Van welke uitspraken krijgen jullie kromme tenen?

03-03-2018 00:21 3042 berichten
Een hapje eten of een vorkje prikken bah. Welke uitspraken vinden jullie niet om aan te horen? Een zinloos zeur topic maar ik ben benieuwd 😆
Alle reacties Link kopieren
Toen viel ik even helemaal uit de lucht, had hem al een paar keer gehoord, vanochtend las ik 'm in de Volkskrant o_o
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Charlotte717 schreef:
07-03-2018 07:49
“Genieten met het mannetje.”

Zo iemand heb ik ook op Facebook, inclusief foto van twee borden en glazen wijn op restaurant. Post iets dergelijks zowat om de twee dagen. :(
Vreselijk.Toen ik nog fb had, had ik ook iemand erop die dit zelfs thuis deed met hun keurige luxe borden en eten plus glazen wijn.
Vrijwel alle uitspraken die gedaan worden rondom zwangerschappen en baby's, kantoorjargon, statussen en fotoonderschriften van moeders op Facebook.
Broodjekroket2 schreef:
06-03-2018 14:32
Argggg daar kan ik ook echt niet tegen. Zeg gewoon het hele woord! Je zegt toch ook niet Face ipv Facebook.
Nee, maar veel mensen zeggen en schrijven wel FB. Ja, ik hoor het zelfs mensen zeggen.
Broodjekroket2 schreef:
06-03-2018 14:36
vragen als 'Je bent er weer?'. Nee,ik ben een geest.

Mijn collega als ze iets gaat doen zegt ze 'ik pak het op'. Gatverdamme, kots.
Als ik ''leuk dat je er weer bent'' zeg, bedoel ik iets anders dan wanneer ik 'He ben je er weer?' zeg, wat een retorische vraag is.
Sometimes reality is too complex for oral communication. But legend embodies it in a form which enables it to spread.
konijntje123 schreef:
07-03-2018 10:09

Ik was laatst in de winkel. Liep er een man van middelbare door de winkel, te roepen naar zijn 'meisje'. Ik dacht die is zeker zijn dochtertje kwijt. Nee, hij bleek op zoek te zijn naar zijn vrouw :/
Dat vind ik dan wel weer aandoenlijk :hihi:
Mopje74 schreef:
06-03-2018 00:09
Dus dat!! (en dan die T heel hard uitspreken)
Hoeee dan?
Echt hè?
Serieus?! (Nee, ik sta hier een mop te vertellen.)
Deze allemaal. Vind 'Ik hou ervan' ook wel in dit rijtje passen. Lichte allergie voor dit soort popiejopie-taalgebruik.
Coco87 schreef:
07-03-2018 11:04
Vrijwel alle uitspraken die gedaan worden rondom zwangerschappen en baby's, kantoorjargon, statussen en fotoonderschriften van moeders op Facebook.
Dat ja. En dan vooral in van die woonprogramma's : "Piet en Helma zijn 5 jaar getrouwd, wonen in ... en inmiddels zwanger van hun eerste kindje.''
Waarom niet gewoon kind? Ik krijg kotsneigingen van het woord kindje.
everything happens for a reason
Belle73 schreef:
07-03-2018 10:55
Toen viel ik even helemaal uit de lucht, had hem al een paar keer gehoord, vanochtend las ik 'm in de Volkskrant o_o
Huh :O . Wat betekent dát nou weer ?
Nothing happens for a reason
blue123 schreef:
07-03-2018 10:56
Vreselijk.Toen ik nog fb had, had ik ook iemand erop die dit zelfs thuis deed met hun keurige luxe borden en eten plus glazen wijn.
Haha, ik heb ook zo'n facebookvriendin die regelmatig van die overdreven gestileerde stillevens post; glas muntthee, reep chocola (Tony Chocolonely natuurlijk, met het logo en de naam goed in beeld), laptop, wat quasi interessante paperassen erbij, en dan van die hashtags als #workingmom#lovemyjob# enzovoort enzoverder.
minnimouse schreef:
06-03-2018 14:17
Pfff ... verschrikkelijk. Momenteel zoek ik een baan dus ik kom heel veel van dat soort nietszeggende teksten tegen.
Je moet van alles zijn tegenwoordig. Je werk moet je passie zijn, je moet collega's inspireren en motiveren, je moet humor hebben, heeeeel flexibel zijn, creatief, resultaatgericht, dynamisch, proactief, gedreven en klantgericht en oh ja, je moet al je competenties wel SMART formuleren. Je moet ook een teamplayer zijn en ambitie hebben jezelf over 5 jaar drie stappen verder zien.
Competenties... Ik denk dat als ik mijn jaarlijkse functioneringsgesprek heb ik ook loos kan gaan op deze pagina. "Waar zie je jezelf over vijf jaar" als ik dat echt uit mezelf beantwoord krijg ik daar altijd kritiek op, te weinig ambitieus. Beantwoord ik het zoals ik denk dat verwacht wordt, krijg ik een vraag naar het realiteitsgehalte.
Ondertussen heb me behoorlijk ontwikkeld, maar nog nooit zoals voorzien was in enig functioneringsgesprek!
vivaatje2018 schreef:
06-03-2018 14:45
'Dus dat.'

'Hou op met me.'

:nooo:
Als je mij dit hoort zeggen vind je het zeker weten wel leuk.
Sometimes reality is too complex for oral communication. But legend embodies it in a form which enables it to spread.
Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
Vreselijk.
Aragog schreef:
07-03-2018 22:08
Niet omdat het moet, maar omdat het kan.
Vreselijk.
Vroeger zeiden ze "omdat iets kan, betekent niet dat het ook moet", maar dat is tegenwoordig precies andersom, wat kan, dat moet, en zo niet, dan toch.
"Hij is zijn vrouw verloren" dan denk ik meteen "waar?" ,"langs de A10 of zo??" Zeg dan gewoon dat zijn vrouw is overleden.
Als je een bedrijf belt en de persoon die je gaat doorverbinden zegt "uw naam was?" Ik heb niet in de afgelopen 2 minuten mijn naam gewijzigd! Dus mijn naam IS nog steeds Pipo!

Oh, en ik las net dat tractor in het westen gezegd wordt. Nee hoor, hier is het ook gewoon een trekker.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Pipo* schreef:
08-03-2018 17:03
"Hij is zijn vrouw verloren" dan denk ik meteen "waar?" ,"langs de A10 of zo??" Zeg dan gewoon dat zijn vrouw is overleden.
Als je een bedrijf belt en de persoon die je gaat doorverbinden zegt "uw naam was?" Ik heb niet in de afgelopen 2 minuten mijn naam gewijzigd! Dus mijn naam IS nog steeds Pipo!

Oh, en ik las net dat tractor in het westen gezegd wordt. Nee hoor, hier is het ook gewoon een trekker.
:rofl: :rofl:

Alle ballen in de lucht houden :frusty:
Relax we're all crazy, it's not a competition
Sfeer proeven.
In je kracht staan.
De slachtofferrol.
Het leven is vooral genieten.
Een mooi mens.
Een sterke vrouw.
Hoogbegaafd.
"IQ en EQ zijn perfect in balans".
De zaakjes goed voor elkaar hebben.
Je eigen broek ophouden.
Rugzakje.
"Zoek Hulp!"

enz. enz.
Is misschien al gezegd, maar communiceren
We hebben afgelopen vergadering de verkeerde datum gecommuniceerd.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn pubers gaan regelmatig helemaal stuk.

:-?
Het woord letterlijk gebruiken om iets te benadrukken (terwijl het figuurlijk is).

“Ik liep letterlijk de benen onder mijn lijf vandaan” lijkt me vrij pijnlijk, en “Ik schrok me letterlijk dood” lijkt me ook niet erg gezond.
Drackie schreef:
08-03-2018 20:47
Het woord letterlijk gebruiken om iets te benadrukken (terwijl het figuurlijk is).

“Ik liep letterlijk de benen onder mijn lijf vandaan” lijkt me vrij pijnlijk, en “Ik schrok me letterlijk dood” lijkt me ook niet erg gezond.
Hahaha, ja, mooi is dat. Ik stond vorige week met 2 mensen in de lift op mijn werk, de één zei tegen de ander dat ze het zo heerlijk vond om op de fiets naar kantoor te gaan zodat ze "letterlijk haar hoofd leeg kon maken" :-D
Om te braken: jezelf als zwangere een ‘mommy to be’ noemen. Dan weet je zo al dat dat dus een moeke wordt die een babyblog gaat starten en het alleen nog over ‘wondertjes’ gaat hebben.

Na vandaag: powervrouwen.
Nee, niet alle vrouwen zijn powervrouwen.

Ik ril van mensen die hun man of vrouw, vriend of vriendin ‘partner’ noemen.
Als je dat zegt denk ik meteen dat je homosexuel bent. En daar is uiteraard niets mis mee, maar het geeft zo’n ander beeld van iemand.
sinnombre schreef:
08-03-2018 21:47
Ik ril van mensen die hun man of vrouw, vriend of vriendin ‘partner’ noemen.
Als je dat zegt denk ik meteen dat je homosexuel bent. En daar is uiteraard niets mis mee, maar het geeft zo’n ander beeld van iemand.
Heel gender-neutraal, maar duidelijk allerminst. Waarom zo verhullend? Vind ik trouwens ook bij man - man en vrouw - vrouw. Je kunt je man of vrouw toch gewoon man of vrouw noemen? Vind ik sowieso warmer klinken.
puntjeeee schreef:
07-03-2018 19:22
Dat ja. En dan vooral in van die woonprogramma's : "Piet en Helma zijn 5 jaar getrouwd, wonen in ... en inmiddels zwanger van hun eerste kindje.''
Waarom niet gewoon kind? Ik krijg kotsneigingen van het woord kindje.
Nou, als het gaat om een baby, vind ik kindje niet zo vreemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven