Lijf & Lijn alle pijlers

Niet afvallen en er zoveel voor laten

11-03-2018 16:22 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat ben ik teleurgesteld eet al ruim een week geen koek geen gebak snoep etc en niets afgevallen.....hoe kan dat?
Van het Voedingscentrum:
Je begint je dag goed met een ontbijt vol keuzes uit de Schijf van Vijf. Ontbijten zorgt voor nieuwe energie na de nacht en brengt de spijsvertering op gang.
Een gezond ontbijt
Een ontbijt levert ongeveer 300 tot 400 kcal. Wat kun je allemaal eten bij het ontbijt? Aanraders zijn:

volkorenbrood. Maar wat doe je op dat volkorenbrood? Bekijk hier beleg-ideeën.
volkoren ontbijtgranen zonder toegevoegd suiker en zout, zoals havermout en muesli (havervlokken, met gedroogd fruit en eventueel noten).
magere of halfvolle zuivel, zoals een glas melk erbij of yoghurt met fruit en muesli.
fruit, bijvoorbeeld plakjes banaan of appel voor je brood, fruit door je muesli met yoghurt of gewoon los.

Lunch:
Volkorenbrood. Als je kiest voor volkorenbrood krijg je lekker veel vezels binnen voor een verzadigd gevoel en volop koolhydraten, eiwit, vezels, B-vitamines en mineralen, zoals ijzer. En brood is een belangrijke bron van jodium, omdat er speciaal bakkerszout wordt gebruikt, waaraan jodium is toegevoegd. En wat doe je op dat volkorenbrood? Bekijk beleg-ideeën. Een stuk fruit is een smakelijke aanvulling op de lunch.
Een huisgemaakte salade. Dit kan prima mee naar je werk, zeker als je het daar in de koelkast kan zetten. Als je een dressing wilt, neem dan bijvoorbeeld een olie en azijndressing met wat kruiden en peper. Als je de dressing los meeneemt, blijft de salade fris. De mogelijkheden voor salades zijn eindeloos, zolang er maar veel groente of fruit in zit. Wat volkoren (stok)brood erbij en je hebt een goede lunch.
Soep uit eigen keuken. Het kan mee naar het werk in een bakje die goed sluit. Voorwaarde is wel dat er een magnetron of fornuis staat op je werk. Een goedgevulde soep is een gemakkelijke manier om groente en peulvruchten binnen te krijgen. Gebruik geen of zo min mogelijk zout. Ook een bouillonblokje is zout. Voeg het daarom niet toe of eventueel een klein stukje van een bouillonblokje. Ook hier aanvullen met volkorenbrood, of volkoren pasta of zilvervliesrijst door de soep voor een complete maaltijdsoep.

Daar kom je dus echt niet aan met dit eetpatroon. Ga je er inderdaad eens in verdiepen.
bibi70 schreef:
11-03-2018 16:42
ja.....

Dat is te weinig.
Volhouden, volhouden, volhouden dat is het enige wat je kunt doen. Meer calorieën verbranden dan dat je binnenkrijgt, maakt niet uit hoe fietsen, lopen, fitnes, voetbal boksen whatever. Maar het belangrijkste is eten, geen chips, geen patat en andere vette dingen maar nootjes en fruit. Het is doorbijten maar uiteindelijk zul je resultaat merken.
bibi70 schreef:
11-03-2018 16:46
Ooooo dacht dat ik er goed aan deed

Zet anders de app my fitness pal op je telefoon.
m
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 01:47
99.81% gewijzigd
bibi70 schreef:
11-03-2018 16:33
2 cracottes met kaas of 2 bruine boterhammen 1 met pindakaas en 1 met kaas of hagelslag een beetje. avondeten varieert natuurlijk geen grote porties geen toetje.....drink overdag koffie met gewone melk en 2 zoetjes plm 5 mokken per dag avonds 1 beker warme melk met heel klein beetje honing. Soms fruit of sinaasappelsap maar niet iedere dag
Ik zou de hagelslag buiten weeg laten als je wilt afvallen, zit vol met suiker, misschien als alternatief humus of hüttenkäse gebruiken?
Koffiekop schreef:
11-03-2018 16:57
Je drinkt nogal veel melk. In melk zitten ook calorieën. Je kan eens proberen een paar weken niks anders te drinken dan koffie (zonder melk), thee en water.

En eet je echt élke dag, week in week uit wat je hier beschrijft? Of neem je om de dag toch een koekje, toch dat stuk taart van die jarige collega, in het weekend toch een wijntje en een bakje chips, toch dat croissantje bij de bakker? Ik kan ook wel een dagmenu van een sobere doordeweekse dag neer zetten maar dat zegt niets als ik elk weekend zakken chips en chocola eet. Tel liever van 1 week alle calorieen bij elkaar en deel dat door 7. Dan heb je wat je gemiddeld per dag eet.
Nee dit eet ik 7 dagen per week geen extra dingen
Dus jij eet 2 boterhammen of crackers en avondeten en verder niks? Als dat zo is, dan ben je niet goed bezig.
Je hebt waarschijnlijk een gezond BMI.
Je bent niet dik, gewoon een gezond gewicht.

Moet makkelijk lukken maar wel wat gaan bewegen..
bibi70 schreef:
11-03-2018 17:02
Nee dit eet ik 7 dagen per week geen extra dingen
Als dit is wat je elke dag eet is het heel weinig en ongevarieerd. Ik zou een professioneel iemand inschakelen als ik jou was, want je mist veel kennis.

Waarom pak je zoetjes bij de koffie om daarna pure suiker bij je melk te doen? En waar zijn je groentes en fruit?
Wat iemand anders al zei: een week is niets.
Afvallen gaat langzaam. Het is belangrijk om realistische verwachtingen te hebben, zodat je niet gedemotiveerd raakt terwijl je wel goed bezig bent.
Reken op weken voordat je een gewichtsverschil ziet en op maanden voordat het echt aan je lichaam te zien is.
Verder schommelt je gewicht ook afhankelijk van cyclus, vochthuishouding en andere zaken. Dus als je echt een goed beeld wilt krijgen van je gewicht dan moet je het langere tijd bijhouden en niet te veel letten op een paar ons verschil.

Afvallen is een kwestie van minder energie innemen dan je verbruikt. Het makkelijkst daarbij is je inname te beperken (oftewel: minder eten), daarnaast kan extra energie verbruiken (oftewel: bewegen/sporten) je extra helpen.
Gezond afvallen doe je door te zorgen dat je je energie grotendeels haalt uit gezond eten. Als je niet goed weet wat een gezonde levenswijze is kan een diëtist je daarbij helpen. Er is ook online veel informatie te vinden, maar ook veel onzin (bijvoorbeeld: koolhydraten zijn slecht, light is gevaarlijk, van gezonde dingen kun je onbeperkt eten: allemaal niet waar). Het voedingscentrum baseert zich op wetenschappelijk onderzoek (en loopt daardoor soms een beetje achter op de nieuwe hypes maar is wel betrouwbaar).

Een app zoals my ftiness pal of de eetmeter van het Voedingscentrum kan je helpen om inzicht te krijgen in hoeveel je eigenlijk moet eten.
Van te weinig eten val je af, maar dat houd je waarschijnlijk niet lang vol en je voelt je dan ook niet fit omdat je niet genoeg voedingsstoffen binnenkrijgt. Daarom is het verstandiger om geen extreem dieet te volgen maar je dieet zo aan te passen dat je het vol kunt houden.
This is an unacceptable timeline
Waarom zou je graag af willen vallen? Wanneer wil je je doel bereikt hebben? Is dat ook realistisch?

Ruim een week niet snoepen en geen gebak, dan ben je al goed op weg, maar van een week kun je geen wonderen verwachten.

Sta je open voor tips en adviezen hoe je in stappen je eetpatroon naar gezond kan krijgen?

Ik lees uit je berichten dat je graag wil, maar nog niet precies weet hoe je dat het beste aan kunt pakken. Sinaasappelsap is niet echt een vervanger van fruit.
Chocolate is the answer, who cares what the question is..
bibi70 schreef:
11-03-2018 16:46
Ooooo dacht dat ik er goed aan deed
Hou oud ben je?
I
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 12-03-2018 14:33
99.64% gewijzigd
Annelleke schreef:
11-03-2018 17:35
Als dit is wat je elke dag eet is het heel weinig en ongevarieerd. Ik zou een professioneel iemand inschakelen als ik jou was, want je mist veel kennis.

Waarom pak je zoetjes bij de koffie om daarna pure suiker bij je melk te doen? En waar zijn je groentes en fruit?
groente bij mijn avond eten....fruit of jus orange als ik daar zin in heb
Al een hele week?

Als je te zwaar bent heb je het ook niet in een week er bij gegeten he. Kijk gewoon eens na een maand hoe veel je bent afgevallen. En kijk kritisch naar wat je lijf nodig heeft, beetje lopen en zittend beroep met wat huishoudelijke klusjes is vrij inactief, terwijl je als je traint voor de marathon 5 dagen per week je wel meer energie tot je mag nemen.

Tip is al gegeven, apps als fatsecret en myfitnesspal zijn heel handig.
Koffiekop schreef:
11-03-2018 17:49
2 boterhammen als ontbijt én 2 crackers of boterhammen als lunch. Zo lees ik het? Of heb ik het mis TO?

Als dat zo is dan vind ik het vrij normaal eigenlijk als je zittend werk hebt en verder niet actief bent.
Stuk fruit tussendoor en/of een bakje yoghurt, cappucino erbij en dan zit je zo aan 2000 kcal met 1 normaal bord avondeten erbij. Ik eet doordeweeks ook zo. Anders zou ik aankomen.
nee of 2 crackers of 2 boterhammen....niet beide
SpringDing schreef:
11-03-2018 17:48
Hou oud ben je?
46
bibi70 schreef:
11-03-2018 18:04
nee of 2 crackers of 2 boterhammen....niet beide

Ja maar 2 voor ontbijt en 2 voor lunch?

Ik las bijvoorbeeld alleen 2 brood/crackers als ontbijt en dan daarna avondeten.
bibi70 schreef:
11-03-2018 18:05
46
Echt waar ? Misschien zou een diëtiste wat voor je zijn ?
m
anoniem_333809 wijzigde dit bericht op 11-04-2018 01:47
99.27% gewijzigd
Je eet niet veel maar maakt allemaal verkeerde keuzes.

Kaas is vet, pindakaas is vet, hagelslag is geen goede keus als je af wil vallen.

En je hebt avondeten en avondeten.

Eet je een tartaartje of een vette gehaktbal met jus.

Eet je groente met een sausje of en klont boter of spinazie a la bloep of eet je groente zonder allerlei toevoegingen?

Sinaasappelsap kan je beter vervangen door een echte sinaasappel.
Star² schreef:
11-03-2018 18:07
Ja maar 2 voor ontbijt en 2 voor lunch?

Ik las bijvoorbeeld alleen 2 brood/crackers als ontbijt en dan daarna avondeten.
ja goed gelezen idd
sugarmiss schreef:
11-03-2018 18:36
Je eet niet veel maar maakt allemaal verkeerde keuzes.

Kaas is vet, pindakaas is vet, hagelslag is geen goede keus als je af wil vallen.

En je hebt avondeten en avondeten.

Eet je een tartaartje of een vette gehaktbal met jus.

Eet je groente met een sausje of en klont boter of spinazie a la bloep of eet je groente zonder allerlei toevoegingen?

Sinaasappelsap kan je beter vervangen door een echte sinaasappel. ja je heb idd gelijk....ik ga er beter opletten
Ik ben radicaal geswitcht naar koolhydraatarm. Veel, volvet, maar geen tussendoortjes en geen brood, pasta, rijst of aardappelen. Vet zorgt ervoor dat je langer verzadigd bent. Ik was er in het begin ook huiverig voor, want vette kaas, volle kwark, vette gehaktbal? Maar nu na 5 weken ben ik al 5 kg afgevallen.
P.s. In jus d'orange zit evenveel suiker als een glas cola.
"Boring conversation anyway"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven