maar dan met armbanden. We krijgen er altijd reacties op Wij zeggen dan ook altijd: dit is onze Trouw- band....
'ringenceremonie" maar dan met armbanden. We krijgen er altijd reacties op Wij zeggen dan ook altijd: dit is onze Trouw- band....
donderdag 26 februari 2009 om 16:07
@ ikbenhetnietanders. jij ook gefeliciteerd met je voorgenomen huwelijk
Onze hond hoort er ook echt bij en wij vonden het juist komisch om van haar een bruidsmeisje te maken. Al zal het nog wat training vergen om haar netjes iets af te laten geven... Gisteren zagen wij ons al door de accomodatie rennen, ik in jurk en hij in pak achter een zwaar kwispelende hond, die denkt dat het een heel leuk spelletje is
Mocht dat overgis gebeuren ach ik denk dat wij daar allebei vreselijk om kunnen lachen.
@Clipinextensions.. Trouwbanden. hmm Nou misschien moet het dan toch maar een vervangend sierraad worden....
ik ben weer aan het google geslagen
Onze hond hoort er ook echt bij en wij vonden het juist komisch om van haar een bruidsmeisje te maken. Al zal het nog wat training vergen om haar netjes iets af te laten geven... Gisteren zagen wij ons al door de accomodatie rennen, ik in jurk en hij in pak achter een zwaar kwispelende hond, die denkt dat het een heel leuk spelletje is
Mocht dat overgis gebeuren ach ik denk dat wij daar allebei vreselijk om kunnen lachen.
@Clipinextensions.. Trouwbanden. hmm Nou misschien moet het dan toch maar een vervangend sierraad worden....
ik ben weer aan het google geslagen
donderdag 26 februari 2009 om 16:25
Toen je zei... geen sierraden, kwam er een heel grappig idee in me op.
Twee wc tegeltjes.
Jij maakt hem met een spreuk speciaal voor hem.
Hij maakt er één met een spreuk speciaal voor jou.
Je geeft ze elkaar na het ja woord en daarna hang je ze op de wc, zie je ze iedere dag een aantal keer!
(Toch hoop ik ooit op mooie ringen )
Twee wc tegeltjes.
Jij maakt hem met een spreuk speciaal voor hem.
Hij maakt er één met een spreuk speciaal voor jou.
Je geeft ze elkaar na het ja woord en daarna hang je ze op de wc, zie je ze iedere dag een aantal keer!
(Toch hoop ik ooit op mooie ringen )
donderdag 26 februari 2009 om 16:27
He ook een leuk idee bianca! Maar dat je ook gewoon er bij doen ipv. graveren ofzo van de sieraden.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
donderdag 26 februari 2009 om 16:42
Hey,
Ringen en na de trouw kan hij die aan een ketting dragen?!
Ik weet ook dat mijn moeder vroeger een vertelde dat onze vroegere overbuur een oorbel van zen trouwring had laten maken, maar hoe dat er uitzag??? Kan me dat zelf moeilijk voorstellen!
Horloge vind ik langs ene kant mooi maar ik heb zoiets van en als die stilvalt...
Ringen en na de trouw kan hij die aan een ketting dragen?!
Ik weet ook dat mijn moeder vroeger een vertelde dat onze vroegere overbuur een oorbel van zen trouwring had laten maken, maar hoe dat er uitzag??? Kan me dat zelf moeilijk voorstellen!
Horloge vind ik langs ene kant mooi maar ik heb zoiets van en als die stilvalt...
donderdag 26 februari 2009 om 16:44
quote:absoluteEinstein schreef op 26 februari 2009 @ 15:13:
Een cockring?
Is misschien wat raar tijdens de ceremonie, maar je hebt wel iets aparts.
Heel goed alternatief!!!
Ik vind dat een man best een paar weken kan proberen of hij aan de ring kan wennen... (Als de reden is 'het zit niet lekker').
Een cockring?
Is misschien wat raar tijdens de ceremonie, maar je hebt wel iets aparts.
Heel goed alternatief!!!
Ik vind dat een man best een paar weken kan proberen of hij aan de ring kan wennen... (Als de reden is 'het zit niet lekker').
Count your blessings...
donderdag 26 februari 2009 om 16:48
Ja zit wat in in het feit dat horloge's vaak geen jaren mee gaan.
donderdag 26 februari 2009 om 17:08
Wij hebben hier ook over gepiekerd.
Hij vond ring niet mooi en niet lekker zitten dacht ie.
Tsja, ik vind zijn achternaam niet mooi, maar dat betekent veel voor hem.
Omdat het huwelijk geven en nemen is hebben we besloten dat hij die ring gewoon draagt, en ik zijn achternaam.
Het is een paar weken wennen, maar op die manier hebben we allebei wel wat voor ons belangrijk is.
En zo'n enorm offer bleek het allemala niet te zijn.
Hij vond ring niet mooi en niet lekker zitten dacht ie.
Tsja, ik vind zijn achternaam niet mooi, maar dat betekent veel voor hem.
Omdat het huwelijk geven en nemen is hebben we besloten dat hij die ring gewoon draagt, en ik zijn achternaam.
Het is een paar weken wennen, maar op die manier hebben we allebei wel wat voor ons belangrijk is.
En zo'n enorm offer bleek het allemala niet te zijn.
donderdag 26 februari 2009 om 17:49
Qua ritueel zou je naar andere culturen kunnen kijken; Het is een joods gebruik om samen een glas stuk te trappen (mogen het de enige scherven van het huwelijk zijn) of naar Surinaams gebruik over de bezem springen (betekenis me even ontschoten) Zo zou je in ieder geval tijdens de ceremonie een vervanger kunnen vinden.
vrijdag 27 februari 2009 om 08:57
zaterdag 28 februari 2009 om 11:57
Ik wilde een getatoeërde ring en geen gewone ringen. Door zijn werk, was dat niet mogelijk (geen zichtbare tattoo`s). Dus hebben we een tattoo laten zetten op onze schouder (allebei dezelfde, twee ringen met een hangslot) en een trouwring. Wel speciaal laten maken, een ontwerp dat we allebei mooi vinden. Hij draagt zijn ring, ik niet. Kan toch ook? Allebei een ring, alleen draagt de een hem wel en de andere niet.