Catfish
dinsdag 6 maart 2018 om 13:30
Je liegt. Zelfs het letterlijk kopiëren is je niet gelukt.eenmeisje1993 schreef: ↑06-03-2018 11:10Algemene ontwikkeling? Mijn grammatica is prima in orde hoor. Ik heb het gewoon letterlijk gekopieerd en geplakt.
dinsdag 6 maart 2018 om 13:32
Is dit nu nodig. Wat ontzettend betweterig.Courage-- schreef: ↑06-03-2018 10:46Dat klopt, maar voor jouw algemene ontwikkeling hier de grammaticaal verbeterde versie (de gemankeerde zinsopbouw heb ik maar even gelaten...):
"Een catfish is iemand die pretendeerdt iemand anders te zijn d.m.v. sociale netwerken om zo een valse identiteit te creeëren. Voornamelijk om te streven naar neppe relaties online waarbij ze zich voordoen als compleet iemand anders.''
dinsdag 6 maart 2018 om 13:38
Je bedoelt wellicht dat je één woord wél correct hebt geschreven?!eenmeisje1993 schreef: ↑06-03-2018 13:34Wow omdat het woordje Facebook er niet bij staat?
En inderdaad.. Waarom is dit nodig? Vanwege 1 woordje moet je mij de les lezen?
Waarom dit nodig is? Omdat het om te janken is hoe men tegenwoordig schrijft. Iemand die zo schrijft uit luiheid is niet serieus te nemen.
dinsdag 6 maart 2018 om 13:43
Schat, ik ben JUIST iemand die altijd let op grammatica. Dus jouw reactie verbaasd me echt. Ik heb dit stuk gekopieerd van google en het woord Facebook eruit gehaald. Ik heb het dus niet getypt. Luiheid was het inderdaad wel.
Ik vind het ook om te janken hoe men tegenwoordig schrijft.. Ik vind je reactie op mij bijzonder...
dinsdag 6 maart 2018 om 13:51
Burn, ouch.eenmeisje1993 schreef: ↑06-03-2018 13:43Schat, ik ben JUIST iemand die altijd let op grammatica. Dus jouw reactie verbaasd me echt. Ik heb dit stuk gekopieerd van google en het woord Facebook eruit gehaald. Ik heb het dus niet getypt. Luiheid was het inderdaad wel.
Ik vind het ook om te janken hoe men tegenwoordig schrijft.. Ik vind je reactie op mij bijzonder...
dinsdag 6 maart 2018 om 13:51
eenmeisje1993 schreef: ↑06-03-2018 13:43Schat, ik ben JUIST iemand die altijd let op grammatica. Dus jouw reactie verbaasdt me echt. Ik heb dit stuk gekopieerd van google en het woord Facebook eruit gehaald. Ik heb het dus niet getypt. Luiheid was het inderdaad wel.
Spreuken 18:2
dinsdag 6 maart 2018 om 13:56
dinsdag 6 maart 2018 om 14:00
Nope. Het is omdat je een d hebt geschreven aan het eind van een werkwoord waar een t hoort, na de zin 'Schat, ik ben JUIST iemand die altijd let op grammatica'eenmeisje1993 schreef: ↑06-03-2018 13:56Vind dit wel heel kinderachtig hoor. Zijn mensen hier op het forum die nog niet eens een normale zin kunnen formuleren en ik krijg de volle laag omdat ik iets gekopieerd en geplakt heb en ergens een d inplaats van een t heb geschreven..
echt wauw...
dinsdag 6 maart 2018 om 14:04
Ja, dat bedoelde ik....
Nogmaals.. Er zijn hier mensen die nog niet eens één woord juist kunnen schrijven en/of een zin kunnen formuleren. En nu gaan we met z'n alle mij even belachelijk maken omdat ik een schrijffoutje maak? Alsof jullie nooit eens een schrijffout maken. Dat gebeurt de beste hoor. Niemand is perfect in grammatica. Ik vind het zelf erg storend als iemand echt heel slecht Nederlands schrijft, maar dit vind ik wel erg flauw.
dinsdag 6 maart 2018 om 14:11
Ik vind dat eerder heel zielig.Blondie456 schreef: ↑06-03-2018 08:59Ik heb eens iemand leren kennen via een forum. Toen het forum er mee stopte hebben wij elkaar onze mailadressen gegeven en stuurden foto's van ons gezin naar elkaar. Achteraf bleek dus dat zij zich ook voor deed als iemand anders en foto's van een totaal andere vrouw van FB pikte. Via andere mensen die zij ook besodemieterde ben ik er achter gekomen dat zij dus ook een catfish was.
Nu kom ik haar hier op het forum weer tegen. Ze doet zich voor als een moeder van 3 kinderen terwijl ze in het echt alleen woont met 2 katten. Een heel zielig figuur dus die net doet alsof ze een ander leven heeft. Ik negeer haar volledig.
Dan moet je je wel heel eenzaam en ongelukkig voelen, dat je een heel ander leven voor je zelf verzint.
dinsdag 6 maart 2018 om 14:12
Nee leuk....ik ben toch meer vam de Yogibear en stop the pigeon!
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 6 maart 2018 om 14:13
dinsdag 6 maart 2018 om 14:17
Maar die lopen niet op te scheppen dat ze JUIST altijd op grammatica letten, schat. Het is die combinatie, snap je? Die is ironisch. Als die vrouw met lippenstift op haar voorhoofd die zegt dat ze zichzelf zo mooi vindt.eenmeisje1993 schreef: ↑06-03-2018 14:04Ja, dat bedoelde ik....
Nogmaals.. Er zijn hier mensen die nog niet eens één woord juist kunnen schrijven en/of een zin kunnen formuleren. En nu gaan we met z'n alle mij even belachelijk maken omdat ik een schrijffoutje maak? Alsof jullie nooit eens een schrijffout maken. Dat gebeurt de beste hoor. Niemand is perfect in grammatica. Ik vind het zelf erg storend als iemand echt heel slecht Nederlands schrijft, maar dit vind ik wel erg flauw.
Goed, sorry voor de off-topics. Geen ervaringen met catfishes, verder, maar ik vind het fenomeen buitengewoon fascinerend. Oplichters die er geld mee willen aftroggelen snap ik dan nog wel, helemaal als ze in een land als Nigeria wonen, maar 'gewone' forummers die het doen voor de aandacht, daar is echt een steekje aan los. Ik ben ook wel benieuwd naar welk soort catfish TO is tegengekomen.
dinsdag 6 maart 2018 om 14:20
Hoe weet je dat zij hier op het forum dezelfde persoon is als die catfish?Blondie456 schreef: ↑06-03-2018 14:08Ze heeft het uiteindelijk toe gegeven. Hoe die anderen er achter waren gekomen dat weet ik niet precies.
Ik heb me vroeger (middelbareschool) weleens online als iemand anders voorgedaan, maar niet met foto's ofzo. Gewoon een niet bestaand persoon. Inderdaad uit onzekerheid en om jezelf iemand anders te wanen.
Dat zie je vaak ook bij dat programma op TV; dan blijkt het een heel onzeker iemand te zijn die veel gepest is enzo.
dinsdag 6 maart 2018 om 14:20
Dat was als reactie op iemand anders die zei dat ik in dat stuk zoveel grammaticale fouten gemaakt had. Ik heb dat stuk niet geschreven maar gewoon gekopieerd en geplakt en het woord Facebook eruit gehaald. Dat ik er zelf ook niet tegen kan als mensen erg slecht Nederlands schrijven en dat ik erop let was niet om op te scheppen, maar puur om te laten blijken dat haar reactie mij daarom verbaasde. En natuurlijk zul je dan net weer zien dat ik een schrijffout maak.Satchel schreef: ↑06-03-2018 14:17Maar die lopen niet op te scheppen dat ze JUIST altijd op grammatica letten, schat. Het is die combinatie, snap je? Die is ironisch. Als die vrouw met lippenstift op haar voorhoofd die zegt dat ze zichzelf zo mooi vindt.
Goed, sorry voor de off-topics. Geen ervaringen met catfishes, verder, maar ik vind het fenomeen buitengewoon fascinerend. Oplichters die er geld mee willen aftroggelen snap ik dan nog wel, helemaal als ze in een land als Nigeria wonen, maar 'gewone' forummers die het doen voor de aandacht, daar is echt een steekje aan los. Ik ben ook wel benieuwd naar welk soort catfish TO is tegengekomen.
dinsdag 6 maart 2018 om 14:22
Niet op reageren lieverd, dan is de lol er snel af (zeg ik ook altijd tegen mijn dochter van 7;-))eenmeisje1993 schreef: ↑06-03-2018 14:04Ja, dat bedoelde ik....