Postcrossing deel 13!!

20-08-2016 23:51 3000 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!
*let op.. het kan zijn dat je op basis van kaartjes gevonden kan worden.. wij geven dit hier op het forum aan, zodat je ons terug kunt vinden*

Hoe werkt het?

registreer je op de website www.postcrossing.com en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 12

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
dreamer wijzigde dit bericht op 01-09-2017 12:13
7.36% gewijzigd
Later is nu
Ik was nog op tijd bij de brievenbus :cheer:
Later is nu
Tegenwoordig ben ik op vrijdagmiddag vrij en ik heb nog even 3 kaartjes geschreven. Het lag toch allemaal nog op tafel, dus ik kon zo gaan zitten.

Een kaartje van pastelkrijtjes (ooit van Ikea) gaat naar een Taiwanees meisje, dat als enige in haar profiel heeft staan "I love drawing". Verder heeft ze 2 kaartjes verstuurd, 0 ontvangen en is ze al 16 dagen niet ingelogd. Hmmm

Naar een Russisch stel, dat vooral van vuurtorens houdt (en daarvan dus ook al heel veel had gehad) gaat een walvisje met een pinguïn op z'n hoofd.

Naar een 7-jarig jongetje in Hongarije gaat het stadion van Monaco
Later is nu
Leuk, weer lekker actief dreamer!
Ik ga er vanavond weer eens op mijn gemakje voor zitten.
Tegenwoordig wacht ik steeds tot ik er weer een aantal tegelijk kan versturen.
Vind ik op de een of andere manier toch makkelijker....

Verder ben ik afgelopen 3 dagen in Newcastle geweest met mijn moeder.
Fanatiek op zoek geweest naar postkaarten maar helaas tevergeefs.
Of wij hebben niet goed gezocht, of het is daar gewoon heel lastig aan postkaarten te komen.
Wel hier en daar een rekje met plaatselijke postkaarten maar daar was ook alles mee gezegd!
Appreciate the little things in life
Oh wat jammer, Supernurse!

Mijn kaartje naar Duitsland is net geregistreerd! Binnen 3 dagen. Ik ga zo weer even schrijven. Heb de smaak weer te pakken (en baal van de lege brievenbus)
Later is nu
Ik kreeg inmiddels alweer 3 hurray's! Helaas waren er 2 leeg.
Later is nu
Dreamer schreef:
21-02-2018 10:33
Ik kreeg inmiddels alweer 3 hurray's! Helaas waren er 2 leeg.
Jammer is dat dan he!
Ik heb dat toch ook wel regelmatig...
Weet dat ik gezegd heb zondag avond zes kaarten te schrijven maar moet nog steeds adressen trekken haha.

Moet er echt weer even de rust voor vinden. Veel te druk met werk en alles.
het is mij gisteren ook niet gelukt, maar dit weekend heb ik niets gepland, behalve een boek uitlezen, dus ik heb goede hoop :)
Later is nu
Nou er gaan er bij mij weer 6 op de post!

1 naar Japan, België, amerika, Finland, Canada en Duitsland (verrassend!)

Ik kan er weer even tegenaan haha!
Fijn dat het gelukt is, Supernurse :-]

Ik 'moet' ook wel weer. Kreeg zojuist een hurray uit Hongarije. De 7 jarige jongen heeft wél begrepen dat een bedankje op z'n plaats is én reageerde op wat ik geschreven had :)
Later is nu
Ik heb een pc dip. Ik heb nu 3 kaarten expired en dat haat ik. Daar van 1 die maar 10 kaarten heeft gestuurd en ik vind hem geen pc typ, al lang niet online, dus die kan ik als verloren beschouwen, de andere 2 ga ik misschien nog een 2e kaartje sturen als ik moed kan verzamelen.

Nog iemand die al maand niet online is geweest, 1 kaart heeft verzonden en dus die van mij als eerste zou moeten krijgen. Die zal ook wel gaan expiren. Ik denk dat ik ga afwachten of er nog wat aankomt, pas als 'alles' binnen is gaan kijken of ik weer wat wil sturen.

Kreeg weer een hele sneue hurray net. Kortom effe blegh allemaal op pc! :whip:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ik heb er nog 6 expired, tussen de 124 en 275 dagen. Wel jammer, want het zijn leuke kaartjes. Maar het is niet anders.

Morgenmiddag/avond ben ik alleen thuis :jump:
Dan kan ik vanalles doen, waaronder postcrossing. Ben benieuwd wat ik daadwerkelijk ga doen, want (te) vaak blijf ik achter pc of tv hangen. :)
Later is nu
Ik heb net 7 adressen getrokken. 6 mensen hadden nog niet meer dan 5 kaarten ontvangen. Dat wordt makkelijk uitzoeken! De 7e had ook nog geen 400 en duidelijke wensen, waar ik wat aan kan voldoen. 2x Oostenrijk, ook wel bijzonder :)
Later is nu
OKé.. en dat was de 'lucky strike'. Nog 2 Duitse dames getrokken. Eéntje met 1793 ontvangen kaartjes en de ander met 2341

Zij die schrijven gaat groet u :bye:

Nouja.. ik ga nog wel wat anders doen, maar ben de hele middag + avond alleen en dan ga ik, zoals een oud vrouwtje betaamd, lekker zitten schrijven. Niet wild op stap of wat dan ook :hihi:
Later is nu
Dus.. lekker aan het schrijven geweest, gisterenavond laat nog..

Naar Duitsland gaan:
Een slapende kitten. Een leeg profiel, maar de profielfoto is een kat, dus dat komt vast goed.
Een oude foto van ons Station
Onze toren

Naar Rusland gaat:
Een setje honden
een kaart met allerlei soorten vliegers
De 25 aprilbrug van Lissabon
Een getekend bord tomatensoep

Naar Taiwain gaat:
Een kaartje van een postzegels met daarop de Koning met z'n broertjes, toen ze jong waren. In een envelop, want de ontvanger wil graag gebruikte postzegels. Daar heb ik er veel van

Naar Oostenrijk een gebreid stukje en een geschilderd Drents landschap uit de 19e eeuw

Naar China een stukje Nederlands landschap met koeien, een slootje en wat knotwilgen.

Zo.. nu wil ik wel weer eens kaartjes ontvangen ;-)
Later is nu
Ik kreeg een blije hurray uit Amerika. De ontvanger vroeg onder andere Jokers uit het kaartspel, en toevallig had ik die op voorraad. Van mij kreeg ze dus haar eerste joker :)
Later is nu
Lekker actief bezig dreamer!
Mijn kaartjes zijn ook onderweg!
En een blije hurray uutbtaiwsn die erg blij was met haar kaartje van noord Brabant.
Wordt in toch een stuk blijer van als lege hurrays :nooo:
Ja, leuk is dat he, blije hurrays. :-]
Later is nu
Ik kreeg vandaag alweer 2 kaartjes, uit Duitsland

Op de site je steeds zo'n blok, wie ontvangt en wie verzendt. Daar zag ik dat 1 persoon uit Bangladesh een kaartje ontvangen had en direct daaronder 4 personen die een kaartje naar Bangladesh gingen sturen. :O
Later is nu
Oh wauw dat gaat snel!
Ik heb een kaartje binnen uit Apeldoorn, met een hele leuke postzegel van jan, jans en de kinderen!
Verder nog 2 kaartjes binnen uit Duitsland .
Van mijn verzonden kaarten is er weer eentje aangekomen, ik kreeg : thanks terug. Altijd zonde van de hele verhalen die je er op schrijft maar goed!
Ik wacht nog even rustig af zodat er weer een paar tegelijk op de post kunnen.
Ik kreeg vandaag wéér kaartjes! Uit Duitsland, Oostenrijk en Finland. :mail:
Later is nu
Je zal postbode zijn met dit weer @(
Later is nu
Net een 'hurray' uit Duitsland. Leeg profiel en nu ook lege hurray. Krijg de neiging er een berichtje achteraan te sturen, dat wat informatie in het profiel en een reactie op de kaart wel leuk is.
Later is nu
Dreamer schreef:
01-03-2018 11:33
Je zal postbode zijn met dit weer @(

Ik heb meelij met ze. Ik bevroor al in de auto op weg naar de supermarkt vanmorgen.

Kreeg ook een lege hurray. :thunder:
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Ik kreeg net een blije hurray uit Oostenrijk. Reactie op m'n verhaaltje en wat over het weer nu. Oftewel hè hè..
Later is nu
Bij mij zijn er weer 7 kaartjes de deur uit! Rusland, Oostenrijk, Zwitserland, hong kong, Finland, Singapore en uiteraard; Duitsland.

Verder heb ik een raar kaartje uit China of hong kong ontvangen.
Diegene had het over een Hollandse lekkernij en gaf aan dat wij het in het Nederlands snowpeas noemen en dat het 'sweet' is.
Dus ik vroeg of ze ipv snowpeas misschien snoepjes bedoelde maar dat was het niet.
En als ik het Google krijg ik sperziebonen te zien haha.

Iemand enig idee ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven