Reactie op toevallig lichamelijk contact

06-03-2018 19:11 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren moest ik een filmpje opnemen op mijn werk, maar had problemen met de lichtinval dus vroeg even hulp aan een collega. Op een bepaald moment had ik de camera vast. Hij legde daarbij zijn hand per abuis op mijn hand (weet zeker dat dit niet expres was, al was het niet nodig dat hij de camera vastnam). Daarop liet hij zijn hand de hele tijd liggen. Ondertussen bleef hij nog een tijdje tegen mij praten. Ik was me er heel goed van bewust dat zijn hand op de mijne lag, hem leek het niet te deren (of hij besefte het niet?). Ik vond dit een rare reactie. Ik voel bij "huid op huid" contact toch de neiging om me weg te trekken.

Hangt dit af van hoe lichamelijk je bent ingesteld?
Ja.
Nou gesloten vraag dus slotje
Whut?
Dat was snel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Huh? Nou ik had mijn hand weg getrokken.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Waaro maak je je hier druk om?
Ongemakkelijk ja. Maar waarom trok je je hand niet terug?
There is always something happening, and it's usually right now
Ik denk omdat er van mijn kant wel enigszins seksuele aantrekkingskracht is, het bracht dus wel "iets" teweeg. Ik wil overigens niks met die aantrekkingskracht doen.

Ik vind het vervelend, omdat ik me sindsdien bewust ben van al onze interactie. Vandaag legde hij zijn hand op mijn rug bij het begroeten (we geven in onze onderneming een zoen op de wang, Franse cultuur...) en liet hij die even over mijn rug "glijden". Ik denk dat hij simpelweg lichamelijker is ingesteld dan ik dus ik wil hier ook niet meer van maken, vandaar mijn vraag aan jullie, even het hoofd helder houden.
Die hand die nog ff naglijdt over je rug is geen normaal gebaar nee.

Is ie op zijn minst een beetje lekker?
Of het is wederzijds. Sommige mensen hebben er een neus voor. Ik vind je wel wat naïef.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
bah moet er niet aan denken om alle collega te zoenen
viva-amber schreef:
06-03-2018 19:26
Of het is wederzijds. Sommige mensen hebben er een neus voor. Ik vind je wel wat naïef.
Er zijn een paar dingen die me doen twijfelen, maar voor elk klein ding is er wel een verklaring te bedenken. Ik heb het gevoel dat ik alles ga overanalyseren nu omdat er van mijn kant wel wat aantrekkingskracht is.
een hand die onnodig en zogenaamd toevallig op de jouwe wordt gelegd en daar nog een hele tijd blijft liggen, een hand die bij de begroeting over jouw rug glijdt; dat is opzettelijk
wildemimosa wijzigde dit bericht op 06-03-2018 19:35
Reden: abuisievelijke omissie
1.12% gewijzigd
don't watch the movie, read the book
Aranes schreef:
06-03-2018 19:21
Ik denk omdat er van mijn kant wel enigszins seksuele aantrekkingskracht is, het bracht dus wel "iets" teweeg. Ik wil overigens niks met die aantrekkingskracht doen.

Ik vind het vervelend, omdat ik me sindsdien bewust ben van al onze interactie. Vandaag legde hij zijn hand op mijn rug bij het begroeten (we geven in onze onderneming een zoen op de wang, Franse cultuur...) en liet hij die even over mijn rug "glijden". Ik denk dat hij simpelweg lichamelijker is ingesteld dan ik dus ik wil hier ook niet meer van maken, vandaar mijn vraag aan jullie, even het hoofd helder houden.
Sorry maar dat klinkt dus niet als normaal fysieke aanrakingen. Als iemand dat bij mij zou doen had ie een mep gekregen.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 06-03-2018 19:40
0.58% gewijzigd
Hij is aan het kijken hoever hij kan gaan!!
Je hebt sjans. :heart:
Hij is je aan het opwarmen.
Yep, hij wil je.

Is hij vrijgezel? Waarom dan niet ervoor gaan?

Overigens zou ik er ook niet aan moeten denken iedereen te zoenen op het werk. Dat vermijd ik na oud en nieuw etc. als de pest.
chrys schreef:
06-03-2018 19:28
bah moet er niet aan denken om alle collega te zoenen
Dan ben ik de halve dag bezig zeg.
We zijn beide vrijgezel, een relatie zit er niet in. Ik wil op dit moment geen relatie, dat weet hij ook. Hij komt ook niet op me over alsof hij verliefd is. Naast de zaken die ik aanhaal, gebeurt er weinig. Hij geeft me soms complimenten en bood me onlangs een lift aan van 140 km. We kunnen samen naar een (netwerk)evenement gaan 's avonds, maar ik woon er op 70 km van terwijl hij er dicht tegen woont. Ik kan door medicatie tijdelijk niet rijden, waarop hij aanbood me thuis af te zetten. Mijn rationele kant zegt dan dat hij vriendelijk is, liever gezelschap heeft (anders is ie alleen) en graag rijdt. Mijn emotionele kant hoopt dan dat ie wil neuken. :-?

Ik zou wel seks willen, maar daar valt niks mee te winnen. De kans dat ik gevoelens krijg, wordt groter en misschien is ons contact op het werk dan plots awkward.
Niet doen.. afstand houden
huh
#metoo
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hij initieert contact. En recentelijk dus door ook lichamelijk contact duidelijk waarneembaar te laten blijken.
Jij accepteert dat. Jouw opties had ook al kunnen zijn om hem af te wijzen een aantal moves hiervoor. Dan was het zelfs nooit tot dat handcontact gekomen. En zelfs bij dat handcontact had jij zelf het initiatief kunnen nemen om dat contact te verbreken. Een duidelijk signaal.

Momenteel accepteer jij zijn escalatie in jullie omgang. Dus hij zal blijven escaleren en steeds meer en verder contact opzoeken.

Waarom hij dat doet? Simpel. Hij wil jou. Even kort door de bocht simplistisch omdat hij een man is, Hij wil jou in iedergeval voor seks, en misschien voor meer.

Aan jou de taak om jouw grens aan te geven, want hij zal stapje voor stapje verder gaan en als jij hem niet afremt op een beleefde maar duidelijke manier, kan jij ineens voor een situatie komen te staan waarbij je aan de noodrem moet trekken en dat zal jullie onderlinge verhouding verstoren waarna hij terug in zijn schulp zal schieten, waardoor juist jullie werkcontact verstoort zal raken.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven