twee liefdes...........nieuw topic...

20-07-2007 11:41 3608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik had nog wat voor thea geschreven als andwoordt dus bij deze..

Thea..........mss wel...

Maar ben na de bevalling van mijn zoontje depressief geweest en toen was die er in goede en slechte tijden...

Maar ik wou graag een tweede en hij niet.........en hij voerde later wel goede argumenten aan, maar heeft me toen ook al wel wat gekwetst..

Toen hebben we een jaar of 3 geen seks etc gehad en nu wil die weer..

Maar ik weet niet meer wat ik wil. mss hou ik nog wel van hem maar we hebben elkaar zo gekwetst.

En nu kwetst die ander me ook al..........pffff, maar ik kan hem dat niet aanrekeken want hijs nog zo jong..

En mijn man...........hij wou niet op vakantie want dan zou hij zich ergeren aan mijn buien..

Mijn zoon loopt over me heen...zo kan ik wel doorgaan nog......

En ik mag met niemand als hem over onze problemen praten..want ik heb hem gekwetst door tegen mijn vriendinnen te zeggen hoe ons seksleven was.........heb dit overginds 3 jaar opgekropt en hij vertelde altijd dat ie sex vies vond etc...

Maar verder is die wel heel lief hoor..

maar ik weet niet of we ooit samen nog gelukkig kunnen worden..

Ik kan niet sex hebben met iemand en aan een ander denken..

En ik wil niet meer aan die ander denken want die trapt me ook alleen maar op mijn ziel..

Het liefst zou ik mss wel alleen wonen met mijn zoontje..

Alles is nu zo warrig op dit moment. Weet alleen dat ik alle dagen hoofd en buikpijn heb en das ook niet alles..ik weet het niet meer dusz..
hallo allemaal, rustig laatste dagen, iedereen aan het bijkomen van de heftige discussies? Even een rare vraag, hebben jullie weleens idee gehad dat jullie nummer 2 ook een andere nummer 2 of nummer 3 gehad? Of erg jaloers geweest op de aandacht van nummer 2 naar een ander vrouwelijk persoon?

Groetjes weer
Twijfelaar4ever,

Nee, ik ben niet bang dat mijn nr2 nog een ander had of heeft, maar hij kan wel heel jaloers zijn, dus hou ik daar rekening mee, heb je zelf ook niet meer aandacht van andere (getrouwde) mannen, heb dat al eens eerder gevraagd hier maar krijg daar nooit antwoord op, zou het zo zijn dat wij vrouwen ze voor het uitkiezen hebben, haha,

groetjes Anna die verbaasd is over de discussies die er in een paar dagen gevoerd zijn hier hi
hoi, herken dat wel hoor Anna. Wat mij altijd opvalt is als ik ine een minder "bravere" fase zit, dat het lijkt alsof iedereen dat gelijk aan mij kan zien. En het lijkt dan dat andere mannen mij ook ineens als beschikbaar zien ofzo. Beetje lastig uitleggen, maar waarschijnlijk heb je in dat soort fases ook een andere uitstraling. Herken je dit ?

Groetjes weer!
Twijfelaar, jaloers op de aandacht die hij besteedt aan andere vrouwen ben ik absoluut niet. Wel herken ik het vermoeden dat hij er nog meer dames op na houdt. Gek is dat eigenlijk: waarom maken wij ons daar zo druk over? Het zou natuurlijk best kunnen, hij gaat toch vreemd met ons. Dat kan hij natuurlijk ook nog met een andere vrouw doen.

Inmiddels weet ik bijna zeker (helemaal zeker weet je het nooit) dat het niet zo is en eigenlijk maakt het me ook niet meer uit. Het doet niets af aan wat wij hebben namelijk, en dat is wel degelijk echt.

Anna, als vrouw krijg je toch altijd veel aandacht, ook van getrouwde mannen? Het nadeel daarvan is dat vrouwen vaak een hekel aan je hebben. Alsof je dan ook meteen maar iets moet van hun man of zo. (Nee bedankt, ik vind twee mannen al meer dan genoeg en er zijn maar heel heel heel weinig mannen zo leuk als deze twee.)
Hallo allemaal,

Even een kort berichtje van me, later dit weekend zal ik uitgebreid reageren.

Het gaat hier beter nu, het grootste tranendal is voorbij en ik kan me nu weer concentreren op mijn gezin en daar weer tijd insteken. Het verdriet heeft ervoor gezorgd dat nr. 1 en ik heel dicht bij elkaar zijn, gek dat je zoiets nodig hebt om je dat weer eens te realiseren.

Afgelopen week heb ik heel veel contact gehad met mijn nr. 2, ook hij is zo vreselijk lief voor me. Onze liefde voor elkaar zit veel dieper dan we ooit hebben toegegeven.

Dank jullie wel dat ook jullie zo met mij hebben meegeleefd, heeft me heel goed gedaan!!

Heel erg veel sterkte tijdens alle moeilijke momenten, geniet en koester de mooie!

x Knipoogje
Hoi Knipoogjes, wat fijn voor je dat alles weer wat rustiger is bij je. En inderdaad, er is vaak iets ingrijpends voor nodig om je te laten beseffen wat je hebt, en hoe zuinig je daar op moet zijn. (en dan bedoel ik dus een gezin, relatie.....) Fijn dat je nr 2 ook zo meeleeft met je. dat is bij mij ook altijd het geval. Het gaat niet alleen om dat ene, maar om veel meer. Dat weet ik in ieder geval zeker in ons geval. En volgens mij is dat bij jullie ook zo!

veel lfs P.
Pinky, ik sluit me helemaal bij je aan. Het is geen avontuurtje maar het is zoveel meer dan dat. Een buitenstaander zal dit nooit begrijpen maar dat hoeft ook niet. Als degenen die op dit forum posten, elkaar maar begrijpen. En dat is zeker het geval. Ben heel blij dat we elkaar tot steun kunnen zijn.
Twijfel, ja , dat herken ik, dat is toch een soort uitstraling die je hebt,

Bosz, dat gaat niet altijd op hoor, dat je als vrouw altijd aandacht krijgt, hou het toch op de uitstraling,

Pinky, idd, het gaat niet alleen om dat ene, want als het daarom ging, dan hadden we op al die andere mannen ook ingegaan en dan voor 1x haha,

Knipoogje,ook fijn te weten dat je nr2 'dieper'zit dan je denkt,

groetjes anna
Meiden... ik heb geprobeerd bij te lezen... wat een toestanden hier allemaal, en zo herkenbaar!!!

Ik zit er helemaal in vast, in mijn relatie met nr 2, ja ik noem het inmiddels een halve relatie, we zien elkaar echt veel!! dat komt ook doordat we samen werken en niet ver uit elkaar wonen, op de gekste momenten spreken wij af.

En de dag voor valentijn hadden we 15 uur non-stop samen!!! en het was GEWELDIG!!!! Daarvoor waren we al 1x 'all the way'gegaan - nota bene bij hem thuis ( ben ik niet trots op, nee het was niet in hun bed...) maar goed, de dag voor valentijn was het op neutraal terein, en het was zo vertrouwd en heerlijk, de beste manier van de liefde bedrijven die ik ooit heb ervaren. dat is ook gelijk het probleem, ik dacht dat het met nr 1 al goed en heerlijk was....

Maar het gaat nu ook zoveel dieper die gevoelens, we zijn stapelverliefd alletwee!!! ik krijg zulke mooie liefdesbrieven over de email ha,ha ben net een klein kind.

Volgende week weer een date... nu al nerveus,

shit ik wilde op jullie allemaal reageren maar kan niet te lang, nr 1 komt zo weer naar beneden.

ik reageer snel weer.

denk aan jullie meiden.

liefs

TAMMY
...
`t was heeeeerlijk,geweldig,liefdevol en vooral lekkerrrrrrr......

Nu komen weer de afkick dagen want het is verslavend zo gek ben ik op mijn allerliefste nr2.

Alles oke met iedereen? alles rustig in die koppies?

Nr2 en ik zien elkaar nu een hele poos weer niet, af en toe een belletje is alles wat erin zit anders worden we beide gek,de komende dagen wel heel moeilijk omdat ik zo vol van hem ben.

Ik ga nu mijn huis eens even flink doorwerken,afleiding helpt!

Liefs katara
Hallo Katara, fijn om te lezen dat je zo genoten hebt. Jullie hebben een hele dag samen doorgebracht? Zonder anderen om jullie heen? Kan me voorstellen dat je dan weer enorm moet af kicken. Heb je niet de neiging om het helemaal na te bespreken en evalueren met hem? Dat hadden wij altijd heel erg, leverde altijd hoop sms/mail op. Maar daar blijf je ook heel hoog van op je roze wolk zitten.

Hier gaat alles goed, vrij rustig aan het front. Hadden eigenlijk al paar weken alleen neutraal contact, was daar net met veel pijn en moeite aan gewend, toen gisteren weer een neutraal smsje leidde tot hele andere leuke gesprekken. Maar ga wel proberen om me er niet te veel in mee te laten gaan omdat dat niet opschiet. Blijf lekker mezelf en probeer niet teveel afhankelijk te worden van mijn nummer 2 want daar wordt niemand gelukkig van, ook het thuisfront niet omdat ik me dan daar op ga afreageren. En had me juist voorgenomen om me wat meer op het thuisfront te focussen om het daar ook leuk en gezellig te houden. Maar dat gaat goedkomen, wat leuke dingen ingepland en heb me voorgenomen om dan ook goed m'n best te gaan doen. Dus kortom ga de rust proberen te bewaren en alleen te genieten van de leuke momenten met nummer 2 ook al zijn ze een stuk minder aanwezig wat wel meer rust met zich meebrengt.

Hoe is het met de rest? Was laatste dagen best stil op het forum. Knipoogje gaat het al wat beter met je, komen er al wat betere tijden voor je aan? Hoop dat de zon weer snel voor je gaat schijnen, wel fijn dat je zowel van nr 1 als 2 steun krijgt.

Vrouwtje bij jou ook alles goed? Lukt het je nog om het allemaal een beetje te combineren of veel onrust in je hoofd?

Groetjes allemaal weer
Hier is het angstvallig stil vwb het nr. 2 front. Hij is nu voor zijn werk in het buitenland en dat betekent radiostilte. Eigenlijk baal ik daar verschrikkelijk van, maar ik heb besloten om daar deze keer niet aan toe te geven.

Het is zo dubbel. Aan de ene kant weet ik precies wat ik aan hem heb, en weet ik ook precies waar ik aan toe ben en waarom. Maar TOCH stoort het me soms wel dat we niet gewoon even kunnen bellen of SMS'en. Ik heb geen zin om steeds zo moeilijk te moeten gaan doen en dan heb ik het ook nog niet over de mailverslaving die af en toe opvlamt.

Een moeilijk moment dus, zoals Knipoogje het noemt. Het hoort er helemaal bij, het zal ook nooit anders worden weet ik.

Als ik jullie verhalen lees lijkt het soms net alsof we allemaal dezelfde nr. 2 hebben. Dat zou nog eens een goede grap zijn! Het is natuurlijk gewoon de realiteit van het hebben van een nr. 2, en die is niet altijd even mooi helaas. (Maar soms dan weer wel).

Katara, wat heerlijk, een hele dag samen! Ik zie een grote rose wolk over het forum drijven. Geniet van de napret!!!!

De laatste keer dat wij elkaar zagen was eind December en het gaat nog wel even duren voordat er een volgende keer komt ben ik bang. Nr. 2 denkt daar heel anders over, maar ik zie het voorlopig nog niet zo.
...
Bedankt meiden voor jullie lieve woorden, Ik heb nr2 een lieve mail gestuurd en ik kreeg er een terug, dat was het weer voor een poos, meer zit er niet in omdat we elkaar dan helemaal gek zouden maken, dat heb ik eerder ervaren en dat was ook niet leuk.

We houden het dus rustig.

Thuis met nr1 is er veel stress, hij is zo dominant en ik kan zo slecht er tegen in gaan....ik bedenk van alles om te zeggen, en dat klinkt dan allemaal heel goed maar als ik dan in het "echie"moet dan bak ik er niks van.

Door mijn nieuwe baan waar ik veel voor moet bijleren heb ik ook weinig tijd, en dan ook de boel draaiende te houden thuis, het kost me veel energie....maar ik weet dat het vooral nr1 is die me zoveel energie kost.

Sorry voor mijn geklaag meiden! moest het even kwijt.

Gelukkig als ik sàvonds mijn ogen dicht doe ik aan mijn allerliefste nr2 kan denken...hij is zo vreselijk lief voor me!!!

Druk in je hoofd he vrouwtje! dat kom ook door dat vele gesms en gebel, je bent er de hele dag mee bezig.

Wij zijn daar dus mee gestopt, dat is op den duur niet vol te houden en op een gegeven moment wist ik zeker dat nr2 echt voor mij wilde gaan en dat het goed is tussen ons.

En vrouwtje,heb je zijn vrouw al ontmoet? was dat niet vreselijk raar?MIJn nr1 en 2 kennen elkaar maar zien elkaar bijna nooit, de eerste keer nadat ik met nr2 was geweest en die 2 elkaar zagen was wel heel raar voor me...ik vond het ook niet leuk en probeer te voorkomen dat ze elkaar ontmoeten waar ik bij ben.
Katara, sterkte met je nr. 1. Een nr. 2 kost veel energie inderdaad, en dat maakt het nog moeilijker om je relatie met je nr.1 een beetje overeind te houden als hij toch al wankelt. De verleiding om in je hoofd al te vluchten naar nr. 2 is dan groot.

De nr. 1 van mijn nr. 2 heb ik wel eens gezien. Het deed me weinig eerlijk gezegd. Dat is gewoon hoe het is. Op dat moment heb ik dus ook zoveel mogelijk afstand gehouden. Geen blikken van verstandhouding, geen stiekeme knipoogjes, geen omhelzingen in een donker hoekje, helemaal niets. Ik was daar met collega's en daar heb ik al mijn aandacht op gericht. We hebben elkaar af en toe wel even gesproken en we voelden gewoon allebei dat het goed was zo.

Het lijkt me zo verschrikkelijk moeilijk als je eigenlijk meer zou willen van je nr. 2 dan je nu hebt. Als je liever bij je nr. 2 zou zijn dan bij je nr. 1. Sterkte.
Dank je voor je woorden Bosz, ik vind het jammer dat ik niet alles kan vertellen, er is namelijk zoveel meer dan zou mijn situatie beter te begrijpen zijn.

Maar goed, ik ben al blij dat ik een deel kwijt kan, maar dit zal ook voor jullie gelden.

Het wordt in elk geval nog een lange weg weg die ik moet gaan voordat ik met mijn lieve nr2 samen ben, ik heb wel als doel gesteld dat ik het dit jaar moet oplossen, langer kan ik nr2 echt niet aan het lijntje houden want dat is toch wat ik doe.

ik durf maar geen knopen door te hakken.
Even snel tussendoor.

Katara, ik kan je een hand geven, ik wil op mezelf, maar kids houden me tegen, maar ik wil ook echt eerst op mezelf, en of nr2 dan later komt zie ik wel, ik hoop van wel natuurlijk,

Bosz, ik zie ook wel eens nr2 terwijl onze nr1ns erbij zijn, en wij vermijden elkaar dan ook, bang dat het anders op zou vallen,

Vrouwtje, genieten he, als hij ook zo;n mooi gedicht terugstuurt, die van mij is ook zo romantish, kreeg je nog wat met valentijn?

twijfel4ever, fijn dat je wat rust hebt gevonden, ja, even wat afstand scheppen, en genieten van de momenten die je wel krijgt, niets forceren, laat het maar over je heen komen,

Ja, een hele dag samen, dat doen wij ongeveer 3x per jaar, heerlijk,

Knipoogje, hoe is het nu,

Lenneke, alles nog goed?

Groetjes van Anna die echt zeker is van nr2 eindelijk na al die jaren, maar ook weet dat ze het wel alleen ook zou redden,
Katara wat fijn voor je ! Alhoewel ook erg moeilijk als je t weer een tijd zonder contact moet doen.

hier ook een roze wolk.... zo intens weer, tranen bij allebei.. als dat niet aangeeft hoe diep het zit.. ik kan en wil er even niet meer over kwijt. ben eigenlijk nog helemaal in de war.

lfs p
Anna, durf je niet weg te gaan? houden alleen de kids je tegen?

Ik wil zo heel graag weg, de kids, weet ik nu, redden het wel!

Nr 1 en ik zijn al erg lang samen, ik ben helemaal met hem mee gegaan, het gaat uiteindelijk zoals hij het wil, ik wil dat niet meer!

Deze dagen beleef ik weer moeilijke dagen met hem, een gespannen sfeer, stress voel ik in mijn hele lijf.

Wanneer bereik ik mijn punt nou eens..van en nu is het afgelopen!

Ik sta wel steeds vaker op het punt om te zeggen dat ik niet met hem verder wil...volgens mij is dat een goed teken...ik kom toch steeds een stapje dichter bij.

Wat heerlijk he Pinky! dat gevoel....mmmmm..

Het wordt bij jou ook steeds intenser he? Ik hoop dat je er een beetje uitkomt met jezelf!

Beginnen bij jou ook de twijfels te rijzen over je relatie met nr1?
Pinky, hele dikke knuffel, hebben jullie geprobeerd afscheid te nemen of doet het afscheid nemen steeds zo'n pijn, toch fijn de bevestiging te hebben dat het diep zit bij beiden, maar wel dubbel he,

Katara, ja, de kids willen nog niet weg, hebben zoiets van je houdt het al zolang uit die paar jaar kunnen er ook nog wel bij, heb ook mezelf helemaal weggecijferd voor nr1, wil zo graag op mezelf, maar eerst netjes afmaken voor de kids,

groetjes Anna
Even iets van me laten horen, de tijd gaat zo vreselijk snel, voordat ik het weet, is er weer een week voorbij. Alles is goed hier, ik zal echt snel uitgebreid schrijven hier.

Heel erg veel sterkte tijdens alle moeilijke momenten, geniet en koester de mooie!

x Knipoogje
Hallo allemaal

Het gaat me goed Anna....heel goed zelfs. Met nr 2 weer vollop aan het smssen, maar wel heel goed uitkijkend. Dit weekend vanaf vrijdag zels al. Het is een tijdje rustig geweest, maar nu is het weer heftig terug. Zijn smsjes vragen steeds bevestiging naar mijn gevoelens. Kan hij ook niet meer zonder mij? Met mijn nr 1 gaat het zelfs ook goed. Het vertrouwen is weer terug. Ik word gelukkig niet meer zo gecontroleerd. Hij heeft helemaal niets kunnen vinden gelukkig....vandaar. Dus ik ga gewoon door met mijn 2 liefdes. Het voelt goed zo!! Nou meiden voor iedreen heel veel sterkte en geluk toegewenst.

Groetjes Lenneke
Hoi meiden,

in t weekend is het soms een beetje lastig om hier te reageren. vandaar nu pas mijn reactie. Katara het is inderdaad heel intens, was het al hoor, maar als we elkaar net hebben gezien ben ik altijd helemaal in de war en ontgaat de rest van de dag het gewone leven een beetje aan me.

Anna, we hebben niet geprobeerd afscheid te nemen. maar soms is het moment dat we echt ongestoord samen zijn zo emotioneel, en dat voelden we beiden zo sterk vorige week. ik moest het even kwijt hier.

Dank voor jullie knuffels, doet me zo goed!

Verder ook weer een heerlijk weekend met nr 1 gehad. Echt even wat tijd voor elkaar genomen, en dat was ook echt fijn en vertrouwd. Natuurlijk geen vlinders dan, maar gewoon goed. Ik hou ook echt van hem, en als ik me voorstel hoeveel pijn ik hem doe met mijn affaire......

Knipoogjes, gaat het allemaal goed met je? Weer in wat rustiger vaarwater?

Lenneke, fijn dat je af en toe weer schrijft hier. Blijf wel oppassen hoor....

lfs P.
Hoi dames,

Ik volg al een tijdje jullie verhalen in dit topic, en herken heel veel in de dingen die jullie schrijven. Ik zou graag meeschrijven en mijn ervaringen met jullie willen delen.

Ik zal vandaag, om te beginnen, mijn situatie uitleggen. Ik ben 28 jaar, ongeveer 8 jaar samen met m’n nr.1 , we wonen samen, zijn niet getrouwd en hebben ook geen kinderen. Ik ben redelijk gelukkig in deze relatie; vriend is lief, slim, grappig, sportief. We hebben deels dezelfde interesses en kunnen meestal goed met elkaar praten. Ook geen grote ruzies o.i.d. dus eigenlijk heb ik niks te klagen wat dit allemaal betreft. Tuurlijk zijn er ook wat dingen die me af en toe irriteren (wie heeft dat niet?) en hebben we wel eens kleine onenigheden, maar dit vind ik allemaal geen probleem. Wat me wel dwarszit is dat we eigenlijk –bereid jullie voor op 1 van de grootste cliches ooit – een broer/ zus relatie hebben. Het is supergezellig, maar wel saai. Aantrekkingskracht ontbreekt van mijn kant al jaren. Ik kan gewoon geen voldoening halen uit ons ‘intieme deel van de relatie’ en dan bedoel ik niet alleen sex. Ook gewoon lekker knuffelen/ zoenen zal nooit van zijn kant komen en ik heb er inmiddels ook niet heel veel behoefte meer aan. Ik heb me vaak afgewezen gevoeld door hem. Gedacht dat ik misschien niet aantrekkelijk genoeg ben (op zich weet ik met m’n verstand wel dat ik er goed uitzie, maar ik voelde dat nooit door hem en dat doet pijn).

Dan nu over naar nr. 2

In de zomer van 2005 zat ik thuis met een ernstige sportblessure en had dus opeens erg veel tijd, want kon geen kant op. Ik heb het chatten toen ontdekt. De chatbox is de plek waar ik nr. 2 heb ontmoet. We hebben het 1e gesprek uren met elkaar gekletst over van alles. En hij was de 1e (en enige) van die chatbox aan wie ik m’n mailadres heb gegeven. We hebben elkaar toegevoegd op msn en hebben de daarop volgende avonden (nr. 1 is elke avond weg ivm zijn sport) uren gekletst op msn. Dit voelde echt zo enorm goed. Ook hebben we telefoonnummers uitgewisseld en veel ge-smst. Na 2 maanden wilden we elkaar toch wel erg graag zien, dus hebben we afgesproken.

Dit moment is echt een cruciaal moment geweest. Ergens had ik namelijk gehoopt dat hij niet zo geweldig leuk/ lief/ lekker zou zijn in real life. Dan zou ik het achter me kunnen laten en gewoon weer doorgaan met m’n leven, ik hoopte op een bevlieging. Dit bleek niet zo te zijn. Hij was (en is!) echt geweldig. Toen ik hem zag was hij precies m’n droomman qua uiterlijk. En hij is ook lief, slim, grappig, alles wat je op het 1e gezicht wenst in een man. We hebben ergens wat gedronken, wat rondgelopen en bij het afscheid hebben we echt zo heerlijk gezoend. Onbeschrijflijk lekker, zoiets had ik nog nooit meegemaakt haha. Daarna weer veel mail/ msn/ sms/ bel contact gehad. Naar elkaar uitgesproken dat we elkaar geweldig vinden en dat we er voorlopig mee door zouden gaan naast onze bestaande relaties. (hij had op dat moment ongeveer net zo lang een goede relatie als ik). Daarna volgde ongeveer 1x per maand een ‘date’. Vanwege de reistijd en onze relaties is dit alles wat er inzit, het liefst zien we elkaar vaker. Er is uiteraard naast zoenen veel meer gebeurd. We hebben een supergoed, heftig en fantastisch sexleven We houden allebei van af en toe iets nieuws proberen en dat kunnen we in onze eigen relaties niet (genoeg). Het is overigens niet zo dat we elke date sex hebben, maar vaak wel.

Na in het begin onszelf te hebben voorgehouden dat het puur sexueel is, dat als we verliefd worden, we er mee stoppen, etc., is de situatie inmiddels toch wel heel anders. We houden van elkaar, en spreken dit sinds een half jaar ook naar elkaar uit.

Dus het komt erop neer: ik heb nu ook een nr. 1 en een nr. 2 (ik vind dit nog steeds heel gek klinken, net alsof ik het niet volledig besef).

Ruimte voor alle details is er nu even niet, dit bericht is al lang genoeg :-) Er is zoveel gebeurd in de afgelopen 3,5 jaar, er komen vanzelf dingen ter sprake denk ik zo, bij volgende posts.

Ik vind het echt interessant om al jullie (soms verschillende, soms heel erg op elkaar lijkende) verhalen te lezen, en hoop er af en toe wat steun uit te halen, want hoe mooi het ook kan zijn, het is natuurlijk niet altijd rozengeur en wodka lime (uhh, manenschijn)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven