Aarsmaden?!
dinsdag 6 maart 2018 om 21:21
Beste Mede-Forummers,
Ik zit met een probleem. Ik weet niet zeker of ik aarsmaden heb. Ik bijt veel op me nagels en het bleek dus dat me broertje ze heeft. En dan natuurlijk als een gek je handen goed schoonmaken... maar misschien was ik al te laat en heb ik de eitjes als in me darmen zitten. Maar ik weet het dus niet zeker. Ik heb echt geen snelle stoelgang dus zou ook niet even snel kunnen checken. Ik heb soms jeuk ‘s nachts maar dat komt misschien omdat het idee van wormen in je darmen me om de oren zit en dus de jeuk verbeeld. Hoe erg is de jeuk als je die Aarsmaden hebt? Is het zo erg dat je er wakker van word uit je slaap? Voel je ze dan ook ‘bewegen’ als ze de eitjes leggen? En als je naar de WC gaat om je behoefte te doen. Voelt het dan anders dan als je ze niet hebt? Ik ben namelijk nu vet bang om me behoefte te doen omdat ik het idee van die wormen al vet vies vind. Ik heb al zo een pilletje ingeslikt voor de zekerheid. Maar toch heb ik liever deze vragen beantwoord omdat het idee dat er shit in je zit me de heletijd achtervolgt
Ik zit met een probleem. Ik weet niet zeker of ik aarsmaden heb. Ik bijt veel op me nagels en het bleek dus dat me broertje ze heeft. En dan natuurlijk als een gek je handen goed schoonmaken... maar misschien was ik al te laat en heb ik de eitjes als in me darmen zitten. Maar ik weet het dus niet zeker. Ik heb echt geen snelle stoelgang dus zou ook niet even snel kunnen checken. Ik heb soms jeuk ‘s nachts maar dat komt misschien omdat het idee van wormen in je darmen me om de oren zit en dus de jeuk verbeeld. Hoe erg is de jeuk als je die Aarsmaden hebt? Is het zo erg dat je er wakker van word uit je slaap? Voel je ze dan ook ‘bewegen’ als ze de eitjes leggen? En als je naar de WC gaat om je behoefte te doen. Voelt het dan anders dan als je ze niet hebt? Ik ben namelijk nu vet bang om me behoefte te doen omdat ik het idee van die wormen al vet vies vind. Ik heb al zo een pilletje ingeslikt voor de zekerheid. Maar toch heb ik liever deze vragen beantwoord omdat het idee dat er shit in je zit me de heletijd achtervolgt
dinsdag 6 maart 2018 om 21:26
Ja het jeukt enorm. Ik ben er nooit van wakker geworden in mijn slaap, maar had wel dat ik er niet door in slaap kon vallen. Je ziet ze zitten in de ontlasting, maar je voelt er verder niks van, behalve jeuk.
Als je al een pilletje ertegen geslikt hebt (even goed de bijsluiter lezen of je er later nog eentje moet) zal het wel goed zijn.
Als je al een pilletje ertegen geslikt hebt (even goed de bijsluiter lezen of je er later nog eentje moet) zal het wel goed zijn.
dinsdag 6 maart 2018 om 21:27
In het kort
Wormen in de ontlasting komen vaak voor, vooral bij kinderen.
Dit kan zelden kwaad.
Meestal zijn het aarsmaden: heel dunne witte wormpjes, een centimeter lang.
Uw kind krijgt jeuk rond de anus, waardoor het gaat krabben.
Soms gaat het om larven van de honden- of kattenspoelworm.
Hygiëne is belangrijk om besmetting met de eitjes te voorkomen.
Aarsmaden kunt u (zelf) behandelen met een kuur mebendazol van de apotheek of drogist.
In 10 seconden gegoogled.
Dit kan zelden kwaad.
Aarsmaden kunt u (zelf) behandelen met een kuur mebendazol van de apotheek of drogist.
dinsdag 6 maart 2018 om 21:33
Wel verkeerd gegoogled, dit klopt namelijk niet.Scratte schreef: ↑06-03-2018 21:27In het kort
Dit kan zelden kwaad.
dinsdag 6 maart 2018 om 21:35
Want?
dinsdag 6 maart 2018 om 21:35
On-topic, het idee van wormen in je lichaam is heel erg vies, echter heeft bijna iedereen ze weleens gehad, kan ook door slecht schoongemaakte rauwkost komen bijvoorbeeld. Je hebt al een pilletje op zeg je, meer kan je niet doen. Het pilletje zal z'n werk doen. Als ik me niet vergis moet je er na twee weken nog een nemen, niet vergeten.
dinsdag 6 maart 2018 om 21:37
De spoelwormlarven kunnen niets in het maagdarmstelsel van de mens, deze kunnen ontstekingen gaan geven in andere organen waar ze voor problemen kunnen zorgen. Hoe groot die kans is weet ik niet. Misschien ben je in de war met lintwormen, dze kun je volgens mij wel krijgen van dieren en zorgen wel voor wormpjes (stukjes van de worm) in de ontlasting.
dinsdag 6 maart 2018 om 21:45
GinnyJones schreef: ↑06-03-2018 21:37De spoelwormlarven kunnen niets in het maagdarmstelsel van de mens, deze kunnen ontstekingen gaan geven in andere organen waar ze voor problemen kunnen zorgen. Hoe groot die kans is weet ik niet. Misschien ben je in de war met lintwormen, dze kun je volgens mij wel krijgen van dieren en zorgen wel voor wormpjes (stukjes van de worm) in de ontlasting.
Oh dat kan dat ik lintworm had als kind kan wel zijn ja.
Dat blijkbaar niet kloppende stukje komt van https://www.thuisarts.nl/wormen/mijn-kind-heeft-wormen
https://www.thuisarts.nl/wormen/ik-heb-aarsmaden
Normaal wel betrouwbare site.
dinsdag 6 maart 2018 om 23:34
Klopt! Gelukkig ben ik erachter gekomen dat ik op het moment er geen in me darmen heb. Maar heb altijd reinigingsdoekjes bij me aangezien familielid het dus wel heeft. Ik maak sws de kuur af want het kan zomaar zijn dat ik toch een eitje heb meegenomen en die pas over 2 weken uitkomt.GinnyJones schreef: ↑06-03-2018 21:35On-topic, het idee van wormen in je lichaam is heel erg vies, echter heeft bijna iedereen ze weleens gehad, kan ook door slecht schoongemaakte rauwkost komen bijvoorbeeld. Je hebt al een pilletje op zeg je, meer kan je niet doen. Het pilletje zal z'n werk doen. Als ik me niet vergis moet je er na twee weken nog een nemen, niet vergeten.
woensdag 7 maart 2018 om 01:02
woensdag 7 maart 2018 om 06:57
Sommige mensen maken zich wel zorgen wat er in hun lichaam gebeurt. Die wormen doen vrij weinig maar als je er over denkt dan is het echt goor. Ik weet dat doordat ik geen hevige jeuk ‘s nachts heb en bij me ontlasting gister dus niets zag. Dan weet ik 90% zeker dat ik ze niet heb.Stefke schreef: ↑07-03-2018 01:02Wat een paniek om een paar aarsmaden zeg! En hoe kun Je weten dat je ze niet in je darmen hebt? Heb je je darmen laten spoelen? Je ontdekt dat je ze het als he jeuk krijgt. Maar wanneer dat gaat gebeuren weet je nooit! Misschien morgen of over een maand of over een jaar? Of misschien wel nooit!
anoniem_365788 wijzigde dit bericht op 07-03-2018 06:59
0.15% gewijzigd
woensdag 7 maart 2018 om 06:58
Ik ga niet zo snel naar een dokter voor iets dat ik zelf kan behandelen. Is een beetje de tijd verspillen van de dokter
woensdag 7 maart 2018 om 12:08
Goed gedaan dat je een pilletje hebt gehaald voor de zekerheid. Goed handen wassen is ook prima, en meteen maar stoppen met nagelbijten, ben je daar ook vanaf. Je kunt het nu van je broer krijgen, maar net zo goed van iemand anders, je kunt het gewoon krijgen door contact met bijvoorbeeld een trapleuning of deurklink en dan je vingers in je mond doen.
woensdag 7 maart 2018 om 15:29
Moet je je handen wassen met warm water? Want dan heb ik dat niet gedaanNirakkam schreef: ↑07-03-2018 12:08Goed gedaan dat je een pilletje hebt gehaald voor de zekerheid. Goed handen wassen is ook prima, en meteen maar stoppen met nagelbijten, ben je daar ook vanaf. Je kunt het nu van je broer krijgen, maar net zo goed van iemand anders, je kunt het gewoon krijgen door contact met bijvoorbeeld een trapleuning of deurklink en dan je vingers in je mond doen.