Overdenking
donderdag 1 maart 2018 om 14:13
Mensen die voor jou bepalen hoe jij op verdrietige gebeurtenissen moet reageren of die bepalen hoe lang je herstel mag duren kosten enorm veel energie. Het is ook zo makkelijk om daar vanaf de zijlijn een oordeel over te hebben. Daarbij ben je ook nog vrij jong (als '93) je geboortejaar is.
Wanneer hebben alle genoemde gebeurtenissen plaats gevonden? Als het over de afgelopen 5 jaar gaat heeft hij misschien een punt, maar als het de afgelopen 6 maanden is geweest, moet hij je echt even tijd gunnen om op adem te komen en de dingen op je eigen manier te doen, niet op de zijne. Praat hij uit ervaring? Of is hij gewoon iemand die denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft? Je zegt zelf al dat je door de time-out rustiger bent geworden, dat zegt eigenlijk al genoeg. Naast alle ellende maakt je schuldig voelen tegenover je vriend, omdat je er niet op de door hem gewenste manier mee om gaat, het allemaal alleen maar moeilijker. Blijkbaar was hij niet de juiste persoon voor je.
Wanneer hebben alle genoemde gebeurtenissen plaats gevonden? Als het over de afgelopen 5 jaar gaat heeft hij misschien een punt, maar als het de afgelopen 6 maanden is geweest, moet hij je echt even tijd gunnen om op adem te komen en de dingen op je eigen manier te doen, niet op de zijne. Praat hij uit ervaring? Of is hij gewoon iemand die denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft? Je zegt zelf al dat je door de time-out rustiger bent geworden, dat zegt eigenlijk al genoeg. Naast alle ellende maakt je schuldig voelen tegenover je vriend, omdat je er niet op de door hem gewenste manier mee om gaat, het allemaal alleen maar moeilijker. Blijkbaar was hij niet de juiste persoon voor je.
donderdag 1 maart 2018 om 14:25
Niks meer aan toe te voegen.lattemachiato schreef: ↑01-03-2018 14:13Mensen die voor jou bepalen hoe jij op verdrietige gebeurtenissen moet reageren of die bepalen hoe lang je herstel mag duren kosten enorm veel energie. Het is ook zo makkelijk om daar vanaf de zijlijn een oordeel over te hebben. Daarbij ben je ook nog vrij jong (als '93) je geboortejaar is.
En wat is in godsnaam 'in je ratio gaan staan'? Klinkt voor bij hetzelfde als 'in je kracht gaan staan', ook al zo vaag.. Echt, geen idee wat daarmee precies bedoeld wordt.
There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 1 maart 2018 om 14:27
Een eufemisme voor: "stel je niet zo aan." Dat is wat ik ervan maak.Grobbekuiken_ schreef: ↑01-03-2018 14:25Niks meer aan toe te voegen.
En wat is in godsnaam 'in je ratio gaan staan'? Klinkt voor bij hetzelfde als 'in je kracht gaan staan', ook al zo vaag.. Echt, geen idee wat daarmee precies bedoeld wordt.
donderdag 1 maart 2018 om 14:28
volgens mij bedoelt het vriendje er mee: Zeik Niet Zo!Grobbekuiken_ schreef: ↑01-03-2018 14:25
donderdag 1 maart 2018 om 14:28
dat klinkt vriendelijker dan wat ik zeilattemachiato schreef: ↑01-03-2018 14:27Een eufemisme voor: "stel je niet zo aan." Dat is wat ik ervan maak.
donderdag 1 maart 2018 om 14:31
Precies, en dit is heel geraffineerd en manipulatief. Door een moeilijk en zelfverzonnen begrip te gebruiken, krijgt TO de indruk dat haar vriend een heel verstandig en intelligent mens is en dat er misschien wel een kern van waarheid in zit, waardoor ze aan zichzelf gaat twijfelen en misschien zelfs proberen zich aan te passen in plaats van te denken: "rot lekker op eikel en ga je eigen ratio maar zoeken."
lattemachiato wijzigde dit bericht op 01-03-2018 14:32
0.82% gewijzigd
donderdag 1 maart 2018 om 14:34
Dus in plaats van dat je vriend je steunt, moet je aan hem uit gaan leggen waarom je je hoe voelt.
Hoe kan iemand je nou vertellen dat je het bijna verlies van één van je ouders rationeel moet bekijken? Dat is toch gewoon emotioneel? En juist omdat je van hem 'in je ratio moet staan', ga jij je gevoelens verbergen, waardoor je emotioneel in de problemen komt.
Laat eens een voorhamer op z'n tenen vallen en als hij zegt dat dat zeer doet, hem vertellen dat hij in z'n ratio moet gaan staan. Met z'n goeie voet wel.
Hoe kan iemand je nou vertellen dat je het bijna verlies van één van je ouders rationeel moet bekijken? Dat is toch gewoon emotioneel? En juist omdat je van hem 'in je ratio moet staan', ga jij je gevoelens verbergen, waardoor je emotioneel in de problemen komt.
Laat eens een voorhamer op z'n tenen vallen en als hij zegt dat dat zeer doet, hem vertellen dat hij in z'n ratio moet gaan staan. Met z'n goeie voet wel.
Later is nu
donderdag 1 maart 2018 om 14:38
Eigenlijk waren er altijd wel zulke gebeurtenissen aanwezig, en hebben we samen veel doorstaan. Ik ben zijn eerste vriendin en een tijd geleden wilden we gaan samenwonen, waren we naar huizen aan het kijken etc. Dit is echter niet gebeurd, aangezien de kleine ruzies steeds vaker voorkwamen en hij niet financieel voor mij in wilde staan. Verder heeft hij een scheiding van dichtbij meegemaakt en dit is een angst van hem. Ik ben over mijn grenzen gegaan, maar ook over die van hem. Wanneer hij rust nodig had, ging ik alsnog naar hem toe.lattemachiato schreef: ↑01-03-2018 14:13Mensen die voor jou bepalen hoe jij op verdrietige gebeurtenissen moet reageren of die bepalen hoe lang je herstel mag duren kosten enorm veel energie. Het is ook zo makkelijk om daar vanaf de zijlijn een oordeel over te hebben. Daarbij ben je ook nog vrij jong (als '93) je geboortejaar is.
donderdag 1 maart 2018 om 14:41
Precies, hij heeft geen zin in ellende. Maar helaas, jammer voor hem, dat hoort bij het leven. Nu ben jij het over een aantal jaren is hij het, zo gaan die dingen. En nu zijn jullie nog jong, maar als je 20 jaar verder bent wordt het alleen maar erger. Als hij daar niet tegen kan is hij nog niet toe aan een serieuze relatie, totdat de ellende hemzelf overkomt (als een ouder overlijdt oid) dan kan hij er niet meer omheen.Grobbekuiken_ schreef: ↑01-03-2018 14:36Ik sluit me nog maar eens aan bij Latte. Een hoop slap gelul dus om te verbloemen dat ie het allemaal te lang vindt duren.
donderdag 1 maart 2018 om 14:43
Het is inderdaad geen ideale start van een relatie op zo'n jonge leeftijd. Het is fijner als je gewoon plezier met elkaar kunt hebben, maar je hebt het niet altijd voor het kiezen. Het is jammer, maar het is zoals het is. Je moet nu voor jezelf kiezen.Zonnebloem93 schreef: ↑01-03-2018 14:38Eigenlijk waren er altijd wel zulke gebeurtenissen aanwezig, en hebben we samen veel doorstaan. Ik ben zijn eerste vriendin en een tijd geleden wilden we gaan samenwonen, waren we naar huizen aan het kijken etc. Dit is echter niet gebeurd, aangezien de kleine ruzies steeds vaker voorkwamen en hij niet financieel voor mij in wilde staan. Verder heeft hij een scheiding van dichtbij meegemaakt en dit is een angst van hem. Ik ben over mijn grenzen gegaan, maar ook over die van hem. Wanneer hij rust nodig had, ging ik alsnog naar hem toe.
donderdag 1 maart 2018 om 14:47
Hij lijkt nogal hard en zakelijk in je eerste berichtje. Maar als ik lees dat je zelf schrijft dat je vaak over je eigen maar ook over zijn grenzen heen bent gegaan en naar hem toeging terwijl hij rust nodig had dan denk ik dat jullie allebei nog heel jong zijn.
Wonen jullie allebei nog thuis? Is dit jullie eerste relatie? Want soms is het ook gewoon te veel. Als je meteen in je relatie een heleboel moet verwerken en het evenwicht zoek is, als jij heel veel op je vriendje leunt en er eigenlijk geen leuke dingen meer zijn samen, dan zijn de problemen misschien te zwaar voor zo'n prille relatie.
Wonen jullie allebei nog thuis? Is dit jullie eerste relatie? Want soms is het ook gewoon te veel. Als je meteen in je relatie een heleboel moet verwerken en het evenwicht zoek is, als jij heel veel op je vriendje leunt en er eigenlijk geen leuke dingen meer zijn samen, dan zijn de problemen misschien te zwaar voor zo'n prille relatie.
donderdag 1 maart 2018 om 15:24
Nee, dit is niet het geval. Hij heeft voor mij nog nooit een relatie gehad, ik wel. Pril wil ik het niet noemen, we zijn al een paar jaar samen. Hij gaf in december aan niet meer verliefd te zijn, maar dat het houden van er wel is.Nirakkam schreef: ↑01-03-2018 14:47Hij lijkt nogal hard en zakelijk in je eerste berichtje. Maar als ik lees dat je zelf schrijft dat je vaak over je eigen maar ook over zijn grenzen heen bent gegaan en naar hem toeging terwijl hij rust nodig had dan denk ik dat jullie allebei nog heel jong zijn.
donderdag 1 maart 2018 om 16:33
Mijn vriend apt(te) vaak met een jonge vrouwelijke collega en vice versa.
Daar werd jij onzeker van.
Je hebt een aantal pittige dingen meegemaakt. Hij zegt dat je er anders mee om moet gaan.
Hij is niet meer verliefd, maar er is nog wel liefde ( bedoelt hij niet genegenheid?).
Jij wilt vasthouden aan iets wat er al niet meer lijkt te zijn: een goede band tussen jullie en een basis om samen te willen zijn en blijven.
Jij zit nu in een moeilijke fase. Besteed je energie aan jezelf en je herstel en niet aan iemand die eigenlijk niet meer wil.
Je bent niet iemand met problemen, je bent gewoon een persoon die is wie zij is. In een relatie ziet iemand jouw mooie eigenschappen ( of je nu werk hebt of niet, of je gezond bent of niet).
Omstandigheden kunnen een relatie wel op de proef stellen.
Wees verstandig en denk aan wat jij zelf nodig hebt. Hij klinkt niet als iemand die daar een positieve rol in kan spelen.
Daar werd jij onzeker van.
Je hebt een aantal pittige dingen meegemaakt. Hij zegt dat je er anders mee om moet gaan.
Hij is niet meer verliefd, maar er is nog wel liefde ( bedoelt hij niet genegenheid?).
Jij wilt vasthouden aan iets wat er al niet meer lijkt te zijn: een goede band tussen jullie en een basis om samen te willen zijn en blijven.
Jij zit nu in een moeilijke fase. Besteed je energie aan jezelf en je herstel en niet aan iemand die eigenlijk niet meer wil.
Je bent niet iemand met problemen, je bent gewoon een persoon die is wie zij is. In een relatie ziet iemand jouw mooie eigenschappen ( of je nu werk hebt of niet, of je gezond bent of niet).
Omstandigheden kunnen een relatie wel op de proef stellen.
Wees verstandig en denk aan wat jij zelf nodig hebt. Hij klinkt niet als iemand die daar een positieve rol in kan spelen.
vrijdag 2 maart 2018 om 07:30
Ik heb je OP niet meer kunnen lezen. Maar een man die jouw verdriet niet wil begrijpen en er niet voor je is, is niet goed voor jou.
Ik ben bijna 20 jaar getrouwd geweest met een man die van dat soort dingen weinig begrijpt. Ben altijd flink en stoer geweest want geen ik wilde geen zeikerd zijn. Afgelopen december vroeg hij mij of ik nog verdriet had over de dood van één van mijn beste vriendinnen in mei van dat jaar. We zaten midden in een relatiecrisis. Zij was degene waar ik zeker naartoe was gegaan om mee te praten en bij uit te huilen.
Ga jezelf geen geweld aandoen. Ik heb dat heel lang wel gedaan. Het brengt je niets.
Ik ben bijna 20 jaar getrouwd geweest met een man die van dat soort dingen weinig begrijpt. Ben altijd flink en stoer geweest want geen ik wilde geen zeikerd zijn. Afgelopen december vroeg hij mij of ik nog verdriet had over de dood van één van mijn beste vriendinnen in mei van dat jaar. We zaten midden in een relatiecrisis. Zij was degene waar ik zeker naartoe was gegaan om mee te praten en bij uit te huilen.
Ga jezelf geen geweld aandoen. Ik heb dat heel lang wel gedaan. Het brengt je niets.