Single Mums

23-02-2009 20:37 186 berichten
Inmiddels is dit een single mums topic waar we ervaringen kunnen delen die je als single mum tegenkomt.

Kan van alles zijn........

Iedereen is welkom en kan meeschrijven.

Ik laat mijn oorspronkelijke openingspost nog wel staan omdat het nog niet is afgehandeld en er dus ook nog voer gesproken word.

HalloIk zal proberen het allemaal zo duidelijk mogelijk te omschrijven hoe de situatie is en wat er tot nu toe is voor gevallen.Best lang verhaal..........sorryMijn zoontje van 4,5 geeft de laatste weken zeer regelmatig, paar keer per week aan dat hij niet meer naar zijn vader wil.Er zit een stijgende lijn in de manier waarop hij het kenbaar maakt aan mij.Hij huilt steeds intensiever.Mijn ex en ik zijn nu bijna 4 jaar gescheiden.Zoon was toen 9 maanden.Hij is vanaf het begin elk weekend naar zijn vader geweest.Misschien 1 of 2 keer niet door omstandigheden en dan in overleg.De scheiding was voor mij erg heftig en heb er lang over gedaan om weer de boel op de rails te krijgen.Ik ben naar zoon toe altijd positief over zijn vader geweest. De leuke dingen benoemen, Zijn vader ook wel eens benoemen als dat zo uitkomt.Zijn vader heeft nu ongeveer 3,5 jaar een relatie en met haar kon hij het vanaf het begin erg goed vinden. Ze behandeld hem alsof hij van haar is(positief bedoeld)Sinds augustus vorig jaar hebben hun nu samen eenb kindje.Hier word zoon erg bij betrokken zowel tijdens de zwangerschap als nu  bij de verzorging, badderen fles geven spelen, buggy duwen enz enzOok zorgen ze er voor dat hij nog wel aandacht alleen van zijn vader rkijgt door af en toe ff wat samen te doen buiten de deur of tijdens slapen van baby een spelletje te doen enzo.Sinds een maand zegt zoon regelmatig dat hij niet naar papa toe wil.Ik vraag dan waarom en de antwoorden die ik dan krijg varieren van ik wil bij jou blijven of papa is strenger dan jou(wat ook zo is)Ook zegt hij regelmatig dat hij mij dan zo mist.Vorige week vroeg hij zo ineens waarom papa en ik niet meer verliefd op elkaar zijn.....Ik was stomverbaasd............huh..........die zag ik niet aankomen.Hem verteld dat wij erg veel ruzie hadden en dat het daarom niet meer gezellig was samen.Ik heb het expres zo neutraal mogelijk gehouden omdat ik vind dat zoon nu in ieder geval nog niks met de oorzaak van onze scheiding te maken heeft.Vervolgens vroeg hij of papa toen zijn vriendin  heeft leren kennen.Ik antwoorde hier bevestigend op .Vervolgens begint zoon enorm te huilen...Ik mis je zo mama ik wil niet meer .Ik heb geprobeerd een gesprekje aan te gaan met hem.Heb hem vragen gesteld over of hij misschien bij papa wil wonen, dat hij zijn broertje mist, is hun huis mooier of hier.Misschien vreemd maar zo probeerde ik een beetje zijn gedachtengang duidelijk te krijgen.Ik heb hem steeds duidelijk gezegt dat papa en vriendin ook erg graag voor hem willen zorgen en ook heel veel van hem houden.Vervolgens heb ik hem gezegt dat als hij papa mist hij hem altijd mag bellen.Of hij dat nu ook wilde.Nee nu niet, 2 minuten later, mama ik wil papa wel bellen.Prima hier komt papa.......Papa praat ff met hem en vraagt oa aan hem hoe hij zich voelt.En standaard antwoord is dan.........goedNu reageerde hij heel timide met ..........Ik weet het niet, met een snik.....Papa was verbaasd en ik zei dat iuk het hem zo uitzou leggen.Ex is ff langsgewest maar zoon wilde het er met hem niet over hebben........Vanavond was het weer raak........huilen en intens verdrietig......Ik wil ECHT niet meer mama.............echt nietEn ik wist gewoon niet meer wat ik moest zeggen......Ik wil hem troosten en hem het gevoel geven dat ik hem heel serieus neem maar hij zal wel naar zijn vader gaan.......Op deze momenten baal ik zo...........voel ik me zo machteloos, en schuldig.............Ik doe er alles aan dat hij er zo weinig mogelijk last van heeft maar het lukt dus niet om te voorkomen dat hij er last van heeft en zijnb verdriet er over heeft...Ik vind van alles van mijn ex...............negatief danMaar............hij is wel de vader, wil graag ene goede band hebben en hij heeft het er niet slecht volgens mij, gewoon goed.Wat wil ik hier nu mee?Misschien tips , herkenning, schop onder de kont........
Alle reacties Link kopieren
Poes,

Dank je wel! Mag ik via de Angel vragen of ik je prive mailadres mag? Ik zou graag persoonlijk met je verder mailen.

(Je zin: 'Kijk eens in je hartje......' maakt me alweer aan het huilen. Verdómme, waar is hij mee bezig. Hij maakt mij - maar erger nog, mijn kind, maar óók mijn moeder - hier helemaal mee kapot. Had vanochtend mijn moeder ook al verdrietig aan de lijn. Die zich afgewezen voelde. Hoewel ze zich heel goed realiseert dat hij natuurlijk nog maar zo klein is. Toch voelt ze de pijn..)
Je mag me mailen op poezewoes bij orange punt nl Yayaatje. Kan alleen pas vanaaf antwoorden!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Yayaatje

tuurlijk doet je dit verdriet!!

Om jezelf mar vooral om je zoon!

Vind het een wijs advies van poes@!!!!

En dat je moeder zich afgewezen voelt.............tja ook logisch....word ze toch ook???

En niet dat jij daar ook maar iets schuldig aan bent maar kan me je moeders verdriet wel voorstellen.

Gaat het bioscoop/trein uitje nog door of is dat ff uitgesteld?

Word denk ik nog wel eens vergeten de gevolgen van een scheiding voor opa's en oma's.

Soms zien ze hen helemaal niet meer of heel incidenteel.

Zo jammer vind ik dat! En ook zo onrechtvaardig naar kinderen en de grootouders toe.

sterkte meis en hoop dat je een leuke/goede/fijne mailwisseling met Poes krijgt/hebt
Poes,

Ik ga je mailen, maar ik heb thuis geen internetverbinding, dus zal pas maandag weer kunnen reageren. Jammer..met zo'n leeg weekend voor de boeg! Niettemin fijn dat ik bij je terecht kan.

Benmamma, het bioscoopuitje heeft gistermiddag al plaatsgevonden. Mijn moeder had mij van tevoren gevraagd of ze zoon hier een plezier mee zou doen als verrassing. Ik had gedacht dat hij het geweldig zou vinden, maar bij terugkomst was zijn reacties dus vrij lauwtjes.

Tijdens dit uitje had hij haar dus gevraagd of zij inderdaad niet van kleine kindjes houdt en was hij bij tijden flink afwijzend naar haar geweest.

Mijn moeder was er toch behoorlijk door geraakt. Ook al weet je verstandelijk wel dat je het zo'n kind niet kwalijk kunt nemen, maar het doet wel pijn.

Ik weet er alles van...:(

Het is zo onbegrijpelijk, zo oneerlijk dat ex het zoon schijnbaar niet gunt om gewoon van beide ouders even veel te houden. En om hem op te laten groeien met het idee dat hij 2 oma's heeft die allebei stapelgek op hem zijn (ex praat mijn moeder dus helemaal zwart bij zoon. Alleen zijn eigen moeder deugt).

Ik snap hier niets van. Hoe kun je zó kortzichtig zijn, zó - schijnbaar - verblind door je eigen woede richting mij (en mijn moeder) dat je hiermee zoon zijn 'gevoel van geliefd-door-velen' afneemt (hoe zeg ik dat goed..?). Nee...alléén papa is goed genoeg, alléén papa houdt zoveel van jou...
hopelijk gaat het met de tijd veranderen, misschien deels verbeteren.

Neemt niet weg dat hij nu schade toebrengt en hij nu dus fout bezig is.

En hij mag jou een k*twijf vinden al dan nie terecht en je moeder de meest vrezelijk ex schoonmoeder die er bestaat.

Mag allemaal maar niet over de rug van zoon.

Ik ben ook blij dat ik niet meer met schoonfamilei kerst hoef te vieren en alle andere "gezellige"dingen.

Maar zoon gaat er wel naar toe en dat is ook prima. Zijn zijn oma en oom en tantes en neefjes en nichtje

En andersom zal ex ook blij zijn dat hij (vooral) met schoonmoeder niks meer hoeft............

sterkte het weekend.

Als je me nu een pb tje stuurt dan wil ik je wel mijn tel geven voor het weekend en als je je dan verveeld kun je bellen.....

Of als je ff een luisterend oor nodig mocht hebben.

Neem aan dat je ook bij familie /vrienden terecht kunt maar je ziet maar

in ieder geval een goed weekend
Yayaatje, nogmaals, gewoon melden hoor vanavond, net wat poes zegt, vertellen wat het met jou en vooral je zoontje doet!

En luisterd ie niet, dan houd het op (zeg ik heel wijs, hoe vaak ik al niet een topic heb geopend omdat het net even anders ging omdat ex naar mijn idee weer eens niet deed wat afgesproken was)

Geniet van je weekend, voor zover dat lukt. Is wel eens lekker, even bijtanken, even lekker jezelf zijn, ipv alleen maar mama. Heb je leuke plannen??

Ik ga naar mijn vriend, Snaak word straks opgehaald, vind het ook altijd wel prettig even, alhoewel ik ook altijd weer erg blij ben als het zondag is, kunnen we weer lekker knuffelen en keuvelen!
Ow, en de ex schoonpouders, sja, wat zal ik daar over zeggen

Laat ik het er maar op houden dat ze voor Snaak echt (op mijn ouders na dan he, haha) de allerliefste opa en oma zijn! Ze zijn echt dol op elkaar, Snaak is daar elke zaterdag tijdens het papa weekend, en ze vind het ook daar niet leuk als ze door heitie opgehaald word. De band die ik met ex schoonouders heb is niet meer zoals het was, hoeft ook niet. Ik heb er geen behoefte meer aan om daar koffie te gaan doen, maar.. het blijven Snaaks pake en beppe. Dus eigenlijk ben ik aan de ene kant wel erg blij dat ze daar die zaterdags is, dan blijft het contact, zien ze mekaar veel. Ook met de verjaardagen belt Snaak ze even, af en toe sturen we een tekening, en dat is het.

Aaaaah, even een smeltmoment, Snaak komt net binnen met een zelfgeplukte bloem uit de tuin, omdat ik zo lief ben!
Zow, voor de verandering een vlekkeloze 'overdracht'. Snaak wilde graag mee, wilde zelfs wel een nachtje extra! Ex en ik sloegen beiden bijna steil achterover en hebben afgesproken dat dat nu niet kon, maar dat de volgende keer best mocht. Leek Snaak helemaal leuk, zou heitie haar de volgende dag naar school brengen. Nu maar hopen dat ze het volgende week nog wil, dan gaan we daar een afspraak over maken.

Ben er helemaal blij van!

Nu op weg naar vriend, lekker een weekendje relaxen, misschien dat ik daar nog even hier op het forum kijk, zoniet dan wil ik iedereen een heel fijn weekend wensen, en tot maandag!

En Yayaatje, succes met het gesprek vanavond!
Hallo mede single-mama's!

De topic titel maakte me nieuwsgierig en al lezenderwijs kwam ik er dus achter dat het een nieuwe club gaat worden....

Ik hoop dat ik nog in mag haken? lijkt me prettig, gezellig en fijn om met andere soortgenoten te forummen.

Ik ben sinds afgelopen zomer alleen, in februari officeel gescheiden.

Ik heb 2 dochters (nov. 2005 en jul 2007) en woon nu met de meiden in ons eigen huurhuisje.

Elke vrijdag en om het weekend zijn ze bij papa.

Even een kleine achtergrond schets zodat jullie weten wat voor vlees je in de kuip hebt: Ex en ik waren 10 jaar samen en 5 jaar getrouwd. 2 weken na de geboorte van de jongste ben ik erachter gekomen dat ex regelmatig "buiten de deur at" hij had hier chronische problemen mee (soort sexverslaving). We/hij heeft een jaar therapie gevolgd maar het is er toch op stukgelopen. Ik kon me niet meer over het wantrouwen heenzetten en het leven draaide alleen nog maar om de problemen. Nu ik een half jaar alleen ben heb ik het nu redelijk op de rit. Ik werk 3 dagen per week.

Tot nu toe gaan ze nog zonder enige tegenzin naar papa gelukkig. Maar als ik het zo lees staat me nog wel wat te wachten als ze wat ouder zijn.

Ik zou ook niet weten hoe ik het allemaal "uit moet leggen" als de vragen komen. Lijkt me vreselijk moeilijk.

Om me maar meteen even te bemoeien met dit topic: misschien is het leuk/handig om de openingspost van Benmama te wijzigen en er in te zetten dat het nu algemener topic voor single ouders is? wie weet kan er zelfs nog een klein lijstje in met wie er schrijven, hoe oud je kind(eren) is/zijn enzo?

ik roep maar wat....
hallo hangmat!!!

tuurlijk ben je welkom, leuk!!!

Klinkt alsof je het allemaal al weer aardig op de rit hebt! knap!

Lijkt me best zwaar met 2 van die kleine meiden.

Vind het wel een punt van je dat de openingspost word veranderd. Weet alleen weer eens niet hoe dat moet........

tja muts, blond.........

Nog ff wat meer info van mij:

Ik ben 37 en sinds nu bijna 4 jaar alleen.

Heb een zoon van 4,5.

We zijn 6 jaar getrouwd geweest en 7 jaar samen.

Alcohol en liegen, schulden zijn bij mij de grootste redenen waarom het fout is gegaan. We hebben er best veel aan gedaan maar micht niet baten.

Ik had andere iedeeen ove roplossingen en dingen die noodzakelijk waren dan ex en kon er ook niet mee leven dat hij niks aan zijn probleem deed......

Uiteindelijk kreeg ex een relatie met en ander en toen is de bal echt gaan rollen.

Toen een vrezelijke periode maar als ik er nu op terug kijk is het misschien maar goed geweest, Konden we eindelijk knopen doorhakken.
Vanmorgen werd zoon wewer opgehaald door papa.

Papa was vrolijk deed aardig maar zoon wilde weinig van hem weten en kroop steeds naa rmij toe.

Hij had ook al een half uurtjem voor papa kwam gezegt dat hij geen zin had om te gaan.

Uiteindelijk jas aan en naar de auto.

Hij ging zitten maar duidelijk met tegenzin.Hij zei niks maar kon aan alles merken dat hij niet wilde.......

Hem een lekkere knuffel en kus gegeven en ton hem uitgezwaaid.

Wat voelde ik me k*t........

echt lopen janken daarna en nu ook weer nu ik het neertyp.

Voel me zo schuldig.Alsof ik hem in de steek laat vooral emotioneel........

Hoop dat hij meer lol heeft dan ik het weekend want ik voel me er echt rot onder.

Maandag een gesprek erover met ex. Hoop dat we een goed gesprek gaan hebben en in het belang van zoon een oplossing kunnen bedenken.
Ik heb de openingspost aangepast..........

soms heb je een helder moment, haha. Moet je dan direkt gebruik van maken anders is het weer weg.
He wat balen weer Benmama... Zo kun je ook niet echt genieten van een weekend voor jezelf he? gets.

Weet je ook of hij zich ook nog zo gedraagt als hij eenmaal bij papa is? of is hij daar verder gewoon vrolijk enzo.

Ga toch iets leuks doen en maak er wat van! ik ben dit weekend ook alleen en ga voor het eerst iets doen met een groepje volslagen vreemden. Hartstikke spannend! (via www.nmlk.nl)

Ik geniet tot nu toe nog met volle teugen van mijn "vrije" weekenden. Ik vind het toch behoorlijk survivelen als ik met de meisjes thuis ben normaal. Ik hoop maar dat het allemaal wat makkelijker wordt als ze iets zelfstandiger zijn.
Hoi Hangmat

Normaal gesproken geniet ik ook van het weekend hoor. Lekker ff aanmodderen, bijslapen en wat voor mzelf doen of juist ff helemaal niks doen.

Vandaag heb ik er alleen wel moeite mee. voel me schuldig naar zoon.

Spannend zeg om wat te gana doen met volslagen vreemden!!

Ik durf dat dus echt niet......

Heb altijd vele bewondering voor mensen die het wel durven.Mijn moeder gaat bv ook alleen naar een concert of een dagje weg enz.....

Veel plezier al zal je al wel weg zijn.
ja ik vind het ook enorm spannend. Maar in plaats van te balen dat ik zo'n zin heb om eruit te gaan dacht ik er maar wat aan te gaan doen....

Vriendinnen hebben allemaal een partner en dan is het weekend vaak heilig. Dus misschien dat dit wel leuk is.

het is een amsterdamse avond haha. Inhaken maar....

Hopelijk kun je het schuldgevoel een beetje loslaten en nog wat relaxen. Probeer in gedachten te houden dat je hem naar papa laat gaan omdat je vind dat dit het beste voor je zoontje is!
He benmamma,

Bah, wat rot dat je zo overduidelijk zag dat je zoon geen zin had om met papa mee te gaan. Ik kan me helemaal voorstellen hoe rot je je daaronder kunt voelen. Het zou mij ook vreselijk aan mijn hard gaan.

(wat dat betreft ben ik wel weer blij dat die van mij bijna niet kan wachten tot hij weer naar papa kan. Ook al doet het soms wat pijn, maar ik bedenk me dan maar dat hij nog maar een kind is, dat hij papa natuurlijk mist en mij veel meer ziet).

Ik hoop dat je je weekend toch een beetje goed bent doorgekomen. Probeer er op te vertrouwen dat als je zoon eenmaal bij papa is - en jij bent uit het zicht - dat het dan waarschijnlijk wel los loopt. Dat is vaak ook zo met naar school brengen: het moment waarop jij weggaat, is soms - met vlagen - problematisch voor ze. Maar ik hoor dan na afloop van de leiding (op het kinderdagverblijf, destijds) dat het verdriet dan vaak snel weer over is als ik maar eenmaal weg ben.

Voor mij was het altijd een goede indicatie hoe ik hem weer aantrof als ik hem weer ophaalde. Zolang ik dan een vrolijk, blij jongetje aantrof, kon ik er ook makkelijker mee omgaan.

Hopelijk is dat bij jou ook zo: het moment van bij mama weggaan is even rot, maar hopelijk kan hij daarna wel genieten van zijn tijd bij/met papa.

Veel succes morgen met het gesprek met je ex. Ik hoop dat hij het een beetje goed oppakt!

Oh, en Hangmat: uiteraard ben je van harte welkom. Join the club, zou ik zeggen.

(nog wat achtergrond info van mij:

ik ben sinds begin vorige maand officieel gescheiden. Vanaf september vorig jaar zijn wij uit elkaar - na enkele eerdere pogingen. Ik woon nu in een huurhuis met zoon lief (net 4)
heey yayaatje

Hoe was je weekend en hoe is het gesprek met je ex gegaan??

Zoon is weer thuis. de vriendin van ex bracht hem dit keer. Gistermiddag had hij het er ook nog moeilijk mee gehad dat hij daar was. Ex had wel met hem gepraat maar de inhoud van dat gesprek weet ik dus niet want zowel de vriendin als ik waren er niet bij en zoon weet het niet meer zegt hij.

Morgenavond maar eens met ex doornemen en wat er aan te doen.

Lijkt me zo voor niemand ene leuke situatie.Ook voor ex niet,,,,

Zoon is nu ff weer aan het omschakelen. Meestal op de zondag avond, is hij soms ff wat dwarser en probeert me uit.

Wat sneller aangebrand en huiliger.

Wat je zegt Yayaatje over als je uit het zicht bent en zo dat gegeven ken ik ook wel en heb oik ook wel meegemaakt met bv KDV.En wat je zegt als je de deur nog niet uit was maar wel uit zicht was het al prima en zijn blije reactie en vrolijk zijn en verder heel graag naar KDV en nu school willen zegt wel genoeg.

Maar dit voelt anders.......kan het niet goed uitleggen maar is instinct/intuitie ofzo.

Nou ja morgen eerst maar eens met ex praten en dan zien we wel verder.
Zooow, weer een weekend om!

Benmama, vervelend he, om ze dan zo mee te laten gaan, je ziet dat beteuterde koppie in de auto, en van jou moet ie mee.. Ik vind dat ook altijd zo rot! Terwijl ik ook weet dat Snaak best een drama queen kan zijn, zodra ze bij heitie thuis is is het vaak goed.. Heb je al enkele steekpunten op papier gezet voor het gesprek morgen? Vind je het vervelend als na zo'n weekend de vriendin van ex je zoontje komt brengen? Hier is het nl het geval dat als ex en ik woorden hebben gehad de eerstvolgende keer dat Snaak gehaald moet worden de vriendin dit doet, zo vaag..

En dat wennen als ze weer thuis zijn, volgens mij is dat overal zo, denk je niet? Hier ook hoor, Snaak is helemaal hyper, rent en doet, klinkt heel hard, ben dan ontzettend blij om haar weer te zien, maar ook blij als ze weer naar bed mag.

Yayaatje, hoe is het gesprek gegaan?? Heb nog wel even aan je gedacht hoor, dit weekend!

Hangmat, gezellig dat je erbij komt! Hoe meer zielen hoe meer vreugd, en des te meer tips natuurlijk

Mijn weekend was heerlijk, ben zaterdag lekker de stad in geweest met vriend, hebben zelfs nog op het terras gezeten, aan de koffie met appelgebak, heerlijk!

Snaak heeft het leuk gehad het weekend, ze was blij dat ik haar weer kwam halen. Omdat ze me zo mistte had ze me getekend op het tekenbord, haha, zo grappig. Ik zei dat we de volgende keer de foto mee zouden doen (was ik weer vergeten natuurlijk) en dat ze dan net als thuis eens kon kijken als ze niet meer wist hie ik eruit zag. Ex vond dat onzin, maar verbood het niet (moest er ook nog bij komen)

Leuk gesprek gehad, niet vijandig, of kort, zoals het de laatste tijd meestal is. Ex is nu een poosje alleen, zijn vriendin zit voor een half jaar in het buitenland, en ik denk dat dat zijn relatie met Snaak wel ten goede komt.

Ik zal ook nog even in het kort hier mijn verhaal doen, weet iedereen ook hoe hier de vork in de steel zit, haha.

In 2000 ben ik gaan samenwonen met ex, hartstikke leuk gehad samen. In 2003 werd ik zwanger, helemaal gelukkig en blij, tot de zwangerschap helaas met 21 mis was gegaan, en mijn bevalling opgewekt moest worden. Ons zoontje is toen geboren, helaas levenloos.

Dit heeft zoveel impact op onze relatie gehad, we verwerkten het allebei zo op onze eigen manier. Toch nog vrij onverwacht besloot mijn ex een einde te maken aan de relatie, hij zag het niet meer zitten. Kapot van verdriet ging ik terug naar mijn ouders, en daan bleek ik zwanger te zijn (mijn kinderwens was natuurlijk na het verlies enorm groot). Veel met ex gesproken en mede door de zwangerschap hebben we het weer samen geprobeerd. Achteraf het stomste wat we ooit konden doen, maar toen leek het logisch en verstandig. We zijn opnieuw uit elkaar gegaan toen Snaak anderhalf was. Ik heb nog een jaar in onze koopwoning gewoond, tot ik eindelijk een huisje voor mezelf had.

(is toch een iets langere versie, en redelijk herkenbaar ook nog, nouja, soit..)
he meiden!

leuk om even wat van jullie achtergrond te lezen. Wat een rottige tijd heb je achter de rug Maroon...

Ik heb gisteren een superleuke avond gehad. Allemaal gewone leuke mensen. Hartstikke gezellig om toch eruit te kunnen als je alleen bent. kan het aanraden. (zat ook nog 1 redelijk leuke vent tussen maar geen werk van gemaakt )

De meiden zijn vanavond weer thuis gekomen. Meteen weer oorlog hier in huis. Vechten om alles, aandacht en spullen... soms zo vermoeiend. Maar nu liggen ze op bed dus mama heeft weer ff rust
Goedemorgen allemaal,

Leuk om te lezen dat het weekend leuk is geweest. Mijn weekend ook. Ben blij dat ik Draak zo weer kan ophalen uit school. Heerlijk even knuffelen!

Ik heb vandaag weinig tijd om te forumeren. Dus ik lees vooral even mee.

@YaYa hoe is het gegaan?

@ Marroon: Jeetje wat een verhaal zeg.

Even mijn verhaal kort:

29 jaar, kind van 6. 8 jaar samen geweest met ex waarvan 5 jaar getrouwd. Woon in het midden van het land.

Nu inmiddels bijna 2 jaar gescheiden. (Afgelopen oktober pas officieel)

De laatste 3 jaar van ons huwelijk is een rotzooi geweest. Totaal geen communicatie. Ex is een zeer dominant type wat alles bepaalde en ik liet het gebeuren.

Ik heb zelf een aantal verkeerde dingen gedaan aan het eind van onze relatie. (Waaronder "gekloot" met een andere man, waar ik nu totaal niet trots op ben).

Het laatste jaar van onze relatie nog relatietherapie gedaan om te proberen om wat te redden, maar het ging alleen maar onder zijn voorwaarden. Ik moest veranderen om bij hem te "mogen" zijn.

2 jaar geleden ben ik uit huis gevlucht omdat het niet meer te doen was. Heb een poos op een caming gewoont en 4 rechtzaken gehad. Mijn ex wilde ons kind helemaal hebben en mij een bezoekregeling geven van 1 x in de 2 weken. Dit is niet gelukt. Ik heb dus alle onderzoeken etc meegemaakt. Dit was 1 van de heftigste periodes uit mijn leven. Elke steen werd omgedraaid.

Hij ziet Draak nu praktisch elke week en 3 weekenden in de maand is hij bij hem. Sinds mijn ex een nieuwe vriendin heeft is het een stuk rustiger. En daar ben ik erg blij om.

Ik heb ook een soort van nieuwe liefde. Maar rustig aan. Ik merk dat ik toch moeite heb om mij helemaal te geven.

Toch wat langer dan ik dacht.

Liefs 30-
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen
Haaai Dertigmin!

Fijn dat je zo'n lekker weekend hebt gehad, en straks Draak weer zien, lekker moment is dat altijd he!

Jij hebt ook een heftige periode achter de rug zeg, pfff.

Ik herken het heel erg wat je schrijft mbt de nieuwe liefde, je hebt zoveel meegemaakt dat je je afstandelijk opstelt, heeft bij mij ook heel lang geduurt. "gelukkig" heeft mijn vriend ook een verleden, dus wat dat betreft voelen we mekaar uitstekend aan, en hoef ik niet alles uit te leggen.
Hallo dames,

Inderdaad, heftige verhalen die ik hier lees. Ook die van mij valt wel in deze categorie (heftig), maar ik zal het beperken tot: ex was extreem achterdochtig en overheersend. Zijn jaloezie en achterdocht, in combinatie met een zeer moeilijk karakter (niet willen werken, erg op zichzelf gericht en weinig inlevingsvermogen in anderen) heeft ons uiteindelijk de das om gedaan na bijna 4 jaar huwelijk.

Mijn weekend is goed verlopen. Ik heb met Poez gemaild en zij heeft me geholpen met mijn mail aan ex, waarin ik hem aanspreek op zijn verantwoordelijkheid als vader (als gevolg van de extreme bui van zoon afgelopen week). Poez heeft de mail op punten herschreven en aangevuld, waarbij de kwaadheid van mij naar hem eruit is gehaald. De mail is - in mijn ogen - nu erg goed van toon en niet beschuldigend. Ik spreek hem aan op zijn liefde voor onze zoon en met dat belang voor ogen.

Ik heb de mail vanochtend verstuurd. Ik heb ook aangegeven dat ik een afspraak bij een kinderpsycholoog wil maken voor zoon. Omdat ik het idee heb dat zoon het bij tijden moeilijk heeft met de situatie en om te voorkomen dat hij echt in de problemen komt. Helemaal nu ik afgelopen week gezien heb hoe hij in de war en verdrietig was, lijkt het mij goed hier een professioneel iemand voor in te schakelen.

Ik heb ex aangegeven dat ik dit voornemen heb en hier graag voor ons alle 3 wat begeleiding in wil.

Ik ben benieuwd naar zijn reactie op dit alles. Ik laat het nog wel horen.
Grrr net een heel verhaal getypt...........weg issie weer.........

Mooi dat jullie een fijn weekend hebben gehad....

Yayaaatje.........spannend hoor, hop op een goede reaktie en dat verder kunt.

Een nieuwe relatie heb ik nog (steeds) niet.

Eerste 2 jaar niet aan toe en niet mee bezig.

Nu al 2 jaar wel maar nog niet een geschikt iemand gevonden of het was niet wederzijds.........

Wel verliefd op iemand maar kan helaas niks worden tussen ons........

Is een erg goed ontwikkelde kwaliteit van mij.........vallen op mannen die niet bereikbaar zijn...........

ZOoooooooooooooooooo vermoeiend..........

Maar ach zal ooit wel goed komen denk ik........

Vanavond een gesprek met ex

vind ik best spannend. Vooral omdat ex onberekenbaar is daarin.

Kan heel goed gaan maar hij kan ook na 2 zinnen woedend worden en scheldend en vloekend en het pand verlaten.

Dat vind ik nog het lastigste.

Wil hem dus benaderen op een manier waarb ij ik hem niet voor het hoofd stoot maar WEL mijn punten maken.......

Komt goed hoor maar wel spannend, Ik laat het wle weten na die tijd.

Ga nu ff een spelletje doen met zoon, wil hij graag en voor de pauze voorbij si moeten we nu wel beginnen....
Benmamma,

Dan zijn we met z'n 2-en vanavond: ook ik heb een gesprek met ex vanavond. Hij mailde net terug dat hij het graag vanavond (telefonisch) met me wil bespreken.

Bij mij idem dito wat zijn reactie betreft: het kan zijn dat hij het goed oppakt en rustig en redelijk reageert, maar het kan ook maar net zo goed zijn dat hij in woede ontsteekt en mij van van alles beticht.

Dat maakt de communicatie met hem vaak erg moeilijk, vind ik. Je weet nooit welke reactie je kunt verwachten. Ik hou dus altijd rekening met het ergste. Zorgt er altijd voor dat ik gespannen ben voor dergelijke gesprekken met hem, omdat ik dus nooit weet hoe hij zal reageren.
Heel veel succes jullie allebei! Ik weet zeker dat jullie het kunnen.

Liefs
Wie zonder zonde is gooie de eerste steen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven