Songkran Bangkok

24-02-2018 14:32 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Binnenkort gaan mijn ouders op vakantie naar Thailand.
De eerste paar dagen hebben ze geboekt in het centrum van Bangkok om daarna door te reizen naar Hua Hin.

Nu wil het geval dat ze precies tijdens Songkran in Bangkok zijn.
Ze slapen in het Amari Watergate hotel, dus vlak bij Central World wat een populaire watergevecht plaats is. Om bij de skytrain te komen zullen ze daar langs moeten.
Het zijn mensen van ver in de 70, dus nu vraag ik me af of iemand tips heeft wat ze het beste kunnen doen om niet drie dagen lang in een drijfnat pak te hoeven rondlopen.
Songkran = nat worden. Dus ook plaatselijk een waterpistol halen en meedoen.
essychan wijzigde dit bericht op 24-02-2018 14:38
Reden: typo
0.65% gewijzigd
Hotel in BKK annuleren, gelijk vanaf het vliegveld doorreizen naar een rustig strandhotel en na dat festival weer terug keren voor 'n paar dagen BKK als sightseeen daar op het programma staat. Kan me voorstellen dat je als 70-plusser niet op dit soort gekkenhuis zit te wachten om doorheen te moeten lopen. Niet vanwege het nat worden, maar vanwege de incidenten die door de hectiek plaats kunnen vinden.
Ze hoeven toch niet perse met de sky train. Laat ze de metro pakken, klongboot of taxi.
anoniem_278747 wijzigde dit bericht op 24-02-2018 15:10
1.15% gewijzigd
https://www.zuidoostaziemagazine.com/so ... nieuwjaar/

Ze vieren het overal.
Goed oppassen dat ze camera's etc. waterdicht vervoeren.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik was op Koh Samui toen er Songkran was. Dit was daar maar 1 dag. Maar het was echt onmogelijk om droog te blijven. Zelfs toeristen die het stukje liepen van de taxi naar de voordeur van het hotel werden direct nat gemaakt.
redbulletje schreef:
24-02-2018 14:43
Hotel in BKK annuleren, gelijk vanaf het vliegveld doorreizen naar een rustig strandhotel en na dat festival weer terug keren voor 'n paar dagen BKK als sightseeen daar op het programma staat. Kan me voorstellen dat je als 70-plusser niet op dit soort gekkenhuis zit te wachten om doorheen te moeten lopen. Niet vanwege het nat worden, maar vanwege de incidenten die door de hectiek plaats kunnen vinden.
Helaas, alles is al geboekt en betaald.
De hotels die ze geboekt hebben zijn allemaal boven de 100 euro per nacht :facepalm:
Erizon schreef:
24-02-2018 14:58
Ze hoeven toch niet perse met de sky train. Laat ze de metro pakken, klongboot of taxi.
Volgens mij is er geen metro in de buurt van het hotel.
Dubbel
essychan schreef:
24-02-2018 15:07
Ik was op Koh Samui toen er Songkran was. Dit was daar maar 1 dag. Maar het was echt onmogelijk om droog te blijven. Zelfs toeristen die het stukje liepen van de taxi naar de voordeur van het hotel werden direct nat gemaakt.
Hier was ik dus al bang voor.
Mijn vader is jarig tijdens Songkran en in moeder heeft als verrassing bij Lebua geboekt voor het Dinner.
Merel7 schreef:
24-02-2018 15:19
Hier was ik dus al bang voor.
Mijn vader is jarig tijdens Songkran en in moeder heeft als verrassing bij Lebua geboekt voor het Dinner.
Schoon shirt mee nemen en daar pas aan doen.

https://www.bing.com/images/search?q=wa ... ORM=HDRSC2
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Merel7 schreef:
24-02-2018 15:15
Volgens mij is er geen metro in de buurt van het hotel.
.
Ratchaprarop niet? Gaat naar Phaya Thai waar ze over kunnen stappen op de Sukhumvit BTS of naar Makassan waar je kunt overstappen op de andere metrolijn richting Silom.
Heb het even voor je nagekeken, Ratchaprarop station is 700m van het hotel. Chit Lom BTS is 800m.

Het is de Airport Rail Link trouwens, niet de metro. CityLine.
Erizon schreef:
24-02-2018 16:15
Heb het even voor je nagekeken, Ratchaprarop station is 700m van het hotel. Chit Lom BTS is 800m.

Het is de Airport Rail Link trouwens, niet de metro. CityLine.

Thanks.
Ben wel bang dat dit een nattere route zal zijn. Naar de skytrain kunnen ze via de loopbrug.

Zo stom, ik heb er ook niet aan gedacht om voordat ze gingen boeken te kijken wat er voor festiviteiten in de stad waren.
essychan schreef:
24-02-2018 14:37
Songkran = nat worden. Dus ook plaatselijk een waterpistol halen en meedoen.
Ik zie mijn bijna 80 jarige vader al lopen :facepalm: :rolling:
Ik snap het probleem niet echt.
Momenteel zit ik zelf in Bangkok, en was er ook vaak tijdens Songkran (en Loi Kratong, wel heel leuk!!). De watergevechten zijn vooral op publieke plekken en hostels, niet in fijne hotels, en ook niet bij Lebua (ervoor is een altaar waar niet wordt gespoten en het hotel heeft portiers waar je niet tussen komt met pistolen). Maar, vanuit Central World naar Lebua is het met de taxi zo'n kwartier, en dat kost een Baht of 80 tot 120, al naar gelang de drukte. Ik neem aan dat je vader van bijna tachtig toch niet via de Sky Train gaat lopen en al die trappen op gaat klimmen bij 32 graden met aangeschoten mensen in de trein? Een taxi heen én terug kost zo'n vijf euro. Lekker droog en voor de deur van het Lebua en andere plekjes zoals Pentagon. Waar je geen last hebt van Songkran en ander stomdronken gezuip. Prima te doen. Hopelijk hebben ze een heerlijke vakantie!

(p.s. Ik vond Songkran in Chiang Mai véél heftiger, daar word je inderdaad veel geraakt. In Bangkok valt dat wel mee. Zeker als iemand als vijftigplusser afwijzend de hand opsteekt, houdt men daar wel rekening mee).
escorgot wijzigde dit bericht op 24-02-2018 18:34
Reden: PS toegevoegd
27.71% gewijzigd
Hihi, natuurlijk gaan ze naar lebua met de taxi. Maar ik lees hierboven dat het al een hele toer is om droog van de taxi naar de hoteldeur te komen.

De skytrain gebruiken ze om zich op de dag te verplaatsen, bijvoorbeeld naar taksin om daar op de boot te stappen of om naar de Chatuchak Weekend Market te gaan.
Ze hoeven geen trappen te lopen om bij de sky train te komen.
Vanuit Amari hotel steken ze de weg over en gaan de platinum mall binnen. Met de roltrap omhoog en ze staan op de loopbrug die uitkomt bij Central world en Isetan, dan binnendoor naar Siam. Of via Gaysorn naar chit lom.

Loi Kratong is natuurlijk heel iets anders, dat had juist leuk voor ze geweest.

Maar jij bent dus vaker met Songkran in Bangkok geweest en zegt dat het wel te doen is.
Heb je nog tips voor die dagen. Hoe is het bijvoorbeeld in China town of richting het paleis.
escorgot schreef:
24-02-2018 18:20
Ik snap het probleem niet echt.
Momenteel zit ik zelf in Bangkok, en was er ook vaak tijdens Songkran (en Loi Kratong, wel heel leuk!!). De watergevechten zijn vooral op publieke plekken en hostels, niet in fijne hotels, en ook niet bij Lebua (ervoor is een altaar waar niet wordt gespoten en het hotel heeft portiers waar je niet tussen komt met pistolen). Maar, vanuit Central World naar Lebua is het met de taxi zo'n kwartier, en dat kost een Baht of 80 tot 120, al naar gelang de drukte. Ik neem aan dat je vader van bijna tachtig toch niet via de Sky Train gaat lopen en al die trappen op gaat klimmen bij 32 graden met aangeschoten mensen in de trein? Een taxi heen én terug kost zo'n vijf euro. Lekker droog en voor de deur van het Lebua en andere plekjes zoals Pentagon. Waar je geen last hebt van Songkran en ander stomdronken gezuip. Prima te doen. Hopelijk hebben ze een heerlijke vakantie!

(p.s. Ik vond Songkran in Chiang Mai véél heftiger, daar word je inderdaad veel geraakt. In Bangkok valt dat wel mee. Zeker als iemand als vijftigplusser afwijzend de hand opsteekt, houdt men daar wel rekening mee).
Bedoel je niet het Paragon ipv Pentagon?
Cum non tum age
Ja. stom, was laat gisteren... ;-)
Siam Paragon, natuurlijk!

Chatuchak is grotendeels overdekt, daar blijf je wel droog, maar ik weet niet hoe dat erbuiten is bij de kraampjes, ik vermijd die plekken altijd op feestdagen. En het royal palace natuurlijk ook, alhoewel ik me afvraag of het open is op zo'n feestdag. Je zou via een (Thaise) gids een bezoek aan een tempel kunnen plannen, eventueel een monnik een 'mis' voor je laten verzorgen en bidden (kost je een geschenk voor het klooster van zo'n 10-15e), vond ik ook best indrukwekkend.
Het zal best mooi voor ze zijn en een heerlijke tijd. En anders gewoon een douchekapje uit het hotel op je haar (voor mij wel handig ik heb erg lang dik haar), dat vinden ze eerder grappig dan raar. En je kleren zijn toch weer zo droog buiten. Maar nogmaals, ik merk dat wanneer je ouder bent dan vijftig en afwijzend kijkt/wijst, de meeste mensen daar wel respect voor hebben. Het is een vriendelijk volkje. :-)
Escorgot, goede tip, die douche kap.
Het natst word je op de 13e, dus die dag lekker in het hotel aan het zwembad blijven (en een massage nemen, heerlijk!). De andere 2 dagen vallen heel erg mee en het is maar water he, je bent zo weer droog.
mayou schreef:
26-02-2018 01:20
Het natst word je op de 13e, dus die dag lekker in het hotel aan het zwembad blijven (en een massage nemen, heerlijk!). De andere 2 dagen vallen heel erg mee en het is maar water he, je bent zo weer droog.

Oké, goed om te horen.

Natuurlijk is het maar water, maar op die leeftijd, bijna 80, zie je er na een dag echt de lol niet meer van in.
Als je zeiknat bent loop je ook niet zo makkelijk een mall binnen waar de airco doorgaans op standje diepvries staat. :)

Ik vond het best sneu, ze hebben echt gespaard voor deze reis. Ik zag ze al drie dagen op de hotel kamer zitten.
Ben blij te horen dat het wel mee valt.
Je wordt niet echt zomaar zeiknat gespoten, alleen als je jezelf ook in het gevecht begeeft. En wie weet vinden ze het wel heel leuk en kopen ze zelf ook een waterpistool!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven