Gezondheid alle pijlers

O nee de griep

09-03-2018 00:18 10 berichten
Ik heb dus nooit griep , alleen dit keer zwanger en dacht ik kan het niet gebruiken. Voor de zekerheid de griepprik gehaald, alleen nu net bevallen lig ik ineens te rillen in Mn bed met enorme hoofd en spierpijn.

Voor mij is het erg vervelend, maar ik maak me zorgen om Mn baby. Handen wassen enzo doe ik al, maar Mn man is ook al ziek, dus waarschijnlijk is het niet te voorkomen dat de baby het ook krijgt.

Weet iemand wat ik man verwachten de komende week? De laatste keer dat ik griep had was op de basisschool .
Alle reacties Link kopieren
Weet je zeker dat het de griep is? Geen andere klachten?
Als je echt recent bevallen bent dan zou ik zeker even de huisarts bellen!
Ik ben drie weken geleden bevallen.
Ik verwacht dat het de griep is. Mn man kwam ziek uit zn werk, hij is ook nooit ziek.
Als ik zo kort geleden was bevallen zou ik ook even alert zijn op bijv borstontsteking etc. Mss toch even je verloskundige raadplegen?gewoon voor de zekerheid?
Gaat het om de luchtwegen? Niezen, hoesten en dergelijke?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik had griep tijdens mijn bevalling 6 jaar geleden. Ik was zo ziek dat ze een keizersnee hebben gedaan. Hoge koorts met ijlen. Ik ben vreselijk bang geweest voor mijn baby maar ze heeft het niet gekregen. Wel constant mijn handen ontsmet.
retrostar schreef:
09-03-2018 07:25
Gaat het om de luchtwegen? Niezen, hoesten en dergelijke?
Mn oudste kind heeft buikgriep en had lichte verhoging.

Ik ben heel licht verkouden met hoofdpijn en misselijk.
De koorts lijkt alleen wel te zakken, maar dat is misschien omdat het ochtend is.
regenhaag schreef:
09-03-2018 07:33
Ik had griep tijdens mijn bevalling 6 jaar geleden. Ik was zo ziek dat ze een keizersnee hebben gedaan. Hoge koorts met ijlen. Ik ben vreselijk bang geweest voor mijn baby maar ze heeft het niet gekregen. Wel constant mijn handen ontsmet.

Dat is wel heftig, ik kreeg ook even koorts tijdens de bevalling, maar zo snel als het opkwam verdween het ook weer.

Fijn dat het in elk geval helemaal goed is gekomen met de baby :heart:
Verloskundige of huisarts bellen. Laat hen bepalen of het gaat om griep, borstontsteking of een baarmoederontsteking. Dat laatste is enorm gevaarlijk. Beterschap!
Jaren geleden kreeg ik ook griep 3 weken na de bevalling. Baby had een paar dagen later ook verhoging, was net aan 38 graden. Toch maar naar de huisarts en die heeft ons toen doorgestuurd naar het ziekenhuis. 1 nachtje voor de zekerheid moeten blijven, maar gelukkig was alles goed. Niet fijn als je kleintje koorts krijgt, maar mijn ervaring is dat ze dan extra alert zijn.

Beterschap!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven