Grove poriën, wat helpt?

dinsdag 27 februari 2018 om 08:52
Wat helpt nou tegen die grove poriën/putjes in je gezicht? Bij mij zit het tussen wangen en neus. Op internet is wel info te vinden, maar echte ervaringen zijn beter. Je komt er niet voorgoed vanaf geloof ik, maar kan het dan ook niet met botox ofzo? Ik vind het echt storend.
Ik wil nog niet meteen naar een huidtherapeut. Die willen je natuurlijk meteen behandelen, maar daar heb ik even geen geld voor
Ik wil nog niet meteen naar een huidtherapeut. Die willen je natuurlijk meteen behandelen, maar daar heb ik even geen geld voor
dinsdag 27 februari 2018 om 09:03

dinsdag 27 februari 2018 om 09:06
Laseren helpt. Speciale crèmes helpen nooit voldoende en je blijft ze zien. Ik heb zelf een vette huid dus vergrote poriën op mijn wang, en toen ik fillers in mijn jukbenen liet spuiten viel me wel meteen op dat ik poriën veel makkelijk weg kon krijgen met primer en foundations. Maar zonder make-up zie je ze gewoon. Achja. Ik probeer ze te zien als structuur sproetjes.

dinsdag 27 februari 2018 om 09:12
bedankt voor je antwoord . Dan heel to the point: Wat kost laseren?Sereia schreef: ↑27-02-2018 09:06Laseren helpt. Speciale crèmes helpen nooit voldoende en je blijft ze zien. Ik heb zelf een vette huid dus vergrote poriën op mijn wang, en toen ik fillers in mijn jukbenen liet spuiten viel me wel meteen op dat ik poriën veel makkelijk weg kon krijgen met primer en foundations. Maar zonder make-up zie je ze gewoon. Achja. Ik probeer ze te zien als structuur sproetjes.![]()

dinsdag 27 februari 2018 om 09:19
Oh daar ben je wel aardig wat voor kwijt. Ligt er aan hoeveel behandelingen nodig zijn. Het verschilt per kliniek, en je moet voor het laseren een paar weken zon vermijden. Na het laseren ook. Ook ben je na de behandeling een tijdje niet toonbaar, veel schilfers en velletjes. Je moet je echt even inlezen. Maar per behandeling kunnen de prijzen verschillen tussen de 200-400 euro.

dinsdag 27 februari 2018 om 10:30
Bij mij helpt een gezicjtsborstel wel. Op mijn kin gebruik ik eens in de zoveel tijd zo'n neuspleister van het kruidvat, heel bevredigend wat je er dan uittrekt.
Verder gebruik ik een 10 minutenpeeling van the ordinary eens per maand, laatst had ik een zwart masker van gewoon de drogist die je eraf kon trekken en dat werkte ook best.
Ik heb dus het idee dat reinigen en exfolieren helpt.
Verder gebruik ik een 10 minutenpeeling van the ordinary eens per maand, laatst had ik een zwart masker van gewoon de drogist die je eraf kon trekken en dat werkte ook best.
Ik heb dus het idee dat reinigen en exfolieren helpt.

dinsdag 27 februari 2018 om 10:31
Oei dat is best duur ja. Ik had ook gekeken voor een chemische peeling en dat is ook best duur. Laseren is dan ook een soort peeling?Sereia schreef: ↑27-02-2018 09:19Oh daar ben je wel aardig wat voor kwijt. Ligt er aan hoeveel behandelingen nodig zijn. Het verschilt per kliniek, en je moet voor het laseren een paar weken zon vermijden. Na het laseren ook. Ook ben je na de behandeling een tijdje niet toonbaar, veel schilfers en velletjes. Je moet je echt even inlezen. Maar per behandeling kunnen de prijzen verschillen tussen de 200-400 euro.
dinsdag 27 februari 2018 om 10:35

dinsdag 27 februari 2018 om 12:48
Wat bedoel je met dit? Masker van the ordinary?liefkind2017 schreef: ↑27-02-2018 10:35Ik gebruik dit 2x per week. Het helpt natuurlijk niet als definitieve oplossing, maar het maskeert mijn poriën geweldig. Als je zoekt naar revieuws zie je bijna enkel lovende resultaten. Verder inderdaad ook de juiste foundation en de plekken met poriën goed afpoederen.
dinsdag 27 februari 2018 om 12:56
dinsdag 27 februari 2018 om 12:58
Kleimasker helpt tijdelijk (paar uur).
Of je gezicht dagelijks reinigen met zeep op basis van glycolzuur. Doet ook wel wat.
Maar als je structureel wat wilt veranderen, kom je toch echt uit bij chemische peelings en lasers.
Maar dat kost aardig wat geld.
Zelf ben ik erg tevreden van de Laser Spectra Peel, 250 euro per sessie. De bedoeling is dat je eerst 4 à 5 behandelingen doet, telkens met een maand tussen. Daarna doe je onderhoudsbehandelingen om de 3 à 4 maanden.
Mijn poriën zijn nu een stuk fijner (merk je bvb als je foundation smeert, het kruipt er niet meer zo in), teint is mooier en stralender en huid steviger en jonger. Plus het helpt ook tegen pigmentvlekken.
Veel voordelen, dus.
Maar weet wel dat als je gaat laseren, de zon eigenlijk zo'n beetje je vijand wordt.
Moet je echt uit blijven dan!
Chemische peelings zijn goedkoper, maar het effect is ook een stuk minder. Logisch, want die werken bovenop je huid, terwijl laser van binnenuit werkt (stimuleert fibroblasten in je huid, waardoor je meer collageen gaat aanmaken).
Het is veel geld, maar ik vind het het waard.
(had erge complexen over die grove poriën die met de jaren erger werden, plus acné littekens)
Of je gezicht dagelijks reinigen met zeep op basis van glycolzuur. Doet ook wel wat.
Maar als je structureel wat wilt veranderen, kom je toch echt uit bij chemische peelings en lasers.
Maar dat kost aardig wat geld.

Zelf ben ik erg tevreden van de Laser Spectra Peel, 250 euro per sessie. De bedoeling is dat je eerst 4 à 5 behandelingen doet, telkens met een maand tussen. Daarna doe je onderhoudsbehandelingen om de 3 à 4 maanden.
Mijn poriën zijn nu een stuk fijner (merk je bvb als je foundation smeert, het kruipt er niet meer zo in), teint is mooier en stralender en huid steviger en jonger. Plus het helpt ook tegen pigmentvlekken.
Veel voordelen, dus.
Maar weet wel dat als je gaat laseren, de zon eigenlijk zo'n beetje je vijand wordt.
Moet je echt uit blijven dan!
Chemische peelings zijn goedkoper, maar het effect is ook een stuk minder. Logisch, want die werken bovenop je huid, terwijl laser van binnenuit werkt (stimuleert fibroblasten in je huid, waardoor je meer collageen gaat aanmaken).
Het is veel geld, maar ik vind het het waard.
(had erge complexen over die grove poriën die met de jaren erger werden, plus acné littekens)

dinsdag 27 februari 2018 om 13:40
Wat fijn dat dat vergoed werd bij jou, Vixxen!
Was bij mij jammer genoeg niet het geval (zelfs bij een dermatoloog).
Maar ik krijg nu ook complimenten over mijn huid. Heerlijk gevoel hé? Om ook gewoon zelf tevreden in de spiegel te kijken...
Terwijl ik vroeger - als tiener - zelfs gepest werd met mijn acne. En dagelijks uren bezig was om pukkels en huid te bestuderen in de spiegel, en altijd zo jaloers was op meiden met zo'n perfect perzikenhuidje...
Was bij mij jammer genoeg niet het geval (zelfs bij een dermatoloog).
Maar ik krijg nu ook complimenten over mijn huid. Heerlijk gevoel hé? Om ook gewoon zelf tevreden in de spiegel te kijken...
Terwijl ik vroeger - als tiener - zelfs gepest werd met mijn acne. En dagelijks uren bezig was om pukkels en huid te bestuderen in de spiegel, en altijd zo jaloers was op meiden met zo'n perfect perzikenhuidje...

dinsdag 27 februari 2018 om 14:54
Een kleimasker werkt echt totaal niet om vergrote poriën kleiner te maken hoor. Onmogelijk. Als ze verstopt zijn kan het vuil eruit trekken, maar het is verder alleen maar een placebo effect wat je merkt. Een porie heeft geen spier. Het kan niet open gaan en sluiten. En als het een te agressief masker is (huid voelt daarna trekkerig) maakt het het zelfs op de langere termijn alleen maar erger. Je huid gaat dan hard aan het werk zichzelf vetter te maken met als gevolg dat de poriën groter worden.

dinsdag 27 februari 2018 om 15:28
De vergoeding krijg je dan na doorverwijzing van je huisarts. En dan moet je denk ik best wel een onrustige huid hebben. Bij mij is het nu nog niet erg genoeg. Ik vind het zelf gewoon storend. Maar op jaarbasis is dat dan 1000 euro ongeveer. Als ik het geld zou hebben had ik het gedaan hoor, maar helaas.
Ik ga nu denk ik iets van een exfoliator (noem je dat zo ) aanschaffen, om het in ieder geval niet te verergeren

dinsdag 27 februari 2018 om 22:06
Laser werkt wel het beste voor huidverbetering, maar is ook best wel ingrijpend. Met zon vermijden, hygiene en dat je een paar dagen niet kan werken bijvoorbeeld.
Je zou ook eerst microdermabrasie kunnen proberen. Dan wordt de toplaag van de huid eigenlijk gezandstraald en daarna moet je er creme op doen die de huidvernieuwing stimuleert.
Roodheid duurt een paar uur en het kan nog een paar dagen jeuken.
Een andere optie is misschien microneedling, maar ik weet niet of dat ook veel doet voor poriegrootte.
Je zou ook eerst microdermabrasie kunnen proberen. Dan wordt de toplaag van de huid eigenlijk gezandstraald en daarna moet je er creme op doen die de huidvernieuwing stimuleert.
Roodheid duurt een paar uur en het kan nog een paar dagen jeuken.
Een andere optie is misschien microneedling, maar ik weet niet of dat ook veel doet voor poriegrootte.
woensdag 28 februari 2018 om 19:13

donderdag 8 maart 2018 om 14:01
Dat kun je hier toch ook kopen? (met een recept)
Ik heb zelf een recept van de dermatoloog voor een crème op basis van 0,1% vitamine A (tretinoïde). Ben begonnen met een lager percentage en heb dan langzaamaan opgebouwd tot dit maximale percentage.
Werkt overigens alleen maar preventief, hoor.
Het geeft je huid een boost doordat het collageen doet aanmaken. Met daardoor een meer stralende teint als gevolg, en op langere termijn minder lijntjes. Het zal ook wel iets doen voor poriën, in de zin dat ze langer jong blijven (dus minder gauw uitrekken en dus groter worden). Maar op zich zullen ze je poriën niet echt wezenlijk verkleinen. Ik zou er op dat vlak niet te veel van verwachten.
Ik heb zelf een recept van de dermatoloog voor een crème op basis van 0,1% vitamine A (tretinoïde). Ben begonnen met een lager percentage en heb dan langzaamaan opgebouwd tot dit maximale percentage.
Het geeft je huid een boost doordat het collageen doet aanmaken. Met daardoor een meer stralende teint als gevolg, en op langere termijn minder lijntjes. Het zal ook wel iets doen voor poriën, in de zin dat ze langer jong blijven (dus minder gauw uitrekken en dus groter worden). Maar op zich zullen ze je poriën niet echt wezenlijk verkleinen. Ik zou er op dat vlak niet te veel van verwachten.

maandag 26 maart 2018 om 19:04
Inderdaad. Accepteren maar. Of een goede foundationCharlie82 schreef: ↑08-03-2018 14:01Dat kun je hier toch ook kopen? (met een recept)