Hoe pak ik dit aan
woensdag 7 februari 2018 om 09:21
Beste Viva dames,
*deel van de op weggehaald*, reageerders weten waarom
wat is dan het probleem en wat is mijn vraag
Ik wil nu mijn leven opbouwen, het is heel lastig want ik ben alleen en bang dat hij me vind. Ik heb mijn hele leven mezelf onzichtbaar gemaakt want dat is wat een 'braaf meisje' doet. En nu weet ik dus niet hoe ik 'normaal' moet leven. Ik ben nog nooit met een vriendin koffie gaan drinken, heb nog nooit een collega bij mij thuis uitgenodigd. Ik weet simpelweg niet hoe het moet. En daar zit dus mijn vraag: hoe moet het? Wat moet ik doen, stap ik gewoon op iemand af en zeg ik 'joh straks ergens koffie drinken?' en wat zeg ik dan als die persoon 'nee' zegt, of nog lastiger 'ja'? of wacht ik tot iemand mij vraagt? En hoe doe ik dat? Ik ben er heel erg goed in mezelf op de achtergrond te zetten, iedereen vergeet meestal dat ik er ook ben, dus meestal word ik niet gevraagd. In elk geval, elke tip is welkom.
Het klinkt voor jullie misschien als een non-probleem want jullie vinden dit sort dingen misschien vanzelf sprekend, maar ik dus niet. Ik ben al door hel gegaan om te vluchten van mijn man en een normaal leven te leiden, en nu weet ik dus niet hoe dat moet.
Bedankt voor het lezen, ik begrijp dat het een flinke lap tekst is, sorry daarvoor, ik probeer kort te zijn maar het is nogal een complexe situatie.
*deel van de op weggehaald*, reageerders weten waarom
wat is dan het probleem en wat is mijn vraag
Ik wil nu mijn leven opbouwen, het is heel lastig want ik ben alleen en bang dat hij me vind. Ik heb mijn hele leven mezelf onzichtbaar gemaakt want dat is wat een 'braaf meisje' doet. En nu weet ik dus niet hoe ik 'normaal' moet leven. Ik ben nog nooit met een vriendin koffie gaan drinken, heb nog nooit een collega bij mij thuis uitgenodigd. Ik weet simpelweg niet hoe het moet. En daar zit dus mijn vraag: hoe moet het? Wat moet ik doen, stap ik gewoon op iemand af en zeg ik 'joh straks ergens koffie drinken?' en wat zeg ik dan als die persoon 'nee' zegt, of nog lastiger 'ja'? of wacht ik tot iemand mij vraagt? En hoe doe ik dat? Ik ben er heel erg goed in mezelf op de achtergrond te zetten, iedereen vergeet meestal dat ik er ook ben, dus meestal word ik niet gevraagd. In elk geval, elke tip is welkom.
Het klinkt voor jullie misschien als een non-probleem want jullie vinden dit sort dingen misschien vanzelf sprekend, maar ik dus niet. Ik ben al door hel gegaan om te vluchten van mijn man en een normaal leven te leiden, en nu weet ik dus niet hoe dat moet.
Bedankt voor het lezen, ik begrijp dat het een flinke lap tekst is, sorry daarvoor, ik probeer kort te zijn maar het is nogal een complexe situatie.
anoniem_364100 wijzigde dit bericht op 10-02-2018 08:40
43.67% gewijzigd
zaterdag 24 februari 2018 om 10:57
Als je zorgt dat je de benedenverdieping een beetje hebt aangekleed, kom je een heel eind. dus woonkamer, gang, eventueel keuken of eethoek. Tapijtje of laminaat op de.vloer, wat meubels en iets voor aan de muur, gordijnen voor het raam. Visite komt in principe niet verder dan dat. Struin de rommelmarkten af of roep eens bij je collega's in het rond dat je nog nood hebt aan.....grote kans dat je huis in no time volgestouwd zit met meubels die nog wel een tweede ronde verdienen.
Verder wil ik je nog meegeven dat in tegenstelling tot de cultuur waar jij vandaan komt, de Nederlandse cultuur minder vastomlijnde regels heeft. Dus de ene zegt een flesje wijn meenemen als je op visite gaat, de ander zegt, dat hoeft niet. Dat is aan jou. En dat is meteen het moeilijke voor buitenlanders die naar Nederland komen
Verder wil ik je nog meegeven dat in tegenstelling tot de cultuur waar jij vandaan komt, de Nederlandse cultuur minder vastomlijnde regels heeft. Dus de ene zegt een flesje wijn meenemen als je op visite gaat, de ander zegt, dat hoeft niet. Dat is aan jou. En dat is meteen het moeilijke voor buitenlanders die naar Nederland komen
zaterdag 24 februari 2018 om 12:43
Dat is het voordeel van dezelfde hobby hebben. Je zit samen te frutselen en als je niet weet waar je over moet praten kun je even geconcentreerd bezig zijn met je frutsels. (of doen alsof).
En dat je huis nog niet volstaat, hoeft ook geen punt te zijn. Je hebt mensen die, ook al zouden ze het vol kunnen zetten, dat niet doen omdat ze vinden dat minder meer is.
Verder kun je op facebook eens kijken naar weggeefpagina's in jouw buurt. Zitten soms leuke dingen tussen en als je volgend jaar iets beters hebt, dan zet jij wat je over hebt ook weer op die weggeefpagina.
Zolang je niet op de kale beton zit, hoef je verder nog niet echt iets op de grond te hebben. maar ook kleden zijn vaak bij de kringloper te vinden.
En dat je huis nog niet volstaat, hoeft ook geen punt te zijn. Je hebt mensen die, ook al zouden ze het vol kunnen zetten, dat niet doen omdat ze vinden dat minder meer is.
Verder kun je op facebook eens kijken naar weggeefpagina's in jouw buurt. Zitten soms leuke dingen tussen en als je volgend jaar iets beters hebt, dan zet jij wat je over hebt ook weer op die weggeefpagina.
Zolang je niet op de kale beton zit, hoef je verder nog niet echt iets op de grond te hebben. maar ook kleden zijn vaak bij de kringloper te vinden.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

zaterdag 24 februari 2018 om 14:56
Goed bezig zeg!
Ik vraag me wel af of je niet alsnog te herkenbaar bent. Bijvoorbeeld voor familieleden van je (zoveel vrouwen zijn er niet weggelopen in de periode die je noemt). Die kunnen zich hier ook aanmelden en je onder valse voorwendselen pb'en. Op pb-tjes zou ik dus ook heel terughoudend reageren en geen info geven als ik jou was.
Misschien is het voor je veiligheid toch het beste om dit topic te laten verwijderen door de mods, een nieuwe nick te nemen en verder te forummen zonder je verhaal erbij.
Ik vraag me wel af of je niet alsnog te herkenbaar bent. Bijvoorbeeld voor familieleden van je (zoveel vrouwen zijn er niet weggelopen in de periode die je noemt). Die kunnen zich hier ook aanmelden en je onder valse voorwendselen pb'en. Op pb-tjes zou ik dus ook heel terughoudend reageren en geen info geven als ik jou was.
Misschien is het voor je veiligheid toch het beste om dit topic te laten verwijderen door de mods, een nieuwe nick te nemen en verder te forummen zonder je verhaal erbij.
anoniem_332305 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 15:22
0.48% gewijzigd
zaterdag 24 februari 2018 om 15:16
zaterdag 24 februari 2018 om 15:18
Je mag hartstikke trots zijn op jezelf. Als dochter van collega naar jou komt, dan haal je iets te drinken en iets lekkers. Eigenlijk hetzelfde wat de dochter deed.
Je lege huis: Je 'uitgeklede' verhaal behelst een echtscheiding. Die is nog niet rond en ex werkt niet echt mee. Meteen alles mee uitgelegd. Goede tip om op Facebook en weggeefpagina's te kijken. Voor je het weet heb je je huisje gezellig! Ik vind het knap dat je zo goed en verstandig budgeteert!
Je lege huis: Je 'uitgeklede' verhaal behelst een echtscheiding. Die is nog niet rond en ex werkt niet echt mee. Meteen alles mee uitgelegd. Goede tip om op Facebook en weggeefpagina's te kijken. Voor je het weet heb je je huisje gezellig! Ik vind het knap dat je zo goed en verstandig budgeteert!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zaterdag 24 februari 2018 om 19:05
Er is echt een huis in te richten voor nagenoeg geen geld met spullen van de kringloop en van marktplaats. Je huis bekleden kun je met restjes stof, tapijt of zeil van bijvoorbeeld Leen Bakker en Kwantum.
En inderdaad: als jij op je werk vraagt of iemand nog meubels over heeft die niet meer worden gebruikt maar nog wel heel zijn, dan weet ik zeker dat er van alles jouw kant op komt. In veel huizen staat er nog een woonkamer aan huisraad op zolder te wachten tot iemand iets nodig heeft.
Het lijkt misschien brutaal om hiernaar te vragen, maar geloof me dat de meeste mensen er zelf ook blij van worden als ze een ander kunnen plezieren met hun afdankertjes.
En inderdaad: als jij op je werk vraagt of iemand nog meubels over heeft die niet meer worden gebruikt maar nog wel heel zijn, dan weet ik zeker dat er van alles jouw kant op komt. In veel huizen staat er nog een woonkamer aan huisraad op zolder te wachten tot iemand iets nodig heeft.
Het lijkt misschien brutaal om hiernaar te vragen, maar geloof me dat de meeste mensen er zelf ook blij van worden als ze een ander kunnen plezieren met hun afdankertjes.
zondag 25 februari 2018 om 09:34
Dank allemaal
Wat betreft herkenbaarheid, ik heb met maatschappelijk werk en politie gekeken of dat kon hier op het forum, en zij vonden hetgeen het mij oplevert (dank jullie wel!) zwaarder wegen dan de kans dat ik gevonden wordt, zeker gezien het feit dat de titel eigenlijk weinig zegt. PB reageer ik inderdaad gewoon niet op (maar heb ook geen enkele PB gekregen). Er zijn inmiddels wel ontwikkelingen met familie (niet perse negatief) waaruit de politie opmaakt dat ze mij wellicht ook niet gaan zoeken.
Wel is mij facebook uitdrukkelijk afgeraden, dus dat doe ik niet, en dus ook geen weggeef groepen.
Qua bekleding heb ik het rond, er lag al een nette vloer dus die heb ik overgenomen, gordijnen heb ik genaaid (stof van de markt, ik ben best wel handig) en schilderen had ik zo gedaan, heb alleen nog geen lampen (wel licht, maar gewoon zo'n hangend peertje). Het gaat dus echt om spullen en meubilair. Ik heb inmiddels een tafel en twee stoelen en een bed. Ik was nog niet naar de kringloop geweest, want ik dacht eigenlijk dat dat net als de voedselbank voor mensen was met structureel een financieel tekort. Dat heb ik niet want ik heb inkomen maar dat is wel een idee, ik kan die spullen natuurlijk altijd weer terug brengen naar de kringloop zodra ik zelf wat gekocht heb. Ik vind het eigenlijk ook echt heel leuk om mijn huisje in te richten, ik heb nooit spullen gehad die ik zelf uitgezocht had (wel betaald overigens) en nu mag het dus helemaal naar mijn smaak!
Dat je gewoon aan mensen kon vragen of ze nog spullen hadden staan was niet in me opgekomen, is dat echt normaal/acceptable om dat te doen?
Ik vind het voor mezelf ook niet erg dat ik gewoon rustig moet sparen, maar het voelt een beetje vreemd op het moment dat ik bezoek zou krijgen.
Het idee om het inderdaad gewoon op de scheiding te gooien is geen slecht plan.
Wat betreft herkenbaarheid, ik heb met maatschappelijk werk en politie gekeken of dat kon hier op het forum, en zij vonden hetgeen het mij oplevert (dank jullie wel!) zwaarder wegen dan de kans dat ik gevonden wordt, zeker gezien het feit dat de titel eigenlijk weinig zegt. PB reageer ik inderdaad gewoon niet op (maar heb ook geen enkele PB gekregen). Er zijn inmiddels wel ontwikkelingen met familie (niet perse negatief) waaruit de politie opmaakt dat ze mij wellicht ook niet gaan zoeken.
