Constant moeten plassen..
woensdag 7 maart 2018 om 12:17
Hallo allemaal!
Ik zit met een probleempje, ongeveer 2 maanden terug een blaasonsteking gehad die maar niet over wou gaan en behandeld met antibiotica, nergens last meer van alleen 2 dagen na de laatste pil andere klachten gekregen.
Namelijk dat ik echt CONSTANT 24/7 het gevoel heb dat ik moet plassen, de dokter heeft gecontroleerd op verzakkingen. dat was gelukkig niet zo, ik doe nu aan blaastraining al een maand maar het helpt helemaal niks.
Ik word er echt gek van
, als ik naar de wc ga en uitgeplast ben, voelt het nogsteeds of moet ik nog meer plassen alleen er komt dan niks meer. hoe langer ik blijf zitten hoe erger het gevoel word, maar dit gevoel houd dus de heeeeele dag aan, ik ga niet om de 5 minuten naar de wc want ik weet dat er niks komt ondanks het wel zo voelt. ik laat met de plastraining minimaal 2 uur tussen de plasbeurten zitten. maar het helpt helemaal niks.
Zijn er meer vrouwen die dit hebben / hebben gehad? en wat hielp bij jou? ik ben een beetje radeloos.
Ik zit met een probleempje, ongeveer 2 maanden terug een blaasonsteking gehad die maar niet over wou gaan en behandeld met antibiotica, nergens last meer van alleen 2 dagen na de laatste pil andere klachten gekregen.
Namelijk dat ik echt CONSTANT 24/7 het gevoel heb dat ik moet plassen, de dokter heeft gecontroleerd op verzakkingen. dat was gelukkig niet zo, ik doe nu aan blaastraining al een maand maar het helpt helemaal niks.
Ik word er echt gek van
Zijn er meer vrouwen die dit hebben / hebben gehad? en wat hielp bij jou? ik ben een beetje radeloos.
woensdag 7 maart 2018 om 12:25
woensdag 7 maart 2018 om 12:37
Ik ga straks een nieuwe afspraak maken, en zal dit aan hem voorleggen.Lady_Vintage schreef: ↑07-03-2018 12:32Er is medicatie die een overprikkelde blaas tot rust kan krijgen. Heb je het daar al eens over gehad met je huisarts?
Bedankt voor de tip!
woensdag 7 maart 2018 om 13:28
woensdag 7 maart 2018 om 14:28
Zoiets ervaar ik ook!
Ik heb ook het gevoel dat het niet zozeer met mijn blaas te maken heeft, maar meer mijn plasbuis.
Net of zit er een drupje wat eruit moet maar er echt niet uit wil, tenminste weet niet hoe ik het anders moet omschrijven haha
woensdag 7 maart 2018 om 15:32
Hier exact hetzelfde probleem. Na een hardnekkige blaasontsteking, wel de klachten van een blaasontsteking overgehouden, maar in de kweek geen bacterie te vinden. Ik ben verwezen naar de uroloog, ze hebben een OCT gedaan en functioneel onderzoek. Nieren en spieren waren in orde. Ze willen eigenlijk nog met een camera in de blaas kijken, maar daar zit ik zelf een beetje tegenop. In de kweek vonden ze wel een verhoogde waarde van witte bloedcellen, op basis daarvan heb ik toch een onderhoudsantibioticakuur gekregen en het advies om cranberry tabletten erbij te slikken voor het slapengaan. Dit gebruik ik nu 2 weken en het lijkt te helpen, echter helemaal over is het nog niet. Verder merk ik dat veel drinken helpt en dan bedoel ik 2+ liter en je plas absoluut niet ophouden. Als SOA's zijn uitgesloten zou ik om een verwijzing naar de uroloog vragen.
vrijdag 9 maart 2018 om 08:16
Ik ben dus niet de enige! bij mij is het idd ook ontstaan na een heftige blaasonsteking, heb nog lang daarna cranberry pillen geslikt maar het advies gekregen daarmee te stoppen.. anders werd mn urine te zuur zeiden ze. ik heb maandag een nieuwe afspraak bij de huisarts, dus moet het weekend nog even uitzitten..Geel schreef: ↑07-03-2018 15:32Hier exact hetzelfde probleem. Na een hardnekkige blaasontsteking, wel de klachten van een blaasontsteking overgehouden, maar in de kweek geen bacterie te vinden. Ik ben verwezen naar de uroloog, ze hebben een OCT gedaan en functioneel onderzoek. Nieren en spieren waren in orde. Ze willen eigenlijk nog met een camera in de blaas kijken, maar daar zit ik zelf een beetje tegenop. In de kweek vonden ze wel een verhoogde waarde van witte bloedcellen, op basis daarvan heb ik toch een onderhoudsantibioticakuur gekregen en het advies om cranberry tabletten erbij te slikken voor het slapengaan. Dit gebruik ik nu 2 weken en het lijkt te helpen, echter helemaal over is het nog niet. Verder merk ik dat veel drinken helpt en dan bedoel ik 2+ liter en je plas absoluut niet ophouden. Als SOA's zijn uitgesloten zou ik om een verwijzing naar de uroloog vragen.
Ga ook vragen om een verwijzing naar de uroloog
vrijdag 9 maart 2018 om 08:32
Een tijdje geleden heb ik een topic geopend over mijn dochter die ook na een blaasontsteking constant moet plassen, misschien dat daar nog tips in staan?
gezondheid/dochter-plast-heel-veel/list ... #p28166072
Op dit moment gaat het met haar wat beter. De Vesicare lijkt te helpen, ze zit nu op ongeveer 12x plassen per 24 uur. Nog steeds erg veel, maar lang niet meer zo erg als een paar weken geleden.
De nachten waren wel nog steeds een drama; 6 keer wakker worden om te plassen was normaal. Ze was dan ook totaal uitgeput. Nu heeft ze sinds 3 dagen Minrin, dit medicijn zorgt ervoor dat er 's nachts geen urine wordt aangemaakt. En nu word ze nog maar 1 x per nacht wakker.
Sterkte, het is echt heel vervelend!
Op dit moment gaat het met haar wat beter. De Vesicare lijkt te helpen, ze zit nu op ongeveer 12x plassen per 24 uur. Nog steeds erg veel, maar lang niet meer zo erg als een paar weken geleden.
De nachten waren wel nog steeds een drama; 6 keer wakker worden om te plassen was normaal. Ze was dan ook totaal uitgeput. Nu heeft ze sinds 3 dagen Minrin, dit medicijn zorgt ervoor dat er 's nachts geen urine wordt aangemaakt. En nu word ze nog maar 1 x per nacht wakker.
vrijdag 9 maart 2018 om 09:45
Ach wat vervelend voor haar!sjansje schreef: ↑09-03-2018 08:32Een tijdje geleden heb ik een topic geopend over mijn dochter die ook na een blaasontsteking constant moet plassen, misschien dat daar nog tips in staan?
Ik zal straks het topic even doorlezen, bedankt!
ik heb gelukkig 's nachts nergens last van, alleen zodra ik wakker word, hopelijk komt jullie meid er gauw vanaf, fijn dat die mediciatie helpt!
woensdag 14 maart 2018 om 22:13
Even een update.
Ik ben bij de huisarts geweest en die geeft aan dat ik geen gekkigheid in mijn plasbuis / blaas heb zitten anders had ik opnieuw een blaasonsteking moeten krijgen.
De huisarts zei dat waarschijnlijk mijn slijmvlies in en rondom plasbuis beschadigd is, vanwege de blaasonsteking. ofzo.
Hier heb ik een oogzalf?
voor mee gekregen haha, blijkbaar is dit goed voor meerdere doeleinden, onstekingsremmend en vette zalf.
Tot nu toe bied het wel een beetje verlichting moet ik zeggen!
als.mijn klachten over 2 weken nog niet verbeterd zijn word ik doorgestuurd naar de uroloog, en dan kan ik evt medicijnen krijgen die de plasdrang wat remmen. mocht daar toch de oorzaak liggen.
Ik ben bij de huisarts geweest en die geeft aan dat ik geen gekkigheid in mijn plasbuis / blaas heb zitten anders had ik opnieuw een blaasonsteking moeten krijgen.
De huisarts zei dat waarschijnlijk mijn slijmvlies in en rondom plasbuis beschadigd is, vanwege de blaasonsteking. ofzo.
Hier heb ik een oogzalf?
Tot nu toe bied het wel een beetje verlichting moet ik zeggen!
als.mijn klachten over 2 weken nog niet verbeterd zijn word ik doorgestuurd naar de uroloog, en dan kan ik evt medicijnen krijgen die de plasdrang wat remmen. mocht daar toch de oorzaak liggen.