Nova Sure hoe nu verder
donderdag 8 maart 2018 om 07:43
Hoi Dames,
Ik heb een tijdje hier lopen zoeken maar ben nog geen soort gelijk verhaal tegen gekomen.
Ik ben een moeder van 31 jaar en heb 3 kinderen.
Sinds mijn 11e ben ik ontzettend heftig ongesteld. En na mijn derde zwangerschap is het nog erger geworden. Begin van het jaar met de gynaecoloog afgesproken we voor de behandeling van de Nova Sure zouden gaan. Drie weken geleden is dit (onder narcose) gebeurd. Ik had van tevoren veel goede verhalen gelezen en was positief! Nu moest alleen vorige week mijn menstruatie beginnen, en Jahoor... gewoon als vanouds! Heftig bloeden, erge buikkrampen... sinds gister is het bloeden eindelijk wat minder. Gister bij de gyn geweest (helaas heb ik nooit een vaste gynaecoloog). Ze heeft me onderzocht en vond het slijm toch nog wel iets dik dan ze had gehoopt. Ze vind mij te jong om mijn baarmoeder eruit te halen. Ik moet sowieso nu even mijn volgende menstruatie af wachten... ik zit er alleen continu aan te denken.
Mijn menstruatie beheerst echt mijn leven op die momenten. Altijd bang om door te lekken, krampen... wil ik zo nog 20 jaar verder leven? Nee! Maar wat moet ik dan? Is er iemand met ervaring(en)?
Ik heb een tijdje hier lopen zoeken maar ben nog geen soort gelijk verhaal tegen gekomen.
Ik ben een moeder van 31 jaar en heb 3 kinderen.
Sinds mijn 11e ben ik ontzettend heftig ongesteld. En na mijn derde zwangerschap is het nog erger geworden. Begin van het jaar met de gynaecoloog afgesproken we voor de behandeling van de Nova Sure zouden gaan. Drie weken geleden is dit (onder narcose) gebeurd. Ik had van tevoren veel goede verhalen gelezen en was positief! Nu moest alleen vorige week mijn menstruatie beginnen, en Jahoor... gewoon als vanouds! Heftig bloeden, erge buikkrampen... sinds gister is het bloeden eindelijk wat minder. Gister bij de gyn geweest (helaas heb ik nooit een vaste gynaecoloog). Ze heeft me onderzocht en vond het slijm toch nog wel iets dik dan ze had gehoopt. Ze vind mij te jong om mijn baarmoeder eruit te halen. Ik moet sowieso nu even mijn volgende menstruatie af wachten... ik zit er alleen continu aan te denken.
Mijn menstruatie beheerst echt mijn leven op die momenten. Altijd bang om door te lekken, krampen... wil ik zo nog 20 jaar verder leven? Nee! Maar wat moet ik dan? Is er iemand met ervaring(en)?
donderdag 8 maart 2018 om 08:04
Idem hier. Ik kreeg extreme klachten na de novasure. Ontstekingen door een bacterie (gewoon pech) en mijn baarmoederslijmvlies was binnen twee maanden weer zo dik als het daarvoor was. Bij mij is de baarmoeder wel weggehaald omdat ik twee keer een bloedtransfusie moest zoveel bloed verloor ik. Dit is nu afgelopen mei gebeurd en er ging een wereld voor me open. Mijn gezin was met vier kinderen gewoon compleet en werken was zelfs onmogelijk geworden zo zwak was ik, had altijd pijn en verloor te veel bloed elke dag. Echt nooit meer ongesteld. Zo ontzettend fijn. Ik voel me nu gewoon altijd goed.
donderdag 8 maart 2018 om 08:13
Overigens ook bij mij stonden ze niet te springen om mijn baarmoeder te verwijderen in eerste instantie. En ik was echt al na de leeftijd dat je nog kinderen wil..... Het is en blijft een behoorlijk grote ingreep. Ik heb me er gewoon in vastgebeten. Dat ding moest en zou er uit. Klaar. Mijn lijf, en ik had met dat lijf geen leven meer. Ik kon niet werken, bloedde altijd, was altijd moe. Dan maar even een paar weken uit de running maar dat kolereding had ik TOCH niet meer nodig. Het is een beste besluit ooit geweest.
donderdag 8 maart 2018 om 08:34
donderdag 8 maart 2018 om 11:00
Orangetree schreef: ↑08-03-2018 08:13Overigens ook bij mij stonden ze niet te springen om mijn baarmoeder te verwijderen in eerste instantie. En ik was echt al na de leeftijd dat je nog kinderen wil..... Het is en blijft een behoorlijk grote ingreep. Ik heb me er gewoon in vastgebeten. Dat ding moest en zou er uit. Klaar. Mijn lijf, en ik had met dat lijf geen leven meer. Ik kon niet werken, bloedde altijd, was altijd moe. Dan maar even een paar weken uit de running maar dat kolereding had ik TOCH niet meer nodig. Het is een beste besluit ooit geweest.
Oh echt joh?! Wat fijn om te lezen! Zitten jouw eierstokken er nog wel in?
donderdag 8 maart 2018 om 11:01
Klopt! Ik kan niet tegen de mirena. Heb dit inderdaad al geprobeerd wat jaren geleden en na een paar maanden snel eruit laten halen. Dat is dus geen optie voor mij.
donderdag 8 maart 2018 om 11:01
Ja die heb ik nog. De baarmoeder en eileiders zijn verwijderd. Als mijn eierstokken weggehaald zouden worden kom ik in de overgang en dat proberen ze altijd te voorkomen.Tamama0512 schreef: ↑08-03-2018 11:00Oh echt joh?! Wat fijn om te lezen! Zitten jouw eierstokken er nog wel in?
donderdag 8 maart 2018 om 11:03
Ik ben na de novasure de pil weer gaan doorslikken omdat ik nog steeds pijnlijk ongesteld werd. Bloeden werd bij mij wel minder overigens.
Nu heb ik onlangs mijn baarmoeder laten verwijderen en uit de autopsie kwam dat ik endometriose in de baarmoederwand had. En dan is novasure dus niet toereikend.
Moet zeggen dat de operatie een eitje was en het herstel super snel ging! Ik had ook m'n eierstokken laten weghalen, maar als je nog zo jong bent kun je die natuurlijk laten zitten omdat je nog niet in de overgang wil komen.
Nu heb ik onlangs mijn baarmoeder laten verwijderen en uit de autopsie kwam dat ik endometriose in de baarmoederwand had. En dan is novasure dus niet toereikend.
Moet zeggen dat de operatie een eitje was en het herstel super snel ging! Ik had ook m'n eierstokken laten weghalen, maar als je nog zo jong bent kun je die natuurlijk laten zitten omdat je nog niet in de overgang wil komen.
donderdag 8 maart 2018 om 11:05
Ik vond 't echt 'n fluitje van 'n cent. En binnen een week wandelde ik al weer 4 kilometer. Ik kon na de operatie gewoon op m'n zij slapen en na 2 weken kon ik op m'n buik op de bank hangen. Je moet alleen 6 weken niet zwaar tillen of zware huishoudelijke klussen doen.Orangetree schreef: ↑08-03-2018 08:13Overigens ook bij mij stonden ze niet te springen om mijn baarmoeder te verwijderen in eerste instantie. En ik was echt al na de leeftijd dat je nog kinderen wil..... Het is en blijft een behoorlijk grote ingreep. Ik heb me er gewoon in vastgebeten. Dat ding moest en zou er uit. Klaar. Mijn lijf, en ik had met dat lijf geen leven meer. Ik kon niet werken, bloedde altijd, was altijd moe. Dan maar even een paar weken uit de running maar dat kolereding had ik TOCH niet meer nodig. Het is een beste besluit ooit geweest.
donderdag 8 maart 2018 om 11:48
Oh joh dat meen je niet? En dat hadden ze nooit eerder gezien bij je? Ik heb wel voor de Nova Sure behandeling een water echo gehad, maar daarop zag alles er goed uit!redbulletje schreef: ↑08-03-2018 11:03Ik ben na de novasure de pil weer gaan doorslikken omdat ik nog steeds pijnlijk ongesteld werd. Bloeden werd bij mij wel minder overigens.
Wat fijn voor jou dat de operatie zo goed is gegaan! Ik lees op internet verschillende verhalen (verzakkingen enzo) maar elk lichaam is natuurlijk weer anders.
donderdag 8 maart 2018 om 11:49
Wat fijn dat de operatie goed is gegaan bij je! En is de baarmoeder bij jou ook verwijderd door de hevige menstruatie?redbulletje schreef: ↑08-03-2018 11:05Ik vond 't echt 'n fluitje van 'n cent. En binnen een week wandelde ik al weer 4 kilometer. Ik kon na de operatie gewoon op m'n zij slapen en na 2 weken kon ik op m'n buik op de bank hangen. Je moet alleen 6 weken niet zwaar tillen of zware huishoudelijke klussen doen.
donderdag 8 maart 2018 om 11:50
Ik heb ook echo's gehad en zelfs 'n ct-scan (voor wat anders, maar bm was daarop ook te zien) Pas nadat ie eruit was en ze hem in 't lab in stukjes hebben gesneden kwam dit er uit naar voor, omdat het in de wand zit ipv er buiten. Het zou wellicht ook met 'n kijkoperatie vastgesteld kunnen worden, maar goed, dan kun je dat ding er net zo goed gelijk uit laten halen. De operatie-napijn was vele malen minder dan 'n ongesteldheid!
donderdag 8 maart 2018 om 13:18
Ik zou zeggen, kijk het nog even aan. Ik heb gelezen dat de eerste paar menstruaties nog even sterk kunnen zijn als daarvoor (hoe en waarom weet ik niet want de bmwand is toch verschroeid maar blijkbaar kan het wel).
Ik heb amper een jaar echt wat aan de eerste novasure behandeling gehad; mijn gyn zei ook dat mijn lichaam een erg sterk zelf herstellend vermogen had. Na enkele jaren moest ik voor een andere gynaecologische ingreep onder het mes en heb ik gevraagd of ik tegelijkertijd nogmaals een NS behandeling mocht hebben omdat ik al bijna weer op mijn oude niveau zat.
Dit mocht uiteindelijk en toen is de behandeling nogmaals uitgevoerd. Ditmaal werkte het wel echt. Nu zie ik maandelijks drie druppeltjes in mijn onderbroek maar heeft het geen eens zin om een inlegkruisje in te doen want er volgt toch niets mee. Zelfs het zware gevoel in mijn buik en rug is verdwenen.
Kijk het nog een of twee menstruaties aan en als ze moeilijk doen om een bmverwijdering dan zou een tweede NV misschien mogelijk zijn. Alhoewel mijn gyn wel wat bedenkelijk keek en zei dat ze het in principe nooit twee keer uitvoeren. Of ga naar een ziekenhuis waar ze een speciale menstruatiepoli hebben.
Ik heb amper een jaar echt wat aan de eerste novasure behandeling gehad; mijn gyn zei ook dat mijn lichaam een erg sterk zelf herstellend vermogen had. Na enkele jaren moest ik voor een andere gynaecologische ingreep onder het mes en heb ik gevraagd of ik tegelijkertijd nogmaals een NS behandeling mocht hebben omdat ik al bijna weer op mijn oude niveau zat.
Dit mocht uiteindelijk en toen is de behandeling nogmaals uitgevoerd. Ditmaal werkte het wel echt. Nu zie ik maandelijks drie druppeltjes in mijn onderbroek maar heeft het geen eens zin om een inlegkruisje in te doen want er volgt toch niets mee. Zelfs het zware gevoel in mijn buik en rug is verdwenen.
Kijk het nog een of twee menstruaties aan en als ze moeilijk doen om een bmverwijdering dan zou een tweede NV misschien mogelijk zijn. Alhoewel mijn gyn wel wat bedenkelijk keek en zei dat ze het in principe nooit twee keer uitvoeren. Of ga naar een ziekenhuis waar ze een speciale menstruatiepoli hebben.
Poep, wie heeft jou gescheten?
zondag 11 maart 2018 om 10:43
Ik vond het ook prima te doen maar het blijft medisch gezien een grote buik ingreep.redbulletje schreef: ↑08-03-2018 11:05Ik vond 't echt 'n fluitje van 'n cent. En binnen een week wandelde ik al weer 4 kilometer. Ik kon na de operatie gewoon op m'n zij slapen en na 2 weken kon ik op m'n buik op de bank hangen. Je moet alleen 6 weken niet zwaar tillen of zware huishoudelijke klussen doen.
zondag 11 maart 2018 om 11:01
Ik had 'n laparascopische in combinatie met vaginaal.Orangetree schreef: ↑11-03-2018 10:43Ik vond het ook prima te doen maar het blijft medisch gezien een grote buik ingreep.