Wel is mij facebook uitdrukkelijk afgeraden, dus dat doe ik niet, en dus ook geen weggeef groepen.
Qua bekleding heb ik het rond, er lag al een nette vloer dus die heb ik overgenomen, gordijnen heb ik genaaid (stof van de markt, ik ben best wel handig) en schilderen had ik zo gedaan, heb alleen nog geen lampen (wel licht, maar gewoon zo'n hangend peertje). Het gaat dus echt om spullen en meubilair. Ik heb inmiddels een tafel en twee stoelen en een bed. Ik was nog niet naar de kringloop geweest, want ik dacht eigenlijk dat dat net als de voedselbank voor mensen was met structureel een financieel tekort. Dat heb ik niet want ik heb inkomen maar dat is wel een idee, ik kan die spullen natuurlijk altijd weer terug brengen naar de kringloop zodra ik zelf wat gekocht heb. Ik vind het eigenlijk ook echt heel leuk om mijn huisje in te richten, ik heb nooit spullen gehad die ik zelf uitgezocht had (wel betaald overigens) en nu mag het dus helemaal naar mijn smaak!
Dat je gewoon aan mensen kon vragen of ze nog spullen hadden staan was niet in me opgekomen, is dat echt normaal/acceptable om dat te doen?
Ik vind het voor mezelf ook niet erg dat ik gewoon rustig moet sparen, maar het voelt een beetje vreemd op het moment dat ik bezoek zou krijgen.
Het idee om het inderdaad gewoon op de scheiding te gooien is geen slecht plan.

zondag 25 februari 2018 om 10:07
De kringloopwinkel is echt een winkel en dus voor iedereen. Hippe mensen, volkse mensen, rijke mensen, armere mensen. En er zijn er die echt enorm groot zijn. Veel mensen die van mooie spullen houden komen er met grote regelmaat om te zien of er iets moois nieuw is binnengebracht. Dan wordt het bijna een sport.
Vragen of iemand nog iets heeft staan kan je echt prima doen. Zeker als jij eerlijk aangeeft dat je vanwege jouw situatie (gewoon een uitgeklede versie van de werkelijkheid) nu nog in een bijna leeg huis zit. Als je vertelt wat je bijvoorbeeld zoekt (een bankje, twee stoelen bij de tafel, een kledingkast, een klein kastje voor in de woonkamer), dan weten je collega's ook dat het bepaald niet om overbodige luxe gaat. En je kunt het op een algemene manier een beetje verpakt vragen. Tijdens de lunch bijvoorbeeld. Zoals: "Ik ben natuurlijk pas net hierheen verhuisd vanwege mijn scheiding en mijn huis is nog bijna leeg. Dus als jullie toevallig nog iemand weten die een meubel over heeft en dat graag kwijt wil, dan houd ik me aanbevolen."
Als mensen iets voor je hebben en er geen klein geldbedrag voor vragen, dan zou ik wel even nadrukkelijk vragen of ze het nog terugwillen als je meer op orde bent en of je het meubel mag verven. Zeker als dat mag kun je prima een eenheid maken van een bij elkaar geraapt zooitje. En als ze er wel een klein geldbedrag voor vragen en je vindt het de prijs ook waard, dan is het natuurlijk sowieso jouw eigendom geworden.
Vragen of iemand nog iets heeft staan kan je echt prima doen. Zeker als jij eerlijk aangeeft dat je vanwege jouw situatie (gewoon een uitgeklede versie van de werkelijkheid) nu nog in een bijna leeg huis zit. Als je vertelt wat je bijvoorbeeld zoekt (een bankje, twee stoelen bij de tafel, een kledingkast, een klein kastje voor in de woonkamer), dan weten je collega's ook dat het bepaald niet om overbodige luxe gaat. En je kunt het op een algemene manier een beetje verpakt vragen. Tijdens de lunch bijvoorbeeld. Zoals: "Ik ben natuurlijk pas net hierheen verhuisd vanwege mijn scheiding en mijn huis is nog bijna leeg. Dus als jullie toevallig nog iemand weten die een meubel over heeft en dat graag kwijt wil, dan houd ik me aanbevolen."
Als mensen iets voor je hebben en er geen klein geldbedrag voor vragen, dan zou ik wel even nadrukkelijk vragen of ze het nog terugwillen als je meer op orde bent en of je het meubel mag verven. Zeker als dat mag kun je prima een eenheid maken van een bij elkaar geraapt zooitje. En als ze er wel een klein geldbedrag voor vragen en je vindt het de prijs ook waard, dan is het natuurlijk sowieso jouw eigendom geworden.
zondag 25 februari 2018 om 10:58
Inderdaad TO: zoals IkBedoelHetGoed het 'vragen naar huisraad' schetst is echt heel normaal en het zal je zeker iets opleveren. Toen mijn collega een paar jaar geleden naar een veel groter huis verhuisde omdat er (onverwacht) een tweeling aan zat te komen (5 kinderen!) heb ik spontaan aangeboden dat ze wel wat kastjes en rekken bij me kon ophalen die toch maar stonden te verstoffen in de box. Andere collega's hadden nog babyspullen liggen en waren blij om daarmee te helpen. Collega stuurde me tijdens haar zwangerschapsverlof foto's van 'mijn' meubeltjes in haar nieuwe interieur. Vond ik heel leuk!ikBedoelHetGoed schreef: ↑25-02-2018 10:07Vragen of iemand nog iets heeft staan kan je echt prima doen. Zeker als jij eerlijk aangeeft dat je vanwege jouw situatie (gewoon een uitgeklede versie van de werkelijkheid) nu nog in een bijna leeg huis zit. Als je vertelt wat je bijvoorbeeld zoekt (een bankje, twee stoelen bij de tafel, een kledingkast, een klein kastje voor in de woonkamer), dan weten je collega's ook dat het bepaald niet om overbodige luxe gaat. En je kunt het op een algemene manier een beetje verpakt vragen. Tijdens de lunch bijvoorbeeld. Zoals: "Ik ben natuurlijk pas net hierheen verhuisd vanwege mijn scheiding en mijn huis is nog bijna leeg. Dus als jullie toevallig nog iemand weten die een meubel over heeft en dat graag kwijt wil, dan houd ik me aanbevolen."
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

zondag 25 februari 2018 om 15:00
Andere tip voor kleine meubels en lampen: Koningsdag (27 april).
Zorg dat je lekker vroeg op de vrijmarkt bent. En dan bedoel ik tussen 5 en 6 in de ochtend(!!!). Dan liggen de echt mooie spulletjes er nog in overvloed. Misschien kun je je bij iemand aansluiten die je al kent en ook van plan is de markt af te struinen. Of je gaat alleen. Lekker doelgericht.
En, ook heel leuk: de IJhallen in Amsterdam. Een soort reuzenmarkt waar vooral particulieren kraampjes huren en van alles te koop is, nieuw en tweedehands.
Zorg dat je lekker vroeg op de vrijmarkt bent. En dan bedoel ik tussen 5 en 6 in de ochtend(!!!). Dan liggen de echt mooie spulletjes er nog in overvloed. Misschien kun je je bij iemand aansluiten die je al kent en ook van plan is de markt af te struinen. Of je gaat alleen. Lekker doelgericht.
En, ook heel leuk: de IJhallen in Amsterdam. Een soort reuzenmarkt waar vooral particulieren kraampjes huren en van alles te koop is, nieuw en tweedehands.
zondag 25 februari 2018 om 15:11
In buurthuizen zijn ook wel eens rommelmarkten, briefjes op de advertentieborden bij de supermarkt.
Soms zijn er in grotere hallen ook tijdelijke rommelmarkten. Vaak moet je daar wel entree betalen en zijn het voornamelijk handelaren die hun spullen te koop aanbieden, dus duurder.
Verder heb je ook winkels zoals Terre des hommes, waar de opbrengst naar het goede doel gaat, die hebben vaak geen grotere meubels, maar wel kleding, vazen servieswerk, dat soort spul, waarmee je je huis ook aankleedt
Soms zijn er in grotere hallen ook tijdelijke rommelmarkten. Vaak moet je daar wel entree betalen en zijn het voornamelijk handelaren die hun spullen te koop aanbieden, dus duurder.
Verder heb je ook winkels zoals Terre des hommes, waar de opbrengst naar het goede doel gaat, die hebben vaak geen grotere meubels, maar wel kleding, vazen servieswerk, dat soort spul, waarmee je je huis ook aankleedt

maandag 2 april 2018 om 12:01
tijdje niet meer gekeken op mijn topic hier, maar ja het gaat eigenlijk best wel goed.
Ik heb inmiddels wat meer spullen, paar dingen van de kringloop en wat meubels gekregen van de overburen (een oudtante was overleden en huis moest leeg). Dus ik ben qua inrichting een flink stuk verder. De rest volgt gestaag want ik ben druk aan het sparen om spulletjes te kunnen kopen die ik zelf ook leuk vind.
Nadat ik had geholpen met tuinieren in de straat (buurtvereniging) ben ik er ook achter gekomen dat ik tuinieren erg leuk vind, dus dat helpt wel mee, contact met de buren is ook gezellig. Ik heb inmiddels al paar keer met mensen afgesproken (vrijdagmiddag borrel, koffie drinken etc) en het gaat steeds makkelijker. Ik ben nog niet klaar om een groot feest te organiseren zeg maar, maar de gewone dingen lijken best wel goed te lukken, en alle grote problemen die ik constant voorzie lijken eigenlijk nooit te gebeuren.
In de tussentijd heeft mijn familie me als vermist proberen op te geven, maar omdat ik technisch niet vermist ben (politie weet waar ik ben) is dat mislukt en weten zij dus dat ik niet de intentie heb om terug te komen. Dat veroorzaakte even wat stress (politie liet het me meteen weten en surveilleren ook wat vaker in de straat). Vandaar dat ik ook even niet op het forum was. Het is nog onduidelijk of ze me ook actief aan het zoeken zijn want daar lijkt het op dit moment niet op.
Toch vind ik het nog steeds pijnlijk, er is natuurlijk veel gebeurd maar het is toch mijn familie, en er is dus een kans dat ik ze nooit meer ga zien of spreken want er is werkelijk no-way dat ik terug ga. Wat mijn ex precies aan het doen is lijkt ook onduidelijk, hij woont in elk geval niet meer in het huis waar we samen woonden, daar is hij uitgezet. Waar hij dan wel is weet ik niet, volgens de politie heeft hij zich nergens anders ingeschreven.
Ik heb inmiddels wat meer spullen, paar dingen van de kringloop en wat meubels gekregen van de overburen (een oudtante was overleden en huis moest leeg). Dus ik ben qua inrichting een flink stuk verder. De rest volgt gestaag want ik ben druk aan het sparen om spulletjes te kunnen kopen die ik zelf ook leuk vind.
Nadat ik had geholpen met tuinieren in de straat (buurtvereniging) ben ik er ook achter gekomen dat ik tuinieren erg leuk vind, dus dat helpt wel mee, contact met de buren is ook gezellig. Ik heb inmiddels al paar keer met mensen afgesproken (vrijdagmiddag borrel, koffie drinken etc) en het gaat steeds makkelijker. Ik ben nog niet klaar om een groot feest te organiseren zeg maar, maar de gewone dingen lijken best wel goed te lukken, en alle grote problemen die ik constant voorzie lijken eigenlijk nooit te gebeuren.
In de tussentijd heeft mijn familie me als vermist proberen op te geven, maar omdat ik technisch niet vermist ben (politie weet waar ik ben) is dat mislukt en weten zij dus dat ik niet de intentie heb om terug te komen. Dat veroorzaakte even wat stress (politie liet het me meteen weten en surveilleren ook wat vaker in de straat). Vandaar dat ik ook even niet op het forum was. Het is nog onduidelijk of ze me ook actief aan het zoeken zijn want daar lijkt het op dit moment niet op.
Toch vind ik het nog steeds pijnlijk, er is natuurlijk veel gebeurd maar het is toch mijn familie, en er is dus een kans dat ik ze nooit meer ga zien of spreken want er is werkelijk no-way dat ik terug ga. Wat mijn ex precies aan het doen is lijkt ook onduidelijk, hij woont in elk geval niet meer in het huis waar we samen woonden, daar is hij uitgezet. Waar hij dan wel is weet ik niet, volgens de politie heeft hij zich nergens anders ingeschreven.
maandag 2 april 2018 om 12:15
goed bezig zeg, fijn om een update te lezen
ik snap dat het pijnlijk is... weet niet hoe ik je daarin kan adviseren.
maar soms kunnen mensen beter op een afstand om elkaar geven dan van dichtbij
je hoeft geen groot feest te geven he, nergens voor nodig. lay low
maak van elke dag een feestje voor jezelf, vrienden maken gaat je helemaal lukken
daar ben ik van overtuigd
maak van elke dag een feestje voor jezelf, vrienden maken gaat je helemaal lukken
Lorem Ipsum
maandag 2 april 2018 om 12:18
precies was ook mijn idee, ik vind het al super stoer dat ik helemaal zelf met mensen wat afspreek, is echt de eerste keer in mijn leven en het is nog leuk ook nog. Dus geen grote dingen. Ik denk ook dat ik gewoon een beetje introvert ben en dat is verder prima, ik denk niet dat ook ooit 'the life of the party' zal worden maar dat hoeft ook niet. Wat ik wel wil (leuk iets doen met anderen) lijkt langzaamaan te lukken.

maandag 2 april 2018 om 12:18
+1 Groot feest geven is alleen leuk als je dat zelf helemaal leuk lijkt. En zo niet, dan maak je het gewoon gezellig met jezelf en af en toe met een enkele vriend(in) of een bevriend stel. Want dergelijke vrienden ga je zeker maken, je bent hartstikke goed bezig!turquasi schreef: ↑02-04-2018 12:15goed bezig zeg, fijn om een update te lezen
maandag 2 april 2018 om 12:20
Dat inderdaad, terug kan ik niet, mijn familie accepteert dat niet, en het is ook gewoon gevaarlijk, de politie maakt zich ook best wel zorgen. Ik hou wel nog van ze (niet van mijn ex, heb ik ook nooit gedaan) maar toen ik ben vertrokken wist ik al dat ik nooit meer terug zou kunnen. Ik heb die keuze weloverwogen gemaakt, maar het is gewoon niet leuk dat het zo moest.
maandag 2 april 2018 om 12:20
Voor jou is dit een fundamenteel probleem.puddinkje schreef: ↑07-02-2018 10:19yoga is misschien wel een plan, ik zat net in een ander topic te lezen over yoga, dat wil ik wel proberen.
Een maatjes project, zoals twee mensen hierboven zeiden is misschien ook wel een plan, maar is dat dan niet suf voor die arme vrijwilliger? Ik bedoel, dan wordt je vrijwilliger en wil je mensen helpen met problemen en moet je mij gaan leren hoe ik met iemand een koffie afspraak maak, ik kan me voorstellen dat je als vrijwilliger een net wat fundamenteler probleem wil oplossen.
Ik denk wel dat daar een flink deel van het probleem is, ik ken de regels niet, ik weet niet hoe het moet, en dat zou wel handig zijn om te leren. Want ik wil het wel leren, ik heb het gewoon nog nooit gedaan.
Ik weet niet in welk deel van Nederland je zit, maar in de buurt van Amsterdam wil ik best een keer koffie met je gaan drinken, maakt me niet uit als je sociaal awkward bent.
maandag 2 april 2018 om 12:25
Dank je! Waar ik zit kan ik niet zeggen, maar wel leuk aangeboden! Ik blijk veel minder socially awkward te zijn dan waar ik oorspronkelijk bang voor was, en dat is eigenlijk super fijn. Een collega heeft over mij gezegd dat ik gezellig was. (heb ik zelf gehoord toen ze dacht dat zij en andere collega alleen op het toilet waren). Ik denk nu (maar ik ben ook al een stuk verder dan toen ik het topic opende) dat het voornamelijk onzekerheid is en bang dat ik iets fout doe, of iets doe dat niet hoort of zo. Maar het is in elk geval aan het lukken.Felix_Urbexicus schreef: ↑02-04-2018 12:20Voor jou is dit een fundamenteel probleem.
Ik weet niet in welk deel van Nederland je zit, maar in de buurt van Amsterdam wil ik best een keer koffie met je gaan drinken, maakt me niet uit als je sociaal awkward bent.

maandag 2 april 2018 om 13:20
Je hoeft niet de gangmaker van het feestje te zijn om gezellig gevonden te worden. Dat heb je dus al gemerkt. Ik heb een vriendin om mee naar museum/tentoonstelling te gaan, en een om mee de stad in te gaan. En anderen voor de bordspellen. En ik moet de rollen van de museum en de stadvriendin niet omdraaien, want dan hebben we geen van allen een leuke dag. En zo heeft iedereen zijn plaats in een vriendschap, Je leest hier ook wel topics over vriendschappen die verwateren, dat is ook mogelijk, als je kind bent dan is een vriendinnetje om mee te spelen al genoeg, je houdt allebei van roze en van K3 dus dat is dan al overeenkomst genoeg. En zolang je als je puber bent nog dezelfde muziek leuk vindt is er nog niets aan de hand. maar dan ga je toch allebei je eigen smaak ontwikkelen en kan een vriendschap wat minder hecht worden, maar intussen maak je nieuwe vrienden, een om uit je dak te gaan op een feest, en om de hele avond thee mee te drinken en te kletsen, een om te sporten en voor de culturele dingen ook nog een. Soms heb je niet al die vriendinnen nodig, en wil je vooral die rustige vriendin van de thee. En misschien pas jij heel goed op die plaats als vriendin van iemand die jij nodig hebt om wat meer te gaan ondernemen
maandag 2 april 2018 om 18:40
Mooi om te horen, fijn dat je zulke leuke dingen over jezelf gehoord hebt!puddinkje schreef: ↑02-04-2018 12:25Dank je! Waar ik zit kan ik niet zeggen, maar wel leuk aangeboden! Ik blijk veel minder socially awkward te zijn dan waar ik oorspronkelijk bang voor was, en dat is eigenlijk super fijn. Een collega heeft over mij gezegd dat ik gezellig was. (heb ik zelf gehoord toen ze dacht dat zij en andere collega alleen op het toilet waren). Ik denk nu (maar ik ben ook al een stuk verder dan toen ik het topic opende) dat het voornamelijk onzekerheid is en bang dat ik iets fout doe, of iets doe dat niet hoort of zo. Maar het is in elk geval aan het lukken.
dinsdag 3 april 2018 om 02:00
@puddinkje; Ik heb je hele topic stilletjes gevolgd en ik vind het zó ontzettend knap hoe ver je al bent gekomen. Op de een of andere manier voel ik een gevoel van trots, ook al ken ik je helemaal niet. Mensen die zich uit zo'n situatie kunnen worstelen, zijn voor mij echt toppers. Je doet het echt super en het is geen wonder dat collega's zo positief over je spreken! Ik wens je alle geluk van de wereld.

dinsdag 3 april 2018 om 13:44
Puddinkje, wat fijn om een update van je te krijgen en echt prachtig om te lezen hoe goed het je allemaal afgaat.
Het moet moeilijk zijn dat je niet meer terug kunt naar je familie, maar hopelijk kunnen je nieuwe contacten die leegte een beetje opvullen. Het lijkt erop dat dat echt goed gaat komen. Ik wens je alle geluk!
Het moet moeilijk zijn dat je niet meer terug kunt naar je familie, maar hopelijk kunnen je nieuwe contacten die leegte een beetje opvullen. Het lijkt erop dat dat echt goed gaat komen. Ik wens je alle geluk!